Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co bych neudělal pro tě !

01. 08. 2002
7
0
2306
Autor
Josefk

díky za upozornění na chyby ve slovenštině

Čtyři roky před důchodem, to je snad už ta správná doba, kdy si můžeme dopřát pár dní dovolené sami dva, řekli jsme si s manželkou a vycestovali jsme jako zamlada, opět do Vrátné doliny, kterou známe jako svoje boty, už asi počtrnácté.

" Kotě, vstávej, nestihneme snídani ! " opatrně jsem ráno, vlastně už dopoledne, zašeptal...., přesto mi bylo odpovězeno zavrčením:

" Mám dovolenou ! "

" Ale už bude devět ! " nepřešla mne po pěti minutách odvaha.

" Tak dobře, vylezu, ale ty mně slíbíš na dnešek jenom polovysokohorskou polotůru ! "

Měl jsem hlad a v takovém stavu slíbím všechno.

Až do půl jedenácté jsme se na sebe usmívali. Krásný začátek dovolené !

Na počátku naučné stezky ze Štefanové na Podžiar byla směrovka s časovým údajem délky pochodu " 45 minut ".

" To je ta správná polotůra ? " opatrně jsem vyzvídal.

" To by šlo ", rozzářeně odpovědělo kotě.

Krásnou procházku jsme absolvovali polotempem přesně za hodinu a půl, přesto jsme na Podžiar dorazili značně nervózní. Asi jsme neměli cestou číst ty texty na informačních tabulích... Dobře míněných rad z druhé tabule jsme naštěstí použít nemuseli.

Psalo se tam mimo jiné: " ... pri častom stretnutí s medveďom hlavne neutekajte, aby si vás nepomýlil s korisťou ... , ... je nutné chytro vyliezť na strom minimálne dva metre vysoko ... , ... aspoň sa zbaliť telom do gul´e a rukami si chrániť hlavu, pokial sa nepresvedčíte, že medveď je preč ...". Neveselé čtení !

Zpáteční cestu, podle ukazatele třicet minut, jsme zvládli za minut třicet pět. Spěchali jsme tolik, že jsme ani nestačili povzbudit jednu českou rodinku s malými dětmi, která se nahlas vzájemně utěšovala představou, že text na druhé tabuli platí pouze pro zimní období.


clovrdik
08. 11. 2002
Dát tip
:-)) tak tak, to máš z toho, že čteš kdejakou blbost :-)))) víš, jak by sis tu tůru pěkně užil, kdybys nevěděl o méďovi béďovi ? :-) TIP

Helča
22. 09. 2002
Dát tip
Škoda, že jste nešli na Položiar ... .) *

Toxman
22. 08. 2002
Dát tip
Na polovysokohorskou polotůru určitě stačí vzít polobotky, a půlku polosuchého salámu. Salámem zaženeme medvěda raz dva a pokud ne, v polobotkách snadno přeběhneme i celé pole. :-)) *

Josefk
01. 08. 2002
Dát tip
ha ha :-)))

Print
01. 08. 2002
Dát tip
Jednoho medvídka jsem zahlédl v Belianských Tatrách... No, myslel jsem si o sobě, že jsem statečnější....:-)))

Josefk
01. 08. 2002
Dát tip
Fakt existujou ? a já jsem si myslel, dovíjak nebudu ftipnej ! :-)))

gd
01. 08. 2002
Dát tip
Medvědi nevědí, že turisti nemaj zdraně! Něco jsem o kedysi psal v Měkkých partiích těla - může být i hůř...

Armand
01. 08. 2002
Dát tip
"je nutné chytro vyliezť na strom" :)*

Deltex
01. 08. 2002
Dát tip
:o)

Damik
01. 08. 2002
Dát tip
Jo to sem se snažil jednou usnout v jedné dolině v Nízkých Tatrách - pod širákem...prý je tam největší hustota medvědů na Slovensku....nevim jak se mi to podařilo, ale ráno jsem se probudil:-))

Dabi
01. 08. 2002
Dát tip
Pekne napísané:o) Úprimný t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru