Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Foglyho pohlednice

Výběr:
25. 06. 2002
25
0
4434
Autor
Adams

FOGLYHO POHLEDNICE

 

     Viděl jsem

 

     draka na kopci deště

     pohlceného šedivým závojem smutku

 

     pod ním zvonily stíny hlasů

     dvou mladých chlapců

     kteří chtěli ke hvězdám

 

     ještě níže kdosi vykřikoval

     že nejblbější mají přednost

 

     říjen 2001



maprach
13. 05. 2003
Dát tip
Proč tak moc chceme ke hvězdám?

Krel
07. 03. 2003
Dát tip
až na první dva řádky skvělé...pointa je dobrá...

Amanda
29. 12. 2002
Dát tip
Hezke obrazy... lec moc do nich nepronikam...ale jsou basne ktere se mi libi jen tak snad prave tim tajenmstvim co pro me maji... tohle je jedna z nich...

hermit
15. 10. 2002
Dát tip
dobrý...! tip!

Adams
29. 08. 2002
Dát tip
Jó, už to vidím. Konečně mi to došlo.-))))))

skromna
22. 08. 2002
Dát tip
*g*

Adams
22. 08. 2002
Dát tip
skrom...co vlastně znamená to "g", že se ptám?-))

skromna
22. 08. 2002
Dát tip
ehm.chicht už to dneska píšu potřetí :-)) *g* je smajlík..oči, nos..a se na tebe usmívam..prostě celá já :-)))

Miroslawek
09. 08. 2002
Dát tip
rebecca13: OK... mohu se pokusit... pokud seberu síly... i když nezaručuju, že porozumím... každý jsme jiný a uvažujeme rozdílně. Navíc pokud je báseň opravdu básní, vlastně to nikdy ani úplně nejde... já jsem přes relativní úspěch stále a pořád drtivou většinou čtenářů nepochopen... Adams: promiň, za to písmenkování mimo téma Ti napíšu jednu pořádnou kritiku

Carodej
08. 08. 2002
Dát tip
Ano, máš přednost.

Miroslawek
08. 08. 2002
Dát tip
rebecca13: to myslíš vážně? přísný kritik... poslední dobou? ;o))))) Vždyť poslední rok takřka nekritizuju... a tohle nebyla kritika... jen útržkovitá reakce... kritika vypadá jinak... alespoň ta podle mých představ... ;-D Taky mě napadá, že poslat avízo by nebylo od věci, pokud si mne bereš do úst... čistě teoreticky ovšem ;-))))))))))) kecyblil: každému co jeho jest... aneb nebiblicky - co Ti není rovno, po tom je Ti hovno... ;-P Mimochodem básně nejsou od toho, aby se vysvětlovaly... mám za to, že tohle se jim ve slušné společnosti nedělá... takováto zvěrstva je dobré přenechat profesoru Kolískovi, který Ti zajisté rád poví, že básník si přeje státi se trpaslíkem...

kecyblil
08. 08. 2002
Dát tip
Pokud někdo stojí o hlubší kritiku, mám právo se pokusit jeho báseň rozebrat, když jsem pouhým čtením nepochopil, co vyjadřuje . Byl jsem zmatený. Možná to nebylo šetrné k Adamsovi. Měl jsem si báseň rozebrat soukromě a slušně mu sdělit svůj názor. To by mi však neumožnilo ukázat, že většina lidí tady básně skoro ani nečte. Zvlášť když jsou libozvučné. To se pak stačí podívat na pár vět, a už se "cítí ta atmosféra", "jako bych to sama jedla" a tak dále a tak dále. Chápu, že na internetu člověk obvykle šetří časem, ale má to pak cenu. Vem si třeba tvou kritiku. V rychlosti si napsal, že jsou stíny hlasů OMŠELÉ. A přitom: nic tu neřve víc. Připadalo ti to divné spojení, ale nedal sis čas zjistit proč. Nestydím se, že kritizuju, jsa o to požádám. Připadá mi to slušnější, než připojit úsměv, hvězdičku a pronést pět slov o věčných pravdách.

Adams
08. 08. 2002
Dát tip
Kec...-))) ..co na to říct? Já ti samozřejmě můžu vysvětlit význam každého řádku, ale to by pak nemělo význam.-))

Adams
08. 08. 2002
Dát tip
vůbec nevadí rebi, díky-))))

Shellinka
08. 08. 2002
Dát tip
:o))))) No, líbí se mi to. Fakt hezký.

Miroslawek
08. 08. 2002
Dát tip
kecyblil: Tvá práva Ti nikdo neupírá... mně spíš přišlo docela legrační... až hloupé, jakým způsobem jsi se jich zhostil, nic víc a nic proti tomu. Má poznámka Tvým směrem byl pouhý komentář. Nechci urazit, ale o kritice literárního díla nevíš téměř nic.... nebo snad ano? Rozhodně jsi to nepředvedl, ač dobrý úmysl je více než chvályhodný a ten Ti také neberu. Chtěl bych znovu opakovat, že jsem se nepokoušel o kritiku, tak mi to nepodsouvej. Ty už dnes píšu zřídka a spíš na požádání, stojí mne na rozdíl od Tebe (a bylo by to vidět, kdybys nějakou ode mne četl) příliš sil, které si šetřím zejména na ty dílka, co mi za to stojí. Nečetl jsem ani nepsal nic v rychlosti, procházel jsem si celého Adamse a tohle byla jedna z po sobě následujících doplňujících poznámek k některým jeho básním, které snad v souřadném kontextu částečně vyjadřovaly můj dojem nad jeho "dílem". A už vůbec není pravda, že by mi bylo něco divné nebo, že bych se nezamýšlel... právě naopak zamýšlel jsem se a divné nebo zvláštní mi nepřišlo vůbec nic... a možná právě to mi přišlo básni na škodu a nedal jsem jí TIP, přestože vzhledem k ostatním není špatná. Hvězdičky ani vykřičníky nepíšu a jsou mi svým způsobem proti mysli... a jak, ovšem to bys věděl, kdybys tu byl déle. Vyčítat to zrovna mně je asi jako vyčítat rybě, že nemá ráda vodu... a neumí plavat. rebecca13: kdybys mě viděla rozčileného a věděla, co tu pak dokážu spáchat... nebo spíš dokázal, věděla bys že tohle je sice drobet sarkastické, ale jen nevážné špíčkování a má poznámka do zpráv, o níž je zřejmě řeč za ni ani nestojí... pokud ji vnímáš, jak asi ano... ani netušíš jaká písmenka by Tě ode mne mohla potkat, kdyby šlo o něco citlivého ;-D ... jo a znám jednu ženu, co mě obdivuje (a nejen to) ...a od té mě to těší... tak že mi to stačí a obdiv jiných stvoření by mohl být už více než bych dokázal unést ;-))))))))))))))

kecyblil
07. 08. 2002
Dát tip
Tak mám asi přednost. Vůbec tomu nerozumím, ale něco tam být musí. Tolika přezdívkám se to líbí, a za nimi jsou přece lidi. No, asi nechápu nějaký metafory a narážky. Protože jinak: 1) máme draka v závoji smutku, a pod ním kopec deště 2)stíny hlasů dvou malých chlapců (ať už je to cokoliv - vlastně si myslím, že je to blbost. Hlasy nemaj stíny, ledaže by to byla metafora ozvěny. Ta tu ale stejně význam nemá.) Tedy, tyto stíny zvonily někde pod drakem, tedy buď v nebo na povrchu kopce deště, ovšem níže. A ještě níž kdosi vykřikoval, že nejblbější má přednost. No a co? Připadá mi to jako rádoby poetický, bezobsažný žvást. Originalita přece není všechno, nesmyslných spojení vymyslíte stovky. Některé obrazy si jako tento můžete představit, uvidíte je poprvé v životě. Ale taky naposled. A teď mi to proboha někdo vysvětlete, mám přednost.

kecyblil
07. 08. 2002
Dát tip
Asi jsem vám neposal avíza.

kecyblil
07. 08. 2002
Dát tip
:-) Mám přednost, a tak mi pomáhá i nápověda.

Miroslawek
23. 07. 2002
Dát tip
až na, dle mého, vskutku omšelý šedivý závoj smutku a stíny hlasů se mi to i docela líbí...

Witch
12. 07. 2002
Dát tip
vychytávka *

hmj
09. 07. 2002
Dát tip
ta se mi fakt libi

Willi
09. 07. 2002
Dát tip
Doooooooooooooooooooooooooooost dobrýýýýýýýýýýýýýýýýýý! :o))))))

Camelot
29. 06. 2002
Dát tip
hezké,takové ze života... :o)

Carodej
29. 06. 2002
Dát tip
Ta pointa je za tip. *

Adams
28. 06. 2002
Dát tip
díky moc-))

ivana
26. 06. 2002
Dát tip
dobrý-t-

Albireo
26. 06. 2002
Dát tip
Ta pointa se mi líbí. Taková ze života.

Adams
26. 06. 2002
Dát tip
Nojo, ten říjen 2001 byl fajn...takový přelomový-). Pak to se mnou začalo jít z kopce.-)))))))))))

Paráda, Marku, fakt se mi to líbí...*

Print
25. 06. 2002
Dát tip
:-)!!! *!

Nilia
25. 06. 2002
Dát tip
To bude tip...

dablik008
25. 06. 2002
Dát tip
nejblbejsi maji prednost, jo jo :o)) ale moc k smichu to vlastne neni...*

Nuitík
25. 06. 2002
Dát tip
no ju...aha...je to tak tip

Muawijhe
25. 06. 2002
Dát tip
Takže uhni, jó, mám přednost. :o)))

Whelp
25. 06. 2002
Dát tip
Tipnu Ti to, ale docela by mně zajímalo jakou to má souvoslost s básní Fogly. :o))

Adams
25. 06. 2002
Dát tip
Prostě je to Foglyho pohlednice, kterou milej Fogly poslal...-)))))

Polárka
25. 06. 2002
Dát tip
Někdy se ta slušnost v podobě přednosti i vyplatííí...:-))) Jinak já dávám přednostně jeden Tip, hlavně kvůli závěru a doufám, že nebudu nejchytřejšííí...:-))

Gastarbajtr
25. 06. 2002
Dát tip
ano, nejblbější vpřed! *!

Bulvena
25. 06. 2002
Dát tip
Věčná pravda Tip

matarej
25. 06. 2002
Dát tip
plodný to říjen 2001

matarej
25. 06. 2002
Dát tip
plodný to říjen 2001

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru