Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

stihač

02. 10. 2002
3
0
2549
Autor
fungus2

Kdesi v severni francii 1917

Modře blankytné nebe na němž svitilo slunce svadělo k idylickému letu,ale vzdálené hřmění děl dávalo tušit,že realita je velmi tomu vzdálená.

Poručík joseph nyvlt ve francouzské letecké uniformě z několika dalšími letci pozvolna kráčel k letadlům spad.

Sám už nevěděl pokolikáte tak činí a také nevěděl,jestli to nebude třeba tet naposledy.

Usadil se v kopitu připoutava je se  popruhy k sedačce,načež mu mechanik nahodil vrtuli a motor spadu se rozeběhl.

Spady předním počaly popojíždět po travnaté letištní ploše a on je následoval,aby zanedlouho se vznesl do vzduchu.

Formacé spadů po vystoupání do určené vyše začala letět k frontové linii k hlídkování.

Joseph nyvlt pozorně hleděl po obloze na které se začaly objevovat černé chomáčky kouře,jenž znamenaly palbu nepřátelského dělostřelectva.Nijak jej to neznervoznilo,poněvadž nebezpečí hrozilo minimální.

Hluboko pod ním se nacházela splet čar zakopů v rozervané zemi.Jeho pozornost,však byla upřena jen na oblohu.

Zdálo se že jsou na obloze zcela osamoceni,ale zdání může klamat.

Náhle velitelský spad začal trhavě mávat křídly a to bylo znamení objevení se nepřitele na obloze.

Zrak josepha nyvlta vzápětí objevil ve směru od slunce několik letadel z rovnyma křidlama,což značilo německá letadla.

Zareagoval bleskově strháva je spada do strany,aby poté zahledl,jak jeden německy albatros zahajuje palbu jeho směrem,ale bílé čary střel proletly neškodně kolem jeho spada.

Formace spadů přestala existovat a rozpoutal se boj mezi jednotlivci.

Dvojice kulometů spadu zarachotila krátkou dávkou na albatrose,jenž se mihl před josephem nyvltem,ale ten zaregistroval hned poté dalšího albatrose,který se dostával za jeho záda a tak "vykopl" spada nahoru,přičemž se mu na několik okamžiků zatmělo před očima,ale poté pod sebou po straně spatřil onoho albatrose i jeho pilota,jenž na něho hleděl.

Vmžiku strhl spada dolů dostáva je se za albatrose,jehož pilot se pokušel o uhybný manevr,ale joseph nyvlt je napodobil a v zaměřovači uviděl na chvíli z boku zadní část albatrose a zahájil střelbu.

Dvojitý proud olova dopadl na albatrose a vzápětí inkasoval další zásahy.

Let albatrose přešel ve vývrtku běhemž ní počal padat nekontrolovaně k zemi.

Náhle přes hluk motoru zaslechl joseph nyvlt mlaskavý zvuk,který znamenal dopad kulek na spada.

Strhl proto spada ostře dolu otáče je hlavu do zadu a naskytl se mu pohled na předek albatrose,jemuž šlehaly malé plamínky z hlavní kulometů.

Bolest ucitil okamžitě,ale netrvala dlouho nebot zároven se propadl do tmy....

Na zem blizsko sebe dopadly dvě letadla.Oba piloti nepřežili a jejich ostatky byly pohřbeny na nedalekém hřbitově.


Alojs
07. 02. 2005
Dát tip
Pravda, některá spojení jsou taková těžko čitelná, ale to už je věc vkusu. Každý má svoje ideální spojení, kterému druhému nesednou. Tohle tedy toleruji. Hlavně když vyzní myšlenka :) *

fungus2
07. 02. 2005
Dát tip
Ech díky. To je má úplně první povídka na písmáku odpublikovaná. V současnosti už píši jinak.

Alojs
07. 02. 2005
Dát tip
já vím, chtěl jsem tě překvapit. Ne vždy čtu od konce :)

fungus2
07. 02. 2005
Dát tip
A sakra o)))

Jolie
26. 07. 2004
Dát tip
za povidku TIP jdu na dalsi... ze zacatku je mas par spatne oddelenych slov, coz trosku ubira na ctivosti, oprav si to... :-)

fungus2
26. 07. 2004
Dát tip
Díky. Mé povídky ze začátku mé tvorby jsou pofidérní.

fungus2
13. 05. 2004
Dát tip
Děkuji. To mě překvapuješ. Velmi rád píši na letecko válečné téma.

fungus2
13. 05. 2004
Dát tip
To je v pohodě. Myslím, že každý čtenář si v mé tvorbě najde to co jej baví.

andromeda
12. 05. 2004
Dát tip
letecké souboje - to nemám zrovna v oblibě, jdu na nějakou tvoji humornou....

johanne
17. 02. 2004
Dát tip
:) hezké čtu podobný věci moooc ráda, létání mě z (ne)pochopitelných důvodů fascinuje :)... takže tip a frčím na další letecký povídky :D snad ze mě dneska nechytneš psotník :))

Seregil
03. 10. 2002
Dát tip
Trošku moc hr jsi sjel k jednoznačnému konci, mimoto mi to připadá příliš popisné.

warren
02. 10. 2002
Dát tip
nazdarek... obsahově se mi zdá dílko povedené... nicméně na mě některá slovní spojení působí tvrdě,křečovitě až neohrabaně...trošku jemnosti, nenucenosti, pohody... ať se daří...

warren
02. 10. 2002
Dát tip
nazdarek... obsahově se mi zdá dílko povedené... nicméně na mě některá slovní spojení působí tvrdě,křečovitě až neohrabaně...trošku jemnosti, nenucenosti, pohody... ať se daří...

fungus2
02. 10. 2002
Dát tip
Jo to je můj problém.Budu to muset pilovat.

az na to co uvedl warren je to fajn, a povedlo se ti to docela slusne nasponovat

fungus2
02. 10. 2002
Dát tip
díky nejlépe se mi píše spíše něco humorného.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru