Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Loučení

Výběr: Gora
10. 03. 2023
17
34
446
Autor
Alenakar

 

 

Dlouhé loučení!

Z dálky mi ještě mává

strašákův rukáv

 

 

Konec aleje -

Kam až mě vyprovodí

listí ve větru?

 

 

 

 

 


34 názorů

Alenakar
16. 03. 2023
Dát tip

Markel,

jsem ráda, že se líbí.


Markel
13. 03. 2023
Dát tip

můj šálek *


per_zay
13. 03. 2023
Dát tip

:) .... není zač, taky to znám .... :)


Alenakar
13. 03. 2023
Dát tip

Goro,

je to, jak píšeš. Santóka byl žebravým poutníkem (ale i tulákem) ještě ve dvacátém století. Ale už i samotný Bašó byl poutníkem a putoval od jedné pamětihodnosti ke druhé. Kategorie haiku tak vznikala "na cestě" a to nejen v psané, ale i v malované podobě. Básníci - poutníci s sebou v torně nosili i štětce, papír a barvy.

Druhým extrémem ale byli básníci, kteří psali haiku v místnosti nad dřevořezy...  Ne vždy tedy byl pro vznik haiku důležitý bezprostřední prožitek.


Gora
13. 03. 2023
Dát tip

Santóku mám ve zvláštní oblibě - poutník, notorický pijan, žebrák... vše zúročil v haiku. Proto je tak ráda čtu, pro pravdivost, přenositelnost pocitů... Tvé druhé mi ho připomíná.


Alenakar
13. 03. 2023
Dát tip Gora

Goro,

moc děkuji za výběr.

Možná to není tulák, ale spíš poutník. Japonští autoři haiku byli často poutníci a poutnická tradice je tam taky velmi stará. Putovalo se od chrámu ke chrámu , od kláštera ke klášteru a pouť mohla trvat několik měsíců i let. Často se přespávalo u rolníků ve chlévě mezi dobytkem.


Alenakar
13. 03. 2023
Dát tip

K3,

díky. Jsem moc ráda, že se líbí.


Alenakar
13. 03. 2023
Dát tip

per_zay,

vypadá to, že konec aleje vyhrál nad strašákem. Já jsem to tipovala obráceně. Díky.


Alenakar
13. 03. 2023
Dát tip

Robine,

můžeš si dopředu naprogramovat, kdy má být dílko zveřejněno. A proč mám tipy a kritiky ještě dřív, než je dílko na panelu?  Pár lidí mne má v "oblíbených" a těm se dílko objeví, hned jak hodám "do skladu".


Gora
11. 03. 2023
Dát tip

Druhé za mne skvělé - bezútěšnost pocitu tuláka...


K3
10. 03. 2023
Dát tip

Pro mě velmi podařené.


per_zay
10. 03. 2023
Dát tip

hmmm ... konec aleje ... T


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip

Moc děkuji, J.A.H. > Vždycky jsem ráda, když zaujmu i nehaikaře. Je dobře, že na Písmáku jsou všechny literární kategorie na jednom panelu.


J.A.H.
10. 03. 2023
Dát tip

K haiku jsem si nikdy cestu moc nenašel, ale tohle se mi líbí.


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip blacksabbath

blackie,

díky za impro a své impro posílám.

 

Zaklapl krvák -

Javor mu věnoval list

jako záložku


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip

snakeu,

k těm dvěma haiku mě inspirovalo Bašóvo haiku "Podzim v Kiso". Ta má haiku s jeho textem moc nesouvisí, ale prostě jsem jen tak přemítala o vyprovázení a loučení. 


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip Gora

Poetko,

díky. Psát "toulavá" haiku - to byla taková japonská tradice. Vedle Bašóa byl nejznámějším toulavým haikařem žebravý mnich Santóka ještě ve dvacátém století.


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip Gora

Zajíci,

o toulání hodně psal Bašó. Bylo to ale stále smutnější a smutnější. Nakonec umřel tak nějak "na cestě".


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip

Kočkodane,

moc hezké, velmi dramatické haiku. O Otthellovi jsme se tu včera bavili s Namim. Je to postava stále živá a aktuální. (...Dík za ni můj oblíbený Wilíku.)


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip

Robine,

jsem moc ráda, že se ti to líbí. Jestli je to opravdu "úžasné", to ukáže čas a moji čtenáři. Jsem zvědavá.


Alenakar
10. 03. 2023
Dát tip

Norsko,

ve větru se nikde moc krůpějí neudrží. Ledaže by těmi krůpějemi byly poutníkovy slzy.


Norsko
10. 03. 2023
Dát tip

Šosaté. Nikde žádné krůpěje


Kočkodan
09. 03. 2023
Dát tip

Blíží se orkán

dávám lavičce vale

mám z něho vítr

 


Na lavičce v parku.....

listy nedočtu

nárazový vítr

i strašák smek...nojono:-)))))


snake_01
09. 03. 2023
Dát tip Gora

Zvlášť druhé je velmi dobré.

 


Jednapoetka
09. 03. 2023
Dát tip

Krásný,  toulavý, dávám tip....


Kočkodan
09. 03. 2023
Dát tip

Velké rdoušení

Othello výkon dává

žárlení muka


Chtěl bych se zase začít toulat.


Alenakar
09. 03. 2023
Dát tip

Evženie,

v knihovně jsou střešní okna a déšť do nich právě buší tak, že bych na vandr rozhodně vyrazit nechtěla.


Pěkné.


Alenakar
09. 03. 2023
Dát tip

Dík.  Je to takové tulácké haiku na téma "s větrem v zádech"...


Ellisee
09. 03. 2023
Dát tip

Fajn


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru