Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

DĚJSTVÍ OSMNÁCTÉ - LÁSKA

Výběr: Stanislav_Vašina, Print
06. 09. 2002
33
0
2998
Autor
m11

 

DĚJSTVÍ OSMNÁCTÉ – LÁSKA

 

            Pěna nedotočenejch desítek padá ke dnu a v dálce noční vlaky, který odjížděj kurva daleko. Prosvištěj a zbyde z nich jen pach kolejí a touha zmizet pryč. Dutě plechový echo a dvě rudý tečky na horizontu splynou v jedno. Před čtrnácti dnama jeden výhybkář přišel o obě nohy a ruku. Bylo mu teprve čtyřiadvacet, pracovní úraz z nedbalosti. Sám přednosta stanice tu zprávu oznámil jeho otci – ajznboňákovi. Celá jejich rodina zasvětila život vlakům.

Vysoko nad hlavama domů. Před námi statická světýlka. Město nikdy nespí. Na nedaleký autostrádě projížděj nadržený kamioňáci s představou noční stopařky v klíně pod volantem. Kolíbaj se na hydraulicky odpruženejch sedačkách a slastně vrněj. Možná, že hledaj východ slunce.

Stáli pár kroků od sebe, každej se svým vlastním pocitem. Vítr v řasách a modrý hvězdy s černočerným zbytkem nebe. Dvě trosky milenců, osamoceni nad Nekonečným městem. Nádherně rozervaný siluety. Doteky a lacině kýčovitý polibky. Svině má Henryho rád, aspoň v tomhle báječným bezčasí. Ranní troleje jsou daleko, jejich řidiči ještě počítaj poslední sny před prvním ranním kafem s pěticentimetrovým lógrem. Pak vstanou, odchrchlaj a ohřejou si včerejší večeři, sprostých slov opět nepočítaně. Ale zatím není kam spěchat.

            Vždycky se cejtil blbě, když se vracel nad ránem. Spát už dneska nebude, nějak se to pokusí doklepat. Musel by spolykat hodně moc pilulek.

            Henry, ty vole lásko! Jo, zatím ještě to jde, držet se za ruce, ale uhejbáš mi pohledem, proč? Když mluvíme o nás, obracíš list!

            Stigma na čele Svině se rozlézalo v hlubokých lézích po celým obličeji. Svině byl k pomilování. Kanár na dně důlní šachty s omluvným gestem umřel, nesnesl množství bezbarvého a bezzápachového plynu. Byl tak hluboko, že jeho ptačí dušičce trvalo nejmíň hodinu, než se vyhrabala zpět na rodnou zemi, skrze bahno, jíl a nebezpečný plyny do bahna, jílu a nebezpečnejch plynů tam nahoře. Adios amigos, řekla ta křiklavě žlutá duše při poslední piruetě.

            Alenka neprošla zrdcadlem, akorát do něj vrazila držkou. A ještě ho stačila rozbít. Zaklela a pod okem nahmatala hlubokou palčivou jizvu plnou čerstvý krve.


Ambrosia
26. 12. 2005
Dát tip
...sakra dobrý! *

Nicollette
18. 01. 2005
Dát tip
ajznboňáky opakuješ... já bych chtěla bejt taky ajznboňák, na chvilku, v těch hadrech zašpiněních olejem a s vysílačkou... teda pokud se to slovo nevztahuje jen na průvodčí apod. ale to je fuk, ježiš... Alenka je džoukézní, ačkoli asi nemá být, ale zasmála sem se *

wooxy
18. 01. 2004
Dát tip
Jo, tak tohle je síla. Je tam spousta skvělejch okamžiků, tak velká spousta, že je tu nebudu vypisovat, páč bych to vlastně musela opsat celý. Celý je to skvělý!!!! Ještě pořád to vstřebávám, ale fakt to působí. tip

rostock
31. 07. 2003
Dát tip
masakr a klasicky posledni veta (tentokrat ale obzvlast megamakabrozni :-))))))))) ) a t

nin
14. 07. 2003
Dát tip
ten konec je dokonalej ***

neco podbnyho si musel psat desne nadranej a nebo si to vymyslel desne nadranej a sepsal za strizliva

ikarka
16. 01. 2003
Dát tip
TIP

Sheryl_Lee
15. 12. 2002
Dát tip
* nak ses mi strefila do nalady...

Less
14. 12. 2002
Dát tip
něco mi to strašne moc připomíná, ale vůbec nevim co... ježiši co to může být.... ale jinak skvělý****

Rézi
04. 12. 2002
Dát tip
skvělí!!! Hlavně ta Alenka... t

aRmida
04. 12. 2002
Dát tip
paráda. bez smajlíku*

Pavson
03. 12. 2002
Dát tip
Je to skutečně dobrý *

Chenoa
03. 12. 2002
Dát tip
Nezdá se ti, že píšeš nějak skvěle? mUsím se podívat kolik ti je, jestli jsi naše světlá budoucnost, jo a dávám tip

j_i_r_i_k
13. 11. 2002
Dát tip
Jo, tohle zase jo, jen tak dál, give me more...

Sama
07. 11. 2002
Dát tip
Něco na tom je... i když můj šálek čaje tenhle styl není. Ale působí to.

horák
07. 11. 2002
Dát tip
Sama mi poslala avízo, protože věděla, že můj šálek čaje to bude. Ten styl je sice kapánek ohraný, ale jsou zde daleko ohranější. Každopádně je tam nápadů na několik tipů.

Rook
18. 10. 2002
Dát tip
Opravdu moc se mi to líbilo... Jednoznačnej tip...

Semeno
12. 10. 2002
Dát tip
Řeka a Láska- musim psát kritiku najednou, jsem zřejmě příliš hltavé. Tak na začátek, krásně zdůrazňuješ detaily. To se mě vážně líbí. Pořád to mám v hlavě, ale nikdy se mi to nepovedlo dát na papír. A tobě jo. A působí to skvěle. Chápu proč se většině líp trávěj tydle dvě dějství oproti Drátům. Je to jasný jak facka. jenomže ty jeho příběhy sou pořád z jednoho světa a ten je zřejmě už takovej. jako, kdybysme v něm nežili a nikdy se nedívali na zprávy, když už teda pochody standartního úchyláka neputujou zrovna v naší hlavě. No, jasnej typ za tvůj nekonečnej příběh. Dokud svině neumře, budou další , že jo?

Sittah
11. 10. 2002
Dát tip
Proste se mi to libi...slova ktery volis...pocity, ktery tim vyvolavas...obraty, ktery na prvni pohled nemusi ani davat smysl..mi ho ale nakonec i davaj.. t. :)

Josefk
24. 09. 2002
Dát tip
síla a silná k tomu !

PPI
20. 09. 2002
Dát tip
Musím uznat...že se mi to zdá poněkud obtížněji čtivé....ale je to neobyčejně působivé:)))T:))))))))))

Schlange
17. 09. 2002
Dát tip
pěkné

Narvah
12. 09. 2002
Dát tip
Ma to vytecnou atmosferu. *

Narvah
12. 09. 2002
Dát tip
Ted ten tip...

Print
11. 09. 2002
Dát tip
Ty teda smažíš!:-) *!

Mozart
10. 09. 2002
Dát tip
dobrý... opět nadupaný, odsekaný, poetický.. tak jo... Tip.. hodně se mi líbil obrat "dutě plechový echo"..... a i ty další.

Voda
07. 09. 2002
Dát tip
Ježiš.. to s tou Alenkou je dobrý. :-) Jo, dobrý. Celý je to dobrý (ehm, nějak mi po přečtení tvých děl dochází slovní zásoba, všímáš si?). Fakt DOST DOBRÝ. :-)

Cirilla
06. 09. 2002
Dát tip
jéžíšmájrá mě fakt už furt nebaví psát ty vohraný známý chválící kritiky, jak je to skvělí dílo, že se mi do líbí, nebaví mě ťukat smajlíky, tak jak to mám dát jinak najevo? Asi postaru... Jo, je to fakt dobrý! * (už jenom proto, že takhle psát neumim)

Rowenna
06. 09. 2002
Dát tip
Skvělý, drsný, přímočarý a přitom cítím něhu, Tip.

Ležec
06. 09. 2002
Dát tip
Dokonalý, perfektní. Tohle mě vtáhlo.

Armand
06. 09. 2002
Dát tip

Katerina
06. 09. 2002
Dát tip
udelalo to na me dojem... jdu se podivat po dalsich dejstvich....

řásná
06. 09. 2002
Dát tip
* myslím perfektní

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru