Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Poslední zvonění

07. 08. 2002
18
1
3806
Autor
Shellinka

Tohle je moje slohová práce asi pět let stará. Berte s rezervou. :o)

Stává se to každý rok. Jednoho dne, obvykle na konci května, vystoupíte na jakékoliv stanici metra a vyrazíte libovolným směrem. Vždycky je potkáte!
Oblečeni ještě nezvykleji než obyčejně, čím netradičněji, tím lépe, chřestí tamburínami a nastavují klobouky s desítkami drobnými, darovaných mincí, vesele volajíce: "Přispějte nám na maturitu!!" Osmnáctiletí, chystající se složit zkoušku dospělosti.

Vloni jsem se nejhoršímu návalu vyhnula, bojujíce v posteli s chřipkou, letos jsem ale jednoho dne ráno vystoupila z metra a byla jsem omráčena asi desítkou razítek, ve směs zobrazujících drobnou zvěřenu a objevil se i nápis DOPORUČENĚ. Pokoušela jsem se setřít si ovci ze spánku, když vtom mi před nosem zachrastil klobouk s penězi. Bývám po ránu rozespalá a tak jsem s povděkem sáhla do jeho útrob a nabrala několik drobných, ale maturant mě zarazil se slovy: "Ne! My chceme přispět!"
Odvětila jsem "Tak přispějte..." a pokračovala v cestě do školy.

 

Byla jsem pevně rozhodnutá nedát jim ani halíř, ale nechtěli mě nechat projít, tak jsem pustila padesátník. Zdálo se jim to asi málo a tak mě postříkali pěnou na holení značky Diplomat. Než jsem došla ke školní budově, pobavilo mě několik vtipných převleků - kůň o třech nohách, skupinka vězňů, o kterých
jsem si až do poslední chvíle myslela, že jsou praví a jeden student převlečený za profesorský sbor.

Ve dveřích našeho gymnázia stojí maturant s rekvizitou ve které poznávám paruku naší chemikářky a nemilosrdně razítkuje každého, ať už se finančně projevil, či nikoliv. Nehodlám rozšiřovat svou sbírku inkoustových ovcí a tak se s několika spolužáky posadím na zábradlí a kriticky komentuji nohy
jednoho ochlupenějšího maturanta, převlečenou za děvu lehčí kategorie.

Nahoře zatím vesele ubíhá hodina biologie. Profesor se několik pokusil povzbudit náš ochablý zájem o výuku a dostavení se do třídy. Hodil po nás nejprve zlým okem, později hrubým slovem a nakonec několika vycpanými exponáty lišky stříbrné. Nakonec se vzdal.

Do školní budovy jsme se dostavili okolo desáté. Ve třídě sedělo několik chlapců a děvčat s pěnou ve vlasech, mokrým oděvem a cejchem smrti - červenými, černými a modrými ovečkami, vyraženými na kůži.

Ono odpoledne jsem se v centru setkala ještě s několika skupinkami, ale nejvíc mě pobavil silně zarostlý a zapáchající muž ve středních letech, v dost zašlém oděvu a zbytky nudlové polévky v plnovousu. Natáhl ruku s černými nehty a zaskuhral: "Slečno, přidejte mi na maturitu..." Dala jsem mu dvacet korun. Neměl razítko s ovečkou...


1 názor

Kočkodan
16. 12. 2014
Dát tip
Vtipné dílko. A i mne se obzvlást líbí ten záver.

Silvita
14. 01. 2005
Dát tip
brala bych to už jako trošku úvahu:) zaujalo, tip

Dotek
13. 01. 2005
Dát tip
Hodím po Tobě tipem :-) *t

podezdívka
08. 12. 2004
Dát tip
Je to výborný! Zase jsem se po delší době pobavil.Máš talent;-) + souhlas s Rimmer. *********TIP!

Kohy
09. 03. 2004
Dát tip
Fakt, fakt, fakt bezva! :o) Nechapu, jak jsi mohla tohle napsat v tak ranem veku, sice je to obcas poznat, ale... TIP

Rimmer
17. 02. 2004
Dát tip
:))) Senzace! Tvůj humor je milej i drsnej zároveň. Moc se mi to líbí. Nejvíc druhý odstavec :) S povděkem jsem nabrala několik drobných. "Ne. My chceme přispět."" "Tak přispějte..." :)))

Sniper
22. 04. 2003
Dát tip
Naprosto vynikající - na rozdíl od ostatních mi sice do toho ten závěr moc nesedí, ale to na tom prvnim dojmu nic nemění. Rozhodně TIP

Sniper
22. 04. 2003
Dát tip
Naprosto vynikající - na rozdíl od ostatních mi sice do toho ten závěr moc nesedí, ale to na tom prvnim dojmu nic nemění. Rozhodně TIP

Shellinka
01. 11. 2002
Dát tip
Upřímně musím říct, že když jsem viděla, že mám kritiku od tebe, zatrnulo ve mně. :o)) Když jsem zjistila, že je to kritika pozitivní... Páni.. Dostat takovouhle kritiku od tebe, fakt je to čest... moc dík. Obrovský dík!!!!! I vám všem...

nevím jestli se ten konec do toho hodí...ale líbí

Petíšek
10. 09. 2002
Dát tip
Boží, moc se líbí.*

Rowenna
04. 09. 2002
Dát tip
TIP:

horák
28. 08. 2002
Dát tip
Jo, tady je znát, že víš, o čem píšeš. Ani ti možná nevěřím, že je to tak starý. Rozhodně je to lepší, než ta drogová anabáze.*

Shellinka
28. 08. 2002
Dát tip
Právě proto, že jsem věděla, o čem píšu, je to tak staré. ;) Za obě upřímné kritiky i tipy díky. :)

on si možná chtěl udělat večerní průmyslovku, a neměl na školný :o)))

Vtipné.

pointa sedí :o)))*

Shellinka
20. 08. 2002
Dát tip
;) Děkuju moc všem!

Carodej
09. 08. 2002
Dát tip
Hodně dobré. Oprav si na konci předposledního odstavce dvakrát slovo Nakonec ve dvou větách za sebou. (třeba na posléze). Tip. *

BooB
07. 08. 2002
Dát tip
milé a nato, že to bolo písané pred Tvojimi piatimi rokmi tak naozaj dobré - ako stredoškolský profesor mám tiež nemálo skúseností s penami na holenie a sprejmi ruoznych druhov i poddruhov - o pečiatkových zvieratkách ani nehovoriac ... - najviac sa mi páči záver - veľmi vydarený = zvonivý tip :)

Aki
07. 08. 2002
Dát tip
docela dobře napsaný a konec nemá chybu :o) *

papouch
07. 08. 2002
Dát tip
já nic hlubšího neumim :)

RadeX
07. 08. 2002
Dát tip
Fakt pěkné, úsměvné. :-) tip

gASK
07. 08. 2002
Dát tip
..ou..pěkné a úsměvné, dost sem se u toho pobavil...*tip...jo jo....jen kdyby mě to za rok nečekalo:)..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru