Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Slnovrat

24. 03. 2023
2
9
294
Autor
Possol

V mihotavom svetle plameňa,
prečkáme noc.
Horí svieca - lásku stvorí.
Čakáme svetlo,
odíde tma.
Čo bolo zlé,
zakryje hmla.

Povstaneme!
Už nikdy nepadneme na kolená,
dnes žiari svieca.
Zajtra nás pozdraví
dotyk lúčov
slnečného ramena.

Som v nemom úžase,
ľady sa roztopa.
Držíš ma za ruku,
hodím žabku do rieky,
nemám srdce z kameňa.

Báseň: Jakub Pokorný
Ilustrácia: Mirka Moravčíková
Odkaz na ilustráciu: TU


9 názorů

Possol
před rokem
Dát tip Janina6

Tak nezvyknem sa urážať a konštruktívna kritika je úplne v poriadku a rád sa práveže bavím do hĺbky :)


Janina6
před rokem
Dát tip

O.k., jsem ráda, že ses neurazil, takových je tu málo :)


Gora
před rokem
Dát tip Possol

Mě oslovila naděje ve druhé strofce, která ke slunovratu patří. Škoda, že jsi více nehledal slova a užil ta, která se v básních nabízejí nejčastěji. Až příliš"romantiky"...


Possol
před rokem
Dát tip

Súhlasím, len...trošku reagujem aj na kritiku čo mám na Facebooku od ľudí...a jednoduchšie texty sú obľúbenejšie. Ale jasné, treba skúšať a preto píšem rôzne texty..táto mala byť tak ako je :) nikdy sa nezavďačíme každému. Každopádne za konštruktívnu "kritiku" som rád, lebo mám rád výzvy a s textom sa rád hrám a rád ohýbam slovenčinu


Benetka
před rokem
Dát tip Possol

Ale tak... Není to zlé. A ta kresba je hezká! Srdce v jednom plameni...


Janina6
před rokem
Dát tip Ellisee

No, o to se asi snažíme všichni, psát tak, jak to cítíme... šlo mi jen o to, že je rozdíl ve způsobu, jak to můžeme říci. Někdy to první, co člověka napadne, je něco, co už slyšel mnohokrát. Když popíšeš něco známého známým a mnohokrát opakovaným slovním spojením, zdá se mi to... prostě zbytečné. Básník by měl být tak trochu vynálezce, nebo ne? Vidět věci po svém... 


Possol
před rokem
Dát tip

Ďakujem Vám za reakciu. Píšem dlhé roky o knihách a počítačových hrách majoritne. S básňami sa räd hrám, ale snažím sa písať tak ako to cítim, ale aj tak aby to pochopilo čo najviac ľudí. Básne píšem skutočne rôznymi štýlmi...tak hádam iná zaujme viac. :)


Janina6
před rokem
Dát tip

Nemůžu si pomoct, já tady vidím přímo "výstavku" obecně používaných frází (čekáme světlo, odejde tma, nepadneme na kolena, ledy roztají, srdce z kamene...). Když jsem si přečetla, že jsi žurnalista, asi jsem pochopila, kde se v tvém vyjadřování vzaly. Poezii bych si ale představovala raději plnou originálních, neotřelých obrazů.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru