Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Abeceda obyčejného dne

29. 10. 2002
1
0
1575

Tohle je první a určitě ne konečná verze mého textu na přání, které znělo popsat jeden neobyčejně obyčejný den. Je to skutečně teprve v plenkách a taky určité plné pravopisných chyb.Ale co myslíte - vydala jsem se správnou cestou? :)

Ano – řekl někdo.Snad odpovídal na otázku a nebo jenom souhlasil.

Brzo – v namodralé ranní mlze postávají mrtvoly živých nadřízených, podřízených, studujících, otravených....

Cíl – ten mají každý jinde.

Dřív – To je příslovečné určení místa, kde bylo vždycky lépe. Teď to stojí za pendrek. Já mám pendreky ráda. Tedy ty lékořicové pochopitelně.

Existence – To jediné, co potřebujem k životu. To jediné, bez čeho se tuhle, ani žádnou jinou sezónu neobejdeme.

Fyzikální zákony – jen ty musíme doopravdy poslouchat. I listí už se podrobuje jejich přirozené autoritě. Tak to bude nejspíš podzim.

Géniové – bývají často nepochopeni. A je tak složité rozeznat je od blbců! Každý, kdo jde teď se mnou po přechodu, je svým způsobem nepochopený génius. A dílem taky pořádnej blbec...

Hlava – Mám ji v oblacích a občas se uhodím o letadlo.Asi proto jsem praštěná.

Chyby – Chybama se jednou vyučím na dospělou. Ale dnes ještě ne, bohudík.

Irelevantní – každej den potkám pár slov,kterým opravdu ani trochu nerozumím.

Jakžtakž – tak nějak se dnes všichni máme. Včera to netálo za nic, zítra řeknem jenom „Ani se neptej.“ Proč se nikdo nemá třeba...skvěle?

Krize – To člověk napíše hned a skoro instinktivně. Mnohem lepší by ale byla „Krása“. Je v očích, je ve slovech, je ve studeném slunci i  v horké kávě o polední pauze.

Lhostejnost – Ke Lhářům. K Lásce. K sobě navzájem.........a Listí padá.

Mráz – Byl první a navíc hrozně přízemní. Dnes ráno nás všechny navlékl do rukavic,ve kterých je nám po poledním vedro.

Ne............A v tom je všechno.

Obyčejný – jako dnešní den a jako ty i já. Obyčejné osobnosti, okovy, ořezávátka,osamělost,  očkování, orgasmus....

Palačinky – Proč zrovna ony? Na P přece začíná i Politika a Patriotismus. Ale pro normální holku v obyčejný den mají mnohem větší význam dvě palačinky se skořicí.

Q – Kvé jako status Quo.

Rezignace – příjde takhle k večeru a všem těm nadřízeným, podřízeným i studujícím  je najednou všechno jedno.

Stmívá se – Čím dál dřív. Rozsvítíme zářivku a ženeme se dál za něčím, co nutně musíme dnes stihnout. A něco ztratilo svůj Smysl....

Trochu – Ale vážně jenom trochu lásky a trochu péče a trochu porozumění. Nic víc od tebe nežádám.

Ulice – Lidem, kterých se navečer pozvolna zmocňuje

Únava ,a tak nemají ani pomyšlení na to, co by na nich teď, v době zpráv, ještě dělali.

Večeře –  A k ní světélko obrazovky. Kráska umírá a na zem dopadají drobky chipsů. Tklivou melodii přerušují reklamy. Dokonalá imitace života za zaváděcí cenu.

X – Takové studené a neosobní písmenko, nemyslíte?

Život -  je pes a žít,to je psina. Tak dobrou noc.

 

Tak končí moje abeceda, ze které lze složit jen

Jeden obyčejný (?) den.................................


Earl_Grey
21. 05. 2005
Dát tip
Chyby - Je nějaká definice chyby? :-) Každá chyba je zkušenost. Žádná zkušenost není chyba. Ne - v tom je síla, ale zdaleka ne všechno. Ulice lidem! :-))) Ale fakt je to celkem smutné. Velmi velmi unavené. Ale rozhodně ne únavné! ;-) Stále ta dobře známá tvrdošíjná pichlavá a briskně vtipná ironie.

Dirty
16. 03. 2003
Dát tip
az na tu existenci, ktera nutna neni... :)

S tou abecedou je to dobrý nápad!

Kryton
28. 01. 2003
Dát tip
chyby děláme všichni. slova nejsou o chybách, slova jsou o svém významu a zvuku. přečtěte si to nahlas a uvidíte, že je to super

JanisFan
01. 11. 2002
Dát tip
J... když se mě někdo zeptá, jak se mám, vždycky mu odpovídám "skvěle" nebo "báječně" nebo "dobře"... ..."jako vždycky"... hlavně že jsme zdraví, ne?

Albireo
30. 10. 2002
Dát tip
A... anebo B... otrávených D, H, T :-))))) H, I, Ž... po tečce a čárce patří mezera (a ne před ni, jako sub Ú) X... Já v něm vidím spíš tajemství. A křivé nohy :-) Celkový dojem: super! TIP Glass: občas je spíš volovina

Glass: A my se v životě někdy chováme jako sloni v porcelánu :))) Albi: Já vím, já se poníženě omlouvám. Ty tečky a čárku - to je mor.

Glass
29. 10. 2002
Dát tip
Yepresivní...asi jsem moc Obyčejný Optimista. :oI

Náááhodou - vždyť to končím prohlášením, že žít je psina :))))

Glass
29. 10. 2002
Dát tip
obejít přístupová hesla exit tence život není psina život je slonovina :oI

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru