Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Šeď v sedm hodin ráno

Výběr: Muamarek
16. 02. 2023
17
22
554
Autor
Alenakar

 

 

Jen trocha tmy a jíní,

té vlezlé, neodbytné mlhy

a černobílý film

nás vtáhne do své šedi,

odbarví naše myšlenky,

zkresluje perspektivu...

 

Ve starých groteskách

hrají jen mrtví herci

a přesto tak nějak nadčasově

vzbuzují smích.

Smějeme se jim přes slzy.

 

Ty tiché, zrychlené pohyby,

praskavé šustění celuloidu

a namísto slůvek z něčích úst

písmenka vklíněná

mezi posuvné obrazy!

 

- Šeď v sedm hodin ráno,

všichni ve městě němí...

Nikdo se ale nesměje,

než třicet stříbrných trosečníků

nastoupí do tramvaje.

 

 

 


22 názorů

Alenakar
20. 02. 2023
Dát tip blacksabbath

blackie,

poslední dobou často potkávám pejskaře s plastovou rukavicí. Říká si to o senrjú. Pouvažuju o tom.


Alenakar
20. 02. 2023
Dát tip

Safiáne,

tou básničkou se jako autorka na delší dobu loučím. Ale jako komentátorka tady zatím zůstávám.


moc se mi líbí a promiň tohle mě napadlo

černobíle v pět.... s napětím pozoruji.....kam psík vytrousí


Safián
17. 02. 2023
Dát tip

Pěkné. I když je tam tentokrát pár vycpávek nebo zbytečných veršů.


Alenakar
17. 02. 2023
Dát tip blacksabbath

Milane,

z němých komiků se mi nejvíc líbil Frigo s kamennou tváří. Ten by se k mé básničce hodil.


MilanH
17. 02. 2023
Dát tip

Jo, jo krásně nostalgická


Alenakar
17. 02. 2023
Dát tip

Rhodesie,

nám zahradníkům ož brzy obarví myšlenky jarní květiny. A pak letničky. Zrovna včera jsem byla na nákupu semen.


Alenakar
17. 02. 2023
Dát tip

Poe,

žluť talovínů tu šeď jinovatky oživuje už dnes. Brzy se přidají barevné šafrány.


Alenakar
17. 02. 2023
Dát tip

Evženie,

jsem ráda, že se líbí. Dík.


Rhodesie
16. 02. 2023
Dát tip

Moc hezká náladovka.

"Odbarvené myšlenky" jsou nej... 


Krásné. Odbarvit si myšlenky.. moc moc hezky napsané.. celé, děkuji Ti 


To je pěkné.


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Kočkodane,

když jsem kdysi jezdívala tramvají ráno v zimě do školy, bylo tam ticho, i když byla tramvaj narvaná. Všichni hleděli z okna do mlhy nebo do země. Zaměstnanci si představovali zlého šéfa, studenti se báli zkoušek. Důchodci v tramvaji v sedm ráno chyběli.  Ti vyrazili na nákup s taškami na kolečkách až mnohem později. 


Kočkodan
16. 02. 2023
Dát tip

Tož buďme ještě rádi, pokud posouvání tramvají není prokládáno výživnými slůvky uvnitř vozů…


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Diano,

musíme to ještě chvíli vydržet. Sněženky a talovíny už se chystají, že tak trochu změní svět.


Diana
16. 02. 2023
Dát tip

U nás to vypadá úplně stejně :-)


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Marku,

tahle básnička má ještě další souvislosti. V úterý už u nás bylo docela teplo a tak jsem odpoledne už pracovala na zahradě, shrabávala jsem tu spoušť, co u nás nadělala vichřice v minulém týdnu. Sýkorky začaly vrzat, vyvolávalo to už předjarní náladu. Včera jsem na zahradu vyrazila zase, ale byl ještě docela velký mráz, všude jinovatka a mlha, že bylo vidět jen tak na padesát, šedesát metrů...  Hrábě mi přimrzaly k prstům a tak jsem šla raději psát.


Muamarek
16. 02. 2023
Dát tip

Je na každém, zda se s oním "my" identifikuje - či ne. Někdo se stane chodcem v Tvé básni rád. Já si ji i jí procházím znovu a znovu...


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip Muamarek

Marku,

moc děkuji. Diskutujeme s Arthursem o slovíčku "my" v současných básních. Někdy ono "my" nejspíš asi znamená generační výpověď. V mém případě to znamená jen chodce v mlze na únorové ulici, kteří možná mají stejné pocity.


Muamarek
16. 02. 2023
Dát tip

Tentokrát jsi zahrála na melancholicko-nostalgickou strunu. Opět s bravurou Tobě vlastní. 


Alenakar
16. 02. 2023
Dát tip

Psala jsem ji včera, kdy to u nás vypadalo přesně tak jako v té básničce. To město jsem si k tomu přimyslela. Až příliš dobře si pamatuji takováhle rána ve velkém městě.


supizmus
16. 02. 2023
Dát tip

Krásná náladovka, docela velmi výstižná.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru