Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Učinil jsem rozhodnutí. Chci založit nové hnutí, hnutí proti zestárnutí

22. 03. 2023
21
34
344
Autor
Nami 99

Přijde den a po něm další.

Po každé jsem o den starší.

Za co mě chce Pánbůh trestat?

Rozhod jsem se stárnout přestat.

Mně být takhle starý stačí.

Můžou začít stárnout mladší.


34 názorů

niniw
12. 04. 2023
Dát tip Nami 99

Nami, ak máš naozaj 66, tak si myslím, že sa Ti to podarilo už veľmi dávno - najmenej pred 30 rokmi   (Rozhod jsem se stárnout přestat.) ...  

 


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

No právě! Jde o to "ve zdraví"...     Genetika mi sice slibuje vysoký věk, ale ne ve zdraví. Kvůli makulární degeneraci sítnice bych si asi ve sto letech tvůj pohled(jestli vůbec ještě budou nějaké pohledy existovat) nemohla přečíst.


Nami 99
27. 03. 2023
Dát tip

Alenakar -

Já ti moc přeju, aby ses ve zdraví dožila vysokého věku. Kdo by mi poslal ten pohled?


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Nami,

my máme sice v rodině dlouhověkost,(vícero devadesátníků, ale stovky se nikdo nedožil), ale doufám že já osobně umřu včas...


Nami 99
27. 03. 2023
Dát tip

Alenakar -

Moc bych si přál, abychom zůstali dlouhodobě v kontaktu a já ti budu popisovat, jaký vedu život v pokročilém věku, ty mi třeba pošleš pohled ke stotřicetinám a o mně se bude říkat, že jsem ten, co pamatuje ještě Zemana. Jenom s dalšími potomky si teď dám pět nebo deset let pazu, abych pak neměl samý starý dědky.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Nami,

přecejen bych ale ráda věděla, jakého maximálního věku se může člověk reálně dožít. Za bývalého režimu se tvrdilo, že nejstarším člověkem světa byl Širali Muslimov, který se dožil 168 let. Dnes se to zpochybňuje. Ale přecejen - jeho potomci(?) zaplnili menší sportovní stadion. Zemřel v roce 1973 a pamatoval prý Napoleona.


Nami 99
27. 03. 2023
Dát tip

Alenakar -

Slabší kusy jsou "Za zenitem" už ve stodeseti. 500 se mi už zdá moc, to už bych asi ani nebyl v kurzu. Ale každopádně jsi napsala krásnou básničku.


Alenakar
27. 03. 2023
Dát tip

Nami,

náš dialog o stárnutí mě inspiroval k básničce "Za zenitem", kterou jsem dnes zveřejnila.

Když už jsme u těch vědomostí - nejvyššího věku ze všech obratlovců se patrně dožívají žraloci. Žralok malohlavý se dožívá kolem pěti set let, takže co je proti tomu tvých plánovaných 115?   Pět set let je ovšem asi spíš věk pro žraloka než pro člověka. Elínu Makropulos to přestalo bavit mnohem dřív než v pěti stech letech.


Aru
24. 03. 2023
Dát tip Ellisee, Gora, Nami 99

to by ho zatkli a lahvičky zabavily a ztratily neznámo kam :))


Ellisee
24. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Benetka, supizmus, Aru, Gora, Rhodesie, Poeteroristka

Po přečtení se mi vybavilo tohle:

Pražská policie včera zatkla Karla P., který nabízel obyvatelům Prahy lahvičky s lektvarem věčného mládí a obvinila jej z podvodu. Dle policejních záznamů bylo zjištěno, že dotyčný byl již za stejnou činnost třikrát odsouzen, a to v letech 1742, 1876 a 1953.

:)


Nami 99
24. 03. 2023
Dát tip

Hezky se mi s tebou povídá a máš opravdu velké znalosti a široký rozhled, což obdivuji. Já bydlím dá se říct na rovině v podhůří Orlických hor asi 400 metrů nad mořem. Prý tady kdysi bylo jezero, i okolní kopce by mohly být jako břehy, docela to odpovídá a my jsme vlastně na jeho dně. A co se věku týká, plánuji se dožít 115 let, (ve zdraví, ne jako šedesátiletý děda), takže teď jsem někde okolo puberty. Někteří tvrdí, že chování můj věk potvrzuje.


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

Prozradím ti ještě jedno tajemství: pomaleji se stárne na rovině, nejrychleji se stárne ve vysokých horách, takže ti, co žijí v Himalájích stárnou až o miliardtiny sekundy rychleji než třeba Hanáci. Odstěhuj se třeba do Olomouce. Tam běží čas velmi pomalu.


Nami 99
24. 03. 2023
Dát tip

Opravdu moc děkuji a vážím si vzácných rad a doporučení. Oba ale víme, že musím zůstat nohama na Zemi. Já jsem se na vzdory času rozhodl přestat stárnout už dříve. A nevěřila by jsi, kolik mladých mi závidí, že přesto, že mám víc roků jsem mladší než oni.


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

Nejbližší černá díra je od země vzdálená asi tisíc světelných let. Takže, abys k díře mohl doletět a následně nestárnout, musel by ses nejprve nechat zmrazit. Ale až u té černé díry v souhvězdí jednorožce budeš, můžeš taky vycestovat červí dírou do jiného vesmíru, kde třeba staří ani tlustí lidé nikomu nevadí.


Nami 99
24. 03. 2023
Dát tip

K té černé díře bych musel letět sám, protože si neumím představit, co by udělala silná gravitace s máminýma pětkama. Ale přestala by stárnout.


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

Chápu, že hroch může mít s gravitací větší problémy než třeba motýl.

Ale hroch váží ve vodě míň, neumí sice plavat, ale umí chodit po dně.


Nami 99
24. 03. 2023
Dát tip

Alenakar - 

děkuji a vážím si užitečné rady, ale s gravitací si nechci moc zahrávat, vím, že jsou zkušenosti různé.


Alenakar
24. 03. 2023
Dát tip

Tak mám pro tebe ještě další velmi praktickou radu: velká gravitace zpomaluje čas. Stačí jen doletět k nejbližší černé díře a přestaneš stárnout. Ale pozor, ať do té černé díry nespadneš!


Nami 99
23. 03. 2023
Dát tip

Alenakar -

To ale není možné v praxi.

Do mrazáku se nevejdu jaksi.

Mám tam co bylo v akci.


Alenakar
23. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Benetka

Můžeš se nechat zmrazit. Stárnutí rázem přestane.  Zda tě ale v budoucnu vědci dokážou i rozmrazit a vzkřísit, to je velká otázka. Tip.


Rhodesie
22. 03. 2023
Dát tip Gora, Nami 99

Dobrý rozhodnutí. Taky bych řekl, že mám teď ideální věk.


Nami 99
18. 03. 2023
Dát tip Benetka

Benetka - 

Vítej v klubu.


Benetka
18. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Alegna, Gora

Musím se přiznat že jsem se mnohem více pobavil čtením komentářů nežli dílkem samotným! Ale jinak se bez pohnutí hlásím do hnutí - to dá rozum ne?! :D


Nami 99
18. 03. 2023
Dát tip Benetka, supizmus, Gora

Zároveň s věkem většinou přichází i moudrost.  Já jsem ten případ, kdy přichází stáří samo.


supizmus
18. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Poeteroristka, Alegna, Gora

Jen se Nami pěkně starej

abys nebyl rychle starej


Kočkodan
18. 03. 2023
Dát tip Aru, Nami 99, Benetka, Alegna, Gora

Chápu, že ses vzepřel v duši,

stárnutí ti nejde k duhu,

proces ale nepřerušíš,

trvá nárůst letokruhů.


Nami 99
18. 03. 2023
Dát tip 8hanka, Alegna, Gora

Co když to jednou nevýjde

a po dni další nepříjde?

Budu sedět na oblaku

přihlášený na Písmáku.


Nami 99
18. 03. 2023
Dát tip Alegna, Gora

Aru - 

66 let to opovídá věku Stár

1666 let to už je Superstár

 


Aru
18. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Benetka, Gora

Namimu už je 1666 let,

stále starý 66 let,

tak si pochvaluje jak si žije stále stár

:D


Poeteroristka
18. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Benetka, Alegna

Kde a kolik mám zaplatit? :))


lastgasp
18. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Benetka, Alegna

Rozhodnutí naprosto správné, ale má své chyby. Já jsem byl dlouhá léta na webu o deset let mladší a odpovídalo to jak vzhledu tak projevy literárními i výtvarnými. Najednou to v devadesáti už nefunguje. Tak se raději přiznávám a omlouvám.


8hanka
18. 03. 2023
Dát tip Gora, Nami 99, Poeteroristka, Benetka, Alegna

Prisla som na podobne riesenie neskoro,  telo stihlo zostarnut, len  mysel sa zasekla niekde na hranici puberty


Evženie Brambůrková
18. 03. 2023
Dát tip Nami 99, Benetka, Alegna

To už jsem si založila dávno :-)


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru