Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Berousek

07. 09. 2002
15
0
2963
Autor
galaxy

No povídka...spíš vzpomínka ....

     Potkat starýho Berouska byla vždycky legrace. Vypadal trochu jako děda Potůček. Poskakovali jsme kolem něj a pokřikovali : Berousek - huvňousek ! Berousek - huvňousek !.....Vždycky se rozčiloval a hrozil nám holí, ale další ráno tam stál znovu, jakoby nás vyhlížel. Byl to vlastně už takový ranní rituál.

     Odpoledne pak sedával na lavičce pod starou lípou a my jsme chvilku sledovali, jak krmí vrabčáky a pak zase na něj volali : Berousek - huvňousek ! To už tolik energie nemíval. Jen mávl rukou a někdy to vypadalo, jakoby mávl na pozdrav.

     Pak tam najednou nebyl. Na pohřeb mu přišla celá vesnice. Babky v koutku si pak stěžovaly, že už jim tu žehličku nestihl opravit ....a už nezatluče ty laťky na plotě.....a neposeká králíkům....a víte, paní, že za války ukrýval nějaký lidi před náckama?...a za toho kluka, co ho vytáh z Jizery prý dostal zlatý hodinky ! .....slíbil, že vymění žárovku v předsíni....

     Každý ráno se šouráme do školy.  Oči nám  vždycky zabrousí  k Berouskovům. Co kdyby tam náhodou stál a my mohli zavolat : Berousek - huvňousek....... 


Kittie
05. 10. 2002
Dát tip
Tohle mě dostalo.. proč si pořád člověk myslí, že se mu vše jen zdá, že on/ona v příštích pár vteřinách otevře dveře, usměje se.......... *

galaxy
05. 10. 2002
Dát tip
Neradi si přiznáváme, že se některé věci prostě nevrátí . Díky :-)

Amanda
25. 09. 2002
Dát tip
Pekne nostalgicke....

galaxy
12. 09. 2002
Dát tip
Monty_Python : tak to asi budou do rodiny :-) Díky :-)

Je to hezké - sice průhledné, ale takové vzpomínkové..... Ale nemohu si nedloubnout - když dle hus hádal kolik let tu ještě zůstane - nestačilo to odhadnout jednou a pak prostě snižovat o rok???

galaxy
12. 09. 2002
Dát tip
On byl přesvedčen, že je stále se proč přesvědčovat, neb nikdy nemůžeme míti nic za defintivní.:-) Další možnost je, že vzheldem ke svému věku měl poměrně pokročilou sklerózu, tudiš pamatovat si, kolik to bylo vloni, byl pro něj nadlidský výkon :-)))) Děkuji za dloubanec :-)))))

Galaxy - Tak teprve teď ho vážně lituji.... nestalo se mu třeba někdy, že mu husy ukázaly, že by už měl být třeba 6 let po smrti?

galaxy
12. 09. 2002
Dát tip
To asi ne, protože mínus husy prostě neumí :-)))))))

Čmelák
12. 09. 2002
Dát tip
Vzpomínky ze života mají svou cenu i hloubku - TIP.

galaxy
12. 09. 2002
Dát tip
Díky :-)

Taky znám jednoho Berouska, bejval artista v cirkuse, teď je v invalidním důchodu, má asi tak čtyři psy a živí se prodejem kradených barevných kovů... Hezká povídečka. *

někde jsem četl něco podobného...myšlenkou myslím...holt člověk si některý věci uvědomí až když je pozdě :-(

galaxy
10. 09. 2002
Dát tip
Byli jsme děti, ale myslím, že nás měl rád :-)

Damik
09. 09. 2002
Dát tip
Miluju staré věci a rád se dívám nazpět....:-)))) *t*

galaxy
09. 09. 2002
Dát tip
Hmm, někdy si člověk jen tak vzpomene na něco, co už dávno zapomněl :-) Díky :-)

Whelp
09. 09. 2002
Dát tip
Nemůžu si pomoct, ale musím chtě nechtě poslat jedno avízko.:o)))

Kastel
09. 09. 2002
Dát tip
*

MdF
09. 09. 2002
Dát tip
jj tohle odněkud znám... vyvolalo to vzpomínky. *T

Willi
09. 09. 2002
Dát tip
No ništ, kdybych nebydlela na podnájmu u jedné famílie, která je s Berousky do rodiny, anik to asik nečtu, ale doooost dobrý!

galaxy
09. 09. 2002
Dát tip
Willi : tož jich pozdravuj :-))) Moc děkuji všem :-))

galaxy
08. 09. 2002
Dát tip
Jéje Stanislave, a Ty jsi Berouska čekal ???????

galaxy
08. 09. 2002
Dát tip
Stanislave, tenhle Berousek byl starej , vysloužilej cirkusák. Už se mu prej nechtělo kočovat, tak se usadil, ale já myslím, že se mu po cirkuse dost stejskalo. Často tam pod tou lípou koukal, jak odlétají divoké husy a podle toho, jaké tvořily obrazce, tak nám říkal, kolik let tu ještě bude. Naposled to neuhodl :-(

Paranoicus
08. 09. 2002
Dát tip
Hmmm ... ne.

galaxy
08. 09. 2002
Dát tip
Hmmm...dík :-)

breta
07. 09. 2002
Dát tip
Hezké - líbí :o) *

PRSK
07. 09. 2002
Dát tip
No, docela slušná literatura

skromna
07. 09. 2002
Dát tip
*g*

ponetka
07. 09. 2002
Dát tip
citlivé téma, já dávám tip* člověk dost často říká věci, který pak nejdou vzít už nikdy zpátky...jak jen to udělat jinak, aby bylo míň raněných duší....

Duf
07. 09. 2002
Dát tip
Nekdy si člověk vyčítá, že oči nevidí za roh. Ale jsou to jen oči. T*

galaxy
07. 09. 2002
Dát tip
Všem Vám moc děkuji za kritky a tipy :-)

Čolito
07. 09. 2002
Dát tip
hezký

Quinn
07. 09. 2002
Dát tip
Jo,jo,chvilka nostalgie... Ale hezká *

Quinn
07. 09. 2002
Dát tip
Pokus number two...a možná i ten tip pošlu :o))))

Krel
07. 09. 2002
Dát tip
snad jenom, až moc průhledné...ale jinak pěkné ohlédnutí...všechno jednou skončí, aby něco mohlo začít...

galaxy
07. 09. 2002
Dát tip
Čolito, Quinn, Krel ( průhledné v čem?) : všem moc děkuji :o)

Krel
07. 09. 2002
Dát tip
průhledné v zápletce...člověk tak nějak ví, jak to skončí od třetího řádku(aspoň já to věděl)...

galaxy
07. 09. 2002
Dát tip
Jenže já jsem nepsala detektivku. Moc si Tvých kritik vážím. Děkuji. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru