Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Píseň o žížale

20. 03. 2000
0
0
3744
Autor
Merle

Tohle není moje básnička, ale stvořil ji jeden kamarád, co nemá internet, a je zvědavej co vy na ni tady na Písmákovi...

Padalá pomalá žížalá za stolů padalá pomalá žízalá pomalů ze stolů žížalá pomalá padalá ze stolů pomalá žížalá padalá nemajé padáku padalá žížala ze stolů protože nemajé padáku padalá žížala pomalá pomalu ze stolu nemajé padáku padalá kam??? dolů!!! Hej žížaló co to jé jak ti jé žížaló Já žížalá co padalá pomalů ze stolů na zem A na zemi se probralá pomalá žížalá pomalá žížalá zpívalá že žížalá pomalá padalá ze stolu pomalu padalá žížalá zpívalá že žížalá co padalá ze stolu si zpívalá jak žížala pomalá padalá ze stolu
mike
20. 11. 2000
Dát tip
Nic pro mě :-((, i když to má zajímavou formu, ale jaksi se u toho člověk nepobaví a neocení krásu jazyka jako třeba u selektivní postele.

Prokletí
17. 10. 2000
Dát tip
*Píseň o žížale: chrrrrrrrrr.... ještě, že nejsem kroužkovec ... 8c) m.

Mišpule
31. 05. 2000
Dát tip
Autor nazval své dílo "Píseň... ". V tomto případě je název asi zcela na místě. O písňové podobě zpracování svědčí změna délky koncových vokálů (evokuje to tak lidovou píseň typu lalalá) i opakující se některé verše (refrén). Svým zpracováním při čtení skutečně evokuje písňový text, škoda že tu není slyšet melodie. Po formální stránce zpracování je zřejmé, že si autor s textem pohrával: využívá např. vnitřní rým (zvuková shoda slabik uprotřed verše) - "pa-da-la"; dále je zde epiforický rým (rýmování slova jím samým) - "padalá"; tirádový rým (spojení několika po sebě následujích veršů jedním rýmem) - "probralá - žížalá - zpívalá - pomalá atd." je zde také aliterace (opakování shodných hlásek většinou na začátcích slov) - "p"; využívá anafory (opakování slov na začátku verše) - např. "ze stolů, pomalá". Po obsahové stránce se jedná o nenáročný epický text (a myslím si, že autorovi asi o nějakou hlouku díla ani nešlo), spíše chtěl pobavit, a to se mu myslím podařilo. Líbí...

PS
14. 04. 2000
Dát tip
:o)) Fakt je to plazivě žížalovité. :o)) Jednou je to rozhodně zábávné. (Desetkrát to nezkoušej. :o)

Sarken
27. 03. 2000
Dát tip
že je ten tvůj kamarád je stejnej cvok jako ty náhodou je tosprávně ujetý

Tynic
22. 03. 2000
Dát tip
Vzkaž svému příteli, ať si pořídí internet, že jsem zvědavý na jeho další počiny !

Saša
21. 03. 2000
Dát tip
Trochu mi to připomíná starý známý odrhovačky: A já sem šel s lucernou a lucerna šla se mnou a lucerna šla se mnou a já sem šel s ní ... případně Plavala sirka po vodě, plavala sirka po vodě sirka plavala po vodě, plavala sirka po vodě... tak ti nevím, můj styl to není, ale proti gustu, žádný dišputát ... jak říká klasik ... :c)

Merle
21. 03. 2000
Dát tip
Saša: to sem nikdy neslyšel... možná proto se mi to tak líbí

Miroslawek
20. 03. 2000
Dát tip
Heh. Co já na to? Ooooook.

zajímavý nářečí :-))))

Bára Braun
20. 03. 2000
Dát tip
Žižli žižly pižly pomalu ze stolu lylylololu hih...fakt zatínavé felise pševelise vetelé takové stolově pomalově žížalovité :-))))

xpired
20. 03. 2000
Dát tip
Odlehčená, bezstarostná píseň, která má kouzlo, jež by ovšem vyprchalo, pokud by se tímto způsobem psalo častěji.

Dany
20. 03. 2000
Dát tip
Jak silný niterný pocit donutil autora splodit něco takového? Je to opravdu výjimečné ..... laskavě prosím něco o matracácích .....

zámek
20. 03. 2000
Dát tip
... ať píše, ať píše furt pryč ... mně se to moc líbí ...

B.Ezejmenij
20. 03. 2000
Dát tip
ano ano ano ! Zizali pomala poesie... pomalu a plazive jasam (ne ja sam)

zolli
20. 03. 2000
Dát tip
no chce to číst nahlas... obsah je opravdu hodnotne sdeleni jeste se zamyslim :o)) jazykove je to klenot! No a já teď pómalú pádám... jo pozdravuj ho at plodi a prepisuj to sem...

Hackman
20. 03. 2000
Dát tip
připomíná mi ranní vstávání - někdy

Stepca
20. 03. 2000
Dát tip
To bude nejspíš kos ten tvůj kámoš, né? :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru