Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

TD - Fikaný přístroj

19. 02. 2023
14
31
420
Autor
Jamardi

„Kdy budeš mít konečně chytrý mobil, abych ti mohl poslat fotky?“

„To se nedočkáš!“ „Pošli je Martinovi na email. Má notebook.“

„Nepoužíváš ani email?“

„Já už se nebudu učit pracovat s obrazovkou, tlačítkama a tím vším. Mě to nebaví a než se k tomu příště dostanu, zase to zapomenu.“ „On mi je ukáže.“

„Ale néé! Je to jednoduché, jen si zvyknout.“

„Je tam spousta tlačítek.  Co když něco zmáčknu a vymaže se, co by nemělo? Třeba nechtíc o nějaké zavadím?“

„Ty se zbytečně všeho bojíš. Než se něco smaže, vždycky se objeví dotaz, jestli to myslíš vážně.“

„Jenom aby."
"Já tomu moc nevěřím. Jak poslouchám Martina, mám pocit, že si to dělá, co chce. Vzpomínám si, jak se čehosi na obrazovce nemohl zbavit, překáželo mu to ve čtení. Až pak zajel za prodavačem, který mu notebook prodal a on mu to spravil. Že prý dal jakýsi souhlas. Jenže Martin říkal, že žádný souhlas nedal!

„Jo, oni jsou fikaní....“

„ Vidíš! Kdybych začala notebook používat, za chvíli by jsme se hádali, kdo co zavinil. No řekni, mám já to zapotřebí?“


31 názorů

 

.. .

V kostce se dá říci, že naučí se většinou vždy pouze ti, kteří mají motivaci se naučit... :).


Jamardi
22. 03. 2023
Dát tip

Romane, dík.


MilanH
22. 02. 2023
Dát tip

To tedy ne :-) 


Jamardi
22. 02. 2023
Dát tip

Milane, děkuju :)


Jamardi
21. 02. 2023
Dát tip

Zajíci, moje babička také jen příjímala, měla už nemotorné ruce. Děkuju :)


Jamardi
21. 02. 2023
Dát tip

Biskupe, díky :)


Hezká miniatura, jako ze života... Takových rozhovorů se asi dnes a denně děje... Moje matka se naučila přijímat na mobilu hovory, sama nikomu nezavolá, protože to prostě neumí.


Pěkná miniaturka, taková ze života...


K3
20. 02. 2023
Dát tip

Máš pravdu, Jarmilo. Mně by to nevadilo.


Jamardi
20. 02. 2023
Dát tip

Al Jal Úde, foťák, mapy jsou dobrá věc. Díky :)


Jamardi
20. 02. 2023
Dát tip Gora

Karle, děkuju :) To je jako s televizním ovladačem. Dnes je to už bez něj nepředstavitelné, ale nic by se nestalo, kdyby se chodilo mačkat cuplík na televizi - ani by nebylo tolik zbytečných kanálů. :)


Al Jal Úd
20. 02. 2023
Dát tip

Dlouho jsem se mu bránil jako ty, nechával si starý tlačítkový vždy nabitý po ruce, ten vydržel nabitý oproti tomuto mnohem déle i deset dnů. Ale praktičnost nového např. Internet a možnost komunikovat tady na těchto stránkách s Vámi, foťák, mapy kdykoliv k dispozici i offline, že se jen tak neztratím a nakonec i FB k zveřejnění nějaké akce, mého autorského čtení se moc moc hodí! ,:)


K3
19. 02. 2023
Dát tip

Já mám k těmhle technologiím taky vrozený odpor. Odmítám se to učit. Používám te jen občas když potřebuju zavolat. Většinou ho ani sebou nenosím a svůj čas si řídím sám.


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip dievča z lesa

Dievča, když ji to nezajímá a má pocit, že by to přineslo jen potíže, o které nestojí....


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip

Luboši, někteří na to jsou zvědaví a někteří ne. Jako se vším. :)


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip blacksabbath

Ivi, je to také tím, že starší lidé mají jiné priority. Není jim hanba, že to neumí, vidí svět jinak. Záleží, jaké mají zájmy. Děkuju :)


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip

Alegno, díky :)


Kočkodan
19. 02. 2023
Dát tip

Apriorní zabejčilost v odmítání nového také asi není ten nejlepší způsob. Proč ne nejdřív vyzkoušet (holt se i něco nového učit) a pak se uvidí...


mne sa páči, že vie, čo chce, respektíve čo nechce .... a tým si udržuje relatívny pokoj ... pekne napísané***


Janina6
19. 02. 2023
Dát tip

Black to řekla i za mě :)


blacksabbath
19. 02. 2023
Dát tip Janina6, Alegna

pro nás - po šedesátce - jsou už pravda všechny přístroje fikané....já jsem ráda, že zvládnu sms a zavolat.....propojit mobil s PC už je nad moje tlačítkování......oj...já jsem se do tvého příběhu infiltrovala:-)))))))))))))


Alegna
19. 02. 2023
Dát tip

Zachytilas současnou realitu. Hrdinku docela chápu, bohužel dnešní život začíná být závislý na počítačích a chytrých mobilech. Obsluhovala jsem počítače od jejich prvopočátků, ale i tak mívám občas problém. Sociální sítě mě něčím děsí a chytrý mobil kvůlivá jeho rozměrům taky odmítám....


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip

dievča z lesa, děkuju :)


8hanka
19. 02. 2023
Dát tip Jamardi

Jamardi, kúpila som si na mobil  puzdro a na displej fóliu, takže mu neublížim ani špinavými či mokrými rukami


Gora
19. 02. 2023
Dát tip

Dialog je celkem typický pro náš TD / a podobný jsme jistě někdy vyslechli anebo byli jeho účastníky/... takže díky za příspěvek, Jarmilo!


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip

Andreino, když to nepotřebuješ, tak na co? Díky :)


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip

8hanka, kvůli foťáku je chytrý mobil super, ale je choulostivější. Třeba na zahradě člověk nemá úplně čisté ruce, přijme hovor....A než mít dva mobily, pokud netoužíš po těch ostatních funkcích....Časem to bude asi nutnost, někde si bez něj ani nezaplatíš jízdné na autobus. Díky :)


Andreina
19. 02. 2023
Dát tip Alegna

Já s tlačítky problém nemím, ale čemu se výhýbám jak čert kříži je facebook, instagram, twitter a podobně zaměřené sítě .


8hanka
19. 02. 2023
Dát tip

večný boj generácií s pokrokom:) Po dlhom odolávaní som prijala inteligentný mobil s internetom, foteniu som prišla na chuť, je to pohodlnejšie ako nosiť všade fotoaparát, no mnohé iné funkcie asi  pre mňa navždy zostanú scifi...

nezabudnem, ako som asi pred 16 rokmi pri prvom PC nevedela nič a omylom vymazala všetky fotky, doteraz skôr stláčam čudlíky ako prečítam, straty veľké...


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip

Nami, děkuju :)


Jamardi
19. 02. 2023
Dát tip

Supizme, děkuju :)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru