Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

šepot

Výběr: Bix, Naso, Print
13. 06. 2002
16
0
3354
Autor
Pepo

čítajúc v kozube

démona na zadnej stene

neustriehneme


kaktusik
16. 07. 2003
Dát tip
Hmm .. prečítala som si zopár lyricky nerýmovaných básní .. nuž a neviem .. asi som trochu z iného cesta, a možno veci chápem inak, a tak i v tejto básni si mnohé môžem domýšľať a vysvetľovať všelijako .. a teda asi podstata toho mi tak trochu uniká a naozaj sa neviem vžiť do toho, čo tým vlastne malo byť povedané .. napadá ma mnohé .. proste je to tak skryto skryté v obraze slov, až to neviem nájsť .. ale inak fajn :-) ..

Mythus
08. 07. 2002
Dát tip
Ach, Silví! :) Nehovorím, že to dielko je zlé...veď som aj dal tip. Ale je to príliš nejednoznačné na môj vkus. Fungujem tak, e sa na vec pozerám z mnohých hľadísk, aleˇdomýšľať si toľko veí mi nie je po chuti. A ešte jeden veľmo veľmo subjektívny: nemám rád tmavé miestosti- to mi to vyvolalo. Oheň milujem. Ale nejako tam nperevážil. Asi to bude aj v tom.

Sýkorka
02. 07. 2002
Dát tip
Mne sa tá stručnosť na Pepovej tvorbe páči, lebo on je jedným z nadaných, ktorí ju vedia tak výstižne použiť. Je pravda, že je táto trošku nejednoznačná a roznymi smermi navádzajúca, ale aspoň som si mohla pozrieť, kam to zviedlo mňa a kam ostatných. :o) A že to zviedlo každého trošku inam. Je to zaujímavé. Pepo, nabehla mi husia koža na krku, keď som si predstavila miestnosť plnú trofejí... brrrr... a ten šepot... Poučila som sa :o))) MVR rodinka :)

Pepo
18. 06. 2002
Dát tip
Možno máš pravdu. Ja neviem. Možno je určitá hranica (ktorá sa oplatí dodržať) aj v tomto smere. Ako teda definuješ poéziu? :o)

Pepo
18. 06. 2002
Dát tip
To avi.

Mythus
18. 06. 2002
Dát tip
Asi je fakt pravda, že v stručnosti je talent. Ale myslím, že si treba uvedomiť, že aj dobrého veľa škodí. Poéziu (ako ani všetky dobré veci) asi neide definovať. Ako obyčajne sa tam zmietam v pocitoch, nie v definíciách. :) Počuj, táram. Poviem toľko, že NIČ nemá jednu jedinú definíciu, Môžeš sa na to pozerať mnohými spôsobmi. Vidíš, som tu jediný, ktorému sa báseň nepáčila až tak. (ak nie, tak sa ospravedlňujem...nečítal som kritiky). :) Ale teraz, na druhej strane, keď si domyslím všetky tie ostatné veci, ktoré si ňou chcel povedať, dáva to zmysle. Len tam je tých zmyslov príliš veľa a nemáš celkom jednoznačný pocit. No dobre. Nechcem ťa ovplyvňovať svojím štýlom, ani svojími blábolmi. V tom má jasno iba málo "ľudí". :) Ok?

Pepo
18. 06. 2002
Dát tip
Denis, braček. :o) Za takéto poznámky pod mojimi dielami Ti vždy budem veľmi vďačný. V tom je predsa zmysel komunikácie, aby sme si sprostredkovali TO SVOJE. Píš mi takto aj naďalej; keď sa bude páčiť, pochvál, keď nie, vyčítaj mi, čo tam vidíš. :o) A ja sa poučím.

Mythus
17. 06. 2002
Dát tip
Tvoje miniátúrky sa mi vždy páčili, ale takýto minimalizmus mne osobne tak trochu vadí. Nevytvára atmosféru- čitateľ si musí príliš veľa domýšľať. Je to fakt dobré, ale asi až príliš osekané o pocity. No neviem. Asi sa sem ešte vrátim. Pošli mi po odpovedi avi, yo?

Nuitík
15. 06. 2002
Dát tip
tipos!!!

Pepo
14. 06. 2002
Dát tip
Vole, nebraska, Radost, Astalavista, Naso, dablik - VĎAKA! ! ! :o) Naso, ten rozbor je veľmi trefný. Ešte môžem pridať jeden pohľad - keďže je to v množnom čísle, môže ísť aj o tému lásky, mierne erotickú a o nebezpečenstvá (?) s tým súvisiace; lebo vášeň nemá konca...

vyo
14. 06. 2002
Dát tip
*

Zrzka
14. 06. 2002
Dát tip
ten Demian je opravdu zřetelný, ačkoliv jde jen o shodu náhod. Moc se mi to líbí, ale štve mě, že je mi Tvoje slovenština /ano, přesně, ten krásný, měkký jazyk!/ tolik vzdálená...

Ribi
14. 06. 2002
Dát tip
aj by som sa tešil ... domov sú stále rovné steny a to čomu hovoria žiaria ... je stonka rozpadavajúceho sa slnka ... zatiahnime ... na víkend sme nabalení

nebraska
13. 06. 2002
Dát tip
to neni haiku? :)

Radost
13. 06. 2002
Dát tip
ne, to není :)) je to milotipé :))

Astalavista
13. 06. 2002
Dát tip
klasika...:)*

Naso
13. 06. 2002
Dát tip
skorohaiku... Už som si myslel, že Pepo nové formy skúša, ale to on iba verný svojej tradícii minimalizmu zostáva. Báseň môže pripomenúť Platónov svet v jaskyni, kde jedinou vnímateľnou realitou sú tiene na stene. Môže, ale nemusí. Lebo tak to v živote býva, že kým sa sústredíme na jednu vec tisíce ďalších nám uniknú. Démon na stene je symbol - a vlastne ten oheň tiež. Môžeme to vnímať - to pozeranie/čítanie do ohňa - ako podvedomé hľadanie svetla/tepla/dobra. Čítanie je snaha niečo sa dozvedieť, niečo nájsť! A za nami tma, ktorej neunikneme. ktorú tušíme. Tiene na stene sú pohyblivé (protiodpoveď na plamene) a démon ziež nie je vždy vnímateľný, hoci tušený. Sakra, koľko vecí si abstrahoval do pár slabík.... Tipovýber bez zaváhania!

dablik008
13. 06. 2002
Dát tip
moooooc moc! ja si to taky vychutnal az s dodatecnym prekladem, ale stalo to za to ****!!

Bix
12. 06. 2002
Dát tip
v ohni sa dá čítať veľmi dlho..čítam v ňom rada...a keď do neho dlhšie hľadíš, začne sa Ti upretým pohľadom rozostrovať zrak a potom už skoro ani nevidíš, len zhypnotizovanie upieraš zrak...a oheň láka a zvádza k zvláštnym neprebudeným myšlienkam

Pepo
12. 06. 2002
Dát tip
Tak nejako, vďaka, sestrička.

Vole
12. 06. 2002
Dát tip
"Pepot"... :) typ

Pepo
11. 06. 2002
Dát tip
kozub (z koho, z čoho - z kozuba) - to je to, kde praskajú polená, v kúte útulnej miestnosti, obloženej gobelínmi a trofejami... :o)

Pepo
11. 06. 2002
Dát tip
Aj ja ďakujem. :o)

hermit
11. 06. 2002
Dát tip
dobré a díi za toho kozuba či jak se to vlastně....:-) TIP

Gastarbajtr
11. 06. 2002
Dát tip
bude nás strašit i nadále...*!

Pepo
11. 06. 2002
Dát tip
VĎAKA. hermi, kozub je neživotný, takže "za ten kozub" :o))) Čo to s tými redaktormi..? Opäť sa rozširuje okruh?

hermit
11. 06. 2002
Dát tip
Ok :-) Pepo, mrkni na moje auditko redaktoři & výběr...

tanganika
10. 06. 2002
Dát tip
pocuj, tak to to je bud nahoda, ale ta inspiroval Demian...rozhoor pri kozube, pozoroanie ohna a abraxas... tak ako??? t*

Pepo
10. 06. 2002
Dát tip
Och, nebodaj som niekoho skopíroval?

tanganika
10. 06. 2002
Dát tip
nie nie nie. to som tym nemyslela, ale tvojabasen vystihuje presne tu atmosferu. je to skvele!!!

Pepo
10. 06. 2002
Dát tip
Tak vďaka. :o) Mal som strach... z tohto mávam celkovo veľký strach. (Je toľko autorov...)

tanganika
10. 06. 2002
Dát tip
bud pokojny!!! :-)

_iris
10. 06. 2002
Dát tip
neustriehneme, ohen nas vtahuje ani nevieme ako a sepot demona len fakt tazko pocut...super! t*

Ziggy
10. 06. 2002
Dát tip
* ... dnes len

Amanda
10. 06. 2002
Dát tip
Pekna pocitovka... ma atmosferu...

Dabi
10. 06. 2002
Dát tip
Ano...krásná mini:o) Můj upřímný t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru