Na Písmáku publikuje 50 tisíc autorů, 438 tisíc textů, 5 miliónů názorů

Písmák
Uživatel:
Heslo:
chci být viděn
Registrace
Zapomenuté heslo

Novinky #2 (28. 9. 2019)
Novinky (1. 8. 2019)

+10 neviditelných
Domácí studium bible
datum / id12.06.2002 / 53983Vytisknout |
autorgd
kategoriePovídkyDalší dílo autora
zobrazeno4856x
počet tipů16
v oblíbených0x
do výběru zařadilWopi, hermit, Monty_Python, Stanislav_Vašina,
Prolog
Domácí studium bible

Havlát se ještě naposledy rozhlédl po obývacím pokoji. Jindy volně se povalující ponožky byly naházené ve skříni, koberec vyluxovaný a dokonce i nedopalky cigaret zmizely z květináče okrasné palmy. Všechno bylo v pořádku, přesto ještě jednou urovnal záhyby kožešinového přehozu na pohovce, než se vydal ke dveřím.<?xml:namespace prefix = o ns = "\" />

   „Už jdu,“ zavolal, když zvonek v předsíni podruhé cinkl. „Už jdu, pánové!“

   Uvolnil bezpečnostní řetízek a doširoka otevřel dveře. Světlo z předsíně dopadlo do chodby, kde ozářilo nohy dvou jinak sotva tušených návštěvníků. Žárovka ve čtvrtém patře praskla už před několika dny a nikdo z nájemníků se neměl k tomu, aby ji vyměnil. Ani Havlát, stejně jako ostatní čekal, kdo první podlehne v nevyhlášené válce nervů a pustí se do opravy.

   „Dobrý den,“ pozdravily nohy navlečené do zelených manšestrových kalhot a postarších semišových polobotek. Havláta ale víc zaujal druhý pár dolních končetin, který zjevně patřil ženě. Hlásání slova božího pokládal za výlučně mužskou profesi, proto si se zájmem prohlédl černé dámské boty s nevysokým širokým podpatkem a silné nohy v tmavých punčochách, které svou konstitucí daly vzpomenout na písmena ze samého konce latinské abecedy.

   Havlát návštěvníkům popřál dobrý večer, tento pozdrav se mu zdál vzhledem k pokročilé denní době vhodnější, a pozval dvojici dál. Počkal, až se zbaví obuvi, se kterou se před chvíli mohl tak důkladně seznámit, a odvedl je do obývacího pokoje. Káva už byla připravená v konvičce v kuchyni, a tak pro ni Havlát došel a rozlil ji do svátečního porcelánu. Vykladači slova božího mlčeli usazení v sedačce a dívali se na stůl, na kterém ležel předmět jejich večerní návštěvy – ohmataná bible zděděná po prarodičích.

   Havlát jim nehodlal situaci nijak ulehčovat, a tak rovněž mlčel a díval se na tu zřejmě manželskou dvojici. Asi tak padesátiletý muž s důvěryhodně prošedivělými spánky by se až překvapivě podobal ženě na opačné straně sedačky, kdyby si nebarvila hlavu ohnivou červení. Narozdíl od svého manžela se ještě nesmířila s příznaky postupujícího stáří, snad proto její černé šaty končily tak odvážně vysoko nad koleny.

   „Takže abych začal,“ donutil mužův zvučný hlas Havláta odtrhnout fascinovaný pohled od obézních stehen v tmavých silonkách. „Jeden z bratrů náš pověřil vaší výukou, protože jste projevil zájem o domácí studium bible. Před započetím vlastní výuky by však bylo vhodné, abychom se představili. Jsme manželé Pecháčkovi, já pracuji na finančním úřadě jako správce daně z příjmu fyzických osob, moje žena pracuje v nemocnici.“

   Havlát pokývl hlavou, aby řečníka ujistil, že vzal jeho stručnou vizitku na vědomí.

   „Bible obsahuje odpověď na všechny otázky, ale někdy není snadné jim porozumět,“ pokračoval Pecháček. „Naším úkolem je odstraňovat tyto překážky na cestě k poznání myšlenkového odkazu písma svatého.“

   „To je bezva,“ usmál se Havlát, „protože já jsem při čtení bible opravdu narazil na pár věcí, který mi nebyly úplně jasný. Třeba tohle…“

   Havlát vzal do ruky bibli, otevřel ji na místě založeném starou jízdenkou a zapíchl prst do pasáže, kde Mojžíš svému lidu vysvětloval svérázný postup při osvědčování neviny ženy, která sice nebyla přistižena při nevěře, ale přesto se její manžel svíjí v žárliveckých pochybnostech.

   „Tady je napsáno, že když muž podezřívá svou ženu z nevěry, přivede ji ke knězi, který smíchá vodu s prachem z podlahy a dá jí to vypít. Když se jí udělá špatně, znamená to, že byla svému muži nevěrná. To je přece blbost, každýmu by se udělalo špatně, kdyby měl něco takovýho vypít, ne?“

   Pecháček vzal Havlátovi bibli z rukou a začetl se do drobně tištěného textu. Dlouho nic neříkal, jen prstem jezdil po řádcích a tiše pohyboval rty.

   „Víte,“ nadechl se, když dočetl Mojžíšův řád pro osvědčení neviny, „tohle je takové spíš praktické ustanovení. Úzce se vztahovalo k době, ve které vzniklo, ve dvacátém století už přeci jenom platí jiné zvyklosti.“

   „No ale když to fungovalo před dvěma tisícovkama roků, tak to musí fungovat i dnes,“ kontroval Havlát, který měl své argumenty předem připravené a nečinilo mu tedy potíže vracet míč teologické diskuze zpět na Pecháčkovu polovinu hřiště. „Slovo boží přece platí pořád, bez ohledu na to, zda se jím řídíme nebo ne. Že ano?“

   „Ano, to rozhodně,“ přitakal horlivě Pecháček, kterého upřímně děsila představa zpochybňování jakéhokoliv článku jeho víry. Vždyť víra mu pomáhala snášet ubíjející pravidelnost života rozděleného v ideálních třetinách mezi spánek, daně z příjmů fyzických osob a bibli. Bez ní by byl jen další ztracenou existencí, která se narodí, prožije nanicovatý život a umře.

   „Takže by se i dneska mohl tenhle postup používat, když si někdo není úplně jistej věrností svý manželky?“

   „Teoreticky ano,“ připustil Pecháček tuto možnost, ač značně neochotně. „Ale stěží se dá předpokládat, že by ještě našel muž vyžadující od své milované podobnou zkoušku. Vztahy mezi mužem a ženou jsou dnes založeny především na vzájemné toleranci, důvěře a pochopení.“

   „Ale jistej si nemůžete bejt nikdy,“ vybral Havlát bez potíží Pecháčkův mizerný return. „Co třeba vaše žena? Je stále atraktivní a určitě není mužům lhostejná.“

   Havlát otočil hlavu k Pecháčkově neforemné manželce a ta se polichoceně usmála. Sklopila oči před Havlátovým upřeným pohledem a rukou si koketně přejela po příliš těsné sukni, jež se v půlce stehen ostře zařezávala do vrstvy podkožního tuku. Pecháček se naopak zamračil, protože si vzpomněl na primáře Štěpánka, který jeho manželku občas vozil domů po noční službě.

   „To je nesmysl,“ odmítl rázně Havlátovy narážky. Svou averzi vůči pohlednému a finančně zajištěnému šéfovi oddělení důsledně potlačoval, ale o to víc byl citlivý na podobně potměšilé provokace.

   „Věřím svojí ženě, je to dobrá křesťanka a věrná žena. Zaslíbili jsme se před bohem a určitě dobře ví, že kdyby se prohřešila proti našemu slibu, prohřešila by se i proti církvi svaté.“

   „Výborně,“ zajásal Havlát. „Takže to můžeme klidně vyzkoušet. Vaše žena je nevinná, a tak se jí nemůže nic stát.“

   Pecháček se pokusil protestoval, ale Havlát vyrazil do kuchyňky pro skleněný půllitr. Naplnil ho do poloviny vodou a vrátil se do obýváku, kde si Pecháčkovi vyměňovali zaražené pohledy. Havlát znovu nahlédl do bible jako by to byla nějaká velice speciální židovská kuchařka.

   „Pak vezme kněz do hliněné nádoby svatou vodu, nabere trochu prachu z podlahy v příbytku a dá jej do vody,“ přečetl nahlas Mojžíšův recept na hořkou vodu prokletí a potřásl hlavou. „Budeme muset trochu improvizovat, ale snad to nebude vadit. Nejde přece o detaily, ale o důkaz věrnosti vaší manželky.“

   Havlát hrábnul rukou do květináče pokojové palmy a vhodil hrst hlíny do půllitru. Při té příležitosti se ukázalo, že při vybírání vajglů jeden přehlédl a ten se teď pohupoval na zkalené hladině ve sklenici. Když to Havlát zaregistroval, s omluvným výrazem zašátral v nahnědlé tekutině a nedopalek vytáhl. Hodil ho do popelníku na stole a podal půllitr strnulé paní Pecháčkové.

   „Žárlivý muž by měl přinést desetinu éfy ječné mouky jako oběť Hospodinu,“ zamumlal Havlát a znovu odběhl do kuchyně, odkud se ozývalo bouchání dvířek od kredence. Za chvíli se vrátil s načatým pytlíkem polohrubé mouky a vnutil ho do ruky Pecháčkovi. „Desetina éfy jsou skoro čtyři kila, ale víc tady opravdu nemám. Bude to muset stačit.“

   Až teď se vzmohla konsternovaná Pecháčková na protest. Zdvihla svoje mohutné tělo z pohovky a strčila Havlátovi půllitr podivně vyhlížející břečky před oči.

   „To si opravdu myslíte, že tohle budu pít?“ zaječela. „Vypadám snad jako blázen?

   „Uklidněte se, paní Pecháčková,“ odstrčil Havlát ruku se sklenicí ze svého zorného pole. „Jestliže jste byla svému manželovi věrná, nemáte se čeho bát. Hospodin vás ochrání a vám se nic nestane. Musíte věřit!“

   „Ano,“ postavil se na Havlátovu stranu Pecháček, na kterého zapůsobila poznámka o víře. A také ho zajímalo, jak se věci mají mezi jeho manželkou a primářem. „Věřící projde každou zkouškou bez úhony. A ty jsi přece byla v náboženské obci vždycky vzorná, drahoušku. Bude to, jako kdybys vypila sklenici obyčejné vody, uvidíš.“

   Pecháčková pozorovala sklenici značně skepticky, ale byla zvyklá názor svého manžela respektovat, a tak bez odporu sledovala Havláta, jak organizuje starozákonní rituál. Pecháčka postavil k oknu a přikázal mu, aby na znamení začal sypal mouku na těleso ústředního topení. Snad to alespoň částečně nahradí přeměnu mouky v obětní dým,  ke které by mělo během obřadu rovněž dojít.

   Pak se Havlát vrátil ke stolu a vzal do ruky bibli. Podíval se pevně na Pecháčkovou a s velkolepým patosem přednesl slova přísahy.

   „Jestliže se s tebou nikdo nestýkal a ty ses nedostala na scestí a neposkvrnila ses před svým mužem, buď nedotčena touto hořkou vodou prokletí. Ale jestliže ses dostala na scestí a byla svému muži nevěrná a poskvrnila ses tím, že se s tebou stýkal někdo jiný kromě tvého muže…“ Havlát dramaticky pozvedl pravou ruku k Pecháčkové a dokončil temnou věštbu: „Ať tato voda prokletí vnikne do tvých útrob, aby ti břicho nabobtnalo.“

   Havlát prudce spustil vztyčenou pravici a Pecháčková pomalu zdvihla zakalenou vodu k ústům a zhluboka se napila. Její muž klepal sáčkem a zasypával žebra ústředního topení bílým popraškem, který se na rozpáleném kovu rozvoněl jako čerstvě upečený chléb. Nepřiznal by si to, ale měl škodolibou radost ze znechuceného výrazu své manželky, která do sebe nalila velkou část obsahu sklenice, než ji postavila na stůl.

   „Už nemůžu,“ odmítla Pecháčková Havlátovo povzbuzování, aby nápoj osvědčující její věrnost dopila. „Ať to dopije manžel, taky mi přece mohl bejt nevěrnej!“

   „To je pravda,“ uznal opodstatněnost její připomínky Havlát a nabídl sklenici s nedopitým Mojžíšovým koktejlem Pecháčkovi, který nepřestával sypat mouku na topení. „V bibli sice není o osvědčování neviny mužů žádná zmínka, ale bylo by nespravedlivý, kdybysme podezřívali jenom vaši manželku. Chlapi přece bejvaj častějc nevěrný než ženský.“

   „A co vy?“ pokusil se Pecháček přehrát svou povinnost na Havláta.

   „Žiju osaměle,“ usmál se Havlát. Proto si ostatně pozval vykladače bible do svého bytu, chtěl mít alespoň nějakou společnost, když od něj partnerka utekla a novou marně hledal. Neustoupil tedy a dál vnucoval Pecháčkovi sklenici. Pecháčková povzbuzovala svého manžela stejnými slovy, kterými on utěšoval ji, když měla vypít svůj podíl, a její jízlivost Pecháčka zabolela. Uraženě položil poloprázdný sáček mouky na okenní rám a jedním hltem vypil zbytek posvátného nápoje.

   Vzápětí začal kašlat a prskat, protože většina hlíny se přirozeně usadila u dna a Pecháček ji spolkl spolu s kalnou vodou. Havlát s Pecháčkovou ho s obavami pozorovali. Pecháček ovšem na sobě nemohl dát najevo sebemenší slabost, protože ta by ho odhalila jako záletníka, a tak se narovnal a jen mlčky zapátral prsty v ústech. Když ruku opět narovnal, cosi cinklo do popelníku a Pecháček pokrčil rameny.

   „Kamínek.“

   Havlát se chápavě usmál a pokynul manželům, aby se zase usadili na pohovku.

   „Já myslím, že už bysme měli jít,“ zaskřípal Pecháček pusou plnou písku a ukázal na svoje náramkové hodinky. „Byli jsme tu s vámi opravdu rádi, ale už je přeci jenom docela pozdě. Máme to domů daleko.“

   Pecháčková začala sbírat jejich věci, a tak Havlát rezignoval.

   „No když myslíte. Ale půjdu vás vyprovodit, na noc se zamyká a nedostali byste se ven.“

   Počkal, až se Pecháčkovi obléknou a nazují si boty a sešel spolu s nimi do přízemí. Tam jim odemkl dveře a vypustil je na noční ulici. Na rozloučenou podal oběma manželům ruku a poděkoval jim za návštěvu - od rozchodu s přítelkyní trpěl depresemi, ale domácí studium bible mu opravdu pomohlo. Pecháčkovi se jen otočili a odcházeli pryč. Pecháčková se pokusila svého manžela obejmout, ten ji však podrážděně odstrčil.

   Havláta mrzela ta zbytečná roztržka.




Názory čtenářů (Zobrazit smazané)

29.12.2003 00:00:00dát kritice tipAJVAA
Církev jistě potřebuje reformu ( ne reformaci) a to stále. Musí vycházet vstříc novým dobovým požadavkům atd...ale zároveň jsou nezbytná pevná pravidla...a jakési základní kameny. A mezi ty patří právě pravdy neměnné-dogmata. Ta si musí zachovat, pokud nechce ztratit svou identitu.....tohle je můj názor. Názor katolíka
25.11.2002 00:00:00dát kritice tipProuza
Tak jsem si přelouskal vaše názory. Musím přiznat (a to nechci podlejzat!), že moje názory se v podstatě shodují s gd. Myslím, že vím, o čem mluvím, koneckonců taky jsem byl kdysi konfirmována do kostela jsem několik let chodil... Mé stanovisko je takové, že pokud se církev zásadně nezreformuje, bude to pro ní zkáza. Nelze pořád jet podle 2000 let starejch dogmat.
Co se týče povídky, moc se mi líbila. I Bible má své chyby, vždyť ji psali lidé. Tip
23.08.2002 00:00:00dát kritice tipkecyblil
Souhlasím s gd i s formou jeho projevu. Mám pocit, že organizované katolictví je hodno odsouzení daleko spíš než "konzum", neboť je sice slabší, ale daleko agresivnější. A osobuje si právo vyslovovat metafyzické pravdy, jež stvrzuje (pochybnou) autoritou. Nikdo zde (kromě djPsa - pokud jsem udržel pozornost) nesnižuje křesťanský světonázor ani jeho možný přínos dnešní lehce šílené době - jde jen o to, že kdo se někdy setkal s argumentací českých jezuitů nebo etikou lidoveckých strejců, pocítí zákonitě k organizování víry odpor. A jeden z jejich nejodpudivějších prostředků je právě odvolávání se na autoritu, a to především tam, kde je to nelogické ale ku prospěchu věci...
Jinak tip a promiňte mi ty řeči :-)
23.08.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Cheche.
01.08.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Vůbec ne. Dík za zajímavej příspěvek. A ty ostrý pointy - to je můj dlouhodobej problém - nejsem nějakej moc vtipnej, povedou se jen občas... :) A jsem rád, že i katolíci sami si uvědomujou, že díky nepružnosti svejch názorů se katolická církev dostala v Čechách do takřka naprosté izolace - nedokáže oslovit normálního, moderního člověka... Ale to je na dlouhou diskusi, takhle už je dlouhatánská až běda. (Ó běda, běda... Rusalko bledá...)
31.07.2002 00:00:00dát kritice tipMikimys
Moc pěkně se to čte. Člověka to nenechá na pokoji a říká si, jak to asi dopadne. Je ten konec mi přijde takovej nemastnej neslanej. Myslím, že tomu na konci něco chybí, že konstatování, že roztržka Havláta mrzí, je přebytečná. Místo ní by šak mělo přijít něco jinýho. Buď někoho manželů nechat vyzvracet, nebo třeba zpálit barák, nebo udělat zemětřesení. No, možná jsem až příliš ovlivněná nečekanými závěry britského spisovatele Roalda Dahla. Nicméně, mimo poslední větu se mu dost blížíš.
Opravdu dobrý počtení

Co se týče církve, křesťanství a náboženství celkově, vím, že tady toho bylo napsáno už dost, ale dovolte ještě pohled z trošku jiného úhlu. Jsem totiž katolička od narození. Byla jsem v tom vychována a vyrůstala jsem v křesťanském prostředí. Chápu vaše rozhořčení nad církví, nejste sami. Otázku moci církve, její hierarchií a podobnými otázkami se zabývají i lidé, kteří do té církve patří, zvláště mlad lidé, pro které je církev zkostnatělá a nepřizpůsobená dnešnímu životu. Nelzr opomenout, že změna v tak velké "organizaci" probíhá určitě velmi pomalu. Myslím, že je taky celkem pochopitelné, že lidé, kteří se nějakým způsobem hlásí k víře, musí být nějak uspořádáni, protože jinak by vznikl chaos a každej by s pak mohl říkat, co chce a dělat, co chce. Teď nevím, jestli to vyznělo tak, jak bych si to přála, ale doufám, že to pochopíte.
Myslím si ovšem, že se cíkev na spoustě míst na zemi snaží pomáhat lidem, aniž by čekala nějakou odměnu za to, co dělá. A to se mi na tom líbí.

Možná je můj názor příliš zaujatý, nicméně si myslím, že každý potřebuje v něco věřit, ať už je to kdokoliv, a kdo v nic nevěří, stojí na jednom místě a nemůže se z něho pohnout. A někdo věří v Boha, jiný v karty, někdo zase v horoskopy....někdo v peníze, moc a slávu.

Každopádně, s některými církevními nařízeními a zákony, které si k víře přimyslel člověk, nesouhlasím.

Jejda, nějak moc jsem se rozepsala. Tak už radši končím. Nerada bych kohokoliv, kdo tohle bude číst, nějak pohoršila, nebo tak.
03.07.2002 00:00:00dát kritice tipMikimys
Moc pěkně se to čte. Člověka to nenechá na pokoji a říká si, jak to asi dopadne. Je ten konec mi přijde takovej nemastnej neslanej. Myslím, že tomu na konci něco chybí, že konstatování, že roztržka Havláta mrzí, je přebytečná. Místo ní by šak mělo přijít něco jinýho. Buď někoho manželů nechat vyzvracet, nebo třeba zpálit barák, nebo udělat zemětřesení. No, možná jsem až příliš ovlivněná nečekanými závěry britského spisovatele Roalda Dahla. Nicméně, mimo poslední větu se mu dost blížíš.
Opravdu dobrý počtení

Co se týče církve, křesťanství a náboženství celkově, vím, že tady toho bylo napsáno už dost, ale dovolte ještě pohled z trošku jiného úhlu. Jsem totiž katolička od narození. Byla jsem v tom vychována a vyrůstala jsem v křesťanském prostředí. Chápu vaše rozhořčení nad církví, nejste sami. Otázku moci církve, její hierarchií a podobnými otázkami se zabývají i lidé, kteří do té církve patří, zvláště mlad lidé, pro které je církev zkostnatělá a nepřizpůsobená dnešnímu životu. Nelzr opomenout, že změna v tak velké "organizaci" probíhá určitě velmi pomalu. Myslím, že je taky celkem pochopitelné, že lidé, kteří se nějakým způsobem hlásí k víře, musí být nějak uspořádáni, protože jinak by vznikl chaos a každej by s pak mohl říkat, co chce a dělat, co chce. Teď nevím, jestli to vyznělo tak, jak bych si to přála, ale doufám, že to pochopíte.
Myslím si ovšem, že se cíkev na spoustě míst na zemi snaží pomáhat lidem, aniž by čekala nějakou odměnu za to, co dělá. A to se mi na tom líbí.

Možná je můj názor příliš zaujatý, nicméně si myslím, že každý potřebuje v něco věřit, ať už je to kdokoliv, a kdo v nic nevěří, stojí na jednom místě a nemůže se z něho pohnout. A někdo věří v Boha, jiný v karty, někdo zase v horoskopy....někdo v peníze, moc a slávu.

Každopádně, s některými církevními nařízeními a zákony, které si k víře přimyslel člověk, nesouhlasím.

Jejda, nějak moc jsem se rozepsala. Tak už radši končím. Nerada bych kohokoliv, kdo tohle bude číst, nějak pohoršila, nebo tak.
26.06.2002 00:00:00dát kritice tipMikimys
Moc pěkně se to čte. Člověka to nenechá na pokoji a říká si, jak to asi dopadne. Je ten konec mi přijde takovej nemastnej neslanej. Myslím, že tomu na konci něco chybí, že konstatování, že roztržka Havláta mrzí, je přebytečná. Místo ní by šak mělo přijít něco jinýho. Buď někoho manželů nechat vyzvracet, nebo třeba zpálit barák, nebo udělat zemětřesení. No, možná jsem až příliš ovlivněná nečekanými závěry britského spisovatele Roalda Dahla. Nicméně, mimo poslední větu se mu dost blížíš.
Opravdu dobrý počtení

Co se týče církve, křesťanství a náboženství celkově, vím, že tady toho bylo napsáno už dost, ale dovolte ještě pohled z trošku jiného úhlu. Jsem totiž katolička od narození. Byla jsem v tom vychována a vyrůstala jsem v křesťanském prostředí. Chápu vaše rozhořčení nad církví, nejste sami. Otázku moci církve, její hierarchií a podobnými otázkami se zabývají i lidé, kteří do té církve patří, zvláště mlad lidé, pro které je církev zkostnatělá a nepřizpůsobená dnešnímu životu. Nelzr opomenout, že změna v tak velké "organizaci" probíhá určitě velmi pomalu. Myslím, že je taky celkem pochopitelné, že lidé, kteří se nějakým způsobem hlásí k víře, musí být nějak uspořádáni, protože jinak by vznikl chaos a každej by s pak mohl říkat, co chce a dělat, co chce. Teď nevím, jestli to vyznělo tak, jak bych si to přála, ale doufám, že to pochopíte.
Myslím si ovšem, že se cíkev na spoustě míst na zemi snaží pomáhat lidem, aniž by čekala nějakou odměnu za to, co dělá. A to se mi na tom líbí.

Možná je můj názor příliš zaujatý, nicméně si myslím, že každý potřebuje v něco věřit, ať už je to kdokoliv, a kdo v nic nevěří, stojí na jednom místě a nemůže se z něho pohnout. A někdo věří v Boha, jiný v karty, někdo zase v horoskopy....někdo v peníze, moc a slávu.

Každopádně, s některými církevními nařízeními a zákony, které si k víře přimyslel člověk, nesouhlasím.

Jejda, nějak moc jsem se rozepsala. Tak už radši končím. Nerada bych kohokoliv, kdo tohle bude číst, nějak pohoršila, nebo tak.
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Monty: Jestli ta svatba skutečně proběhne v podzemních garážích OD Kotva, tak mi prosím dejtě vědět. U toho musím být.

Standa: Papež bude maximálně zlořečenej. Uvidíš, že ho odhalej jako ďáblova zaprodance. Napsal jsem teďka takovej menší pamfletíček o zlu, tak si to můžeš přečíst a dát to do výběru, když jsem tě do tý redakce protlačil.
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Monty: Jestli ta svatba skutečně proběhne v podzemních garážích OD Kotva, tak mi prosím dejtě vědět. U toho musím být.

Standa: Papež bude maximálně zlořečenej. Uvidíš, že ho odhalej jako ďáblova zaprodance. Napsal jsem teďka takovej menší pamfletíček o zlu, tak si to můžeš přečíst a dát to do výběru, když jsem tě do tý redakce protlačil.
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Monty: Jestli ta svatba skutečně proběhne v podzemních garážích OD Kotva, tak mi prosím dejtě vědět. U toho musím být.

Standa: Papež bude maximálně zlořečenej. Uvidíš, že ho odhalej jako ďáblova zaprodance. Napsal jsem teďka takovej menší pamfletíček o zlu, tak si to můžeš přečíst a dát to do výběru, když jsem tě do tý redakce protlačil.
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Monty: Jestli ta svatba skutečně proběhne v podzemních garážích OD Kotva, tak mi prosím dejtě vědět. U toho musím být.

Standa: Papež bude maximálně zlořečenej. Uvidíš, že ho odhalej jako ďáblova zaprodance. Napsal jsem teďka takovej menší pamfletíček o zlu, tak si to můžeš přečíst a dát to do výběru, když jsem tě do tý redakce protlačil.
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
gd: fakt už se vopakuješ....
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
kurňa, neřikej, že už nevymyslíš nic novýho, to bys mě krutě zklamal
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipZly
Moc dobré, explikace, gradace, pointa.. hezký příběh, legrácka.*
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Wopi... Vymyslím, vymyslím... Ale až zítra...
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
no já to vidim už teď :)
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Dnes je totiž zítra. Dny se mi míhají před očima. Ech.
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
ale stejně nejlepší je to Tvý kvadrofonní prohlášení

já měl chvíli pocit, že se mi zasekl mozek, ale naštěstí ne :o))
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Jaký kvadrofonní prohlášení? Nechápu.
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
kurňa, najeď si na obrázek marťana a čti... a čti... a čti... a čti....

PROTO jsem řikal, že se opakuješ
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
To jsem nějak přehlídl. Ech. Písmák dnes nějak problémuje, nebo snad já? Jdu radši spát. Brou...
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
už věříš, že se trochu opakuješ, co? :))))))
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Wopi, nechci bejt rejpavej, ale na téma několikrát po sobě jdoucích stejnejch komentářů...
... ale to určitě nejde o opakování se. :o)
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
to je dobře, že nechceš bejt rejpavej... tak ať Ti to vydrží! :))
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipHelča
Opakování je matka moudrosti
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
to je možné, nikdo nemůže za své rodiče, ani za to, jací jsou :))
25.06.2002 00:00:00dát kritice tipHelča
...vlezlí.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
Radši jsem si přečetla diskusi pár dní předem a povídku si nechala na teď. :o)
Je to jako obvykle hodně dobré, i když výhrady k logice děje by se našly... viz Wopi; literárně ovšem vysoko nad průměrem... velmi vysoko... :o)
*
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
děkuju. logiku děje vem čert. mám doma schovanou jednu nelogickou - to bude blábolíček, že budeš horko těžko hledat, za co mně pochválit. nějak upadám.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
To je možná tím, že se málo modlíš.
Zkus Otčenáš, pár Zdrávasů a popros telegraficky Wojtylu za odpuštění. Třeba se ti uleví.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Sorry, Wojto. Fakt jsem to tak nemyslel, vlastně jseš docela fajn chlapík. Akorát mě trochu sereš, těma svejma kecama připrdle středověkejma, zdrávasMariamatkaboží. Duch svatej tě položil na lopatky a ten přitroublej tesař ti to zbaštil. Je to poučnej příběh, přinejmenším je důkaz, kam až může zajít věrnej chlap ve svý naivitě. Wojtíku, asi nebudeme kamarádi, posvěť se jméno Tvé, přijď království Tvé. Jak na nebi, tak v pekle. A neutěšuj se tím, že nevím čeho činím. Cholera!
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
No, skoro takhle nějak jsem to myslela.
Už je ti líp, SYNU? :o)
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Není. Mně by pomohla akorát moji kamarádi postýlka, peřinka a polštářek. Bohužel mně jejich vlídná náruč zůstává odepřena, a tak musím i nadále předstírat, že nespím. Ech. Co takhle, aby se to vaše dítě jmenovalo Havranpírko? Nebo Koplasrnka - zkráceně Kopčem? Kopčem Vašina, to zní slibně z Libně.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
Obdivuji tvé jiskrné a originální nápady... myslím, že toho Kopčema proženeme rodinnou radou... minimálně jako druhé jméno.
Stanislav Kopčem Vašina, to zní ještě mnohem líp než třeba Jan Evangelista Purkyně... aspoň mám ten dojem.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
S. K. Vašina? Založíte fotbalový tým nebo jen těžko popíráte své levičácké založení?
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
Tak bacha. Já levičák nejsem. Vždycky jsem volila pravici a vždycky ji volit budu. Můj dědoušek byl kořistnej kapitalista a tyhle geny dělaj svý. Komunisty bych věšela na lucerny a jejich voliče jakbysmet.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Tak to máte rodinný rozepře, ne? Stanislav se právě dnes odhalil jakožto volič sociální demokracie a ty tyješ. Alespoň v přeneseném smyslu slova z mozolů, týt skutečně budeš až za pár měsíců. Z čeho, to se neodvažuji vypsat.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
Proč rozepře? Myslíš, že nás nějak zvlášť baví kecy o politice? :o)
Mě teda ne... já nikomu neberu jeho názor, a ČSSD mi zas tak nevaděj, je to banda tlachálků a populistů, ale skutek utek´- kdyby volil Grébu, samozřejmě by rozepře BYLY, ale takhle... není důvod se přít. :o)
A k tomu tytí... bože to je blbý slovo... týt z něčeho znamená na něčem se přiživovat... takže to spíš vidím tak, že v současné době tyje naše dítě ze mě. Já netyju vcelku z ničeho a ani týt nehodlám. :o)
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
A o čem se bavíte? O fotbale? Ti Korejci jsou opravdu nechutně protěžovaní. Některé tvary slovesa týt jsou méně používaná, a proto se při jeho používání můžeme dostat do obtíží. Například přechodníky, slovesné nebo trpné tvary mohou být velice ošemetné. "Dítě usilovně kopalo matku do břicha, tyjíc z ní."
Tyjíc, myjíc, vyjíc... Nebo tyjím, tyjíš, tyjíme? Týjo, já ti nevím.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
O fotbale. Jasně. Zvlášť když ho za tenkou zdí neustále sjíždí hluchej soused v důchodovým věku. Předtím to byl hokej. A olympiáda.
A někdy, občas... takhle po půlnoci... se bavíme o tom, jestli mu zase vyhodit pojistky, abychom se mohli v klidu vyspat...
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Zabít?
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
I to nás samozřejmě napadlo.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
A?
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
EEEJKL"TJjioasážůsíídfůkljjjjDPOMÓC (hořím zvědavostí)
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
Klidně se uhas, rozhodli jsme se nechat ho umřít přirozenou smrtí. Už je docela starej a žije nezdravě, každou chvíli ho potkáváme se sáčkem bramborovejch lupínků.
A kdyby náhodou ještě žil, až se nám narodí mimino, tak mu recipročně dá co proto, až bude v noci řvát. Zrovna včera mě napadlo, že bych ho občas mohla řvoucí přidržet ve světlíku. Pro větší zvukovej efekt.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Brambůrky miluju. Smrt je nedaleko...! Bože! Wojtylo! Kde jste všichni! Co znamená ten řev ve světlíku? Peklo?
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Helčo, z kostela sešlo, stačí radnice, pročež jsem spokojenější. Člověk, kterej nevydrží ani pět minut nevrtět se, když kněz káže, čili já, by to tam snášel jen velmi těžko, pročež to Jana uznala a odepře si tu slast.

gd, Wojtyla bude po smrti dozajista prohlášen za svatýho, to se tobě nemůže ani v nejbujnějšim snu stát. Tak. Nandal jsem ti to?

Jo, a když už teďka můžu machrovat, tak ti tu tvoji prácičku, milé gd, šoupnu do výběru, určitě tě tím šíleně potěším.
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipMonty_Python
Ach, můj milý... pro mě bude stejná slast býti s TEBOU oddána kdekoli, třeba v podzemních garážích OD Kotva... já jen tak myslela, že ten odlesk Boží slávy na tvém ušlechtilém obličeji by se dobře vyjímal na fotodokumentaci pro potomstvo...
24.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
A teď vážně, věříte na Marťany?
Já ano!

Interactive04.gif
14.06.2002 00:00:00dát kritice tipAki
gd: stojím za tebou, já ty pábníčkáře taky zrovna nemusím... asi mě za to čeká peklo, ale určitě tam bude větší sranda, než se vzornejma andělíčkama tam nahoře :o)
každýho, kterej se mi bude snažit namluvit, že homosexualita je nemoc a s gumou je to hroznej hřích bych s chutí nakopal do prdele, páč ty lidi nevědí, o čem mluví.
náboženství jsou spousty a každej tvrdí, že jedině ta jeho víra je ta pravá. docela by mě zajímalo, jakej je rozdíl, mezi katolíkama a třeba takovýma Japončíkama z Ómšinrikjó nebo jak se to píše... chápu, že katolíci už dneska nikoho nezabíjej, ale oboje věří ve svýho boha a dělaj všechno pro to, aby byl spokojenej, nebo ne?
já nikomu boha neberu, je to každýho věc, ale štve mě třeba hučení do malých dětí, který o světě vědí prdlajs a nechaj se dokonale zblbnout... znám to i ze svýho okolí...
a dost už, to jsem se sakra rozepsal... :o)

jo, abych nezapomněl, ta povídka je vynikající!!! :o)
bejt vpozici Pecháčkových, tak se asi taky, jako Wopi, oháním knězem, ale jakožto nevěřící pes říkám: dobře jim tak :o))
(jen jsem se těšil, že se na konci budou prát o Havlátovu záchodovou mísu... ale asi to na ně přišlo až doma... :o))
je to výborně napsaný, skvěle se to čte, ta dýlka vůbec neva...

TIP jako kostel :o)
14.06.2002 00:00:00dát kritice tipHelča
Než jsem se prokousala tou diskuzí (a to jsem závěr už vynechávala) tak jsem zapomněla, co jsem chtěla napsat k povídce. Zato jsem se dozvěděla spoustu zajímavý informací...Tak v kostele, jo.

Povídka je dobrá, jen jsem chvíli nevěděla jestli se mám smát nebo začít tuhnout. Ale smála jsem se.
14.06.2002 00:00:00dát kritice tipHelča
a típ
13.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
djPes: to vnucovani svoji pravdy mi pripadalo trochu pritazeny za vlasy, jinak s tebou a s gd souhlasim :-))
Co se tyce konzumu, tak to mi vadi rozhodne vic nez nejaka cirkev kterou stejne nevnimam /ale stve me stejne jako gd/...
...tak treba co takhle studovat neco, o cem vis, ze se tim neuzivis, ale chces to studovat protoze chces a ne proto, aby ses tim zivil. Mne to pripada normalni, ale vsichni kolem si samozrejme klepou na celo. Mam si pripadat jako blbec nebo ne?
13.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
Blbci jsou ti, co si klepou na celo....vznesenost se pozna tak, ze na ni hloupost utoci primo...
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgalaxy
Super :-)*
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipDeltex
:o) *!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
gd: povidka skvela!!!! Pobavil jsem se....

ale co se tyka nazoru v poznamkach - at si kazdy veri, ze treba svet se vyklubal z musiho vajicka. Je-li papez stary senilni, co je ti po tom? Mozna ze ty mas maleho pindoura a taky ti to nikdo nevycita. Podivej se do zrcadla a zamysli se nad sebou. Mne totiz serou ti, kteri mne vnucuji svoji viru - a je to jedno, zda jsou to krestane nebo ti druzi. A ty ukazujes, ze se nelisis od Velkeho inkvizitora. Existuje neco jako tolerance, zit a nechat zit. Ty utocis a tak jsem si dovolil zautocit na tebe (ale ber to jen jako priklad a usmej se tomu. Protoze pokud te to nasralo, tak muzes rovnou do nejake cirkve vstoupit)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
souhlas, ten útok byl ze strany gd už zbytečnej...
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
GD je DÉMON, a tak musí útočit, to byste už konečně měli vědět. Démoni nemůžou nechat jakýhokoliv pánbíčkáře na pokoji, od toho tady nejsou!

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipDémon
Kydy. Démon jsem já.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
SV: pak jsme Demoni vsichni a muzeme se vzajemne zabijet, nebot vse jest dovoleno. At zije Osvetim!!!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Á, zase jsem vedle jak ta jedle.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
S tou Osvětimí je to na mě moc hustý, sorry!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
SV: ale vse huste zacina ridkou kasi....a az se pripaluje, nestacis uz michat...
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
djPes, Wopi, Stanislav_Vašina:

trochu si nerozumíme... mně je absolutně jedno, co dělají katolíci, mně je absolutně jedno, jakejma zásadama se říděj. ovšem pouze do tý doby, kdy se jima budou řídit sami a nebudou je hlásat do světa.

v okamžiku, kdy někdo začne vystupovat proti homosexualitě nebo antikoncepci, začínám se bránit, ač nejsem homosexuál a antikoncepci řeší spíš partnerka. představ si dobrovolníky, kteří platí za to, že můžou rok, dva pomáhat v africe s osvětou proti aids, snažej se udělat maximum, aby vysvětlili místním, že ta gumička na penisu jim pomůže, aby byli zdraví a neměli tolik dětí, když je neuživěj.

a pak přiletí pan cestující papež a řekne jim z pozice duchovní autority, že ta gumička je nástroj ďábla. a dobrovolníci můžou klidně letět zpátky domů, protože všechno, co dělali, je nanic. to mě štve a to mě pokaždý dostane, to naprostý ignorování jakýhokoliv vývoje, nutnosti změn dogmat i církve samotný - absolutně nehodlám tolerovat insitituci (papež), která ještě začátkem dvacátýho století měla garantovanou NEOMYLNOST!!!

všechno, co řekl papež, byla jasná pravda, ať to byla sebevětší slátanina. vostrý, ne? podobnou organizaci, jako jsou katolíci, absolutně nehodlám podporovat a chci proti jejím názorům bojovat, kdykoliv to půjde a třeba i na písmáku (uznávám ale, že sem to moc nepatří). měl bych se přitom asi zdržet pejorativních poznámek, ale ten člověk mě prostě točí. za to se omlouvám,

ale nic to nemění na mým názoru, že římskokatolická církev je ve svý současný podobě spíš nebezpečná síla, která pořád vyznává starověký hodnoty a neuvědomuje si, že doba je dál. starověk bylo koneckonců hodně drsný místo pro život. je mi lhostejnej život katolický komunity, ale pokud ona chce ovlivňovat názor veřejnosti na některý otázky, mám stejný právo vyjádřit svůj názor na ně.

upustím-li tedy od urážek atd., trvám na tom, že je nutný provýst řadu zásadních reforem uvnitř katolický církve, ale přitom sám silně pochybuju, že je toho církev schopná - viz příklad studenta, kterej nařkl olomouckýho biskupa z pohlavního zneužívání a církev místo, aby celou věc vyšetřila, studenta vyhodila a všecko ututlala.

nemám nic proti bibli, s křesťanstvím jsem ochotnej polemizovat, ale VELICE mi vadí organizovaný náboženství s círví svatou v čele. toť vše a opravdu jsem nechtěl Wojtylu urazit, ale snad mi v duchu křesťanský smířlivosti odpustí. a jestli ne, tak ať si políbí štólu. :) mimochodem: bavil jsem se s pár studentama z katolický teologický a jsou stejně já znechucený poměrama v katolický církvi, o papežovi se vyjadřujou ještě nelichotivějc než já.

jeden vtip z jejich archívu.... o papežovi.

víš, co se stane z papeže, když ho přejede parní válec?

????

svatej obrázek! :))))))))))))))))))))))
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Usofistikoval jsi mne, dýdžeji!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
gd, Tvůj elaborátek má sílu!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
gd:problem je v tom, ze ja ti psal, ze te sere, kdyz ti nekdo neco vnucuje a pritom jsi stejny jako oni, nebot vnucujes svoji pravdu, o ktere jsi presvedceny, ze je jedina spravna.
Ja co rika papez neposloucham, nikdo v zivote mne to nenutil poslouchat, ale tebe to bud nuti (a pak netusim, v ktere zemi zijes), nebo to chces poslouchat - a pak si nestezuj.

Takze odpovez po pravde:
1) Nikdo podle tebe nesmi vystupovat proti homosexualite a antikoncepci?
2) Vis vubec, co je to dogma o neomylnosti papeze a ktery papez a kdy toho naposled vyuzil?
3) Nuti ne nekdo verit v Boha? Nuti Te nekdo vstupovat do katolicke ci jine cirkve?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
sv: některý činy katolický církve jsou taky síla. třeba způsob, jakým papež podporovat nacisty ve vyhlazování židů za druhý světový války, to je opravdu soda. to mě jen tak napadlo, když padal řeč o osvětimi.

chápu, že moje netolerance k církvi zavání cyklonem B. ale opravdu nechci katolickou církev zničit nebo zrušit. ale chci ji vrátit zpátky na zem, protože mi její činnost v současnosti přijde krajně pochybená a její dogmata taktéž. osobní útoky na papeže berte s rezervou, nejsou míněný tak vážně.

ale pravda je, že ten člověk (wojtyla) mě irituje. je nejviditelnějším představitelem celý tý hierarchie, která přetvořila charismatickou sektičku opájející se duchem svatým ve vlivnou organizaci - ovšem s vlivem v současný době trochu destruktivním. to mi vadí, proti tomu bojuju a budu bojovat i se svojí netolerancí vůči nim.

ale je to těžký.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
djPes: vnímám to citlivě, protože mě jejich názory silně iritujou a v určitejch věcech i zprostředkovaně dotýkaj. neupírám jim jejich právo na názor (nebo se o to snažím, blbě sice ale snažím), ale stejně tak mám právo proti tomu co říkají vystupovat.

současnej stav církve považuju za silně neuspokojivej. nikdo me nenuti do niceho vstupovat, o tom nemluvim, ale cirkev se snazi verejnost napr. prostrednictvim lidovcu ovlivnovat i zákony, který se dotýkají mě a mých přátel - tady cítím nutnost se bránit se vší vehemencí, který jsem schopen.

dogma o neomylnosti papeže už se nevyužívá, ale vypovídá co o myšlenkové pružnosti organizace, která podobnou záležitost vůbec byla schopna zavést.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
gd 100%!! *****
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
nevsimla jsem si, ze by mi gd cokoliv vnucoval
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
djPes: kdo podle tebe smi vystupovat proti homosexualite a kontracepci? jak si to predstavujes v praxi?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Myslím, že tohle by mělo nevěřící přesvědčit:
Buh_rekl.gif
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
katerina: zastal bych se djPsa, katolická církev na to má právo, stejně jako komunisti maj právo na hlásání marximu-leninismu. je demokracie, takže jim to právo nelze upírat, lze proti tomu jedině bojovat protiargumenty...

takže: pokud se do týhle diskuse zapojí nějakej katolík se svejma argumentama proti homosexualitě nebo antikoncepci a čemokoliv jinýmu, jsem kdykoliv ochotnej ho roznýst na svejch ďábelskejch kopytech.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
A já jsem katolík, hééééč!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
sv: škoda, že katolický náboženství se ve svejch prohlášeních neopírá o podobně jasný argumenty... :)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
nerikam nic o pravu nebo nepravu na cokoliv, jenom me zajima, jak si to predstavuje v praxi, jako jestli mi ty prasky nekdo prijde zabavit nebo co
protiargumenty si necham na pozdeji (zitra po zkousce)...
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Stanislave, klidně. Ale zkus pro lásku boží tlačit svým nepopiratelným vlivem na změnu opravdu mizernejch poměrů v církvi.

Kateřina: To není o zabavování, v Americe jsou státy, kde vzhledem k vlivu náboženskejch organizací nemá ženská automaticky právo na hormonální antikoncepci. Takže ti je nikdo nesebere - prostě je ani nedostaneč napsaný od doktora.

A guma je taky proti bohu, na to nezapomeň! Katolická církev doporučuje k zabráněníé těhotenství přerušovanou soulož a metodu plodné/neplodné dny. To jen svědčí o tom, jaký to jsou odborníci, když doporučujou laikům dvě nejmíň účinný metody vůbec.

Vlastně doporučujou ještě jedu metodu, stoprocentně účinnou - celibát. Ovšem, jak se ukazuje podle různejch katolickejch skandálků, aby to jeden vydržel, to by musel bejt opravdu světec. Když se kolem míhá spousta miloučkejch, měkkoučkejch seminaristů, což?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
jo, jo, znam katoliky, co maji 9 deti aniz by je chteli, ale hlavne ze zijou jak se ma, co na tom, ze je ta zenska zrala pro psychiatrickou lecebnu a ze se tem detem nemuze adekvatne venovat (zkus to, kdyz jich je tolik)...
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
je to o tom, jak kontrolovat zivot poddanych
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
zkus se bourit a planovat revoluci kdyz musis uzivit takhle rozmnozeny potomstvo
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
Katerino, jde o svobodu projevu, pokud jsi to nepochopila, tak ti to zopakuji: Kazdy ma pravo rici svuj nazor. Nema ale pravo ho vnucovat jinym. Chapes?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
Gd: proc povazujes stav cirkve za neuspokojivy? Proc bys v nich chtel neco menit? Mne nevadi, ja zastavam ono Nietzschovske Buh je mrtvev ci cirkve jsou pro otroky a nezajimaji mne, pokud mne neopruzuji a neco nevnucuji. Proto se mi libi tva povidka.

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
Jeste ke Katerine - kdyz katolik nechce pouzivat antikoncepci, at ji nepouziva. Muze ti to byt ukradene, je to jen jeho a ne tvuj problem. Nebo ti nekdo uz prikazal, ze ty ji nesmis pouzivat?

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Rozdíl mezi protestantama a katolíkama je podle Monty Pythonů v tom, že protestant může přijít do dragstóru a říct: "Dej mi, Johne, jedny šprcky!" Zatímco katolík si toto nemůže dovolit a pak musí svý houfy dětí prodávat na orgány a pokusy.

gd, mně je církev buřt, jediný, z čeho mám vítr, je to, že Jana mě chce přimět k tomu, by byl svatební obřad inscenován v kostele, z čehož mám strach, jak čert ze svěcený vody!!!!

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
SV: no ona ve Smyslu zivota manzelka toho protestanta mela jeste nejake narazky na cetnost styku, ale to s cirkvi moc spolecneho nemelo...
A ze svatby bych mel strach nejen v kostele....

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Smysl života, co? Johny, Marie, Jacku, Irwine, Charlesi, Joei, Marku, Spencere, Adelaide...!

Monty se chce vdávat? No to je mi novinka, ale upřímně řečeno bych neměl strach ani tak z budovy, jako spíš z toho ceremoniálu. Svatba, br... Je okolo mě příliš rozvedenejch a nešťastně provdanejch/oženěnejch, abych se na týhle instituci podílel. Přeju vám, aby to bylo v pohodě.

djPes: Stav církve mi přijde neuspokojivý, protože je to nepružná, zkostnatělá organizace, která rezignovala na dvůj další vývoj, a tak místo, aby se snažila rozumně přispět k morálce dnešního světa, produkuje podivné názory odkudsi z hlubin středověku.

Proto nemá dnešnímu člověku co říct, proto je katolická církev a náboženství potažmo buřt jak tobě, tak S_V. Což je upřímně řečeno škoda, protože v dnešním světě by měla svůj smysl rozumně organizovaná skupina lidí apelujících na zlepšování vztahů mezi lidmi a obracející pozornost k duchovním otázkám. To církev není a to mě štve.

Právo na názor jim neupírám, ale pokud budou požadovat omezení nejen svoje, ale i ostatních lidí v tak zásadních otázkách, jako je rozhodování o potratu, antikoncepci nebo sexuální orientaci, budu proti nim vystupovat velice ostře.

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
djPes: jsme se koukám docela shodli, nezávisle na sobě. alespoň co se svateb týče.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
gd: dnes ma ale vetsina lidi nove nabozenstvi-konzum, chramy jsou super a megamarkety a kazatele vidis na barevnych strankach novin a casopisu, obrazovkach televizoru a slysis je v rozhlase. Bez se v nedeli podivat do nejblizsiho katolickeho kostela, nebude tam ani padesat silencu a bez se podivat do nejblizsiho Shopcity...Stav cirkve konzumu ti neprijde mnohem mnohem vice neuspokojivy?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
gd: vše je relativní - já jsem ženatej 23 let a ještě jsem ji pořád nezabil
:)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
gd: ja si myslim, ze se shodnem ve vice vecech, ale doufam, ze ne ve vsem, to bychom uz byli stejne uniformni jako ostatni. Lepe je byt alespon v par vecech odlisni
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
djPes: právě v tom vidím úlohu církve, odlákat lidi od podobného stylu života k duchovnějším otázkám. jenže to nedokáže, pokud se alespoň trochu nepřizpůsobí moderní době. o tom celou dobu mluvím, proto mě štve.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
Wopi: stastna to zena :-)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Wopi: trpělivý to muž :))))))))))))))

23 let spolu můžete strávit šťastní a spokojení i bez prstýnku, ne? nebo mají drahé kovy nějaký mystický vliv na stabilitu vztahu?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
těžko říct... já měl prstýnek na sobě naposled při obřadu, takže nevim, jestli (jak tam někde - doufam - leží v krabičce) má mystické vlivy nebo ne
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
ááááááááááááh, ty ho nenosíš! tak proto vám to vydrželo!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Wopi, jsi značný pašák!!!!! 23 let.
Mně shánění prstýnků teprve čeká, a to tak, že dneska!!!!!!!!
Pochybuju, že by svatby nebo prstýnky nějak mohly ohrozit lidský vztahy, aspoň se mi to ještě k mým slechům nedoneslo.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Dělej, jak myslíš... (Tomu říkám bezva temná věta.)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Jenom technická, není-li indiskrétní: Jak dlouho spolu jste, sháněči drahých kovů?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Jenom technická, není-li indiskrétní: Jak dlouho spolu jste, sháněči drahých kovů?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Jenom technická, není-li indiskrétní: Jak dlouho spolu jste, sháněči drahých kovů? (ptal se gd)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
do třetice vší srandy :)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Abych ten váš dlouholetej vztah neukončil, babouku! Dej si bacha, temný propasti nebytí jsou všude kolem!!!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
já vim, už dloho mezi nima dovedně kličkuju, ale jednou budu mušet šlápnout vedle, to je marný
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Tak si dávej pozor, abych tě do jedný náhodou nestrčil! :)))
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipDejm
hele, povídka je fakt good - co se týče disuse potom, tak budu spíš propsovskej.
Ať už církev katolická nebo gd, nejde vo obal ale vo obsah.
A ten si stejně hledá každej individuálně. (btw. třeba tahle věc se bude spoustě inteligentních
-i tací jsou- křesťanů líbit. Chápu tvý výhrady, ale nelíbí se mi to škatulkování...
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
dejm: nemluvím o křesťanech jako o jednotlivcích, řada z nich je v pohodě a uznávaj nutnost modernizace pojetí náboženství, dogmat etc., mluvím o organizaci - o církvi. s tou mám problém.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
gd, já, sháněč kovu ti mohu prozradit, že Janu jsem poprvé shlédnul šestnáctýho února tohoto roku a od tý doby jsem se od ní ještě neodloučil ni v mysli, ni v reálném pobytu zde na tomto povrchu této země.

S Dejmem souhlasím, jeho postoj je mi sympatickej.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Je o mě známo: kam vítr, tam plášť !!!
Jsem ochoten souhlasit s kýmkoliv, otázka, že mi to dlouho nevydrží. Pakliže nejde o mé vlastní blaho.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
SV: Teda to jste skutecne nefalsovani blazni. Po pul roce znamosti a uz se zenete do raje ci pekla....Uvidite za 23 roku
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Dýdžeji, čas je relativní pojem, a na co váhat, když je člověk spokojen nebývale a bez ustání.

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipDejm
gd: jo, jo, jasně - ale tim pádem jako bys tvrdil, že církev má pořád ještě co říct ... ;)
poňáč kdyby neměla, tak je rozumný se na úsilí o jakoukoli reformu vysrat ...
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
dejm: církev MÁ co říct, o tom není pochyb. má smysl, nechci ji rušit, to už jsem tady řekl. ale musí se nutně změnit, aby dokázala oslovit i současného člověka.

S_V: to jste teda fakt cvoci. shánět prstýnky po čtyřech měsících známosti je dost hustý! po čtyřech měsících je zamilovanej každej, bejt váma bych ještě počkat, ale vy už jste do toho stejně praštili, co? tak v tom případě neuvěřitelně pevně držím palce. (ale pořád kroutím hlavou, starej skeptik, neberte mě vážně a děsně se milujte... :))))))))))
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipDejm
gd: jojo, už držim hubu a čtu si další věci - seš rozumnej kluk :))))
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
SV: neboj, ja ti to vymlouvat nebudu, na to jsem az moc skodoliby...jen se zen :)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Tak ZEN, to beru!

Jednu zenovou:
GÉ DÉ
Húúúm

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
SV: asi tak :)
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Omni padme rum? Mystickej megacloumák?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
devil's%20blackberries.jpg

Měly to bejt původně třešně, ale jsem je pro tebe nesehnal.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
To je jedno. Důležitý jsou marxistický ideály, ne třešně. To byly původně fašounský runový eska pod těma ostružinama?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
Tohle tam bylo, ale já tomu nerozumim, já anglicky neumim:

29th September - The Devil Spits
It is said that on this night the Devil spits on blackberries, so
the 29th is the last day to collect them. It certainly is true that
blackberries start go mouldy after this time.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Bezva. Další zásadní informace - ostružiny posbírat do konce září!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
No a máš to!
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
djPes: uz jsem prece rekla, ze nemam dojem, ze by mi gd cokoliv vnucoval, podle mne nikomu nic nevnucuje, spis mam dojem, ze ty mu tu svobodu projevu tak trochu upiras ;-))
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
Katerino, pokud upiram gd svobodu projevu, prosim, cituj mne a dokaz to, kde to tvrdim. Protoze ja psal presny opak-ze i cirkev ma pravo na svobodu projevu. Jen jsem vyslovib podiveni, ze se nejakou cirkvi muze jeste dnes nekdo vzrusovat.

Dale jsi napsala:" kdo podle tebe smi vystupovat proti homosexualite a kontracepci? jak si to predstavujes v praxi? "

A ja tvrdim, ze kazdy muze vystupovat proti (a pro), kazdy ma na to pravo V praxi si to predstavuji tak, ze nikomu nebude znemoznovano vyslovit svuj nazor a nikdo za neho nebude trestan.

12.06.2002 00:00:00dát kritice tipKaterina
djPes
"gd:problem je v tom, ze ja ti psal, ze te sere, kdyz ti nekdo neco vnucuje a pritom jsi stejny jako oni, nebot vnucujes svoji pravdu, o ktere jsi presvedceny, ze je jedina spravna.
Ja co rika papez neposloucham, nikdo v zivote mne to nenutil poslouchat, ale tebe to bud nuti (a pak netusim, v ktere zemi zijes), nebo to chces poslouchat - a pak si nestezuj.

Takze odpovez po pravde:
1) Nikdo podle tebe nesmi vystupovat proti homosexualite a antikoncepci?
2) Vis vubec, co je to dogma o neomylnosti papeze a ktery papez a kdy toho naposled vyuzil?
3) Nuti ne nekdo verit v Boha? Nuti Te nekdo vstupovat do katolicke ci jine cirkve?"


12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
A kde je omezovani svobody projevu? Pisu mu, at si nestezuje, pokud ho bavi poslouchat papeze, jak rika nesmysly. Je to stejne, jak ta pani, co se diva na Novu a stezuje si, jak tam davaji vecer odpornou pornografii, ze v patek vecer v tom filmu Nahe kliny v sedesate minute ta scena byla obzvlastni humus. A kdyz reknu, at televizi vypne a nediva se na to, je to omezovani svobody?
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Ignorovat to nebudu, protože mně to zajímá. Nesouhlasím s katolickou církví, ale právo vyslovit myšlenku jim neupírám. I ty sebeblbější myšlenky mají právo na existenci, ovšem nikoliv právo na realizaci, proti tomu bojuju velice a nepřestanu. Howgh.
12.06.2002 00:00:00dát kritice tipdjPes
gd: ja myslim, ze te chapu...Katolicka cirkev by mela byt rada, ze se o ni vubec jeste nekdo zajima. Jen to nesmis podavat, ze nekomu neco prikazuji - na to uz nemaji vic jak sto roku zadnou paku. Mne skutecne vic desi konzum, ten proleza jak rakovina spolecnosti a lidi jsou slepi jak ovce...
11.06.2002 00:00:00dát kritice tipJosefk
:-) znám vykladače a badatele značně fundovanější :-)
11.06.2002 00:00:00dát kritice tipkalais
gd:) a já marně hledala ten konec:) no....než sem to dočetla:)) hele...ale je to super..nevím:) jak to jinak napsat:) až to bude knižně hlásím se jako první jo,:)
Seš geniální no:) máme se od tebe někteří co učit..klaním se:)
sakra doufám že to projde cenzuro;)
jinak avi
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
celej obřad by asi měl z mojžíšova pohledu vícero slabinek... jak však pravil hlavní hrdina: nejde o detaily, ale o důkaz věrnosti.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
nerozumíš mi - nemluvím o obřadu jako takovém, ale o psychologii postav

ale to je fuk, celek je stejně výběrový
10.06.2002 00:00:00dát kritice tiphermit
mám jedinou mikroskopickou výhradu: na konci by podle mě nemuselo být tak zdůrazněno, že se Havlát začal smát, to je jako když někdo řekne vtip a první se mu začne chechtat....jinak je to opravdu skvělá věc, prskal jsem nahlas, v pracovním procesu, takže jsem byl kolegy tázán, co mi je.

:-)

t
V!

10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
uvažoval jsem stejně, ale pak jsem to tam nechal... ať se aspoň zasměje, když od něj utekla stará, ne?
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
hermit: uvažoval jsem stejně, ale pak jsem to tam nechal... ať se aspoň zasměje, když od něj utekla stará, ne? wopi: ovšem součásti psychologie těchto postav je, že jsou trochu nebystrý.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
to je pravda
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Mimochodem, některé vazby jsou prostě dokonalé:
"Počkal, až se zbaví obuvi, se kterou se před chvíli mohl tak důkladně seznámit"
Jo, to je styl!
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
mně osobně víc berou "silné nohy v tmavých punčochách, které svou konstitucí daly vzpomenout na písmena ze samého konce latinské abecedy". ale jsem rád, že se ti to líbí. hodně jsem se bál, aby to byl vůbec někdo schopnej dočíst, protože je to dlouhý jako (tohle) pondělí.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tiphermit
je to vážně skvělý... ale on se přece zasměje i tak... já ten potlačovaný smích z této postavy cítím po celý text... :-)))
možná by mi stačilo (být autor) dát pryč poslední větu...

je to dlouhý tak akorát...., Dostojevskýho povídky měly klidně 150 - 200 stran :-))
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Jo, ty nohy jsou taky dobrý, ale to bych musel citovat všechno.

A sposlední větou má hermitiště pravdu, tu bys mohl mít lepší... kdyby aspoň koukal na mouchu na stěně a najednou vyprsknul smíchy tak, až by moucha podrážděně bzučíc vystartovala do chladu chodby, bylo by to jiný.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tiphermit
Wopi´: prrsssskkkkkkk...............:o))))))))))ˇ´´´
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
jsem řek na mouchu, ne na mě... :o)
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
tak jsem konec trochu pozměnil, remcalové... :))))) děkuju za připomínky.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tiphermit
gd: samozřejmě jsem měl JINOU představu o konci TVÉ povídky a mrzí mě, že jsi tuto MOU představu plně NERESPEKTOVAL.... krom toho mě mrzí, že mi asi popraskaji všechny stehy na břiše a rozvrzám si židli ještě víc, než je...
;-))))
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
ty jsi sešitej...? další rozervaná osobnost, koukám.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
he he
10.06.2002 00:00:00dát kritice tiphermit
he?
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
? eh
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
hlavně, že si pokecáte.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
Havláta by mrzela ta zbytečná roztržka.

10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
hehe, he?, ? eh nebude zas tak zásadní problém. spíš bych to bral jako drobné nedorozumění.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
GD, co máš proti Svědkum? Dyk sou milý. A čistě oblečený. :o)
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
Ale vždyť já vím, vždycky si skvěle pokecáme... Ale nějak mě sere křesťanství jako takový. Co naděláš...
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
No, myslím, že to ani nemusíš říkat, že je to z tvý povídečky patrný až až. :o)

Napsaný to je moc dobře, i když z podobných legrácek na téma doslovnosti historických pasáží v Bibli apod. až tak na větvi nejsem, ale stavět se za obhájce křesťanskýho nebo dokonce jehovistickýho světonázoru, to se mi ani v nejmenším nechce.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
to s těma historickejma pasážemea jsem napsal dost blbě, ale snad chápeš, co jsem chtěl říct.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
taky si myslím, že bible by se měla brát s rezervou, proč to ale nedělají především ti, kdo v bibli hledají argumenty proti antikoncepci a podobně? a vykladači vzniku světa rukou stvořitele také... to mě štve.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
historická pasáž - to je dost kravina :o)
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
jo, souhlasim, že z Bible a odjinud je možný tak maximálně pochopit dobu, kdy se to psalo, a co tak nějak brát vážně, je nějaký to poučení o nekradení, nevraždění a tak.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
bible je samá historická pasáž...
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
ale opravdu mi přišlo kuriózní podobně dokazovat nevěru (je to čtvrtá mojžíšova, někde ke konci). a hlavně nevěra se prokazovala jenom ženě, takže machismus jak vyšitej. holt je to dost stará knížka, hodně nemoderní a církev předposraná svatá by si to konečně měla uvědomit.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipStanislav_Vašina
nejsi ale jedinej, kterej si toho všim, snad i některejm křesťanům to doklaplo.
10.06.2002 00:00:00dát kritice tipgd
ale s jakým zpožděním a jak málo. papež je toho báječnou ukázkou, takovej blbec starej senilní. ty jeho kecy mě vždycky zvednou. nesměj se církve divit, že všichni na náboženství kašlou, když odmítaj nutnost vývoje společně s dobou.
09.06.2002 00:00:00dát kritice tipcup_of_tea
:) Hezky, pekne se cte... ***
09.06.2002 00:00:00dát kritice tipWopi
no, Pecháčkovi se měli bránit, že Havlát není kněz a tudíž je obřad neplatný, tahle malá slabinka mi nesedí, ale jinak skvěle napsáno, fakt
mocně jsem se bavil


Kritiky a názory mohou přidávat pouze registrovaní uživatelé.