Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Cirkus Život

02. 11. 2002
4
0
975
Autor
Pierotka

Sama nevim co k tomu rict. Je to trochu starsi dilko.

Principál: Dámy a pánové! Prosím vás o potlesk. Z šapitó cirkusu “Život” právě odchází Klaun…

(scéna zamrzne, jen klaun se otočí směrem k hledišti a mluví)

Klaun: Klaun… klaun, který se chtěl jen zasmát, ale místo smíchu z úst, slzy z očí mu kanuly. Pod make-upem přetvářky a klamu a rtěnkou falešného štěstí

(Sundá si masku)

se skrývá jen ten kdo noc co noc brečí a smích využívá pro obranu. Nechť jeho odchod doprovází smích a potlesk těch, kteří se smáli jeho číslům a platili jej za utrpení a dobře skrývaný pláč. Až za oponou zmizí jeho temný stín, nepřestávejte tleskat! Smějte se dál, prosím. Vždyť on to tak vždy chtěl. Proč by jeho odchod měl vyvolat neštěstí, když on celý svůj život zasvětil jen pro váš úsměv a veselí, nehledě na své utrpení. On nechtěl dělat těžkou hlavu svým divákům, hrál jen svou roli – a uznejte sami, že výtečně! Nikdo jej nikdy nepoznal. Nikdo nemusel těšit jeho pláč a řešit jeho problémy. Během jeho krátkého čísla se stalo až neuvěřitelně mnoho zvratů a nesčíslněkrát ho kopli, s prominutím, do prdele. On se ale nezhroutil, on se na venek smál dál. Však každé číslo jednou skončí a on to moc dobře ví. Ví, že jeho přetvářka bude odhalena a make-up se rozteče, pokud zůstane na scéně déle, než určuje mu scénář. A proto odchází…

Prosím naposledy o váš potlesk a vaši účast- ať neodchází sám, ať alespoň jednou za svůj výstup cítí, že jste s ním a není pro vás jen pouhou figurkou, která má vyloudit úsměv na vašich tvářích. Je to to největší přání, které si dovolí vyslovit. V lásku už víru ztratil nadobro. Vždyť klauni nic necítí- to vědí všichni, nebo ne? Vím, že by nikoho ani nenapadlo se ho zeptat v co věří, v co doufá, po čem touží, co mu schází… Možná na to nebyl čas, ale možná se jen vymlouváte a omlouváte tím svou necitelnost. Nevyčítám vám to a on jistě také ne. Ví, že ne každý je klaunem, a proto jej málokdo chápe. V každém cirkuse má tuto úlohu jen jediný člověk- člověk…? No snad na nic nezapomněl… Číslo odehrál na jedničku, a proto může s klidnou duší odejít. Ví, že mohl udělat více, ale jen v případě, že by dostal některou jinou roli. Klaun jen hraje co se líbí ostatním. Bohužel (?) o tom ví… A teď už odchází nadobro, opravdu a konečně. Bez jakýchkoliv přídavků- zkrátka KONEC!…

(Klaun odejde za oponu)

Principál:A je tu další číslo…

(Jeho řeč přeruší výstřel za oponou, ze které posléze vypadne mrtvý klaun. Nastane zmatek, principál odejde.)


Radost
20. 01. 2003
Dát tip
*!

Pierotka
09. 11. 2002
Dát tip
N.T.- V te dobe sem byla dost zmatena....

Pierotka
06. 11. 2002
Dát tip
Mockrate vam dekuju, jak za kritiky, tak za korekturu...:)

místy maličko zmatené...a jinak......*

je to na tip ... je to skvely az na tu roly, to tvrdy i se neslusi...*t

fungus2
02. 11. 2002
Dát tip
velmi dobré!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru