Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

O Markétce a zlém Papiňáku

Výběr: Wopi, Stanislav_Vašina, hermit, kalais, Dero
21. 10. 2002
20
0
3679
Autor
gd

Markétka byla statečná holčička. Nebála se paní doktorky, klidně si nechala píchnout injekci do ruky a když ji někdo prudce trefil míčem při vybíjené, jen se zasmála a nic si z toho nedělala. Jediné, čeho se bála, byl zlý Papiňák, který každou sobotu postával na plotně a vztekle syčel.

   Markétčin tatínek si v papiňáku vařil hovězí jazyky. Vždycky v pátek večer mu je přinesl kamarád z řeznictví a druhý den po ránu už Papiňák dřepěl na modravém plameni plynového sporáku, vypouštěl ze svého ocelového břicha oblaky smrdutých par a podrážděně točil pojistným ventilem.

   „Ss! Ss! Ss!“ syčel na Markétku, která zpoza dveří opatrně nakukovala do kuchyně. „Sstrať sse, sspratku! Ssyčáku!“

   Markétka přesto neutekla, protože v kuchyni byla maminka a umývala prázdné půllitrové sklenice po tatínkovi a jeho kamarádovi řezníkovi. Na maminku si Papiňák nic nedovolil. Kdykoliv si začal moc vyskakovat, rychle přišla ke sporáku a stáhla plamen, který živil jeho nerudnou náturu.

   Maminka Markétce často vysvětlovala, že se nemá čeho bát, že Papinův hrnec je užitečný pomocník, který si poradí i s houževnatými jazyky. Ale Markétka neměla ráda ani hovězí jazyky, ty protáhlé červené věci jí byly odporné, a to nebyla v jídle vůbec vybíravá.

   „A kdybysme je nemuseli vařit, tak bysme papiňák potřebovali?“ zeptala se maminky.

   „Ne,“ usmála se unaveně maminka, která dobře věděla, že tatínek se své sobotní lahůdky jen tak nevzdá. Položila na odkapávač skleničku, ze které smývala krůpěje hořké pálenky, a pohladila Markétku po hlavě. Měla ji ráda, ale tatínek měl zase rád hovězí jazyky.

   „A co kdybych tatínka poprosila, jestli by si radši nedal řízek?!“

   Markétka se radostně chopila své dětské naděje a vesele uháněla do obývacího pokoje. Tatínek právě u zapnuté televize dojídal vývar, který mu maminka připravila jako první chod svátečního oběda. Z horké polévky byl v obličeji rudý a hlasitě funěl.

   „Tatínku…“ oslovila ho Markétka, ale pak se zarazila. Jen se vyděšeně dívala na svého tatínka a marně se snažila zastavit vlhkost, která se jí vkrádala do očí.

   Tatínek vypadal jako Papiňák.


pacajda
16. 07. 2005
Dát tip
Jejda, jejda! Žádám dobrý konec! Pohádky mají mít dobrý konec!! No dobře - v Červené Karkulce vlk také skončil špatně...

alina
16. 10. 2004
Dát tip
boooožeeeeeeeeeeeee :o))) ..... Derooši, Ď! ... sem si furt lámala hláfku, jakou to asik bude mít pointu ;))

Dero
15. 10. 2004
Dát tip
aviduju ... ;o))

Dero
22. 07. 2004
Dát tip
Perfektní ... **** + v

Kolouch
22. 07. 2004
Dát tip
ach, to byla kásná pohádka. TIP

Andar
06. 03. 2004
Dát tip
Myslím, že bych to nazval REÁLKA a ne pohádka

parallelka
24. 09. 2003
Dát tip
tip:)

Binna
07. 02. 2003
Dát tip
ja papinaky dodnes nenavidim. ani v nich z duvodu zlych asociaci nevarim... tak to tu moji Marketku jednou nastesti nic desit nebude. :)**

JASAN
27. 01. 2003
Dát tip
Doufám, že nevipadám jako papiňák.

Jolie
29. 10. 2002
Dát tip
jsme co jime, neni-liz pravda... ;-)))) hodne dobry

Zly
23. 10. 2002
Dát tip
jednoduché a skvělé*

Kangi
22. 10. 2002
Dát tip
vow!!! tak tohle mě totálně dostalo!

horák
22. 10. 2002
Dát tip
Ten konec mi úplně nesedl, ale jinak skvělý - těch asociací z mládí.*

Josefk
21. 10. 2002
Dát tip
mám rád ty tvoje povídačky :-) a to nejsem malej vařil je s podjazýčím nebo bez ?

hermit
21. 10. 2002
Dát tip
brrrrr ::--.. t v jojojo

Radost
21. 10. 2002
Dát tip
ty vole!!! :)) hu *!

Wopi
18. 10. 2002
Dát tip
jo

jehostara
18. 10. 2002
Dát tip
a tenhle tatínek pak maminku a Markétku okradl o byt a většinu věcí a hovězí jazyky žere spokojeně dodnes. děkuju pěkně. bez tipu.

gd
18. 10. 2002
Dát tip
ne, pohádky přece dobře končí... teď jsou kolem markétky samí hezcí, milí a usměvaví lidé... a papiňák ať si praskne vzteky.

gd
18. 10. 2002
Dát tip
LOVE!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru