Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Azurový svět

18. 07. 2002
18
1
5271
Autor
Danny

Šel jsem tak jednou cestou z práce, zamračený z toho, jaká byla v autobuse tlačenice. Vtom jsem potkal Ferdu. "Zdar, jak žiješ?" zaptal se. "Ále, ani se neptej" mávnul jsem rukou a potácel se dále k domovu. Kousek před domem jsem si sednul na lavičku v parčíku a čučel do blba. Ach jo, zatra práce, zítra zase vztávám brzo...

Náhle jsem uslyšel tajemný zvuk, asi něco jako DZZZZOOOIIINNNGGG, v blízkosti jednoho keře.

K mému úžasu keř obklopila mlha, která stále houstla. Nakonec ztuhla do podoby jakéhosi chlápka.

Chlápek byl pobledlý, vyhublý, místo šatů špinavé cáry. Také byl částečně průsvitný.... co se to k čertu děje?

Chlápek se začal rozhlížet kolem sebe, každý detail parčíku studoval očima, v nichž plál úžas, ale nejčastěji obracel oči k obloze. Také si cosi mumlal.

"Azurový..... azurový.... ty barvy.... ten vzduch ... ó Bohové.... to musí být ... Azurový.... zkusím to"

Průhledný houmlesák se obrátil ke mně a pozdravil mě "Dobrý den."

"Dobrý den," odpověděl jsem "kdo jste a co tu pohledáváte?"

"Víte... u nás, v našem světě.... jsem udělal velkou službu jednomu mágovi a on mě poslal podívat se kam se v příštím životě dostanu."

"No, dostaneš se na Zemi. Smůla, co?"

"Jakápak smůla, pane, KAŽDÝ se chce dostat na Azurový svět! Každý den nad vámi září plocha plná azurově modrého světla! Další legendy říkají že v noci se vám zjevují žluté tečky na černém podkladě, je to tak? Příjemné odlehčení každý den a stopy hloubky nekonečna každou noc..."

"no fajn, no..."

"Vy jste legenda! Vždyť spoustu bytostí si myslí, že Azurový svět si vymysleli démoni za účelem mystifikace jiných bytostí. Já, když jsem slyšel, že lidé v Azurovém světě se zdraví dobrý den a ne chcípni jsem si byl zcela jist, že jde o bajku...."

Kolem projelo auto.

"Á, takže i tady vás honí řvoucí příšery. Škoda, ale i tak je to prostě.."

"To byl automobil. Vyrobený lidmi. Dopravní prostředek."

"Další legenda pravdivá! No tohle! Slyšel jsem už něco o tom, že přírodní zákony Azurového světa fungují tak, že lidé na jejich základě mohou vytvářet neživé pomocníky, kteří jim slouží..."

ten tvor začal řídnout

"promiňte, musím zpět, bylo to nádherné, ty barvy, ty chutě ty vůně, po znovouzrození se vrátím...."

DZOOIINNGG

Seděl jsem na lavičce , kroutil hlavou a přesvědčoval sám sebe, jestli to nebyl jen takovej divnej sen. Podíval jsem se kolem sebe. Že by to na Zemi přece jen nebylo tak strašný?


1 názor

zvedavec
10. 04. 2021
Dát tip

:) máš dobré nápady


Helča
02. 08. 2002
Dát tip
:)

MM
29. 07. 2002
Dát tip
vrm vrm... :) přijde mi, že se to dalo napsat o mnoho lépe, ale i tak to plní účel a to se počítá a navíc ses mi strefil do nálady a včerejšího pocitu, takže dík :)

Albireo
22. 07. 2002
Dát tip
Nečekaně optimistické. Z Tebe by měl radost Adriano Celentano, když zpíval Azzuro. *

IVANOL
20. 07. 2002
Dát tip
..dobrý, dobrý :-) T ..nepřesouváš se náhodou od Linuxu k duchovním Windows? :-))

Kombajn
20. 07. 2002
Dát tip
VYBORNY perfektni....... super.... jaj, moc moc dobre a dokonce mi to zlepsilo naladu. to byl ucel, co ? *!

Seregil
19. 07. 2002
Dát tip
Velmi dobrý. Jedním dechem přečteno, kritickým okem zhodnoceno - vychází jedna a tip jak vyšitý...*)

Kami
19. 07. 2002
Dát tip
:o)*

dobrý :-) *

Carodej
19. 07. 2002
Dát tip
Tohle fakt dost dobrý. Ale pokud chceš hlubší kritiku - tu poslední větu bych vymazal. Ta pointa vychází z celého příběhu. Nechal bych to ve stylu... ..nebyl jen sen. Rozhlédl jsem se kolem sebe s pečlivou důkladností. Byla to pořád ta stará dobrá Země... Tak něco:)

Deltex
19. 07. 2002
Dát tip
Danny, ty nikdy nezklameš:o) *

Print
18. 07. 2002
Dát tip
Snad ne!:-) *!

:o) *

Paranoicus
18. 07. 2002
Dát tip
Většinou je to k nevydržení; už ho vidím, až se třicet, čtyřicet let po svý reinkarnaci ocitne - jako na potvoru - třeba v transportu do Osvětimi. Možná nebude zavřenej v dobytčáku, bude mít uniformu a přes rameno kvér ... jestli bylo co stát o něco takovýho. Ale ŤYP si zaslouží ... <smajlikh/>

Toxman
18. 07. 2002
Dát tip
Stejně to byl asi jenom špión. Všechno vyzvěděl, nic neprozradil a zmizel jako pára nad hncem...pardon keřem :o)))*

Armand
18. 07. 2002
Dát tip
:)))

ikarka
18. 07. 2002
Dát tip
*!

Ludvoděj
18. 07. 2002
Dát tip
dobrý:)!....Danny....dobrý:))

danny, mě se to líbí už pro to, že život je fakt krásnej :-))) ť

galaxy
18. 07. 2002
Dát tip
:o)*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru