Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ještě stále... (Střepy)

18. 06. 2002
13
0
2706
Autor
Radost

\"Ješte se mi o tobě zdá, ještě mi nejsi lhostejná...\" (dýchám už jen ze zvyku)

Zdálo se mi...                                                                                         STŘEP

(zase)

o tobě

 

Už nejsi vedle mě

Už nejsi ve mě

Kde byla láska

jen marné utrpení, 

marné

jako pomyšlení na tebe.

 

 

Kam se ztratí všechny slzy, až přestanu plakat

bolestí z téhle nové "svobody"?

 

Srdce tiše doznívá

jen trosky víří prach

TEN

štípe v očích a nutí slzy plakat

hlavu vzpomínat

nespat

 

utopit se v tichém klidu

alkoholu

odtančit v mělké snadnosti

extáze

rozplynout se v kouři

 

Dívám se do tvého okna

kapičky deště

pláču jen implicitně

 

A čas nemá šanci

pomoct

A přátelé...

jsou tvoji

 

nezvyknu si na sebe

nezapomenu

neodpustím

 

/a krutě je mi jedno,

jak se máš/

 

 

 

 

Vzpomínáš?

 

(stýská se mi)


Milly
16. 09. 2004
Dát tip
...ještě mě budí v noci takový zvláštní pocit........ -t-

fermosa
16. 12. 2002
Dát tip
...a krutě je mi jedno, jak se máš.... to je taková ta snaživá nepravda. Myslím to tak, že se snažíš aby ti to bylo jedno a přitom člověk čeká na cokoliv na sebemenší náznak něčeho, čeho by se mohl chytit. Tady je to hrozně dobře cítit. Mě se to líbí..

Cirilla
18. 11. 2002
Dát tip
ano *

Drownedgod
04. 11. 2002
Dát tip
......ještě stále mi scházíš, ještě jsem nepřivykl, že nepřicházíš, že nepřijdeš, že zvonek nezazvoní, dveře se neotevřou, že prostě jinde s jiným seš,.......ještě stále mi scházíš.....mně se líbí*t*

Radost
04. 11. 2002
Dát tip
díky... ta melodie k tomu patří....taková "ozvěna kdesi za slovy"

Radost
17. 09. 2002
Dát tip
nemáš tak úplně pravdu - už když jsem tu báseň psal, tak jsem o těch "dnes vyřazených" pojmech pochyboval - opravdu sloužily jako slovní vata a na jejich opravení není nic, co by básni ubíralo na autenticitě - ty nejsilnější momenty stejně zůstaly stejné :)) S touhle verzí jsem zcela spokojen - původní sice mám, ale stojím si za touhle - nevěřím již jen na zjednodušující rovnici autentické = krásné. Ale díky za názor.

Marthin
15. 09. 2002
Dát tip
Těžko říct...tyhlety ze dna vylovené básně bývají nejsilnější a já mám pocit, že úpravy to zkazily...myslím si to, i když jsem nečetl původní verzi. Výhrady k fádnosti použitých veršů bych nebral v zřetel..ty verše z tebe vystřelily poháněny bolestí a proto jsou tvoje...nemáš někde ještě schovanou tu původní verzi?

značně impresivní střípky! jo****T forma excellent!

Murhaaya
06. 08. 2002
Dát tip
Já to znám. Teď prožívám něco podobnýho. Možná i horšího, ale to co prožíváš ty je vždycky horší něž co prožívaj druhý. Tipík ti možná trochu zvedne náladu.

Damik
09. 07. 2002
Dát tip
Chápu...a znám...nehodnotím...nemůžu..ale líbí

Radost
24. 06. 2002
Dát tip
co říkáte na upravenou verzi? trochu jsem nabral dech...abych vykašlal poslední zbytky krve z plic! bogart: a já vskutku věřil, že jsem hluboko, tak hloboko, jak jen můžu, s veškerou svou bolestí a smutkem a nenávistí...?

Narvah
24. 06. 2002
Dát tip
Hm, ja se v basnich moc nevyznam. Tuhletu chapu v pocitech, ale tezko mohu hodnotit formu a hloubku. Ale libi se mi. Nadherne a precizni basne napsal Kundera - Monology. To jen jako inspirace pro epicke basne... N.

bogart
19. 06. 2002
Dát tip
to ENFIN - i téma je fádní... doufám, že autora probudí podobné bolístky k hlubším výkřikům. Kvůli děvence :-).

misak
18. 06. 2002
Dát tip
Citim tvy pocity ... protoze je muzu prozit. Je to v tom vsechno a je to v tom tak jak to znam... *

enfin
18. 06. 2002
Dát tip
pocity možná, zpracování vskutku fádní..

nin
18. 06. 2002
Dát tip
to samý, co kalais, líbí se mi to "krutě je mi jedno", zatraceně to chápu *

Quoniam
18. 06. 2002
Dát tip
      Grafické vyznění básně zdařile kopíruje jednak název básně - Střepy - a jednak fragmentárnost myšlenek, vzpomínek, pocitů; aniž by docházelo k nesouladu s obsahem a následně s celkem. Dobře zobrazuje těkání mysli a vzájemné překrývání motivů, načež v závěru famózně vygraduje: "nezvyknu si na sebe / nezapomenu / neodpustím // (a krutě je mi jedno, / jak se máš) // Vzpomínáš?".       Ač se to na první pohled nezdá, báseň je kompaktní celek. Ovšem zamrzí ty drobné nepěknosti jichž se básník dopustil: "hrob naší lásky", "klenot z křišťálu / rozdrcený na prach", "přemýšlím o skoku". Mám za to, že tyto básnické prostředky patří do jiné kategorie (či spíše úrovně).

Hakim
18. 06. 2002
Dát tip
Krásné a obsažné...*

Josefk
17. 06. 2002
Dát tip
ten závěr je !

Seregil
17. 06. 2002
Dát tip
Je to dost procítěný a těch pár fádních věcí se tam podle mého soudu ztrácí ... *)

Radost
17. 06. 2002
Dát tip
až na to budu mít sílu, projdu to a upravím... díky kalais :)

Dabi
17. 06. 2002
Dát tip
...Vypsáno ze srdce bolavého... Můj upřímný t*

Idril
17. 06. 2002
Dát tip
*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru