Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vyhnálovské balóny

15. 02. 2023
15
20
402
Autor
Alenakar

 

 

Balóny nad krajinou

vždy změní poklidné odpoledne

ve Lhotákův obraz

a káva na terase

pod nimi chutná po dálkách.

 

Hořáky chrlí plameny,

zní to jak sípot z hrdel draků

a blanitá křídla dětských snů

odlétnou zpátky do pohádek.

 

Když se pak najednou smráká

a ohně nad hlavami lidí

přezáří veškerá souhvězdí,

vzplanou někdy i oblaka

a nebe se celé začervená

jako vypravěč - sedmilhář.

 

 

 


20 názorů

Alenakar
17. 02. 2023
Dát tip

Blackie,

my jsme reklam na balónech naštěstí ušetřeni. V blízkém městečku je jakýsi spolek vzduchoplavců.


u nás létají často...takové ty s propagačními logy...ty tvé jsou poetičtější


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Abakusko,

tak to byl opravdu rychle postavený altánek....

Nebýt výbuchu vzducholodi Hindenburg, možná bychom dnes létali spíš vzducholoděmi než letadly. Každopádně by bylo na nebi větší ticho. Ani ty balónové hořáky by nebylo slyšet.

U nás na Moravě ale už jezdí autobusy na vodík.  Jen se bojím,aby se se mnou nevznesly.


Abakus
16. 02. 2023
Dát tip

Alenakar - neviem aké to je keď pristane Hindenburg na záhrade, ale viem, aké to je keď ponad plot preletí altánok pre šesť osôb a zapichne sa  špičkou do zeme v mojej záhrade.  Trochu mi po ceste letom pošramotil ríbezle. 


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Rhodesie,

lepší hořáky než vodík. Nechtěla bych, aby nám na zahradu spadla vzducholoď Hindenburg.


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Abakusko,

"ufáci" by na tom byli hodně špatně, kdyby je stíhačky v šedesátých a sedmdesátých letech opakovaně honily a nikdy nedhonily a dnes by je sestřelovaly jako na běžícím pásu. V takový technický regres je těžké uvěřit.


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Rado,

nejzajímavější jsou balóny, ke kterým se nikdo nehlásí, tzv UFObalóny.


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Čudlo,

jak už jsem tady psala, kousek od našeho je letiště, odkud startují i balóny. V zimě se ale neobjevují.


Rhodesie
15. 02. 2023
Dát tip

Moc hezké. Tak jako ty balóny. 

Kolikrát si jich všimnu, až když slyším za klidného podvečera zvuk hořáků. Je to takový zajímavý zvukový kontrast při tom tichém plutí nad krajinou...


Abakus
15. 02. 2023
Dát tip

mne je ľúto ufakov - je na nich pohon. Dvoch chovám v pivnici.


Čudla
13. 02. 2023
Dát tip

Naposledy jsem viděl na nebi balóny asi tak před 10 lety nad lázněmi Libverda kde jsem byl na léčení. Krásný pohled.  /*


Alenakar
13. 02. 2023
Dát tip

Diano,

jsem ráda, že se líbí.


Diana
13. 02. 2023
Dát tip

Moc pěkně všechny dojmy vyjádřeny. Jakobych to viděla a slyšela!


Alenakar
13. 02. 2023
Dát tip

Já se spíš červenám kvůli svým dětinským snům.   ...Toužila jsem být velkou a slavnou básnířkou.


Kočkodan
13. 02. 2023
Dát tip

Za dílko se studem červenat nemusíš. A promiň, že je můj komentář zase jen horkej luft. ;-)


Alenakar
13. 02. 2023
Dát tip Gora

Goro,

jsem ráda, že se líbí.

Horkovždušné balóny jsou docela hlučné, zvlášť večer, když už kolem našeho utichne stavební ruch. Většinou jsou velmi pestré, velmi barevné a tak se mi nejlíp fotí tak koncem září, když už lesy začínají žloutnout a červenat. Občas nad námi prosviští i nějaká menší vzducholoď. Ale to už je docela vzácnost.


Gora
13. 02. 2023
Dát tip blacksabbath

Pěkné, sípot z hrdel draků je objevná metaforka.

Nám startují balony skoro nad hlavou a naše zvířata se jich bojí, tak je moc v oblibě nemám... ale pohádka tam nahoře to asi je...


Alenakar
13. 02. 2023
Dát tip

Evženie,

pár kilometrů od nás je travnaté letiště, odkud startují malá letadla a balóny. V létě je nad našimi hlavami docela živo. Zpočátku jsem horlivě fotila balóny nad naší zahradou, ale časem si člověk zvykne. Přes zimu balóny nelétají (kromě těch čínských nad USA) a už se mi stýská po letničkách a po vzduchoplavcích. Tento týden budu muset zajet do města pro semena, než mi vyprodají všechny lepší odrůdy květin.


Krásné. Už dlouho nad námi balony neletěly. Stáli jsme s dětmi na terase a mávali a oni nám také.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru