Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

o jednom pozdravu

07. 08. 2002
17
3
15807
Autor
papouch

   Dosti populárním pozdravem mezi naší mládeží jest zvolání -Zduř!-

Mnozí naši starší spoluobčané se ovšem pohoršují: proč by měli

zduřet? Cožpak už tak nejsou dosti nemocní? Trapné pozdější

vysvětlování, že to je jen zkomolenina ze -zdar- nepřipustí a nasupeně

odchází stát své místo na zastávku MHD.

   Dochází tu, jak jsem pomocí svých vědeckých metod vypátral,

ke značnému a politováníhodnému omylu. Zduř je totiž naopak velmi

pozitivní pozdrav !!!
   Pokud má někdo smutnou náladu - tak je naladěn v MOLL.
No a upřímné přání ZDUŘ znamená, aby dotyčný smutný dostal
náladu veselou, DUROVOU, neníliž pravda?

:-)


3 názory

Santi€
23. 09. 2008
Dát tip
;)

pété
21. 12. 2007
Dát tip
aaa, pán je filozof..:))))))

Norek
03. 04. 2003
Dát tip
koukam, že všechno se dá vysvětlit pozitivně

Seregil
18. 09. 2002
Dát tip
Zajímavá úvaha, něco na tom bude, nenapadlo mě o tom přemýšlet.. Tip za postřeh a fajnový závěr

Aki
28. 08. 2002
Dát tip
nebo taky Čéče Umej Se... to by vysvětlovalo i častý slovní spojení "čus někdy"... :o)

papouch
28. 08. 2002
Dát tip
:-)))) Tak tohle je nejlepší, myslím, že problém je vyřešen :-))) Já se čusal dneska ráno, ale je hrozný dusno a vedle otloukají omítku, takže ČUS :-)

Toxman
28. 08. 2002
Dát tip
Ale s tím čustým mytím, to skutečně nebudeme přehánět. :o))

papouch
27. 08. 2002
Dát tip
dnes ráno mne napadlo prostinké řešení tohoto rébusu: Čau, Užs Snídal? :-)))

skromna
27. 08. 2002
Dát tip
Či Užs Syt ? :-))

Toxman
26. 08. 2002
Dát tip
Velmi neortodoxní vysvětlení :o))* A co takhle osvětlit vznik pozdravu "Čus" (věřím, že to neskončí jako fádní odvozenina od čau :))

papouch
26. 08. 2002
Dát tip
tak čus má velmi prosté, nevtipné a nenápadité vysvětlení: Je to z německého -tschüss- :-))) Ale jestli chceš, tak můžeme něco vymyslet.. třeba: Čus je zkratka z Čau U Skácelů (večer), (U Skácelů je místní hospoda...) no já vím, blbý.. :-)))

Toxman
26. 08. 2002
Dát tip
papouch: No takhle se snad papoušci ani nezdraví. Spíše bych chápal, kdyby to bylo rozloučení v mléčném baru, když si člověk nakonec poručí poslední půlnoční (samozřejmě před večerníčkem) DŽUS... no a ČUS to už je jenom taková zkomoleninka :o))

suva
22. 08. 2002
Dát tip
nebonzuj, nebo se ti to vrátí... :c)

papouch
22. 08. 2002
Dát tip
albireo je zas chytrej jak rádio

Aki
21. 08. 2002
Dát tip
zduř Papouchu :o) jenže velká část naší populace nemá o durový stupnici ani šajna... :o) na příkaz ke zduření, otoku, či nafouknutí bych reagoval nevrle i já, se jim nesmíš divit... :o) začal bych s osvětou... vylepováním plakátu, krátký šoty v rozhlase a televizi a tak... aby ty důchodci věděli, vo co jako de... :o) btw, zduř je dost ohraný, my měli na škole absolutně origoš pozdrav. a neslyšel jsem, že by se používal i někde jinde, podle něj spolehlivě poznáš pardubickýho dráťáckýho oustaváka... my se zdravili a dodneška zdravíme: CHRST, DRAKU (případně DRAKOVKO) :o))

papouch
21. 08. 2002
Dát tip
jéééje, Akíííí my se CHRST (mimo jiné) zdravili na průmce taky .. ale to bylo 1973-1977 takže Tě zklamu, nic origoš :-)) Stejnětak mi kdosi psal, že zná super novej origoš pozdrav ŠOUST tak jsem ho musel uzemnit, páč -šoust- vzniklo jako protipól k -Čest práci- někdy počátkem padesátejch let :-))

Aki
21. 08. 2002
Dát tip
Standa Vašina: zas tak drsný to nebylo, co si pamatuju, tak se tam skoro ani nestřílelo, tam se spíš chlastalo :o) ale z příběhů o třídních knihách, nalezených pod rohožkou místní hospody nebo o spolužácích, který se po pařbě probudili na školním dvoře přikrytý vlnitým plechem se staly už legendy... :o)

Aki
21. 08. 2002
Dát tip
papouch: týjo a já mysel, že sme vážně origoš :o)) ale u nás k tomu CHRST eště patřil skoro neodmyslitelně ten drak nebo drakovka :o) hele a nedělal jsi náhodou tu průmku taky v Pardubicích? :o)) mně to postihlo přece jen trochu pozdějc, VKSR (velkou kapitalistickou sametovou revoluci) jsem způsobil akorát v prváku... a díky tomu ja jiščó charašó gavarjú pa rúski :o)

papouch
21. 08. 2002
Dát tip
néé, drak jsme k tomu neříkali :-) takže aspoň něco :-)) a v Picích sem neštudoval, dycinky všecičko v Brně :-) taky drátařinu :-)

papouch
21. 08. 2002
Dát tip
a

Albireo
21. 08. 2002
Dát tip
papouchu, jeden můj známý tvrdil, že Šoust je pozdrav mezi členy Armády spásy. A on má přehled a většinou nekecá - kdybych soutěžil v Milionáři, požádal bych ho, aby čekal jako jeden z přátel na telefonu.

Petříček
21. 08. 2002
Dát tip
Papouch : pro změnu můj děda je v (na)moll náladě furt , jaký pozdravy z něho padaj Ti ani bonzovat nebudu....................:o)))) T.

Pája
20. 08. 2002
Dát tip
:-)))hjůů

alina
16. 08. 2002
Dát tip
....sem slíbila jedno avízko :o)

alina
11. 08. 2002
Dát tip
:o)))*

Casenka
11. 08. 2002
Dát tip
Moc pěkné! My jsme tam však ještě nedospěli, zdravíme se totiž zdař buch:-)))))) Díky za pobavení.

P_S_Ediot
10. 08. 2002
Dát tip
Já tedy používám plnou verzi: "Zduř a opcuchni!"

Ze začátku jsem měla pocit, že se Bůh obrátil v hrobě, ale ta lidová ethymologická tvořivost autora i komentářů mě fakt dostala :-D

Albireo
08. 08. 2002
Dát tip
Spíš genitiv plurálu od "zmola". Cestou z hospody časté nedobrovolné nocležiště.

pampelin
08. 08. 2002
Dát tip
:))) *

unseen
08. 08. 2002
Dát tip
;o)

Helča
08. 08. 2002
Dát tip
suva: smoll, pokud se to dá chápat jako, opak nes** , dá se chápat jako výzva k pošťuchování, popichování a dá se říct až k vytáčení. Vyzývající si prostě chce ověřit, co snese.

skromna
08. 08. 2002
Dát tip
a já komolím ráda :-)) papííí zduř :-)) *g*

Ziggy
08. 08. 2002
Dát tip
*

zoo
08. 08. 2002
Dát tip
Ježiš, jak jsem zastánce až propagátor slovních hříček; nejnižšího to typu humoru, dočetla jsem se ostatně onehdá; todle nesnášim! :-))))

Narvah
07. 08. 2002
Dát tip
Hmm, zajímavé tvrzení. Já jsem uvažoval, jestli náhodou imperativ kuř, neznamená v přeneseném významu kur...

Litochowitz
07. 08. 2002
Dát tip
papouchu.....u nás se takové oslovení jaksi nepoužívá, tím pádem nedochází k politování hodnému omylu jako v kraji vašem......neznamená to však, že by zdravice naše byla zdravicí nejpřehlednější........u nás nejsou všichni, jako nypř. já, členy sokola, takže naše oslovení zdar zas dává mylné představy o percentuálním zastoupení potomků Tyršových mezi všeobecnou populací.........papouchu ZDAR (já jsem sokol)....:-))

jazz
07. 08. 2002
Dát tip
Zduř papí, máš naprostou pravdu, nic než pravdu a k tomu nám dopomáhej........:c)))

Ehm..znám jistě, rodný to kraj..ale jak vyzvat zpět ? Jakési třeba "Zmol kamaráde !!!" ? Nu, pravda asi to nemá logiku..zdravíme-li chceme býti aby druhý byl zdravější a snad i veselejší .. A ještě snad, co horníci a jejich "Zduř bůh" ? :-)))

Narvah
07. 08. 2002
Dát tip
tady je nějak moc veselo...

Kytička
07. 08. 2002
Dát tip
Nazdar :-))))

Lyryk
07. 08. 2002
Dát tip
.-)))

Danny
07. 08. 2002
Dát tip
:)))

Albireo
07. 08. 2002
Dát tip
Skvělá entomologie, papouchu! Nebo egyptologie? Už se mi ty euschatologie pletou. Když dnešní člověk nezná od těch slov etymologii, tak má chuť provést těm cizím termitům euthanasii. Zázrak: Zduř Bůh! :-)))))

Josefk
07. 08. 2002
Dát tip
Za úsměv T

Miroslawek
07. 08. 2002
Dát tip
je

Gorgona
07. 08. 2002
Dát tip
Ty jseš zvíře papouchu:)))

Helča
07. 08. 2002
Dát tip
jo, jo :)) Zduř cvrčci ... já to znala jenom takhle a PÍP

Ženatej
07. 08. 2002
Dát tip
:-)))

gASK
07. 08. 2002
Dát tip
...tahle blbina se povedla papouchu...co víc říct? Snad jen.. ..ZDUŘ:)

Bix
07. 08. 2002
Dát tip
:o)

pssssst
07. 08. 2002
Dát tip
Dobry!*

Quinn
07. 08. 2002
Dát tip
No nevim...ale u nás MLÁDEŽ ( a čím mladší, tim častěji ) používá pozdrav: čau vole :o) A zduž, my Jihočeši, nějak asi nepoužíváme :o)

kecyblil
07. 08. 2002
Dát tip
Není Papouchu. A propos, jak dlouho ti vlastně trvalo, než si na tuto svou myšlenku přišel. Nestává se každý den, aby jsi zrovna ty přišel s něčím tak zásadním a novým.

zolli
07. 08. 2002
Dát tip
A co pak vámi používané a oblíbené ZDAREC? Nemělo by být, dle tvé teorie, promptně nahrazeno, jistě zajímavějším: ZDUŘEC? Zázrak: Omyl nemůžeš komolit starý HORNICKY pozdrav! Jeho spravné a dokonalé znění není ani Tvé mylné Zduř bůh, ani lety hlásané Zdař bůh, ale ORIGINALNI a puvodni pozdrav z prvopocatku hornictvi v Čechach zněl „Zdař buch“. Původní znění bylo nalezeno ve štolách Kutné hory vypálené na příčném šprajcu jedné z hlavnějších chodeb. Jazykovědci pak rozebrali tento archaismus a došli k názoru, že se jedná o přání horníka horníku, aby jeho pravice byla plná síly a údernosti.

Mathew
07. 08. 2002
Dát tip
Tož my na Hané Zduř používáme :o)) Mimojiné :o)*

Krel
07. 08. 2002
Dát tip
:-))

papouchu, někde jsem slyšel, že "zduř" vzniklo z hantýrky horníků v tádžikistánu. je to vůbec možný? :-)))

Vio
07. 08. 2002
Dát tip
No... na druhou stranu takové ZMOLL cestou do hospody taky nezní špatně ;-)))

suva
07. 08. 2002
Dát tip
smoll! to by teda podle téhle rovnice bylo ladění do depresí? :c)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru