Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Svítání

Výběr: Print, hermit, Lyryk
18. 06. 2002
14
0
3566
Autor
Elyanne

Roztichlo se mi do kapek,

že život stoupá zlatou mlhou.

 

Pod vlnou ranních jehňátek,

na patře slabou lípy stopu,

mandlovou vůní vzlínám k stropu

 

Mlha se stala samodruhou.


Rowenna
03. 11. 2003
Dát tip
*************krásná

Cyndi
28. 06. 2002
Dát tip
chutnivina jedlá, laskominy burcující *

Cyndi
28. 06. 2002
Dát tip
proč k tomu nemůžu písnout komentář???

Lyryk
25. 06. 2002
Dát tip
***

Nuitík
21. 06. 2002
Dát tip
moc kráásnááá!!! tip

Gastarbajtr
20. 06. 2002
Dát tip
eh, jsem mimo...:-)

unseen
20. 06. 2002
Dát tip
ano *

Pája
20. 06. 2002
Dát tip
*

Cyndi
19. 06. 2002
Dát tip
dyž ty tvý věcičky jsou takový chutný až chutnivý na voko i na patro... asociační zkratky tohohle typu mi sedí*

Bacil
19. 06. 2002
Dát tip
Je to prostě... prostě tip.

Cyndi
19. 06. 2002
Dát tip
slinosbíhající chutniviny tvejch asociačních zkratek mi sednou jak oliva na špičku jazyka...*

Dabi
19. 06. 2002
Dát tip
A mně to přišlo čerstvě ranní:-) Líbí se mi to:-) Můj upřímný t*

hermit
19. 06. 2002
Dát tip
mně to hezky jiskří, takže taky printím :-) t v

Petula
19. 06. 2002
Dát tip
Inu, je to tak, jak říká Rivka, dnes na sebe nemáme štěstí... Prostě jsem se s touhle básničkou minula. Tedy, spíše si ji vykládám zcela jinak a, zdá se, zcela chybně... |||-_-|||

Ziggy
19. 06. 2002
Dát tip
snad ještě mne v tom srdíčku nosíš a v sobě ...

Petula
18. 06. 2002
Dát tip
Možná mám dnes jen zapšklou náladu... ;o) ??? Ale... Roztichlo se mi do kapek mi nedává žádnu asociaci (mlhu ani smog a kouř lokálů nevnímám jako kapky...) Vlna ranních jehňátek se mi zdá sice príma, ale ne zde, básnička mne (v mých představách a vybavených souvislostech) hodila do unavené ztichlé místnosti ranního baru či klubu po „tahu“. Tedy naducané (vlnaté, chundelaté, kučeravé...) mráčky beránky nevidím. Jen samodruhou mlhu> spojenou z kouře a ranního oparu... Tedy tři poslední řádky ANO...
Promiň, můžeš-li... Zlá |||-_-||| Pet.

Elyanne
18. 06. 2002
Dát tip
Veltlín Zelený.

Petula
18. 06. 2002
Dát tip
Pod poklopem marně kopem... textíček byl nepochopen! Do slov nebyl vtělený pro mne Zelen Velený... Unikl mi v mlze sud vnímání snad ztrácím pud? :o) Šílená ░▒▓-_-▓▒░ Petula

Rivka
18. 06. 2002
Dát tip
Člověče, Petulo, my na sebe dneska fakt nemáme štěstí:)))) Nesouhlasím!:c)) (Tak jako vždycky, velmi v dobrém:)) ) Roztichnout se do kapek vnímám jako neologický protiklad k "rozkřiknout se", čili (vyjdeme-li z původního významu) rozptýlit ticho... Musím říct, že jakkoliv mi ta slova úplně nejlíp nezní, musím převelice ocenit naprosto dokonalou metaforu, už proto, že neotřelou (a, pěkně prosím, to je v oblasti "mlha-déšť" velmi složité:) ). Navíc je v ní nádherné napětí, protože ticho kapek je tichem-netichem; + se ještě připojuje další možný okruh významů z "rozstříknout se do kapek" (díky tomu "mi"), no prostě, NO PROSTĚ...! Úctu autorce přikládám, růžovou mašlí převázanou:) Pěkný den:)

Elyanne
18. 06. 2002
Dát tip
Díky.

Rivka
18. 06. 2002
Dát tip
Teď je ještě otázka, jestli nejsem ve svém nadšení úplně pomýlená:))) Spletla jsem se s tím hodnocením ("hodnocením")?

Carodej
18. 06. 2002
Dát tip
Tyhle Elyanniny vinařské poetinky jsou moc zajímavé a tato se mi velmi líbí, od prvních slov cítím chuť vína na patře Samotný verš - roztichlo se mi do kapek, že život stoupá zlatou mlhou - chápu - jako nalezení radosti života v tichém doušku bílého vína, v tom zlatavém okamžiku prvního doušku vinaře. Spíše mi unika poslední verš, protože nevím, co znamená být "samodruhý". Obecně.

Elyanne
18. 06. 2002
Dát tip
Carodej: Samodruhá... ještě kohosi druhého, než sebe, v sobě nosí... Díky. Petulo, asi takhle: ...Opíjím se, když ve chvíli, kdy i ptáci umlkají, došlo mi, že sluneční světlo, které vychází zpoza obzoru, je skutečně svítáním. Na nebi se narodila jehňata mračných beránkům a ovečkám, já zatím zjišťuji, že víno, které piji, je svěží, chutná trochu lipově a voní mandlemi, nadto mě ještě natolik povznáší, jak už to u alkoholu bývá, až se mi zdá, že stoupám. Slunce už se neskrývá za obzorem, ale pouze za cárem mlhy... Lyrika slouží k popsání nálady, pocitu, který se ovšem tímto tak trošku vytratil... Rivka: Jak vidíš, je to trošku jinak. Ale každý si nachází svoje. Svůj význam básničky ti nenutím. Nikomu.

Carodej
18. 06. 2002
Dát tip
Aha, díky:) Jinak mne drásá barva té básně, musel jsem si ji dát do bloku, abych ji mohl přečíst, což asi není dobře.

Rivka
18. 06. 2002
Dát tip
Ono je tam obojí... (tedy alespoň tak já to...) a právě ta metamorfóza dělá sladko na jazyku:)

Elyanne
18. 06. 2002
Dát tip
Car: No jo... ale představ si nebe téhle barvy a do toho zlatou slunce...

Carodej
18. 06. 2002
Dát tip
Ely - no ano, ale pak bys musela mít zlatý podklad, a ne bílý:)

Elyanne
18. 06. 2002
Dát tip
Car: Naopak. Musela bych mít modrý podklad a zlaté písmo. Uf, to by byl teprve děs.... :o)

Okeya
18. 06. 2002
Dát tip
Príma *

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru