Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Byť človekom

22. 03. 2000
11
0
2597
Autor
Sýkorka

Občas túžim byť čarodejom z anglosaských mýtov, ovládať oheň a vodu a ako spravodlivý mudrc vložiť iskru do osudov a môcť uhasiť iným smäd. A naozaj ho uhasiť. Občas túžim byť hrdinom z antických bájí a môcť ako neohrozený poloboh putovať Homérovou Odyseou, odoberať ľuďom zlo a chrániť ich pred nimi samými. A naozaj ich zachrániť. Občas túžim byť druidom z galských legiend a so spoločníkmi z Kruhu vyveštiť smerovanie – akékoľvek smerovanie a ukázať cestu tým, ktorí denne blúdia. A naozaj im pomôcť. Občas túžim byť vílou zo slovenských rozprávok a zatancovať spolu s bludičkami Smolíčkom a špinavým tulákom – neveriacim zblúdilcom a ukázať im, že som skutočná. A naozaj ich presvedčiť. No najviac zo všetkého túžim byť človekom zo skutočného života, ktorý potrebuje uhasiť smäd zachrániť pred zlom nájsť cestu a presvedčenie. A naozaj vie ako na to.
vero
24. 01. 2002
Dát tip
...krááása...******

Silvinka
11. 06. 2001
Dát tip
Naso: Ale táto interpretácia sa dá obrátiť: mytológiu naši prvopredkovia Demiurgovia stvorili ako prasvet, ako niečo čo reálne existuje a podľa čoho sa dá vysvetliť bytie. A stvorili ju na základe prírody, kde je teda ten začiatok? keby nebolo prírody a úkazov, koré sme si nevedeli vysvetliť, nebola by takáto mytológia. A bez nás ľudí samozrejme tiež nie. Takže to po čom túžim je v ľuďoch i v prírode, ktorá nás podnietila :o)))). Vieš, že dnes túžim po rovnakých veciach, ale s inou intenzitou? :o)))

Naso
19. 04. 2001
Dát tip
aj mytológiu, dejiny a rozprávky tvoria iba ľudia. Takže tvoja úprimná túžba byť Človekom (ktorý vie a ktorý vie pomôcť) v sebe obsahuje abstrahovanú existenciu ľudstva samotného. Len nezatúž byť ako Atlas, lebo Zemeguľa so všetkými našimi hriechmi je naozaj ťažká! T

Carodej
11. 12. 2000
Dát tip
Znovu a znovu sa zamilovávám do "tvojej libozvučnej slovenčiny". Uléhám do Tvých slov jako do peřin, zachumlávám se jak mládě v medvědí noře....

AZALIN
10. 06. 2000
Dát tip
Jejda.. jakto že sem to ještě nečetl? No asi to tak mělo být a přišlo to v ten správnej čas.. :-) Víš co? Svoje dojmy ti povím osobně, to bude lepší.. :-)) Snad jen: *** MAGIC ***

Sly
14. 05. 2000
Dát tip
co je to smäd? tuším, ale ... budu se muset učit slovensky, ach... chtěl bych být... - J S E M teď a tady, ach... TIP... a ☺

Silvinka
21. 04. 2000
Dát tip
Miroslawek: Inak by som to nenapísala :o). Ale keby som naozaj dokázala zaplátať všetky otázky, život by už asi nebol taký zaujímavý. Kyslíček: Vidíš táto myšlienka mi trošku unikla. Ako to? Áno a nielen občas :o).

Silvinka
21. 04. 2000
Dát tip
Kyslík, určite by to bolo krajšie. :o)

Kyslik
20. 04. 2000
Dát tip
...a ja viem,co by som k tomu...netuzis "obcas" hladat to vsetko s niekym?

Laďa
27. 03. 2000
Dát tip
Opravdu úžasný. Fakt. Já nevim, co bych k tomu řekla.

Miroslawek
24. 03. 2000
Dát tip
Silvinko a cítíš se na to? Tvůj Občasný Smolíček.

Bára Braun
23. 03. 2000
Dát tip
Uááá nádhernééé ANO ANO ANO já jsem taky toužící TIP!!!!

Špuntík
23. 03. 2000
Dát tip
Silvinko, umíš, umíš, umíš a ještě nevím kolikrát umíš.......nádhera......krása....TIP

Merle
23. 03. 2000
Dát tip
DOKONALÉť!!! (podle mě) tvoje nejlepší (asi proto, že sem ji pochopil:)

JenJá
23. 03. 2000
Dát tip
Aj ja túžim byť ... pekné.....krásne

Stepca
23. 03. 2000
Dát tip
Tak tohle byl fakticky dlouhý krok... To jsi napsala moc pěkně. Příjemně to pohladilo. Dík.

zámek
22. 03. 2000
Dát tip
... tají se mi dech ... jak jsi tohle dokázala ... to je sled neuvěřilných podob ... a krásných ... opravdových ... tleskám a usmívám se ... očička mi září ... protože to , po čem toužíš ... se ti podařilo nejméně u mě ... TIP !

Silvinka
22. 03. 2000
Dát tip
Díky zámečku, toto ma teší a predovšetkým od Teba! :o)

Dany
22. 03. 2000
Dát tip
Silvinko to je nádhera .... I já toužím co Re prsty svými zlatavými dotýkat se každého a hřát tak mocně něžně ... ... a máš pravdu, hledání je nejkouzelnější ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru