Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Prsty

17. 06. 2002
4
0
2311
Autor
chuan

si vo mne na stálo
úplne vpitá
už žiadna iná
ma nenachytá
na hruškách
s chuťou broskyne
som ďaľší
čo pre ne zahynie
v pekle či v raji
sú v tvojom náručí
osídlo lásky vraj
štastie mi zaručí
do ucha lahodne
spievali sirény
vraviac mi prehovor
alebo si nemý?
otváram ústa
kričím, kričím, kričím
asi som nemý
z akých len príčin?

 

si vo mne vpitá
obrovská machuľa
v pijaku tinta
za zmizík dám veľa

 

si vo mne tak ako
zima za nechtami
so snehom v ruke
tak to som
JA


chuan
05. 07. 2002
Dát tip
nieco ako ze vraj aj spak ide splachnut na 10x ....

Bix
03. 07. 2002
Dát tip
trochu ako hermit, ale inak ma to dosť strhlo :o) v reklame hovoria, že ide vyprať aj zažraté....ale ja nemyslím .o)

Pája
18. 06. 2002
Dát tip
*

ivana
18. 06. 2002
Dát tip
nádherné-t-

misak
17. 06. 2002
Dát tip
Po ranu prvni, co mi udelalo radost:)*

Quoniam
17. 06. 2002
Dát tip
      Velmi se mi líbí tato část: "si vo mne na stálo / úplne vpitá / už žiadna iná / ma nenachytá / na hruškách / s chuťou broskyne". Tento úsek je kompaktní, hezky nafrázovaný a klišé "ma nenachytá / na hruškách" získá elegantně v následujícím řádku posunutý význam.       Dále však už tuto grácii báseň ztrácí, text se zamotává sám do sebe - pokulhává jako vítr v mokrém prostěradle, použitá klišé nejsou ničím vyvážena: "v tvojom náručí / osídlo lásky", "do ucha lahodne / spievali sirény", "zima za nechtami"; báseň nesměřuje k ničemu jinému, co by už nebylo řečeno na začátku. Tato část básně se mi naopak velmi nelíbí.       Pokud autor uvažuje o přepracování, říkám ano. Ve stávajícím stavu, jako celek ne.

jumperx
17. 06. 2002
Dát tip
Súhlasím s predchádzajúcim názorom. Tá báseň by sa mohla podľa môjho názoru končiť po šiestich veršoch. Myslím, že nevodzuje určitý pocit, určitú myšlienku, ktorú si už môže čitateľ dokončiť podľa svojej úvahy. Ale ten úvod je naozaj pekný.

hermit
17. 06. 2002
Dát tip
trochu souhlas s Quon., jinak je ale vidět, že forma ti jde dobře, verše hezky plynou, mě v nich chybí jen víc dynamiky a možná by neškodilo trochu přidat na úspornosti ve slovech (?) no, budu tě číst .-)

chuan
17. 06. 2002
Dát tip
diki za obsiahlost normalne sa do toha asi dam lebo som to naskiabal tak pred styrmi rokmi a doba je ina :)

DarkMind
17. 06. 2002
Dát tip
Ten úvod je vážne dobrý... ...so snehom... ;-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru