Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

NESNESITELNÁ LEHKOST BYTÍ

02. 12. 1998
3
1
2528
Autor
Saki

Kyselá pachuť pod jazykem mi hořkost vtiskla do dlaní srdce mé protkla otazníkem jsem slepý ve svém poznání těžko je chápat pravdu cizí těžko je jiným ustoupit těžko mi zlomit bolest ryzí z prašivých dlaní krásu pít těžko je nechtít co měli jiní těžko je pro smrt neplakat těžko je očím jež se špiní bolavou slzou tiše lhát těžko být láskou vyslovenou těžko se o svá práva rvát těžko je klečet na kolenou a ještě těžší znovu vstát na rukou těžká pouta času dusivý dým mých citů mnoha a v záštiplných tónech hlasu dutě mi zpívá píseň strohá že celý život v srdci nesu své duše šepot servané a zdechnu-li v náhlý závan děsu že tak moc se zas nestane... Má duše je citlivá, možná až moc, v podobnejch úvahách mi ubíhá noc, bolestný vzpomínky v budoucím čase, tak hrozivě přítomný. A znova, a zase ...

1 názor

Armand
11. 04. 2002
Dát tip
oba jste skvělí, má milá básnířko, citlivý básníku :))*

Falka
20. 01. 2002
Dát tip
Těžký je život v právech pout těžko se posté nadechnout a slyšet, co se denně slýchá je těžké pravidelně dýchat a přesto, je to prosté, zřejmé, když svá pouta jednou sejmeš, vzdáš se těžkostí, jež rdousí, necháš nohy, ať jen jdou si od lidí pryč, pryč z okovů za svobodou bez doslovu, zůstaneš cizí, v cizí zemi kde ticho jen, kde žádné šémy neoživí tvůj věčný hlad nepotřebný, ulehneš spát... svoboda není přece utéct pryč zamknout zlý svět a ztratit klíč bez tíhy strastí, která bolí (bez kopců scházet do údolí) bez tíhy žití zbylo by ti jen k nesnesení lehké bytí * A ta kniha, ta je hodně moudrá...

Saxanka
15. 05. 2000
Dát tip
.....Wow

Saki
13. 12. 1998
Dát tip
Poslední čtyři řádky jsou zde omylem, patří jinam. Omlouvám se, jaksi jsem zvoral odeslání.
Název jsem si vypůjčil od Milana Kundery.

Jarka
02. 12. 1998
Dát tip
Tak tahle se mi taky moc líbí, ale...máduše je citlivá, možná až moc.. to už jsi někde použil, že jo?
Z čeho je, prosím tě, ten název? Znám ho, ale nemůžu si ani za nic vzpomenout.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru