Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Je to PAST!

23. 03. 2023
2
4
208
Chycena do vlastní pasti,
chci říct - chci více slasti.
Stále jsou nějaké překážky,
facky, hromy, umělé náhražky,
Svázána do vlastních okovů,
já však říkám - já za to nemohu.
Nebo mohu? A rvu si vlasy v cele,
proč nemít vlastně celý svět u p*dele?
Mučena na vlastním pranýři,
"Máš co jsi chtěla, handlíři!".
Krev stéká po boku, po noze,
vezou mě k hřbitovu ve voze...

4 názory

Kroužek nad "ů" se mi zobrazuje jen na mobilu, přes notebook jej také nevidím - ale je tam.

Každopádně děkuji Vám za milá slova,třeba napíšu něco podobného znova. :)


"Svázána do vlastních okovu," - chybí kroužek nad "u".  Jinak by se to ovšem nerýmovalo, je to trochu násilné, řekl bych. Zdá se mi, že některé obrazy jsou v básni jen kvůli rýmu, tak to ale ve vázaných verších bývá. Některé jiné jsou naopak velmi přiléhavé: kdo chce více slasti, často se chytí do vlastní pasti, případně skončí jako závislák anebo obojí. I umělá náhražka může být v takovém případě spíše překážkou. Je tu snaha vyvinit se ("já však říkám - já za to nemohu.") Pranýři/handlíři je opět rým, který nese význam a má obsah. Kdo se snaží získat od života víc (onen "handl", třeba i smlouva s ďáblem), někdy skončí v cele, stéká po něm jeho vlastní krev a už jej vezou na hřbitov... Možná je však moje interpretace až příliš moralistická, normálně nejsem žádný moralista, ale tady se mi zdá, že by to takhle vykládat možné bylo. Celkově musím říct, že se mi ty verše dost líbí. 


dobře zrýmované


64T.B.S.
23. 03. 2023
Dát tip

Zajímavé pa


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru