Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Za hranice normálnosti s psychiatrem

Výběr: Stanislav_Vašina, Monty_Python
23. 06. 2002
12
1
3391
Autor
Meggie

dnes mě můj kamarád prosil, abych dala na Písmáka nějaké pozitivní dílo. Promiň Marku, ale dokud budu mít pro psaní tyto podmínky jaké mám, nic pozitivního ze sebe nedostanu....

Důvodů k návštěvě psychologa nebo přímo psychiatra může být několik. Třeba vlastní nevyrovnanost, nenávist ke svému tělu, pocity zbytečnosti vlastního JÁ, sebepoškozování (dnes se za něj považuje i anorexie a bulimie), nebo pokus o sebevraždu.... důvodů je opravdu několik. Ale co když vás k němu donutí skutečnost, že máte tyto důvody všechny??? Směšné, skutečnosti přece nenutí... donutí vás vaše okolí. V mém případě rodiče a doktoři. Ale jak to potom vypadá, když tam nejdete z vlastní iniciativy, ale z donucení? Pochopitelně tak, že prostě nijak. Tedy, hezky česky, prostě nespolupracujete. A proč taky? Proč bych měla spolupracovat s někým, koho od začátku nesnáším? A že ho nesnáším, to si buďte jistí. Nebo snad mám chovat jiné pocity k osobě, kvůli němuž na vás celé široké příbuzenstvo kouká se soucitem smíšeným s obavami, aby to "nechytl" někdo další, kvůli němuž se slabší z příbuzných při obyčejném pohledu na vás rozpláčí a ti méně citlivější se vám snaží vyhýbat, jak jen to jde?? Jenom prostě proto, že si nějakej, promiňte mi ten výraz, tajtrlík, co si říká psychiatr, kouká na vás ze svého koženého křesla přes kulaté brýličky prasečíma očičkama, potí se mu pleška a heká vedrem i při 15 stupních Celsia, že si takováto osoba prostě řekne, že já jsem blázen a už to ze mě nikdo nevezme?? Ano, možná jsem blázen, ale kdo je dnes normální? A já, jenom proto, že jsem se cítila bezcenná a začala jsem nenávidět své tlusté tělo, z čehož mi vyplynula bulimie a nakonec jsem si podřízla zápěstí, jsem blázen? Nenechte se vysmát, vážení. Připadám si normálnější než většina lidí kolem mě, těch které denně míjím na ulici i těch s kterýma musím být ve styku. Ve styku.... hrůzné slovo, kolik významů může mít. Společenský styk, rodinný styk, pohlavní styk.... POHLAVNÍ??? A to je snad normální, že holka ve čtrnácti musí být už dva roky pošpiněná nálepkou NENÍ PANNA. Nálepkou, kterou sice nikdo nevidí (nemluvím o gynekologovi!) ale která ji straší i ve snech? Je to normální, že ve dvanácti se musí holka seznámit se všemi zákoutími sexuality? A i kdyby, je normální že ji do nich zasvětil  vlastní bratr?!?!? A že MUSÍ, protože se jí ten křivák, kterému bych měla říkat bráško a milovat ho, neptal, jestli CHCE, to si buďte jistí....

 

Tak řekněte, kdo je tady normální a kdo blázen?  Nikdo nevidí dovnitř, do člověka. Ani ten páprda schovanej za cedulkou MUDr.... nikdo. Tak proč vás soudí, jestli jste normální nebo blázen? A kde jsou hranice normálnosti? Nejhorší je to NUCENÍ, s jakým vás k němu vedou.... a když se chováte přesně opačně, než očekávají, přitvrdí. Prostě musíte zas a zas....... nenechají vás vydechnout. Když něco uděláš, šeptají si "No jo, vždyť je to blázen..." a maminka se rozpláče a jistě si v duchu říká proč zrovna její dítě.....

 

JE          TO       NORMÁLNÍ????

 

......Už mě volají, musím se jít připravit, mám další sezení s psychiatrem. Nevím, co mám dělat. Mám zůstat věrná mým dosavadním praktikám a prostě ignorovat vše, co mi oni nutí? Mám zase ignorovat i toho doktůrka? Nebo mám vše hodit za hlavu, být povolná a dělat ty jejich přitroublý testy a šťourání do mýho zhroucenýho vnitřku? Mám jim dovolit pitvat se nejen v mých jizvách na zápěstí, nejen v mým poničeným jícnu, ale hlavně v mým mozku? Kdo je tady normální a poradí mi.............?

 


1 názor

Nicollette
17. 02. 2006
Dát tip
no to trochu psychiatrům křivdíš ne proč by měli mít plešku a prasečí očička?? nevim nějako se mi to nelíbí tohleto

eustacia
18. 01. 2005
Dát tip
Ach jo... upřímně tě lituju. Docela mě to vyděsilo- jestli se to teda opravdu týká tebe. I když koukám, že už je to dva roky starý, tak už máš aspoň některý věci ujasněný... (snad?)

Abyss
03. 01. 2004
Dát tip
tak tohle je opravdu hodne dobry... je to trosku starsiho data tak treba...... (snad, mozna) asi ne....

ssaamm
28. 04. 2003
Dát tip
...já nevím ... :-((

Papatya
19. 10. 2002
Dát tip
Nedokáži ti poradit jen jsem chtěla říct že v tom nejsi sama. Až mě to překvapilo ale zažila jsem téměř to samé jen s jedním rozdílem že to každému bylo jedno a nikdo si toho nevšiml. Držím ti palce

Papatya
19. 10. 2002
Dát tip
Moc se mi to líbí musela jsem si to přečíst znovu.

Albireo
09. 08. 2002
Dát tip
V kontextu toho, o čem píšeš, jsi až neuvěřitelně normální.

Krel
05. 08. 2002
Dát tip
drsné...!*

Damik
24. 07. 2002
Dát tip
Drsná zpověď. Je dneska někdo normální? A byl kdy? Odpověď neexistuje!! Jsme takoví jací jsme a musíme se tak přijmout. Další možnost je ta, že se snažíme se změnit. Nevím ale, zda je to možné a správné. Každopádně bych se nenechal vláčet po všech četrtech. Jsi přeci svobodný člověk! Věř sama sobě a dělej to, co považuješ TY za správné! Není jiná možnost! :-))

Čolito
17. 07. 2002
Dát tip
Milá Megie... Mám taky bulimii a jizvy na zápěstí, taky chodím k psychiatrům a mám pocit, že jsem dostala už všechny psychiatrické nálepky.Nejhorší na tom je, že mám pocit, že mi nedokážou pomoct.Určitš to znáš, jak ti říkají musíš se naučit mít ráda své tělo, samu sebe, ale jak??? Návod ti už nedají.Ze své vlastní zkušenosti vím, že pomoct ti může stejně postižená osůbka. Záleží na tom, jestli opravdu chceš.S bulimií se žít nedá. I když si občas připadám v pohodě, druhý den na to mám pocit, že už to nevydržím. ..nabízím ti pomoc...pokud máš zájem pošli mi zprávičku a domluvíme se... Čolito!

Rincewind
26. 06. 2002
Dát tip
Pracuje se na odpovědi

Albireo
25. 06. 2002
Dát tip
Síla!*

Armand
24. 06. 2002
Dát tip
jelikož mám sklony k masovému vraždění vinných, tak pomlčím. Nejhorší je že tvůj případ není výjimkou. *

LaMouette
24. 06. 2002
Dát tip
Meggie... pokud někdo pomoc nechce přijmout.. nemá se mu nutit.. ale prostě jen nabídnout... nenech si mluvit do života.. jen naslouchej.. a uvidíš.. uslyšíš.. uslyšíš i sebe.. držím palečky a přeji hodně štěstí...:-))*

Meggie
24. 06. 2002
Dát tip
Já......děkuju děsně moc vám všem.

Wopi
23. 06. 2002
Dát tip
trochu moc ootazníkované... TADY není nikdo normální - nebo si aspoň na nikoho právě nevzpomenu...

Žijeme ve většinovém společenském zřízení, a tak nám většina určuje normu. Ve všem - tedy i v psýše. Ovšem vůbec to neznamená, že ti, kteří onu "většinovou normu" nesplňují (nebo ji naopak přesahují), jsou horší nebo lepší. Tím méně pak, že jsou "blázni". Existují pouze dva možné přístupy: buďto se snažím splnit většinovou normu a za pomoci psychiatra (či kohokoli jiného) se do ní postupně více či méně úspěšně vpravuji - anebo na takto stanovenou normu kašlu a zachovám si své JÁ. Ať už je jakékoli. A pak s žádnými ptáky mozkodlabáky jaksi ze zásady nespolupracuji. Všechno je věc svobodného výběru... aspoň v tomhle na něj snad ještě máme nárok, zaplať pánbůh... TIP

Norek
23. 06. 2002
Dát tip
tohle je opravdu výjimečnej textík. TIP

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru