Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

návratová

Výběr: Lyryk
24. 10. 2002
14
0
2255
Autor
unseen

A těžkých křídel tlukot něžný

pod víčky tepe, kvete noc;

to navštívenky temné kněžny

přilétly snílkům na pomoc.

 

Z náruče tmy teď bílá slova

rodí se s něžným výkřikem;

kolébka němě sametová:

vlastní skon s chutí hltá sen.

 

V prvotních mořích ego rezne,

pupeční šňůry mezihvězdné

spřádají jemnou pavučinu.

 

V pěsti se svírám, drtím prsty,

svým drakům klestím cestu ústy,

dokud si v krvi nespočinu.


Marthin
09. 11. 2002
Dát tip
Chutné..:-)

Armand
30. 10. 2002
Dát tip
unseen: rozumím, ale až takhle jsem to zase nezamýšlel, ten svůj (?) ..spíš se mi tam to slovo "ego" nehodí... takové jako moderní okno v moderním rámu na hradě z 16. století... .-) ale dík za osvětlení .-)))

Miroslawek
30. 10. 2002
Dát tip
Jsem Tě nepodezíral z vykrádání, to chraň Lyryk ;o))) Metrum je sice hezké, ale jeho dokonalé zachovávání vede k určité autoneutralizaci jeho účinku... něco jako tibetské modlicí mlýnky... není od věci to trochu stopově narušit... a nemusí to být žádné klikaté krkolomnosti, stačí sem tam účelně přidat nebo vypustit nějaký trochej. Poznámka k naplnění formě sonetu... kromě těch 19 veršů více než na členění veršů do slok a tradičním střídání rýmu (4-4-3 a aabb / abab / aba / aba) záleží spíše na obsahové stavbě, aby to byl skutečný sonet. Ten má tři části teze - antiteze - syntéza... když tam tohle není, není to tak úplně sonet, a přitom můžeš mít vnější skořápku vypiglovanou k oslnivému lesku.

unseen
30. 10. 2002
Dát tip
miro, já si snad budu muset pučit nějakou knihu o teorii básnění, sic společnou řeč nenajdem :o))))

Miroslawek
30. 10. 2002
Dát tip
to bys měl ;o)))))))))))

blbjenka
30. 10. 2002
Dát tip
mezihvězdné pupeční šňůry... to se mi líbí, čistě jako představa co do obsahu mám jakési nejasné tušení, asi jako když se probudím a vím že se mi něco zdálo, ale zaboha si nemůžu vzpomenout co... ale dej mi pár měsíců, třeba se mi rozsvítí * ☼

El_Fossil
29. 10. 2002
Dát tip
Asi Ti za ni jednu típnu :o)

Pája
29. 10. 2002
Dát tip
*******

unseen
29. 10. 2002
Dát tip
Miro, kdo si kdy nikde nic nepůjčil, že? :o) koneckonců vyrůstáme z jakéhosi vědomého i podvědomého podhoubí a tak sand ani nelze jinak.... ovšem vědomě tam tuším kradené není nic.... k rytmu - uznávám, někdy se ho možná držím zubem nehtem, ale rytmus je pro mne král (melodii přenechávám civilizovanějším jedincům :o))) ) ad sonet - chtěl jsem napsat sonetovou formu a povedlo se mi to :o)))) olinko, navštívenmek temné kněžny se střez seš můžeš...aspoˇˇn té, o které píšu.. armande, ego rezne a vracíme se k id...stačí?

Azim
26. 10. 2002
Dát tip
Pěkný sonet...Myslím,že ten rytmus i rýmus je fajn.Prostě si musím tipnout. ( ikdyž přpadá mi,že to má takový erbenovský nádech)

Lyryk
26. 10. 2002
Dát tip
primaáá

Armand
25. 10. 2002
Dát tip
návraty .-) ... to ego jsem tam ale moc ne(?)pochopil ami *

maluji ti hvězdné nebíčko ***********

Miroslawek
24. 10. 2002
Dát tip
Rytmicky je to na mne trochu moc šicí stroj, je sice hezké, že to umíš, ale mírné oživení by neškodilo. Rýmy mi připadají víceméně zdařilé... snad s drobným váháním u první sloky. Formálním členěním veršů je to sonet, obsahovým naplněním pak méně. Chtěl jsi to napsat jako sonet? Obrazy se mi zdají barevné, škodí jim jen trocha dle mého vypůjčených barev. Pointa je na můj vkus až příliš vy(/u?)křičená. Ale to jen proto, že jsem náročný ;o))) Jinak samozřejmě TIP.

Olina
24. 10. 2002
Dát tip
*** vždycky si u Tebe vyberu nějaký bonbónek - dneska navštívenky temné kněžny:)

kminnek
24. 10. 2002
Dát tip
každý je asi snílek a má své sny,jen ta poslední řádka o krvi,ale jinak *

Astalavista
24. 10. 2002
Dát tip
!!*

skromna
24. 10. 2002
Dát tip
*g*

Nuitík
24. 10. 2002
Dát tip
dneska se mi nelíbíš nějak..asi mám blbej den

zoo
24. 10. 2002
Dát tip
Ten šicí stroj je úžasnej, jako kritika. Ale za sovu zrozenou nocí nemohu než típ.*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru