Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Málem první rande

Výběr: hermit
09. 11. 2002
19
0
2358
Autor
horák

Ze série Horák na základce

Málem první rande

 

Hráli jsme o přestávce čáru a Pepik mi povídá: „Asi jsem se zamiloval do Jitky Hofmanový!"

Vzápětí jí to již sděloval pomocí pijáku, na který napsal: „Miluji Tě, Hofmanová!"

Z  dopisu udělal vlaštovku a poslal ji napříč třídou.

Během následující hodiny se mu piják vrátil složený do úhledného balíčku opatřeného nápisem: Josef Ponec.

Obřadně jsme ho rozbalili a přečetli si: „Já tebe taky! Nevíš koho miluje Horák?"

„Co kdybys miloval Tyrichterovou?" napadlo Pepika. „Jsou obě z Dobranova, mohli bychom je navštěvovat společně."

„Myslíš Danu? Vždyť je o hlavu vyšší než já."

„Než si ji vezmeš, tak ještě vyrosteš," utěšoval mě Pepan, a tak jsme odepsali, že miluju Danu T.

 

„Pozveme je na rande," napadlo Pepika při těláku, když nás Kotrmelec nechával vybíhat schody ke školní jídelně a z učebny chemie se nám vysmívaly holky z devítky. Nápad jsme převedli v čin hned další hodinu. Využili jsme toho, že Miarka zadal práci a pak se oddal sladkému snění o konci pracovní doby, a poslali jsme holkám dopis, ve kterém je zveme na odpolední rande k žízníkovskému rybníku.

„Půjdeme, ale musíte ještě dnes ve škole udělat hrdinský čin!!!" zněla odpověď.

Byl jsem rozhodnutý to vzdát, tuše, že nejsem hrdinsky založený, ale Pepik to s Jitkou myslel vážněji než já s Danou. „Neblbni, ještě jsou před náma dvě hodiny, něco vymyslíš."

Před námi byla hodina čeština s obtloustlou starou pannou Duřtovou a přírodopis s potrhlou, ale vcelku oblíbenou Šimuniovou.

„Hrdinskej čin je bejt šest hodin ve škole," prohlásil jsem, ale předem mi bylo jasné, že s tímto tvrzením asi u holek neuspějeme. Ke všemu jsem cítil, jak se do Dany zamilovávám a že bych blížící se víkend bez ní nemusel vydržet.

„Spoléhám na tvou fantazii, Horáku!" ujistil mě Pepik. Byl to takový nepsaný zákon, že já něco vymyslím a Pepik to udělá. Rozhlížel jsem se po třídě a mé oči postupně spočinuly na klimbajícím Miarkovi, obrazu Vény Havla, skřípající tabuli, která musela být podložena židlí, aby po dotyku křídy nesjela, houbě, jejíž obtisky zdobily nedávno vymalovanou třídu. Nakonec jsem svůj pohled zastavil na židli, která stála opřená o poslední lavici a na níž nikdo neseděl.

 

Sedět na ni nešlo, neboť jí Muf v záchvatu vzteku nad další nevydařenou písemkou ulomil jednu nohu.

Byla to tedy trojnohá židle, která bez opření ani stát nemohla. V duchu jsem již viděl, jak na ni dosedá obrovitá zadnice češtinářky Duřtové, jak se pak celá její postava kácí na stranu, kde noha chybí, jak celá třídá propuká v chechtot a jak odpoledne pyšně projíždím Žízníkovem doprovázen o hlavu větší Danou.

Pepikovi se můj plán (jak jinak) líbil. O přestávce před zraky celé třídy přemístil ke katedře zmíněnou židli a umně k ní přiložil ulomenou nohu.

 

Za nezvyklého ticha dorazila do třídy supící Duřtová, mávla rukou na znamení, že si máme sednout - a chtěla udělat totéž. Když však židlí pohnula, ulomená noha upadla a židle se skácela. Několik spolužáků se zachechtlo. Duřtová se podívala do třídy, v očích se jí zalesklo a překvapivě svižně, bez jediného slova vyběhla na chodbu.

Zvědavá Zemková samozřejmě musela vykouknout. „Vona tam řve," konstatovala s úšklebkem.

Vzpomněl jsem si, jak táta říkal, že hrdinstvím není zazvonit někomu na zvonek a pak utéct. Frajeřinou je zazvonit, počkat a nést následky. Zvedl jsem se proto a vyšel na chodbu. Zavřel jsem za sebou dveře a slyšel, jak se zbytek třídy nahrnul za dveře. „Tak to tys mě chtěl zabít, Horáku?"

„Já to tak nemyslel, paní učitelko. Já jsem jenom chtěl, aby byla nějaká sranda, a měl jsem málo času vymyslet něco rozumnějšího ..." Víc jsme si toho neřekli. Jen když dovzlykala, vybídla mě, že už půjdeme dovnitř.

 

Ani nevím, co jsme o zbytku hodiny češtiny dělali. Pak byl příroďák. Pepik to nevydržel a napsal holkám, jestli tedy platí to společně trávené odpoledne. Vrátil se nám piják tohoto znění: „Horák je pro Danu moc malej. Zeptej se, Ponče, jestli by s tebou nešel radši Kalous."


Sasinka
19. 03. 2004
Dát tip
sweet...... strašně se mi líbí ta věta: „Než si ji vezmeš, tak ještě vyrosteš." T*

Rimmer
09. 06. 2003
Dát tip
Tenhle díl vůbec neznám... Skandál... a *tip

Cirilla
09. 12. 2002
Dát tip
:) jo, to je holt život, no... *

Seregil
19. 11. 2002
Dát tip
Co napsat? ***

hermit
14. 11. 2002
Dát tip
bezvadný! t v opět halt majsterko je majsterko, no jo. :-)

Bobísek
13. 11. 2002
Dát tip
Moc se mi to líbí :)))) tip

zip
11. 11. 2002
Dát tip
milé ;) *

Sama
11. 11. 2002
Dát tip
... a roztomilé *!

:-)))

Šalvěj
10. 11. 2002
Dát tip
Jo jo, klasika... *

Šalvěj
10. 11. 2002
Dát tip
Kruci, ještě ten tip... *

Zilla
10. 11. 2002
Dát tip
Opět dobrej díl...!:o) Že už mě to ani nepřekvapuje...;o) *

Astalavista
09. 11. 2002
Dát tip
Moc dobře napsaný... se mi málokdy poštěstí přečíst povídku online...:o)*

VVV
09. 11. 2002
Dát tip
:-))*

Danny
09. 11. 2002
Dát tip
bezva povídka... tip

fungus2
09. 11. 2002
Dát tip
Opět mě to pobavilo.Vzpomínám si že na učnáku v jedné třídě na učítelku narafičili na spadnutí dveře od třidy a ty jí spadly pak při příchodu na nohu a bylo po učení v té hodině. Dávám TIP

Toxman
06. 11. 2002
Dát tip
Chtěl jsem původně napsat: "Chudák Plačková !", ale vidím, že to ještě není úplně ztracené... :o))*

Shellinka
06. 11. 2002
Dát tip
*

horák
06. 11. 2002
Dát tip
Shellinko, ty jseš tak hrozně "ukecaná". Ideální manželka.

Shellinka
06. 11. 2002
Dát tip
:-)))))) Děkuju. Prostě jsou v životě chvíle, kdy nějak slova nejsou potřeba, že... ;)


gd
05. 11. 2002
Dát tip
jseš velkej, horáku!!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru