Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Felagrund

03. 04. 2000
2
0
1151
Autor
DeadPoet

...A tak stanuli s úsvitem, na půdě nikdy nedobyté, tak stanuli před Sauronovou věží, kde v kobkách stovky vězňů leží. A Fingrod, mysle na spásu, vyzval Saurona k zápasu. A Sauron temný povstal ze stínů a pěl černou píseň v tu hodinu. Pěl zrádnou černokněžnou píseň, jak odhalovat,budit tíseň, zrazovat, páčit tajemství. Felagrund se však postaví a zpívá píseň vytrvalých a vzdorujících,nezoufalých, o nezrazených tajemstvích, věrnosti čisté jako sníh, o putování na zapřenou, jak minout léčku nastraženou, jak zlomit zámky vězení a nepodlehnout mámení. Dvě písně spolu zápolily. Zpěv hučí bouří, stále sílí a Felagrund se nepoddává, třebaže se mu točí hlava. A všechnu sílu, všechnu moc, Elfie vkládá do těch slov. Zaslechli ve tmách zdaleka Nargothronského slavíka, u moře, které věčně vzdychá, na písku perel, snů a ticha, kde Západ nesmrtelný je, kde prostírá se Elfie. Tma zhoustla temně zazněl zpěv: Ve Valinoru teče krev u Moře, kde se vraždí rodní, kde Noldor vzali plavcům lodi. S bílými plachtami z přístavů bílých, ve světle Luceren. A vítr sílí, vlk vyje, letí krkavec. V Angbandu mučí zajaté, hrom hřímá, ohněm plane zem- A Fingrod klesl před trůnem. Tu Sauron strhal přestrojení, a třebaže již štítu není, nemůže poznat co za pány, dostalo se mu před brány. Vycítil však královský rod, a mysl, ostrou jako hrot. Hrot meče dávno kovaného, hrot meče krále Nargothronského. I uvrhl je do vězení, Odkud již úniku není A tam, kde černý otvor zel, Noc co noc stín přicházel, Noc co noc jeden z velkých pánů Zmizel v jeho temném chřtánu.
Sarken
13. 04. 2000
Dát tip
Další fantasta mezi námi vítám tě, barde, tímhle jsi mi udělal strašnou radost!!!!! forma i obsah naprosto úžasný, takže Tip a zpívej dál o Středozemi, nalaď loutnu svou a piš…moc se těším

Merle
04. 04. 2000
Dát tip
Tak na tomhle odmítám hledat chyby a říkám DOKONALÝ. Takhle nějak jsem si vždycky představoval lidský pokus o eflí píseň. Za námět i zpracování posílám tip a přidávám poklonu.

Marigold
04. 04. 2000
Dát tip
mám jistou literární slabost pro jistého autora...:-) Zdál se mi kdysi dávno sen na křídlech větru letěl jsem do svítání skrz noci stín a v jitřní záři dávných dnů spatřil jsem sen všech světa snů ukryté město Gondolin...

Dany
04. 04. 2000
Dát tip
Merle ... mohl bych se s tebou přít ... ale formální stránka věci není nejdůležitější ... Marigolde ... i mne slabost náhle popadá, popatřím-li něco tak známě prstenního ... DeadPoet ... příteli ... tvá báseň na mne udělala hluboký dojem ... znovu jsem zavzpomínal na časy ... kdy jsem takříkajíc odpaloval jednoho Tolkiena za druhým ... i tvůj případ . vidím ... ... rovněž mne smyslně vytrhla zpěvnost tvého díla ... a věda ... že mistr Marigold zde stopu svou zanechal ... nezbylo mi ... než představiti si jej s loutnou tvé řádky libou hudbou opásávati ... každopádně jsi mne zaujal a velice rád znovu navštívím strany básní tvých ... teď však čas kvačí ... tedy zítra snad ... Dany

AZALIN
04. 04. 2000
Dát tip
Zajímavé.. neřekl bych ovšem dokonalé.. přesto úctyhodné.. :-)

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru