Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Podpora nováčků

23. 06. 2002
3
0
9611
Autor
Olda

Milí autore,

jistě si vzpomeneš, kterak jsi se poprvé přihlásil do Písmáka a čekala tu pro tebe první zpráva. Uvítání a odkaz na nápovědu, pokud se nebudeš vědět rady.

 

Nevím, kolik z vás (ruku na srdce ;-) do nápovědy kdy zabrousilo. Podle Wopiho, a já s ním souhlasím, je pro nováčka ideální se zeptat, ať už na Pokecu či ve zprávách, přestože se jedná o problém/funkci, která je (třebas i několikrát) na P. vysvětlená.

 

Napadlo mě tedy do této úvodní zprávy uvést i několik autorů, na které je možné se v případě nejasností či nesnází obrátit. Býti takovým rádcem vyžaduje samozřejmě notnou dávku trpělivosti, vždyť dotazy budou vesměs stále stejné. Pak možná ještě vyskytovat se často v systému a vědět něco o jeho možnostech a funkcích.

 

Na základě častých otázek bychom dali dohromady "seznam často kladených otázek" (FAQ), na který by bylo možné odkazovat. Wopi by byl prvním průkopníkem (a zároveň by sepisoval tyhle "často kladené"), nicméně jistě uznáte, že při současném cvrkotu by jeho schránka se zprávami praskla, tedy bych rád naverboval další dobré duše.

 

Oplátkou bude jistě (nemalý :) vděk nováčků a pevnější nervy čtenářů, kteří budou např. méně atakování tak známým zbrklým zasíláním příspěvků.

 

Děkuji :)


Havranka5
08. 03. 2005
Dát tip
Možná jsem jiná, ale na nápovědu jsem se podívala dřív, než jsem na Písmáka před několika dny vložila svoje první dílko. Snažila jsem se řídit jejími pravidly a doporučeními. Dokonce i na zdejším pokecu (tvořeného téměř výhradně uzavřenou společností s pevnými rituály a rozvrstvením) jsem se snažila věcně a otevřeně probírat literární otázky. K čemu však je veškerá dobře míněná snaha a upřímnost, když mě i moje dílko jistí zatrpklí a teritoriálně se chovající dominatní starousedlíci a redaktoři místo diskuze s logickými argumenty na nadhozené téma, neřku-li podnětné a věcné kritiky začátečnické tvorby, zahrnou sprostými vulgarismy, nazvou grafomanskými bláboly a sáhodlohými plky, a vykopají. Opravdu potěší a povzbudí. Řeší tohle nápověda? Asi ne. Takže k čemu je... myslím ta nápověda... a i to vše další... Havranka v smutném povzdechu vlastní černočernou perutí namočenou v kalamáři slz.

Petr_Pan
05. 02. 2005
Dát tip
jseš hodnej kluk - jsem rád, že to jede .. :-)

cestář
18. 10. 2002
Dát tip
**

Nuitík
09. 08. 2002
Dát tip
je fakt Oldo, že tohle...nemá to sílu, šťávu a ani se to nerýmuje....kdybych uměla už konečně tu čáru, máš tu další :o)) ale že seš to Ty........hahaaaaaa, tomu se říká vlezdoprdelectví...tak vytírat nebudu..... ale nepovedlo se Ti to, zkoušej to dál, uvidíš, že se zlepšíš :o))

Nuitík
05. 08. 2002
Dát tip
:o))

Armand
05. 08. 2002
Dát tip

Armand
04. 08. 2002
Dát tip
rebe: .-)

Wopi
04. 08. 2002
Dát tip
avi :-) rebe :-) dobré nebe! :)))

Olda
25. 06. 2002
Dát tip
Spoustu autorů jsem tam naházel, další se hlásili zprávou, takže pokud někdo další chcete, mysleli jste to tu vážně, máte čas, jste tu, víte co a jak, hoďtě mi prosím zpráviččku.. :)

Kalim
25. 06. 2002
Dát tip
Tak mě tam taky napište.

Pája
25. 06. 2002
Dát tip
mě tam klidně taky připiš ***

Jurik
25. 06. 2002
Dát tip
Ráda pomůžu-můžeš mě tam připsat.J.

Dabi
24. 06. 2002
Dát tip
Ehm...tenhle pan Básník Prokletí...jsem myslela.:o) A tím jsem nemyslela, že ostatní básníci úžasní nejsou...:o)

Wopi
24. 06. 2002
Dát tip
Já jsem hned tušil, že to nebude o mně :o)))

Dabi
24. 06. 2002
Dát tip
Ááááá!!! Tak...takhle to dopadne když myslím:o)))

zolli
24. 06. 2002
Dát tip
Nojo když tu budu a budu vědět poradím rada, vždyt vite klidne me pouzijte. Trpelivost ma jmeno zolli :o)))))))))

papouch
24. 06. 2002
Dát tip
vzteklá netrpělivost má jméno papouch :-) ale jako pomocná síla v poradním sboru mohu též zasedati :-)

papouch
24. 06. 2002
Dát tip
vzteklá netrpělivost má jméno papouch :-) ale jako pomocná síla v poradním sboru mohu též zasedati :-)

Merle
24. 06. 2002
Dát tip
klidně uplatním svoji vysvětlovací úchylku... jinak dodávám, že se specializuju na slečny ;)

Helča
24. 06. 2002
Dát tip
Já se taky hlásím, já taky trouba :) (o víkendu nedostupná :)

papouch
24. 06. 2002
Dát tip
já cu bejt taky andílek (křidýlka mám... :) akorát, že jsem spíš belzebub :-)

Albireo
24. 06. 2002
Dát tip
Oldo, hlásím se za anděla. Ostatně řadě lidí už jsem podobnou službu prokázal, když se zeptali na něco v kritice nebo na Pokecu. A podobně jako Helča o víkendu jsem mimo.

Print
24. 06. 2002
Dát tip
Stejně jako sestřička Šílená! *!

ulita
24. 06. 2002
Dát tip
hlásím se za Raracha - budu našeptávat nesmysly, nestoudnosti, rady nesprávné a nemravné...co?

Wopi
24. 06. 2002
Dát tip
:o)

Nessuno
23. 06. 2002
Dát tip
Bezva nápad.:)

Šílená
23. 06. 2002
Dát tip
...:)☼

Šílená
23. 06. 2002
Dát tip
teď mě napadlo, že jsem se vyjádřila asi dost nesrozumitelně....chtěla jsem říct že jsem přihlášená téměř nepřetržitě...takže pokud můžu pomoct tak ráda pomůžu...

Olda
23. 06. 2002
Dát tip
bezva, díík :) dám vědět někdo další? :)

papouch
23. 06. 2002
Dát tip
no já nevím, já jsem cholerik, pokud se mě někdo na něco zeptá a nepochopí to a ptá se blbě dál na to stejný, tax strrášlivě rroščílím... :-) načež nováček uteče a je klid, aspoň tu nebude tolik balastu, je to lepší, než zavádět jakýsi "nový seznamy děl", néé? :-)))

Olda
23. 06. 2002
Dát tip
papouch; provokante!! ;-)))) nic takovýho, žádný strašení ;-))) to by v tom byl čert, aby se ti ten seznam nakonec nezalíbil :)

papouch
23. 06. 2002
Dát tip
......no asi v tom ten čert bude, nezalíbí... :-))

Mě se lidi občas ptaj, i když nevím proč ausgerechnet zrovna MĚ... tak se teda můžou ptát dál a třeba i oficiálně... Stejně je to divný, když tak o tom přemejšlím... odjakživa jsem takovej ten vhodnej terč pro tápající cizince, pro starý babky na přechodu pro chodce, pro lidi, co nemaj v supermarketu brejle a chtěj vědět, jakej je datum výroby na konzervě lanšmítu... nevím proč zrovna JÁ, tak nedůvěryhodnej člověk...

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
fajn, už sepisuju betaverzi FAQ :)) díky, Š. :)

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
teď mě napadlo, že jsem se vyjádřil asi dost nesrozumitelně....chtěl jsem říct :o))) díky a vítej do týmu andělů strážných :o)

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
Až budu mít betaverzi FAQ, pošlu to lidem, co dotoho půjdou, aby to skoukli a zeditovali :)

Mne se lidé obvykle ptají na docela jiné věci...

Olda
23. 06. 2002
Dát tip
monty; hele, prosim tě, nevíš, proč tam vlevo svítí takový žlutý "nevá avíza"? ;-)) -- dík ;-) wopi; dík!! ano to může začít obé paralelně, tedy eště tak jednoho dva hodný ochotný a píšu Vás tam. Jen budu muset ještě vychytnout, jak ty jména seřadit protože jinak by to asi vesměs "schytal" ten (ta) první na seznamu .. :)

Oldo... že by ses překlep´ při psaní skriptu? Protože jinak tam obvykle žlutě svítí "NOVÁ AVÍZA", aspoň mě teda jo. :o)

Olda
23. 06. 2002
Dát tip
Monty; tsss .. dobrá, už mlčím ;-))

Šílená
23. 06. 2002
Dát tip
no a co založit třeba nick "xxx" kam by měli přístup všichni pomocníčci a mohli bychom si to nějak rozdělit? v nejhorším kdybychom byly moc aktivní tak jim dojde vysvětlení od pomocníčka víckrát a pokaždý krapet jiný a dvakrát tolik sluníčka....:o)))

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
co takhle: zpráva by se poslala na nějakého fiktivního helpa a přišlo by to tomu z "andělů", kdo by byl online :o))) to je asi moc složitý, co? nebo by měli "andělé" přístup do složky "dotazy" a tam by odpovídali nebo nějak jinak

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
Ší je rychlejší!! Já to psal dřív!!!!!!!!! :o)))))))))))))

..anebo napsat velkejma písmenama ke vstupu do Písmáka: SEZNAM TROUBŮ, KTEŘÍ OCHOTNĚ ODPOVÍ NA VAŠE DOTAZY, PŘESTOŽE SI VŠECHNO POTŘEBNÉ MŮŽETE NAJÍT V NÁPOVĚDĚ

Šílená
23. 06. 2002
Dát tip
ale zato tam mám víc hrubek wopíčku....:o)))

Šílená
23. 06. 2002
Dát tip
Montyyy:o))))))))))))))))

Šílená
23. 06. 2002
Dát tip
Montyyy:o))))))))))))))))

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
Ne, Monty, všechno tam neni - přesvědčim Tě svým textem ;-)

Wopi: Ano, všechno tam samozřejmě není. Jen tak pro ilustraci pár otázek, které NÁPOVĚDA pomíjí: A to vy děláte často, to psaní... ty verše? A proč? To nemáte nic lepšího na práci, než tady tohle... psaní? Bolí to, když je člověk magor? Etc.

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
MONTY: Ne, není tam několik velmi užitečných informací - a právě na tyto chytáky už jsem x krát odpovídal :o)) btw: - často - ze stejného důvodu, jako chodím na malou: chce to ven - mám - většinou ani ne :o)

dablik008
23. 06. 2002
Dát tip
ja se klidne taky pridam k tem "troubum" ;o))) a rad pomuzu...

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
tak zkušební otázka: "zaškrtl jsem u díla tip, ale žádný tam nepřibyl" ;-))

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
BINGO! Ale spousta lidí to neví :))

Olda
23. 06. 2002
Dát tip
anonym+wopi; to nevím ani já, to by asi ta bejt nemělo ;-) nu, s tím společným "andělským" účtem je to zajímavé, cítím v tom dost zajímavou možnost, ještě promyslím, jak to co nejlépe zrealizovat ;-) Ď.

Šílená
23. 06. 2002
Dát tip
poslušně hlásím že se hlásím k předchozím dvěma anonymním přírůstkům...nějak se odhlašuju aniž o tom vím...ale za to asi nemůže písmáček ale můj počítač... + avi + ještě jedno sluníško ☼ + hezkej den fšem = frrrrr

Irvinia
23. 06. 2002
Dát tip
Bolí to když je člověk magor?:-)))))))))))hehehe

Špuntík
23. 06. 2002
Dát tip
klidně se hlásím jako dobrovolník.....dělám to v práci, tak proč ne tady na písmákovi.... Špuntík

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
Šílko: s tim nickem nevim - co by se stalo, kdyby se přihlásili dva nebo dokonce 3 najednou? Lepší by bylo, kdyby ty dotazy chodily buď do nějaké složky nebo přímo nám.

Prokletí
23. 06. 2002
Dát tip
J8 to dělám, že třeba někomu dělám kmotříčka... kdo se nezeptá, jeho blbost ;o) myslím, že těch dotazů by zas nebylo tolik, aspoň z mé zkušenosti, rád pomůžu ;o)))))) m.

Kastel
23. 06. 2002
Dát tip
Rád bych pomohl, ale jsem spíš ten levý (například vůbec si mi nedaří mazání děl - mých, samozřejmě)

Kastel
23. 06. 2002
Dát tip
...zvláštní - právě jsem na to přišel.

Olda
23. 06. 2002
Dát tip
kastel; šikula ;-)

Kastel
23. 06. 2002
Dát tip
Proč myšlíš, že šem kula ?

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
kula kula kulatý s kulatými var... ale nic :)

Wopi: Laty! Lata je druh květenství...

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
Já vím. Myslel jsem "a kulatými varhany bez bázně a bez Hany"

myrinda
23. 06. 2002
Dát tip
no jestli je jeste nekdo potreba, ja se pridam :-)

Dabi
23. 06. 2002
Dát tip
Pomohu ráda, bude-li to v mých silách.:o)

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
hlásí se tolik výborných lidí, že asi budeme muset tahat sirky :)))

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
tim jsem nechtěl zastavit příliv dobrých duší! jen vyjádřit údiv, protože mě překvapilo, kolik lidí je ochotno do toho jít :)

Prokletí
23. 06. 2002
Dát tip
Hej, proč si tahat sirky? Normálně a jednoduše udělat třeba v seznamu autorů pomocníček (A nekecat nic o nočníčku - obzvláš´t pro Wopího!!! ;o)), neboli seznam autorů ochotných poradit nováčkovi. Ten, pokud je uvidí přihlášené se jednoduše ozve. S tím, že by odkaz o Pomocníčku byl v přihlašovacím okně. Hm? Nezní to moc složitě? ;o)))))))))) Uááájíííí m.

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
zní to výborně! ty nejgeniálnější věci jsou ty nejjednodušší! JO! JSEM PRO!

Dabi
23. 06. 2002
Dát tip
No není úžasný tenhle pan Básník?:)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru