Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sedet na prdeli a delat tousty

19. 08. 2002
30
0
2852
Autor
Joohankaa

Co taky muze clovek pri zaplavach prozivat...

  Clovek tu sedi sam, odriznutej od vsech znamejch a vseho znamyho kdesi v prdeli. Nejdriv je to tu fajn a vsichni jsou fajn, ale postupem casu zjistite, ze neni vsechno zlato, co se trpyti, a to, co z pocatku vypadalo jako uzasnej pobyt se stane tim nejnudnejsim mesicem v zivote.

  Rano vstat, udelat par toustu, sobe cornflakes. Pak zasednout ke compu a precist si zpravy. Cesky zpravy. Zas ta voda o neco stoupla. Sakra, sakra. Odpoledne prijde rodinka z prace, vam skonci sichta. Od compu vas vyzenou. A zas pronudite dalsi odpoledne.

  Dalsi rano vstanete, udelate par toustu, sobe par cornflakes. Zapnete pocitac a prectete si zpravy. Voda uz ohrozuje hlavni mesto, dokonce jeho historicke centrum. Uz to bezi i ve zpravach na BBC. V tom se zacnete bat. Napisete par SMS. Vsichni odpovi, nikdo neni v ohrozeni. Vy se trochu uklidnite. Ale uz si nemuzete docist zpravy. Rodinka se vrati z prace a vam skonci sichta. Od pocitace vas vyzenou. Povodne nekde v tramtarii je nezajimaji. A vy o neco nervoznejsi pronudite odpoledne.

  Pristi rano vstanete, udelate par toustu, sobe cornflakes, ktery vam uz pekne lezou krkem, ale neco jist musite a "toasts" to nebudou. Pustite inet, abyste si precetli zpravy. V hlavnim meste uz byly evakuovany stovky lidi. A safra. Uz jde do tuheho. Zacinate mit pocit vnitrniho tresu. Zehlite pradlo a dal ctete zpravy. Tohle uz bylo zatopeno. Tamhleto uz bylo zatopeno. A... a pak prijde rodinka z prace a vyzenou vas od inetu. A vy, uz pekne naprdli a zaroven pekne otraveni, pronudite dalsi odpoledne.

  Zacne ve vas bujet pocit naprosty bezmoci. Vasi osobni bezmoci. Vsichni ostatni jsou doma a pomahaji, jen vy tu sedite na prdeli a nemuzete odjet. Musite hlidat rodince fakana a delat jim t o u s t y.

Tenhle pocit ve vas sili a sili a zacnete bejt pekne neprijemni. Ale rodince je to fuk. Hlavne, ze maji svy "toasts" k snidani.

  Pak se vam ozvou kamaradi. Vsichni v poradku, jen uz unavou padaji. Pomahaji na Cervenym krizi odstranovat nasledky povodni. Je to pry kruty. Vsude spina, nervozita, smrad, hlad, tisen. Jo, je to kruty. Protoze vy tu muzete akorat sedet na prdeli a cist tyhle zpravy. A delat jenom ty zasrany tousty k snidani.

  Pak vam prijde mail, ze kamaradi se jedou odreagovat na dovornou. Pred zaplavama byli na voru a ted chteji jizdu dokoncit. Poprejete jim se zavisti ve slove hodne stesti a neodpustite si nerict jim, aby na sebe byli opatrny.

 

 A pak vam prijde mail. Od kamarada z voru. Ze se topili. A ze se jeden z nich utopil. A vy tu muzete akorat tak sedet na prdeli a delat rodince tousty.


vesuvanka
07. 12. 2004
Dát tip
Dobře napsané... ta slova tu sednou, vystihují pocit bezmocnosti... TIP

Jo. Rozhodně moc dobrý! tip

Aki
15. 05. 2003
Dát tip
hustý a fakt dobře napsaný... mně nějaký to sprostý slovo v literatuře neva... když tam patří... a tady to fakt sedí... tip...


Drago
19. 04. 2003
Dát tip
4/5+T

Pavson
24. 01. 2003
Dát tip
Ptal se mne snad při cestě z Vimbledonu na cestu?????

ofčátko
24. 01. 2003
Dát tip
:o...*

Humble
20. 01. 2003
Dát tip
Geniální povídka do prvního popovodňového čísla křižáckého zpravodaje. Děkuju za svolení k přetištění. Spropitné (tip) je samozřejmostí.

Pavson
05. 01. 2003
Dát tip
Povídka je to dobrá, ale jednu věc nechápu. Jak souvisela nuda au-pair v Anglii s českými povodněmi? Občas jsem hnidopich. Kdyby pocit bezmoci, beznaděje, vzteku nebo co já vím čeho, ale nuda?

Joohankaa
05. 01. 2003
Dát tip
Tos asi nepochopil. Ta beznaděj tam byla. Samozřejmě. Vznikla z toho, že jsem nemohla dělat vůbec nic, i když všichni mí kamrádi tady padali únavou na ústa. A vztek, který pochopitelně musel následovat, byl tím větší, čím víc jsem se v té rodině nudila. Čím větší jsem měla pocit, že nedělám nic, nic hodnotného. Mimochodem, mám dojem, že pocit beznaděje je v té povídce vyjádřen dostatečně.

Pavson
05. 01. 2003
Dát tip
Je a proto jsem taky napsal, že je dobrá.

JASAN
19. 12. 2002
Dát tip
Ale to je fakt dobrý. Ten pocit znám.

hurvinek
18. 12. 2002
Dát tip
nech to kde to je, i takhle to dost tvrde oslovilo, byt s odstupem casu

Znamenitý, oslovilo!*

Seregil
10. 12. 2002
Dát tip
Sakra to je silný....

Joohankaa
10. 12. 2002
Dát tip
Taky toho ve mě bylo plno, když jsem tohle psala...

Joohankaa
05. 12. 2002
Dát tip
Hostina: Tak já o tom ještě pouvažuju. A všem velký dík.

Rowenna
04. 12. 2002
Dát tip
Skvělá věc, skvěle zpracovaná. Skvěle procítěná. tip.

WiruZ
03. 12. 2002
Dát tip
Wow!!!!! Hustý!!!!**********

houmles
30. 11. 2002
Dát tip
hej kurva sakra tohle uz jsem jednou cetl! aha, aha. jo, good beznadej.

Hostina
28. 11. 2002
Dát tip
No možná háčky patří,možná ne,ale zkus si precist sedet na prdeli a delat tousty a přečíst sedět na prdeli a dělat tousty... jsem jasně pro diakritiku!!!

Joohankaa
21. 11. 2002
Dát tip
Čoveče, asi nedodělám. Psala jsem to v Anglii, nemohla jsem je tudíž používat, a tak nějak to k tomu patří. Je to součástí celku. A jinak děkuju :-)

horák
20. 11. 2002
Dát tip
Budu si tě hlídat. Už tady doděláš ty čárky, háčky?

a konnflakes můžeš? když tousty ne? já si je taky dávám ráno, že bych ti nabídl :o))) další úhel pohledu na povodně...pocity chápu...líbí moc :o))) *****

Joohankaa
01. 11. 2002
Dát tip
Jo, kornflakes ještě můžu. Občas... Čekám na nabídnutí ;-)

jeannette
27. 10. 2002
Dát tip
fakt pekny vratilo me to do doby, kdy i ja jsem byla daleko od vsech znamejch a jediny zpravy co jsem mela byly z netu...tip

Jinny
18. 10. 2002
Dát tip
To jo, já to chápu. Jsem prostě cynik no. Třeba jsem si všimla, že ve zprávách se tehdy víc věnovali mrtvým psům než mrtvým lidem.

Joohankaa
18. 10. 2002
Dát tip
Jo, to asi jo. Já moc nemůžu soudit.

Jinny
17. 10. 2002
Dát tip
Docela vtipný náhodou :-)

Joohankaa
17. 10. 2002
Dát tip
Vtipný?? Já se ale vůbec necítila vtipně, když jsem to psala... Ale neberu ti tvůj názor.

Kastel
15. 10. 2002
Dát tip
To že není americkej konec beru jako plus (ty jejich šťastný konce jsou hrozný) - toust jsem taky nechtěl jíst, ale potřeboval jsem podložit nohu u stolu, jo a já nesnáším vejce :o)

Joohankaa
15. 10. 2002
Dát tip
Ach tak. V tom případě bych ti ten toust s chutí udělala. Hm, asi pozdě. Podložils ho vejcem?

Kastel
14. 10. 2002
Dát tip
fajn čtení - jenom konec je málo americkej - nejspíš je to ze života (nezbyl by toust ?) T

Joohankaa
14. 10. 2002
Dát tip
To by mě teda zajímalo, jak by sis představoval americkej konec (mimochodem já v Americe nebyla). A toust by nezbyl. Od jistý doby je nesnáším :-)

Cirilla
27. 08. 2002
Dát tip
Joohanko, tak to se ti fakt moc povedlo!!!! ******

Čolito
27. 08. 2002
Dát tip
drsný

Twardowski
25. 08. 2002
Dát tip
Pises hezky, ze zivota. T.

Shellinka
23. 08. 2002
Dát tip
Krásný. TIP

papyr
21. 08. 2002
Dát tip
ahhh.... tip!-***-***-***!

Annika
20. 08. 2002
Dát tip
pekne, tiez som mala pocit hroznej bezmocnosti.... esteze tousty nikomu robit nemusim ;-).......t*

idle
20. 08. 2002
Dát tip
cejtila sem to taky tak....

Albireo
20. 08. 2002
Dát tip
Ono je to opravdu mezikategorické, tak to asi nech mezi povídkami.

Deltex
20. 08. 2002
Dát tip
*

Francois
20. 08. 2002
Dát tip
***

Helča
20. 08. 2002
Dát tip
je to drsné, ale dobře napsané. * Hodně štěstí a málo depresí, tam za kanálem :)

Joohankaa
20. 08. 2002
Dát tip
Dekuju vsem. Helca: I tobe dik, nastesti uz pozitri jedu domu :-)

Albireo
19. 08. 2002
Dát tip
Tak to je hustý. A skvěle napsaný! Vulgarity v literatuře nemám rád, ale sem sednou jak prdel na hajzl. TIP Jenom poznámka: nebyla by případnější kategorie Reportáž?

Joohankaa
19. 08. 2002
Dát tip
Hm, to byl problem - kategorie. Nevedela jsem, kam presne to zaradit. Prijde mi, ze tohle moje dilko nesedi do zadne. Ale ta povidka se mi zda nejbliz. Aspon ja to tak citim. Reportaz... No, nevim, nevim. Mas nejaky padny duvod, proc reportaz?

Yossarian
19. 08. 2002
Dát tip
Reportáž se určitě moc nehodí, co takhle Uvaha, trosinku to tak je.

breta
19. 08. 2002
Dát tip
Tak tohle se mi fakt líbí .... bez ohledu na kategorii :o) ***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru