Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

HORŠÍ NEŽ SATAN

Výběr: Stanislav_Vašina, Print, Monty_Python
18. 07. 2002
20
0
3634
Autor
IVANOL

Některé příběhy nejsou odtud.... IVANOL

      “Některé příběhy nejsou odtud. Jsou odtamtud. Když mysl nemluví, objeví se, a ty je můžeš prožít ve svém nitru a vzít si co potřebuješ. A tak toto vyprávění je pouhým odrazem toho, co já ve svém nitru spatřil , a nejsem tak obratný vypravěč, abych vylíčil tu nevídanou syrovost člověčího bytí. Tedy buď pozorný a dopřej mým ústům sdělit ti, co viděl jsem svým vnitřním zrakem, jak  to cítil a jak jsem s tím naložil.”

     Syn napjatě poslouchal svého otce a raději se ani nepohnul, jen aby nerozptýlil jeho momentální zaujetí právě se objevivší silou ducha.

     “Viděl jsem se, jak procházím tržnicí mezi prostým lidem. Nepoznával jsem to místo, ale lidé, ti lidé mi byli velmi blízcí. Dokonce jsem některé z nich osobně znal a zdravil jsem je vroucně a přátelsky. Oni se mi však vyhýbali, zrakem na mne nepohlédli a odtahovali se ode mě. Pozřel jsem na sebe a vida, že žebrácký hadr kolem sebe omotaný mám, odporně zapáchám a kusy kůže do ruda hnilobou od masa mi odpadávají, zastavil jsem se uprostřed dvorany tržiště celý vyděšený. Dav okamžitě kol mě kruh veliký utvořil a nepřátelsky vyhlížel. Opět jsem rozpoznával dříve milé tváře a ptal se sám sebe, proč jsou teď takoví slepí a nepoznávají mne?

     Natáhl jsem ruce k nejbližší mně části davu a prosebným hlasem k nim hovořil. Nepoznávali mne stále.

     Otočil jsem se na druhou stranu a přívětivě k nim promlouval, kdo jsem, ať si vzpomenou. Nikdo nevzpomněl.

     Volal jsem tedy k nebesům žádost o pomoc, ale nebyl tam nikdo, kdo by pomohl téměř mrtvému žebrákovi. Zůstal jsem uprostřed toho nevědomého shluku najednou opuštěný. Přestože jsem již dokázal pojmenovat každého, kdo zde byl, stále jsem cítil jejich odcizenost ode mne, chlad, aroganci a opovržení. Chtěl jsem jim v tu chvíli mnoho zlého učinit, ale byl jsem zcela bezbranný v té situaci. Ti lidé, mí milovaní a blízcí, byli najednou tak cizí a nesnášenliví . Působilo na mne jejich zlo a bralo mi sílu se dál bránit tomu tlaku jejich prázdnoty.

     I sklonil jsem hlavu k zemi, poklekl a volal Satana, ať otevře brány pekelné a nechá mne projít. Byl jsem ochoten to vše podstoupit, jen abych opustil tuto tolik nemilou situaci. A tehdy , ten jediný, kdo mne poznal, rozevřel útroby zemské a peklo přede mnou ustoupilo tak, že navrátil jsem se, a mohu ti ten příběh vyprávět.”


Dolente
27. 02. 2005
Dát tip
t*

DRACULA_
11. 02. 2005
Dát tip
opravdu působivý...je to napsané velmi vytříbeně *+k

Nestoudnost
11. 02. 2005
Dát tip
Mě se líbí obsah, moc...ale konec, že Ti Ďábel podá pomocnou ruku a zase tě pustí ven??? Děláš z mocností pekelných jen ubožáky, které stavíš na uroveň pánbíčkářů...Satana neber jako spasitele, vždycky mu budeš hrdě sloužit, ale ne on tobě. Proto škoda toho konce...

Elyn
16. 11. 2003
Dát tip
:)

maia
04. 11. 2003
Dát tip
* Dej ma drzal od zaciatku az do konca a vyustenie bolo uplne logicke. :-)

IVANOL
04. 11. 2003
Dát tip
Mí čtenáři mi rozumí, děkuji všem...

škoda, že jich tu máš tak málo, dám to i do čekanek, jo? :-)

IVANOL
04. 11. 2003
Dát tip
..móóóc hodná chóólka..ja rad..

Já jen doufám, že to k něčemu bude, ale oni asi nečtou ani Čekanky :-(((((

IVANOL
04. 11. 2003
Dát tip
..čekanky přece voní, to ví každý..prosimtě.. :-))

Voní voní, to sice každej ví, prosimtě, ale číst je lidi nechodí! Zmetci :-)

Tibeťanka
20. 06. 2003
Dát tip
udělalo to na mě velký dojem*

dobrounkatý, s čertíkama se taky kamarádim :-) můžu klubík? :-))) °°°°°°

fizi
05. 06. 2003
Dát tip
vyborny chtelo by to rozmluvu :-)))

Čumák
01. 04. 2003
Dát tip
malý velký nářez :o)

Helča
08. 10. 2002
Dát tip
Příběhů až moc ...musím to ještě nechat doznít *

bodlacek
25. 08. 2002
Dát tip
Jestli máš ty sny i barevný - rozhodně tipuji a musím si tě začít číst ;)))

Miki
23. 07. 2002
Dát tip
Tedy, kam na to chodíš? Zase jsi mne dostal, a já ti to za odměnu otipuju. Mám rád pocitové čtení.

des_te_meer
19. 07. 2002
Dát tip
*

Deltex
19. 07. 2002
Dát tip
*

Jeanne
19. 07. 2002
Dát tip
fakt působivý T

Paranoicus
18. 07. 2002
Dát tip
Řekl bych, že téma je u nás dneska dost oblíbený. Ale něco mi tam chybí, abych to nepovažoval jen za další manifest ... kurňa, kde je příběh?

Print
18. 07. 2002
Dát tip
***!!!

Olina
18. 07. 2002
Dát tip
skvělý, právě tou jakoby otevřeností ze všech stran ... TIP

Já tam vidím příběhů asi tak milion, ale to je asi můj problém... že vidím věci. *

Schlange
18. 07. 2002
Dát tip
slušné

Danny
18. 07. 2002
Dát tip

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru