Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

18:00

27. 10. 2002
7
4
2188
Autor
dr_t

...

Vyšel jsem po schodech nahoru do svého pokoje.Venku padal sníh ,ale nebyla zrovna velká zima.Dole v obíváku se ještě ozývali výkřiky mích neustále se hádajících rodičů.Každý večer jsem vyšel přibližně v tuhle dobu po schodech do svého pokoje ,protože oni se začali hádat jen co přišli z práce a pořádně se to rozjelo až v tuhle dobu.Nebyli to žádné prkotiny o kterých se hádali.Třeba takové vyhozené noviny to už je panečku věc.Nebo přesunuté křeslo ,něco jiného k večeři co nebylo v plánu dokonce i rozvázaná tkanička vedla k hodinovému rozhovoru.A já skončil vždy nahoře okolo páté a šesté hodiny večer.Tyhle večery jsem nesnášel.Chodit na rozkaz do svého pokoje a tam se nudit dokud nepříjdou rodiče a neřeknou že jsem moc hodný a že všechno bude dobré ,ale že zrovna zítra musí někdo někam jet a že se vrátí později ,ale nějak mi zapomenou říct že až přijedou že nic nebude dobré a i kdyby bylo tak ne nadlouho protože máme jestřábí oči a všimneme si každé špatně vykonané práce a rozvod je pozítří.Takhle nějak bych si představoval pravdu.Otevřel jsem dveře svého pokoje.,,Ahoj Bredy."pozdravil jsem kocoura a lehl si na postel.Kocour si mě nevšímal a spokojeně vrněl na mé zmuchlané bundě ležící v prádelníku.Podíval jsem se na otevřené okno a začal jsem vážně uvažovat.Byl jsem v prvním patře ,okno bylo tři metry nad zemí a já měl pro případ nouze zbaleno v batůžku oblečení jídlo a další nutné věci pro útěk z domova.Nebylo to sice na útěk před rodiči ,ale třeba na útěk při požáru nebo pří tornádu ,zemětřesení či pro jiné apokalipsy.Vzal bych sebou Bredyho ,ale rodiče by se o sebe už nějak postarali.I když by se možná hádali o tom čí je to chyba.Vlastně požár můžeme vyloučit ,protože toho by si určitě všimli.Nedotíplá cigareta odhozená sirka únik plynu nebo podezřelí chlap před oknem.Všeho by si všimli a pohádali se a přitom nebezpečí odstranili.Dole se ozvalo tříštění skleniček a talířů což mě probralo z hlubokého zamyšlení ,ale za chvíli jsem se uklidnil protože to bylo jen z televize.Nakonec jsem uslišel řev a rozpoutala se nová hádka o tom jaký program v televizi poběží.Chtěl jsem sejít dolů a bezeslova televizi vypnout jenže jsem nevěděl jak by zareagovali a co by se mnou provedli.Bredy vyskočil naježil se a vyběhnul ze strachu proti mě a poškrábal mě na rukou a na břichu.,,Auu."vykřikl jsem a odhodil Bredyho k nohám.Vstal jsem a hledal náplasti dostatečne dlouhé na zalepení mích ran a mezitím ustal dole hluk.Slyšel jsem pod schody blížící se kroky a hlas táty,,Co ti je že tak řveš?!!"zeptal se podrážděným tónem ,ale než jsem stačil odpovědět že nic v pořádku jen mi spadla učebnice na nohu ,tak jsem slyšel mámu,,To musíš tolik řvát?!Nemůžeš vyjít po schodech a normálně se zeptat co mu je?"vykřikla rozhádaným tónem a táta pokračoval ,ale to už jsem neslyšel ,protože se vzdálili do kuchyně a zabouchli za sebou dveře.Byla to chyba protože se z jejich strany nedají otevřít. ,ale až budou potřebovat tak mě zavolají abych jim otevřel.Na to mají dost vytrénované hlasivky.Ozvala se další rána a zvuky ze zesílené televize.Z toho jsem usoudil že i ta první rána byla z televize.Přes zavřené dveře to nejde moc rozpoznat a já váhal jestli nemám jít dolů a přesvědčit se.,,Ne nemá to smysl akorát by mi vynadali že už mám dávno spát."řekl jsem si a pomalu začal klimbat.Bredy se zase načepířil a utekl ven z okna.Bylo to normální.Vždy když se mo něco nezdálo skočil z okna na dlouhý parapet u okna v polovině schodů a pak na zahradu.Začal jsem cítit kouř ,ale možná o něm byla ta hádka dole v kuchyni.Slyšel jsem ještě hlasitější výkřiky než obvykle.Máma asi připálila jídlo.Pak jsem se začal potit.Zdálo se že se otepluje ,ale i to se stává asi brzo roztaje ten sníh co dnes napadl.,,Jestlipak ještě sněží?"zeptal jsem se sám sebe.Šel jsem k oknu a podíval se ven.Už nesněžilo.Viděl jsem Bredyho jak stojí u zamčených dveří do obíváku a mňouká jako pominutý.V přízemí bylo okno z bezpečnostních důvodů zabetonováno kdy nám někdo ukradl pár šperků.I dveře byl zabezpečené zvláštním systémem.Rodiče byli oba doktoři a docela dost si vydělávali talže si to mohli dovolit.Viděl jsem Bredyho jek vchází do zamčených dveří.To se mi muselo jen zdát řekl jsem se.A naklonil se trochu víc z okna a stuhl jsem.Dveře byli rozpadlé na prach a oheň z ních plápolal do víše metru.Okamžitě jsem se odtrhl od okna a spanikařil.Běhl jsem sem tam a pak jsem se zastavil.Napadlo mě hrůzné slovo.Rodiče.Nevěděl jsem co mám dělat a začal jsem brečet.Podíval jsem se na schody ,ale oheň už sahal do mezipatra.Začal jsem brečet ještě víc.,,Nee"Vykřikl jsem nejhlasitěji jak jsem uměl a ten výkřik mi rozedral srdce.Jediná možnost byla vyskočit z okna.Vyšel jsem na parapet ,obratíl se a pomalu se sešoupal na parapet v mezipatře.Byl tak žhaví že mi propálil ponožky a já spadnul dolů.Nebyla to velká víška ,ale když jsem viděl v okně ten hnusný žlutočervený oheň měl jsem chuť ho nadobro zničit.Vstal jsem a podíval se na otvor po dveřich.Uvnitř ohně se ozývali hlasy.Hlasy mích mrtvích rodičí.Oheň je roznášel dál po domu a já se smutkem i radostí poslouchal jejich hádku...


4 názory

selviskhed
12. 09. 2007
Dát tip
mmch, máš nějaké nové věci? byl bych dost zvědavý:) teď je ti 16?

selviskhed
11. 09. 2007
Dát tip
dr_t: to je dobrý, pár dní po mém komentáři:D

dr_t
11. 09. 2007
Dát tip
Tak právě sem se na týhle stránce objevil asi tak po těch pěti letech a ani se mi to po sobě nechce číst .-)

selviskhed
05. 09. 2007
Dát tip
silné, autentické, ty chyby atmosféru neruší, naopak. co na to říkáš dnes, po pěti letech?:)

jjn nekdy se stává... T

jjn nekdy se stává... T

C_ensinka
16. 10. 2003
Dát tip
Ty pravopisný chybičky si vážně oprav, úplně to ruší "atomosféru". Je to vážně pěkný, ten konec je pěkně krutej, ale popravdě nejvíc se mi líbila tahle pasáž: Tyhle večery jsem nesnášel.Chodit na rozkaz do svého pokoje a tam se nudit dokud nepříjdou rodiče a neřeknou že jsem moc hodný a že všechno bude dobré ,ale že zrovna zítra musí někdo někam jet a že se vrátí později ,ale nějak mi zapomenou říct že až přijedou že nic nebude dobré a i kdyby bylo tak ne nadlouho protože máme jestřábí oči a všimneme si každé špatně vykonané práce a rozvod je pozítří.Takhle nějak bych si představoval pravdu. Je to úžasný zamyšlení... Moc pěkn, ještě si to nějak rozdělej do odstavců, pro přehlednost. Tip

Seregil
18. 02. 2003
Dát tip
Jako čtivý to je.... ty chybky to ale dost kazí... t*

dr_t
03. 12. 2002
Dát tip
Naštěstí ne!I když například Radleovy z Harryho dopadli podobně!

Jeanne
29. 10. 2002
Dát tip
kruté, silné..snad to není pravda, že ne..T

Sirius
28. 10. 2002
Dát tip
Povídka není špatná, ale ani já si nemůžu odpustit upozornění na ten pravopis. Až se to špatně čte.

fungus2
27. 10. 2002
Dát tip
drsné!!Ale dobře napsané.Zkus opravit ty chybičky a bude to stoprocentní dílo!

des_te_meer
27. 10. 2002
Dát tip
skvely obsah, ale ty chybicky... ale i tak tip*

Reda
26. 10. 2002
Dát tip
hodně kruté,ale dobré pozor na pravopisné chyby!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru