Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Citát III.

24. 09. 2002
19
0
4178
Autor
Pepo

 

Priateľstvo

 

 

 

Priateľstvo je láska bez žiarlivosti.


Angeri
16. 04. 2003
Dát tip
Kdepak, i tam je žárlivost

Pepo
17. 10. 2002
Dát tip
No, keď tak pozerám, vy dvaja ste krásni ľudkovia. :o) Díky obom.

Aki
16. 10. 2002
Dát tip
Diana: a já myslel, že se hádáš ráda... :o)) krásnej den i tobě :o)

Diana
15. 10. 2002
Dát tip
Aki, nehryzne. Tohle je taky velmi správný příklad, ale toho, kdy už by šlo o žárlivost, tu majetnickou, nepřející. A také o nedostatek důvěry. Nebude mi to ÚPLNĚ jedno. Budu mít radost z jeho radosti a budu se těšit, co mi bude o setkání vypravovat . Asi bych ji nechala pozdravovat a pozvala ji, snažila bych se, aby jeho přátelé se stali i mými přáteli. Máš naprostou pravdu v tom, že každý to vidí jinak a každý je trochu jiný. Stále se však vyhýbáš tomu jedinému, o co mi skutečně šlo: neměl by se každý snažit rozpoznat, co je v jeho lásce správné a kde naopak chybuje, kde je sobecký? Neměli bychom se snažit kultivovat svoje vztahy?

Aki
15. 10. 2002
Dát tip
Diana: kultivovat vztahy? copak by něco takovýho bylo možný? láska podle šablony? každej z nás je přece jinej a cejtí různý věci různě... proto se mi třeba líbí Božena a ne Mařena... co je v lásce správný a kde se chybuje... lidi jsou takový, jaký jsou - nedokonalý... a to je na nich právě to hezký, ne? můžeš mít kdovíjak kultivovanej vztah, ale když se při tom budeš ty nebo partner nějak přemáhat nebo přetvařovat, bude to stát za houbec... třeba ti přestane dělat žárlivý scény, ale uvnitř se bude užírat úplně stejně, jako dřív... lidi nepředěláš... možná navenek, ale uvnitř... těžko... pokud ti někdo brání bejt sebou samým, nikdy nemůžeš bejt šťastná... jde o to, najít si k sobě někoho, komu nebudou vadit tvoje "chyby" a jehož "nedostatky" budou naopak ukradený tobě... (mluvím samozřejmě o podstaných věcech, nemyslím tím zvednutý či nezvednutý prkýnko na záchodě) :o)

Diana
15. 10. 2002
Dát tip
Víš, Aki, asi to bude tak, jak říká Pepo, že za našimi názory je nějaká větší pravda, která ty naše obě pravdy spojuje. Měj se hezky :-)))

Aki
14. 10. 2002
Dát tip
Diana: já to myslel jako už hodně vyhrocenej příklad... uvedu jinej... máš kluka, máte se oba hrozně rádi... pozveš ho třeba na véču, ale on ti řekne, že nemůže, že už ho pozvala nějaká kamarádka, kterou 10 let neviděl, protože žije někde v zahraničí a je tu jen na skok... ikdyž třeba uznáš, že se spolu vidíte každej den a víš, že se nic nestane, protože tě má rád, nebudeš na ni ani trošku žárlit, že na ten večer dal přednost jí? nemyslím tím dělat nějaký scény... jenom tě to uvnitř aspoň maličko hryzne... ikdyž víš, že má pravdu... nebo myslíš, že ti to bude ÚPLNĚ jedno? jestli jo, tak nejsi zamilovaná... aspoň Aki to tak vidí... :o) žárlivost se asi úplně přesně definovat nedá, páč každej to vidí trochu jinak... navíc, ty největší žárlivci si to většinou vůbec nepřiznaj... :o)

Pepo
14. 10. 2002
Dát tip
Pravda proti pravde. Ak sa slová bijú, bude za tým jedna ešte väčšia pravda, ktorá obe spája. :o)

Astalavista
13. 10. 2002
Dát tip
Krel: No, líbaní to už je trochu moc, někdo žárlí i když vidí, jak se jenom baví s jinym chlapem. Já né!! :) Ale kdyby to neviděl, tak by prošlo třeba i to líbání...:)

Amanda
13. 10. 2002
Dát tip
Hmmm to bylo nadherne receny Krelisku :-))

Diana
12. 10. 2002
Dát tip
Mahoney mi mluví z duše. Ví, co je skutečná láska. Když milujeme člověka tak, že to hlavní je pro nás jeho skutečné dobro a skutečné štěstí. Pak by žárlivost neměla v tom vztahu místa. Ale nejsme dokonalí, takže můžeme jen usilovat a přibližovat se takové skutečné lásce. Není správné ustrnout v přesvědčení, že k lásce patří žárlivost a basta. Je správné položit si vždycky otázku: nemýlím se? Lidi, co vy na to?

Aki
12. 10. 2002
Dát tip
a já si stojím za tím, že láska je se žárlivostí spjatá jakože každá mince má hlavu a orla... není to nedokonalost lásky, je to součást lásky... fakt nepatřím mezi žárlivce, spíš naopak, jsem tvor hodně tolerantní, ale pokud někdy někdo někoho opravdu miloval a dokázal se klidně dívat, jak se jím milovaná osoba objímá a líbá s někým jiným, a ani to s ním nehnulo, tak bych ho fakt chtěl poznat... vy snad někoho takovýho znáte?

Diana
12. 10. 2002
Dát tip
To, co jsi, Aki, popsal je veliká bolest a každý by ji cítil. Možná by stálo zato definovat si žárlivost. V tom bude asi pramen nedorozumění.

Pepo
12. 10. 2002
Dát tip
Veľká bolesť! - To snáď skutočne vystihuje. Žiarlivosť nepripúšťa Teba s iným (ak už nie so mnou...). Veľká bolesť - láska zostala čistá - ak nie ja s Tebou, tak iný, s ktorým budeš šťastná.

Krel
12. 10. 2002
Dát tip
Můžeme milovat člověka jak jen dokážeme, ale pořád jsme lidé a to znamená nedokonalé bytosti s velkým N...takže i když nechceme žárlit, stejně to v nás je a když třeba vidí někdo svou dívku jak se líbá s jiným tak mu to prostě vadí...láska ať jakákoli je svým způsebem i jistý druh vlastnictví...přivlastníme si toho druhého a pak se snažíme svůj majetek chránit-žárlivostí

vajda
09. 10. 2002
Dát tip
Áno...a skutčne v ňom nezáleží na pohlaví...t...

Pepo
30. 09. 2002
Dát tip
Prečo nie? :o)

Mythus
29. 09. 2002
Dát tip
..nie :)

Astalavista
28. 09. 2002
Dát tip
marcela: To byl jen takovej vtípek, takovej reklamní slogan, kterej se u nás objevuje - Pickwick, co dokáže čaj!:))) Prostě mě to nějak napadlo, když jsem si přečetl tvoje "co dokáže 5 slov" :))))

marcela
28. 09. 2002
Dát tip
ahaaaaa :-)) zase som sa nieco dozvedela :-))

Dabi
27. 09. 2002
Dát tip
Mahoney - moudrou pravdu díš:-)

Pepo
27. 09. 2002
Dát tip
Ale jej nedostatok je jej súčasťou, či nie? :o) Pekne si to napísal, díky.

marcela
27. 09. 2002
Dát tip
co s tym cajom Astalavista?

Mahoney
26. 09. 2002
Dát tip
je-li v něčem žárlivost, pak nejde o lásku, ale o závislost.. přátelství je přátelství a jeho samozřejmou součástí je láska.. láska jako milostný vztah muže a ženy je jen jedna z několika forem lásky.....

Aki
26. 09. 2002
Dát tip
Mahony: láska bez žárlivosti??? čéče a to ti je 23, když napíšeš takovou hovadinu? :o))

Aki
26. 09. 2002
Dát tip
sem zapomněl avi...

Mahoney
26. 09. 2002
Dát tip
aki: nějak ti neumím odpovědět.. zrovna tak bych neuměl odpovědět na seskupení slov jako: "(telecí) jazyk bez slovníku? a to venku prší, že jíš jabko?" :)

Aki
26. 09. 2002
Dát tip
Mahoney: takže polopaticky: ta tvoje věta je podle mě úplná pitomost... pokud někoho miluješ, vždycky tam je i kus žárlivosti... u každýho je ten kus jinej, ale je tam vždycky... pokud není ani kousek, není to láska (teda pokud nemluvíme o lásce k bližnímu svýmu - jako že se maj mít všichni lidi rádi...:o))

prave som si uvedomil ze tu holku ktoru poznam uz 4 roky, nemilujem. a som z toho naozaj rad, pretoze ma to svinsky zozieralo

Pepo
26. 09. 2002
Dát tip
Skutočne neviem, či má zmysel slovné spojenie NEZIŠTNÁ LÁSKA. Ak nemá, potom je láska závislosť. Miluješ a strážiš (pre seba). Ďakujem za diskusiu.

Pepo
26. 09. 2002
Dát tip
Čimčarára: ...čim, čim, čim. Mám radosť, že sa rozvidnelo. :o))

Pepo
26. 09. 2002
Dát tip
... Priateľstvo je celkom iného charakteru. ...

Astalavista
26. 09. 2002
Dát tip
Marcelka: Co dokáže čaj! :))))))

Jeanne
26. 09. 2002
Dát tip
dejme tomu, že je to pravda, tedy ten citát. *

tyčinka
26. 09. 2002
Dát tip
pravda *

Mahoney
26. 09. 2002
Dát tip
aki: asi jde o to, jak moc do hloubky se chceš dívat.. když se budeš dívat dostatečně povrchně, tak můžeš říct, že nehoda je součástí auta.. v tom, co v sobě vnímám jako lásku, žárlivost není.. ale nejsem světec :), nacházím v sobě dost negativního včetně závislostí.. když žárlím, vidím/vím/vnímám, že to není láskou, ale jejím nedostatkem..........

Pepo
25. 09. 2002
Dát tip
Knihovník: Takže..? :o)

lubi
25. 09. 2002
Dát tip
*

Naso
25. 09. 2002
Dát tip
hĺbavý typ ten Pepo...

Pepo
25. 09. 2002
Dát tip
Marcelka :o)))

Pepo
24. 09. 2002
Dát tip
tanganika: :o)) _iris: Chápem. :o)

Aki
24. 09. 2002
Dát tip
tys na to kápnul, čéče...*

Armand
24. 09. 2002
Dát tip

Astalavista
24. 09. 2002
Dát tip
hm... může být:)*

Knihovník
24. 09. 2002
Dát tip
to ne . je to něco úplně jiného .

marcela
24. 09. 2002
Dát tip
co dokaze 5 slov........t********

Bix
23. 09. 2002
Dát tip

tanganika
23. 09. 2002
Dát tip
a laska je priatelstvo so ziarlivostou...t*

_iris
23. 09. 2002
Dát tip
aj priatelia vedia vselijako prekvapit...t*

Gastarbajtr
22. 09. 2002
Dát tip
to ano!

alina
22. 09. 2002
Dát tip
jako neurotik říkám - není tomu tak !!!....../ale jinak to zní moc pěkně/

Dabi
21. 09. 2002
Dát tip
:-)...můj upřímný t*

Nuitík
21. 09. 2002
Dát tip
ježíš, to je krásný...:o)*

Amanda
21. 09. 2002
Dát tip
Jo souhlasim :-))

Krel
21. 09. 2002
Dát tip
!!!*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru