Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Otrokář - pokračování

03. 10. 2002
9
0
3749
Autor
Seregil

 

„Jdi,“ řekl jí.

Ona se otočila a zmizela v ulici. Ghazim ještě chvíli hleděl do dveří, kterými odešla.

Vytasil zakřivený meč, který se mu doteď nečinně houpal u pasu. „Udělám, co jsem měl udělat už dávno,“ řekl tiše.

Konečně to prolomím, tu smůlu, to prokletí. 

Vběhl do domu a vpadl do pokoje, kde na pelesti spal holohlavý trpaslík. Ghazim se rozpřáhl mečem.

Nemůžeš. Nesmíš. Nemáš na to právo. Tys také prodával lidi. Ty ses k němu připojil. Unesl jsi lordu Halbornovi dceru. Právě tomu Halbornovi, který ti před dvaceti lety vyřízl dýkou znamení do obličeje. Ty jsi ukradl Hryzka, nejlepšího koně v kraji, který patřil lady Karmíně, právě té Karmíně, která tě před dvaceti lety zesměšnila před celým městem. Ty jsi unesl syna kupci Stenovi, tomu Stenovi, který ti stále připomínal, že jsi bastard, nechtěné dítě jeho matky, která zemřela žalem, když ti bylo šest a Stenovi dvanáct let. A pak ses chytnul tohohle trpaslíka. Nikdo tě k tomu nenutil, ale tys na to přistoupil. Šel jsi s ním do války. Bral jsi zajatce a prodával jsi je. Prodával jsi je. Prodával.

Ghazim sklonil meč.

K čertu.

Otočil se a vyšel z domu zpět na dvůr. Meč zabodl doprostřed dvora. Pak vyšel před dům. Spatřil hlouček lidí. Odvrátil se a zamířil hlouběji do ulice.

„Ghazime!“ ozvalo se z hloučku.

Ghazim se zastavil.

Teď přiletí šíp. To byl hlas elfa. Nemají nás orky rádi. A já jsem pověstný.

Otočil se. Stál za ním. Elf. Stejně vysoký jako on. Štíhlý. S úsměvem na rtech. S pronikavýma očima. Díval se na něho.

Ach ty oči, prosím přestaň.

Elf mu položil ruku na rameno.

„Zachránil jsi ty lidi tady?“ Elf přitom ukázal na hlouček lidí stojících opodál.

„Pustil jsem je,“ vyrazil ze sebe ork.

Tak malý. Nicotný. Zbytečný. 

„Ghazim otrokář právě zemřel!“ řekl elf jasným a důrazným hlasem, který nepřipouštěl odpor.

 „Nemohou zapomenout,“ řekl tiše Ghazim. „Způsobil jsem mnoho bolesti.“

„Ale i sobě,“ namítl elf. „Ty nemáš v povaze lidem škodit. To konkrétní lidé mohou za to, čím jsi se stal.“

„Nedávám jim vinu, jsem prostě jiný.“

„Zapomeň, Ghazime. Zkus napravit, co jsi způsobil. Měj dobrou vůli a mnohé se vyřeší.“

„Málo znáš lidi. Ti se nezmění k lepšímu – ne všichni a ani většina.“
„Nikdy jsi mezi ně nepatřil, ale byl jsi nucen mezi nimi žít. Neusnadnili ti to, ale ty sis to ještě zkomplikoval.“

„Chci odejít.“

„To samozřejmě můžeš, já ti nebráním a to vlastně nikdo. Ale je lepší to všechno vzdát a nechat se štvát vlastními vinami?“

„Co mám dělat? Neměl jsem se narodit! Sten měl pravdu.“

„Ghazime a co tvá orcká hrdost? To ses nechal tolik ovlivnit životem mezi lidmi a nezachoval sis něco ze své orcké hrdosti?“

Ghazim se zarazil.

Hrdost? Jaká!? Jsem ork, ale jen napůl. Nebrali by mě ani orkové. Příliš jsem se nakazil lidmi. Jsem bastard, ani nevím, jak vypadá můj otec, prý to byl nájezdník. Orkové by mě nenáviděli stejně jako lidé. Jen několikrát jsem si myslel, že mě lidé nezavrhují. Jen několikrát. Jsem sám, stejně jako všichni jiní.

„Nepřemýšlej o tom tak Ghazime,“ vyrušil ho z myšlenek elf. „Zeptej se těch lidí, které jsi nejprve zajal a pak osvobodil, co si o tobě myslí.“ Ghazim se obrátil. Zahleděl se do tváří těch lidí. Cítil, že nemohou být tak moc zkažení světem ostatních lidí. Všichni byli mladí, velmi mladí, jak si s hrůzou uvědomil. Nejdéle se díval do hnědých očí té ženy. Byla tam. Vracel se k jejím očím znovu. Usmála se na něho. Tentokrát cítil radost, povzbuzení, náklonnost. Usmál se na oplátku.

Cítil začátek. Něco nového se blížilo. Bylo to v úsměvu té hnědooké ženy. V povzbuzujícím poklepání od elfa. I v úsměvech ostatních.

Mám šanci. Šanci změnit svůj život. Začít znova. Bez otroctví myšlenek a vin.

 

(Konec)


Seregil
09. 12. 2002
Dát tip
Vy ste mi dva... :-)

StvN
06. 12. 2002
Dát tip
Simi, ty ale dokážeš jednoho potěšit

StvN : kdyz ja si nemohl pomoci :( a lhat se mi nechtelo...

StvN
06. 12. 2002
Dát tip
upřímnost nade vše

hledel "do" dveri ? orcka hrdost ? - myslim,ze lepsi by bylo "hrdost orka" ac nerad,souhlas se StvNem,ten rozhovor mezi Ghazimem a elfem mi prijde takrka nerealny,bavi se jako dva stari dobri znami,coz mi do celkove kontextu prilis nesedi... prvni dil byl lepsi,btw,bude jeste nejaky dalsi ? urcite bych si ho rad precetl !

Seregil
05. 12. 2002
Dát tip
Simone: Díky za kritičky, potěšily, co se týče příběhu Otrokář i tohoto pokračování, všechno je psáno narychlo, doma mám upravenou a lepší verzi. O dalším otrokáři nepřemýšlím, ale když mě něco napadne - další osudy znetvořeného - ve tváři má dýkou vyryto znamení (proto roztržená tvář) orka Ghazima. Díky...

StvN
16. 10. 2002
Dát tip
Někdy si připadám, že je moje kritika spíš destruktivní.

Seregil
16. 10. 2002
Dát tip
To rozhodně ne. Jenom někomu občas sedne něco jiného, taky to chci zkusit - proto si myslím, že když nesouhlasíš, máš nějaký důvod ...

Seregil
15. 10. 2002
Dát tip
StvN: Dík za konstruktivní kritiku, mám akorát svůj styl a rád si přečtu něco, co mě může popohnat dál... :-) Jinak dík všem, jsem rád, že se "líbí"

možná taková něčím "známá" myšlenka...ale dobré

StvN
05. 10. 2002
Dát tip
Možná bys to brala jako znamení, pokud na znamení věříš. Ale je blbost čekat na nějaký znamení, který ti řekne, že jseš k ničemu. Na to musí člověk přijít sám.

Jeanne
05. 10. 2002
Dát tip
to je fajn, že jsem se dočkala druhého dílu. TIP

StvN
04. 10. 2002
Dát tip
Mě akorát zarazilo, jak důvěrně se dokáže bavit ork s elfem, kterýho viděl poprvý v životě a ještě si od něj nechá radit, to je prostě nesmysl.

nin
04. 10. 2002
Dát tip
mno já nevim, kdybych byla v takový situaci, třeba bych právě takový náhodný setkání brala jako znamení, kolikrát mě napadalo, že by mi někdo, koho jen tak náhodou potkám a už nikdy v životě neuvidím, říct něco podstatnýho... já teda nevim, jestli to orkové a elfové mají jako lidi :-)

horák
03. 10. 2002
Dát tip
Ty jseš ještě fantasta ... Právě jsem se v Harry Potterovi dopracoval a ž k oživení lorda Voldemorta, ale pak jsem musel do práce ... a tady tohle. Trochu bych rozházel ty přímé řeči, vždy na nový řádek, připadá mi, že to zpřehledňuje text. Hlavně musím někde nalézt první část, takhle se v postvách nevyznám.

Danny
03. 10. 2002
Dát tip
pěkný... Tip

Josefk
03. 10. 2002
Dát tip
Pěkná pohádka :-) a zpráva o dobrém člověku Myslím, že se leckterýmu gaunerovi zaleskne slza v oku, než se mu zase zaleskne peníz, bohužel...

Seregil
03. 10. 2002
Dát tip
Dík za radu horáku, přesně to jsem potřeboval - to je jedna z věcí, která mě nenapadla ...

Seregil
03. 10. 2002
Dát tip
Josefk: Jsem člověk, který se snaží vidět jen to dobré na ostatních (je to těžký a nejde to vždycky) - proto idealizuji...

Nuitík
03. 10. 2002
Dát tip
mi se to líbí, i první díl se mi líbil...**

Deltex
03. 10. 2002
Dát tip
Bohužel nám v nešem světě nezbývá nic jiného, než idealizovat:o) *

nin
03. 10. 2002
Dát tip
teda já normálně tuhle elfí literaturu nemusím, ale tohle se mi líbí. Ach ty oči, prosím přestaň. **

Seregil
03. 10. 2002
Dát tip
díky ... :-)

nin
03. 10. 2002
Dát tip
nejni zač, já díky za fantasmagorickej zážitek :-)

Rowenna
03. 10. 2002
Dát tip
Romantický fantastik. Skvělé. Takovouhle sci-fi mohu. Bez technických blbůstí, o lidech. Děkuji. tip.

Katerina
03. 10. 2002
Dát tip
Take dekuji..! Jenom jak rikal Horak, chtelo by to odentrovat ty prime reci. tip

Seregil
03. 10. 2002
Dát tip
Vrhnu se na to....:-)

Katerina
03. 10. 2002
Dát tip
Ale pozor - doporucuju Shift + enter, jinak by to mohlo pridavat bile radky (aspon podle mych zkusenosti...).

Prvni dil parada druhy *taky

studanka
03. 10. 2002
Dát tip
Díky za idealizaci, díky za naději, díky moc...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru