Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

proti NATO a kapitalismu

15. 11. 2002
4
0
3721

komu neni lhostejný co se děje

17.11.

Po třinácti letech kapitalismu je třeba novou revoluci

praha - albertov, od 12 hodin

 

 

20.11.

večeře předních papalášů na pražském hradě a v obecním domě

protest v ulici na příkopech od 17 hodin

 

 

21.11.

hlavní den akcí

demonstrace na náměstí míru, od 14 hodin

 

 

 

 

 

více info na www.antinato.cz

 


Skalis
23. 01. 2003
Dát tip
Doufam, ze si vy revolucionari vidite do huby.... neodsuzuju, jen doufam!

dizzy
10. 12. 2002
Dát tip
A to si myslíte,že je to lepší teď?Na ulici jedni lidi umírají hlady a o kus vedle se další přecpávají,jedni dřou od rána až do večera a druzí mají služku...kdyby normální člověk jako já chtěl sníst raka říčního,tak mě zavřou ochránci,ale když de o Bushe,tak to se rak říční nazve rakem potočním a nic se neděje,kdybych já chtěla dát neonový srdce na pražskej hrad,tak mě památkáři ukamenujou,ale když je to známej prezidenta...Všichni lidé sou si rovni,někteří sou si však rovnější...ale nesmutněte,mějte sluníčko v duši a ono se rozjasní i všude okolo...

Rivka
04. 12. 2002
Dát tip
Původně jsem opět měla napsaný dlouhosáhlý traktát o tom, kterak se domnívám, že se mýlíš. Jenže ono je to pořád dokola, tož nic - stejně všechno, co jsem chtěla říct, jsem řekla, zbytek je opakování a rozemílání na drť, případně ilustrace na jiných příkladech, kterých si oba můžeme najít milióny. Ende. Jinak - dtto Wopi.

Rivka
03. 12. 2002
Dát tip
Do dubu do dubu:) Copak fakt nechápeš, že kdyby ses narodil o pár let dřív, tak by sis mohl o prohlídkách třikrát za měsíc nechat jenom zdát? Jo, asi bys mohl každý rok do spřáteleného Bulharska, ti větší machři do Paříže. Ale nebyla to obecná záležitost. A když se dneska rozhodneš, že zítra se sbalíš a odjedeš do kapitalistické ciziny, brání ti jenom, jestli máš na benzín (někdy ani to ne, když máš náturu na stop). Ty dva režimy jsou fakt nesouměřitelné... Co se demonstrací týče - ale já neříkám, že jsem na nich nikdy nebyla, byla. Pravda, slzný plyn mě minul. Postupem času mi ovšem připadá poněkud trejfe protestovat proti globalizaci s mobilem v ruce. Když anti, tak anti, žádná globalizace, žádný net, telefon a oděv v horším případě z Prostějova, v lepším doma tkaný na stavu. Buď můžu přijímat, co mi společnost nabízí, ale pak si nemůžu tolik stěžovat, nebo to můžu nepřijmout, jenže taky se všemi nevýhodami toho stavu. A co se loajality týče, tedy k současnému systému: jde o to, že dneska mám právo volby. Buď můžu být učitelka (což nejspíš budu;) ), nemít prachy, ale zato mít víc volného času, nebo se můžu stát sekretářkou u velké firmy, nebo čímkoliv jiným, co mi ty peníze přinese. Jsem to já, kdo si může vybrat - a je jenom moje věc, co si zvolím. Nejsem determinovaná tím, že tatíček je/není ve Straně při rozhodování, jestli gympl a vysoká. Když jsem šla na češtinu (po střední ekonomce, takže bych se jako sekretářka v klidu uchytila - ostatně jsem něco podobného rok dělala, protože jsem se na školu nedostala hned - a dobře vím, kolik lidí u toho zamrzlo, protože si zvykli na prachy), šla jsem tam s vědomím, že ze mě milionář nebude, že jdu na školu, kterou dělat chci, protože mě čeština baví. A je můj problém, že si tím velmi pravděpodobně uzavírám cestu ke každoroční cestě na Tahiti. Ale mohla jsem si VYBRAT. Stejně dobře jsem mohla ten rok místo čtením příruček o lingvistice strávit šprtáním matematiky a pokračovat na ekonomii, dělat pak práci, která mě naprosto nezajímá, a mít za to o několik řádů vyšší plat. Není to jednoduché? Je MOJE odpovědnost, nikoliv vina státu a jeho zřízení, že budu chudá jak kostelní myš. Nikdo mě nehlídá, jestli se usmívám na státníkův portrét, nemusím se učit dějiny marxleninismu a může (ale nemusí) mi být ukradené, že dělníkům byla zima, anžto je kapitalista týral. Zkoušená jsem podle toho, co umím a neumím, nikoliv podle toho, jestli mí rodiče náhodou nejsou nepřátelský živel režimu (moc by být ovšem nemohli, protože to by mě neměl kdo a kde zkoušet). Víš, k té odtrženosti od reality: ono je pravda, že hodně času trávím v knihovnách. Na druhou stranu taková kniha občas dává možnost rozhledu, který empiricky prostě nevyzískáš, když žiješ v něčem jiném. Takže promiň, ale nenamluvíš mi, že žiju v nejhorším možném světě. Já jsem sice moc let z minula nezažila, i když na druhou stranu jsem pár let žila v zemi, kde lidi fakt neměli co jíst, což bylo těžko přehlédnutelné i v jedenácti letech, že my, coby zahraniční, máme vlastní obchody, do kterých oni nemají přístup, že elektrika se běžně denně vypíná, že voda teče dvakrát denně na dvě hodiny, že mlíko je na zvláštní příděl jenom pro děti a máš nárok na dvě vejce měsíčně na osobu, chleba pečlivě odgramovaný (+ nutné štěstí, aby ještě byl). Ani nemluvím o zoufalém stavu baráků, které doslova padaly před očima, u toho našeho občas jenom odpadávaly kusy zdi (ne omítky, reálně zdi, která byla zvětralá), občas nějaké to okno nevydrželo - ale našel se i dům, který neměl jednu z obvodových zdí (nebo respektive měl její velmi chatrné pozůstatky) a lidi v tom žili, protože neměli kde jinde a jak jinak, tam, co původně byla stěna, bylo napjaté prostěradlo. A to jsou jenom blbé hmotné statky, když připočteš, že se tam bál každý každého, aby ho náhodou za něco neudal (a měli proč), že si mohli tiše snít o něčem, co by si chtěli přečíst, protože zkrátka a jednoduše nebylo lze to sehnat (ještě tedy k těm knihám - když dneska hodně ždáš, stačí sednout k netu a objednáš si, po čem tvé srdce zatouží - dřív bys jednak musel mít možnost to propašovat, jednak bys musel riskovat, že tě při tom chytí, tudíž u knihy vydané v Anglii by sis rozhodně nestěžoval na to, že máš potíže se čtením, prostě by ses k ní nedostal). Za život se ty lidi nedostanou nikam, a to doslova, protože jednak nemůžou přes hranice, jednak nemají benzín (nikoliv NA benzín). TO jsou slasti socialistického zřízení. Tudíž se zase mně nediv, že mi vadí řeči, že dneska nemůžem. Můžem. Nikdo si nedovolí udělat to, co provedli Miladě Horákové - vymyslet paragraf se zpětnou platností, tedy odsoudit někoho za něco, co vlastně v době, kdy to dělal, nebylo trestné. Nikdo tě nezavře na pár let za opisování textu (rozvracení republiky). A když chceš někam jet, taky můžeš (jistě, do USA ti třeba nedají vízum, ale to není věc tohohle státu, to je věc jejich politiky). Můžeš si myslet co chceš, číst co chceš. Opravdu to NENÍ stejné jako dřív. JE to nesrovnatelně lepší.

m11
03. 12. 2002
Dát tip
rivka: tak kde začít? za prvý, nechci se zastávat minulýho režimu, to opakuju už po stopadesátý...jen chci říct, že ten dnešní se zas o tolik nezměnil, byť se tak tváří. tím že si budeme nalhávat svobodu tohohle systému, jednoho dne se může stát, že na tom budem hůř než před 89. takže to cestování. dřív se jezdilo do spřátelenejch zemích bez problémů...bulharsko, rumunsko. dneska taky můžeš jezdit do spřátelenejch zemích, německo, francie...horší je to do těch míň spřátelenejch...bulharsko, rumunsko...jet tam samozřejmě můžeš, ale není to jaksi ono. a do těch nespřátelenejch se ani nedostaneš - před rokem jsme kupovali víza do běloruska v litvě, a nakonec nás stejně nepustili. a co další země, rusko, ukrajina, albánie.....rozdíl je akorát v tom, že do běloruska, nebo třeba i bulharska dneska nikdo jezdit nechce. takže kde je ten rozdíl? tenhle systém se svobodně jen tváří. ano, máš na výběr, ale jen z toho co ti předložej. k demonstracím....psát o demonstracích jen z vyčtenejch titulků novin není to nejlepší. kdy byla v český republice potažmo i jinde demonstrace proti globalizaci? možná máš na mysli globalizaci ekonomickou, tj globalizaci kapitálu a trhu. proti globalizaci jako takový protestujou jen nacionalisti, který se bojej, aby kultura jejich země nezanikla, což jak sis všimla, není můj případ. globalizace je spíš věc pozitivní, globalizace kultury, vzdělání, sociálních programů atd. je přesně to, za co se demonstruje. akorát že nějakej chytrej novinář jednou napsal, že anarchisté jsou antiglobalisté a všichni to zvesela papouškujou. takže ať žije internet, mobily atd. horší to je s globalizací ekonomickou, která logicky už nějakej ten rok vede k prohlubování rozdílů mezi třídama, likviduje střední vrstvu a vládnoucí oligarchie si zvesela nahrabávaj na úkor ostatních... píšeš, že dneska máš právo volby.....ok. pokud nebudeš mít tatíčka úspěšnýho podnikatele, rapidně se ti snižuje možnost dostat se na prestižní vysokou školu. když budeš ze sociálně slabší rodiny z malýho města, rapidně se ti snižuje možnost dostat se na jakoukoliv vysokou školu. když budeš mít tu smůlu, že se narodíš jako pátý děcko v cikánský rodině, můžeš to rovnou zabalit. vzdělání je i v tomhle systému pouze pro elitu. čím míň budeš loajální, tím horšího vzdělání se ti dostane. a spousta dalších věcí. třeba ty jako žena dostaneš ve stejným oboru vždycky menší plat než já. neříkám že za minulýho režimu to bylo lepší (viz první věta), ale ohánět se právem volby? a netýká se to jenom zanedbatelný menšiny.

Wopi
03. 12. 2002
Dát tip
Jen tak mimochodem: pořád bazírujete na to, kam můžete nebo nemůžete jet. Jenže je tu spousta jinejch důležitejch věcí. Můžete říct v hospodě, že vám vláda leze na nervy, aniž by vás poslouchal tajnej a v noci vám stb následně vyrabovala celej byt. Můžete si koupit knížku bez toho, že byste ve čtvrtek ráno museli ve 4:00 do fronty (když už někdo omylem schválil kvalitní překlad), abyste se v 8:00 dozvěděli, že přišly dva kusy a už jsou pryč a nebudou. Můžete si koupit muziku dle své libosti a ne jen omezený výběr českých interpretů (s tím, že z angloamerické oblasti vydal Supraphon 2-3 desky podle výběru nějakého redaktora). Umíte si vůbec představit prodejnu s muzikou, kde jsou převážně dechovky a pár tanečních orchestrů? Můžete si koupit jídlo večer a ne jít v pátek ráno do fronty na maso, aby bylo v neděli co jíst. Jogurty (1 druh) v úterý a ve čtvrtek. Mléko, které bylo za hodinu zkyslé. I to je teď v téhle svobodě.

Wopi
03. 12. 2002
Dát tip
(2-3 desky ROČNĚ jsem chtěl napsat)

m11
03. 12. 2002
Dát tip
wopi: no pokud kvalitu zivota měříš podle toho kolik druhů jogurtů si můžeš koupit, pak je tenhle systém nesrovnatelně báječnější. za to žes v hospodě u piva řekl že ti vláda leze na nervy ti stb do bytu nevlezla. ono to bylo většinou taky jediný hrdinství tohohle "antikomunistickýho" národa. dneska už není stb, jmenuje se to tuším že bis anebo protiextrémistické oddělení policie čr.

Wopi
03. 12. 2002
Dát tip
bazíruješ na jednom slově - to byl příklad, šlo o cokoliv - od jogurtů přes musli tyčinky (neexistovaly), mléko, limo, chleba (po 16:00 nebyl) - prostě o cokoliv - proč neodpovídáš na knížky a na muziku? jo, měřim kvalitu i tim, že si koupim svý oblíbený autory (v knížkách a v muzice - a dam si k tomu i ten jogurt), to všechno opravdu ke kvalitě života patří jo - a vlezla - budeš se divit, vlezla...)

Wopi
03. 12. 2002
Dát tip
No a když teď napíšu "vláda je halda pitomců", tak si zajdu do kopírcentra a namnožim si to třeba 100x. Dřív se množit nesmělo - jen to, co bylo někým schváleno. Proto ani na podniku sis nemohl jednoduchým postupem udělat kopii dokumentu. To ti musel napřed schválit náměstek.

Wopi
03. 12. 2002
Dát tip
I to je příznak svobody.

Rivka
02. 12. 2002
Dát tip
jasně že jsem nečetl všecko od autorů který zmiňuješ...částečně taky proto, že mi místo toho tloukli do hlavy všechny ty jirásky a němcový.... Nemluv negativně:) Když řekneš jenom ne, není to k ničemuž nic. Kdybys řekl No, tak Austenovou docela dost, stačilo by to. Takhle to vypadá pořád stejně - nemůžu, nemůžu a ještě jednou nemůžu, ale zkusils to někdy? Taky mám za sebou středoškolskou výuku, a četla jsem ji. Krom toho neřeš, že paní učitelka dvakrát týdně ve třetím ročníku hovořívala o obrozencích. To je totiž celkem 1,5 hodiny čistého času (budu na ni zlá a administrativní záležitosti neodečtu a neodečtu ani hodiny strávené nad Byronem etc.) - kdybys tedy chtěl, můžeš mít Goetha dávno v malíku, času mimo je na to celkem dost. Vždycky a všude funguje kouzelné slůvko chtít. kulturní dědictví: to máme za každou cenu udržovat něco, co je z hlediska světovýho bezvýznamný???? ok, udržovat to můžem, ale proč na úkor věcí mnohem významějších, leč vzniklých jinde. Tak za prvé: ze světového hlediska to není bezvýznamné. Jistě, staročeská milostná lyrika se pravděpodobně nikdy nestane hitem newyorských nakladatelství. Ale co je vlastně „světová literatura"? SOUBOR LITERATUR NÁRODNÍCH. Odebereš-li část z celku, není to už celek původní, že ne? A proto za druhé: logiš, věci vzniklé jinde si udržují u nich. Ale ještě se k tomu dostanu. píšeš o d.grossmanoj...proč jsem se o něm neučil, když je jak říkáš dobrej? protože jsem se místo toho učil o boženě němcový, o jejíchž kvalitách si myslím svý.... To je také velmi jednoduché. Protože Němcová je pro českou literaturu poněkud významnější, i když ty si to nemyslíš. A protože hodinový rozpočet není nafukovací:) Neučil ses o něm proto, že ses neučil ani of J. J. Kolárovi a F. J. Rubešovi a M. D. Rettigové, o M. A. Šimáčkovi nemluvě (jo, je to ta, co psala i kuchařky), neučil ses o Janu Opolském, Otakaru Theerovi a Jiřím Langerovi (a to všechno za závorkou už je 20. století). A nedělám si iluze, že o Šaldovi víš víc než „Šalda - uznávaná kritika" a o Mahenovi to, že někdo toho jména existoval. Středoškolská výuka je zredukovaná ve všech směrech - a jak by mohla nebýt, když na bohemistiku pak chodíš pět let na vysoké, deset hodin týdně (počítám jen literární) strávíš v budově a zbytek života po knihovnách, a stejně znáš takové „dobré minimum". Na střední škole musejí odvykládat nejpodstatnější osoby a díla odevšud, tudíž Miguela Cervantese nejspíš znát budeš, Miguela Delibese už asi nikoliv. A pro nás zkrátka JE nejpodstatnější základ český, s tím nic nenaděláš. Koneckonců v každé zemi vykládají hlavně národní literaturu. Ale já pořád nechápu, co ti brání jít do knihovny a půjčit si to. Jistě, můžeš mi namítnout, že když ho neznáš, těžko si ho budeš půjčovat, leč to není příliš dobrý argument. Já mám o izraelské literatuře jistě taky velmi matné představy - je nutno začínat metodou pokus-omyl. Nebo ze slovníku, bývají tam dobré úvody. Jistě, neřekne nic o tom, jestli se ti ta knížka bude líbit, ale to ti na žádných hodinách taky nesdělí. (Ostatně, když tu tak nadáváme na 19. století, taková Karolína Světlá je náhodou docela ke čtení, Březina je génius a Šlejhar rovněž.) Dej do toho trochu potu, člověče:) Já si nemůžu pomoct, mně zkrátka připadá, že jen sedíš a vyprávíš tisíc relevantních důvodů, proč je všechno blbě a proč nic nejde, ale nikdys to pořádně nevyzkoušel... ten příměr s pythagorovou větou je lichej. jsem pro to znát obecný základy. jenom si nemyslím, že by v oboru literatura jako celek byli zrovna český obrozenci tím základem. Mýlíš se, a to tak, že velmi. Národní obrození a literatura 19. století je pro další literární tvorbu (které snad i ty přiznáš jisté, byť nepatrné, kvality) základ, z toho prostého důvodu, že od ní se to všechno odvíjelo. Ona i ta tisíckrát prokletá Němcová má vývojovou hodnotu, a to nemalou. Že se to blbě čte je věc jiná, mimochodem, velmi irelevantní. Zjednodušeně, nebýt Hálka, nebyl by Seifert (čímž netvrdím, že na něj navazuje, abych nemýlila). Musela bych už jenom opakovat, co jsem řekla výš, tudíž končím. A, upřímně řečeno, měli bychom asi oba - zdá se mi, že cyklíme.

m11
02. 12. 2002
Dát tip
rebecca13: dřív bylo cestování strašně omezený..a dneska není??? dneska zejména finančně...a nemluvě o tom, že demokratický země ti nemusej dát vízum...viz amerika, austrálie atd. a nemluvě o potupným vykládání všech zavazadel a celýho auta s následnejma testama na drogy...z pěti přejezdů nám čtyřikrát kompletně proberou auto. Bydlím ve stotisícovým městě, tam se nějakým způsobem cejtím doma....ale už se nemusím cejtit doma v jiným městě padesát kilometrů odsud...ve volným čase jezdím s kapelou po evropskejch squattech, proto se víc doma cejtím třeba v berlíně. tam sem byl víckrát než třeba v ostravě...je to možná divný, ale kulturně mi je opravdu bližší berlín než ostrava....(ostravákoj kolikrát rozumíš míň než kovanýmu němcoj :-)

m11
02. 12. 2002
Dát tip
Rivka: máš pravdu, cyklíme se... ok, uznávám, že když se chce, jde leccos.....jenže ber to tak, že pro mě literatura není životní obor...beru ji dost okrajově. nikdy sem ji nestudoval. čtu to co se mi líbí. v podstatě jsem laik. nemám čas na to, zjišťovat si skvělý autory o kterejch mě nenaučili. místo toho mě učili (i) o autorech mizernejch, byť nacionálně důležitejch. ok, můžu se na půl roku zavřít do knihovny, přihlásit se na nějakou školu..............ale na to prostě nemám možnosti. neříkám to jako alibismus. uznávám že to je moje chyba. říkám jen, že kdyby jsme se jako děti učili o autorech, který zahejbali světovou literaturu, nestalo by se takový faux pas, že já jako vysokoškolsky vzdělanej člověk ze školy neznám kupu podstatně významějších autorů než pár českejch nýmandů. ok, světová literatura je soubor literatur národních. ale jak jistě uznáš, tak národní historie ugandy je podstatně míň důležitá v kontextu světovejch dějin než třeba národní historie holandska. a podobně je to s literaturou. a vlastně se vším.

Rivka
02. 12. 2002
Dát tip
Tak úplně poslední:) Já to beru, že to není tvůj životní cíl - celkem chápu, že každý nemůže být šáhlý jako já:) Ale pak nemůžeš nadávat... A ještě, zaobhajuju si české školství, ideální rozhodně není, ale o autorech, kteří zahýbali světovou literaturou, se učí. Jestli ne, je to vina učitele, v učebnicích bývají. Takže zase nic, na co by se dalo nadávat obecně... Ugandu beru, na tom se celkem shodneme (prostě ses špatně narodil:) ), já jen na rozdíl od tebe nevidím zásadní chybu, že žiju v malém státě s malými možnostmi. Dozvědět se můžu, když budu chtít, světovou proslulost si nezískám, ale to tebe taky neštve, takže co. Jen ještě, musím trochu přisadit - třeba dneska jsou možnosti cestování do určité míry znepříjemněné některými postupy, ale před jedenácti lety by ses podíval tak maximálně na Šumavu, o nějakém berlínském squatu by sis mohl nechat jenom zdát pod širým nebem u Mácháče, takže, nezlob se, ale jestli ti čtyřikrát prohlíželi auto, i to mi připadá být trochu pseudoproblém... Já na to taky nemám prachy, ale to je můj problém: když budu chtít (už zas:) ) a soustředím k tomu síly, jistě bych se nakonec někam podívala, dřív bychom mohli akorát sledovat, jak nám rostou úroky na vkladních (a já nejspíš ani to ne, ponivač tehdy byli ještě inteligentní pracující, i ti neinteligentní, důležitější než nějací pracující inteligenti). Co vlastně? Já jsem celkem nadšená z toho, že žiju v zemi, kde můžu demonstrovat (i když to nedělám), aniž by mi pak píchli telefon a tahali mě na výslechy, ze které můžu do zahraničí, aniž bych musela čekat, co na to matička Strana. Není to tu dokonalé, ale kde je? A peníze? Proboha, polovina světa nemá co jíst a my si budeme stěžovat, že nemáme peníze?

m11
02. 12. 2002
Dát tip
rivka: k cestování.....pokud dřív byl někdo loajální se systémem, cestovat mohl. pokud je dneska někdo loajální se systémem, cestovat může. s tím prohlížením auta...když tě na hranicích zdržej v průměru tak 3-4 hodiny, a to při čtyřech přejezdech z pěti (ne čtyřikrát za život! - a to jezdíme ven třikrát do měsíce), tak to už není pseudoproblém. nejspíš to nebude paranoia, podobnou zkušenost mají i ostatní známí z "branže". Demonstrovat můžeš, a věř tomu, že tě po výslechách zachvíli tahat budou, rozhodně tě budou natáčet na policejní kamery, možná dostaneš slzným plynem a vodním dělem. při většině velkejch demonstrací je zhruba stejnej počet zmlácenejch a zavřenejch jak za minulýho režimu. Stačí otevřít oči, nebo se aspoň nekdy na nějakou demonstraci jít podívat. Máp pocit, že žiješ v nějaký knize, odtržená od reality...neříkám že teď se máme hůř než dřív, rozhodně co se týče materiální stránky....chraňbůh že se nechci zastávat minulýho režimu....ale docela mi vadí názory, že dnes můžem a dřív sme nemohli atd atd atd.......................ono se toho zas tak nezměnilo.

m11
02. 12. 2002
Dát tip
rebe: když je někdo loajální s systémem, má prachy a může cestovat..............co někdo, kdo se prostě nechce podílet na tomhle systému - nechce vydělávat na úkor ostatních a najde si práci řekněme jako učitel. byt nemá a chce-li půjčku, musí šetřit. na nějaký cestování může zvesela zapomenout. mimo to, do ameriky se dneska dostaneš úplně stejně těžce jako před rokem 89. nemyslím kvůli prachům ale kvůli vízový povinnosti. můžeš cestovat skromně, jasně, ale ne každej má náturu na to, jezdit po světě stopem...mimo to, legální práci seženeš leda tak na slovensku.

Wopi
02. 12. 2002
Dát tip
protože to tu komouši 42 let kurvili a pak to převzali lecjací "podnikatelé" s prachama bůhvíodkud atd. ovšem mam pár známejch za kopcema a každej vrátnej si žije líp než já... ta úča si jezdí každej rok na měsíc k moři... má známá emi to nebude systémem, to je jen tim, že spousta Čechů chtěla všechno hned a bez práce ostatně - když jsme u tý práce: nejvíc demonstrujou ti, co sami ještě nevytvořili dohromady skoro nic... nevim, čim to je

m11
02. 12. 2002
Dát tip
wopi: možná to je tím, že těch demonstrantů znáš tolik osobně.

m11
01. 12. 2002
Dát tip
rebecca: ale jo....to mas pravdu.....ja jsem se jen ptal čím je ta "hrouda" vymezená.....nelíbí se mi takový to současný vymezování, jenom územně.....spíš by mi vyhovovalo vymezení kulturní (to je asi nejbližší pojem)...který by bylo nadhraniční... nebo jeste jsem schopnej pochopit vymezení nejužším územím, třeba městem a okolím kde člověk žije....ale mít vztah k horním kotěhůlkám někde na druhý straně republiky, to opravdu nechápu. proč mě maj hranice spojovat s lidma s kterejma nechci mít nic společnýho a rozdělovat mě od lidí, s kterejma toho mám a chci mít společnýho hodně. rivka: jasně že jsem nečetl všecko od autorů který zmiňuješ...částečně taky proto, že mi místo toho tloukli do hlavy všechny ty jirásky a němcový....kulturní dědictví: to máme za každou cenu udržovat něco, co je z hlediska světovýho bezvýznamný???? ok, udržovat to můžem, ale proč na úkor věcí mnohem významějších, leč vzniklých jinde. píšeš o d.grossmanoj...proč jsem se o něm neučil, když je jak říkáš dobrej? protože jsem se místo toho učil o boženě němcový, o jejíchž kvalitách si myslím svý.... ten příměr s pythagorovou větou je lichej. jsem pro to znát obecný základy. jenom si nemyslím, že by v oboru literatura jako celek byli zrovna český obrozenci tím základem.

Rivka
30. 11. 2002
Dát tip
:) No to máš sice pravdu, ale copak ty znáš kulturní a vůbec veškerý kontext 19. století? A ještě dál?;) Ergo, vždycky s tím musíš počítat, zdaleka nejde jen o problém místně cizího prostředí. Ad obrozenci: pozoruhodné. Všichni brojí proti mekdonaldizaci a světě bez rozdílů, ale když jde o literaturu, najednou jsou to ve světovém kontextu bezvýznamní obrozenci. To nepatří mezi kulturní specifika? Netvrdím, že to všichni byli boryši. Nebyli, respektive nemám potřebu se jim klanět po pás. Božka mě nebaví, Jirásek taky ne (pravda, to už není obrození, ale o to koneckonců zase tolik nejde). Ale je to součást toho, co se tak zprofanovaně nazývá „kulturní dědictví" - a je jich zapotřebí. Ostatně, smím-li se ptát (přiznávám, že s mírným podezřením) - co jsi četl z oněch „světových" literatur? Shakespeara? Austenovou (vsadila bych skoro boty, že tu ne - a jak je pro Angličany důležitá)? Brönteovou? Longfellowa? Kanadskou literaturu? Australskou? Jihoafrickou? Z německé od Schillera přes Goetha k bratřím Mannům a tak dál? Věřila bych, žes vzdělán v literatuře modernější - ale když brojíš proti našim starším generacím, znáš ty jejich? Nemluvě o tom, že stejně dobře se můžeme ptát na literatury španělské a francouzské, mluvila a mluví těmi jazyky velká část světa... (Aby nebyla mýlka - já to taky zdaleka nepřečetla a nikdy nejspíš nepřečtu, už proto, že se specializuju na onu naprosto bezvýznamnou českou literaturu.) A překlady existují a leckdy velmi dobré. Ale hlavně: jeden z nejlepších románů, které jsem kdy četla (ano, to JE reklama:) ) je od Davida Grossmana, Viz Láska. Napsaný původně hebrejsky, čili-že ještě z trochu většího zapadákova, než je ten náš. Malá literární oblast a sakra dobrá knížka (ručky bozkávam našemu překladateli a vydavateli). A kdyby nebyl? Osobně si myslím, že by tím svět ztratil střípek z mozaiky - a na mozaikách bylo vždycky půvabný, že se dělaly pestrobarevný. (Jo, Izraelci taky houby vědí, kdo byla Karolína Světlá - a my známe Chaima Nachmana Bialika jenom z rychlíku, ale o to přece vůbec nejde...) A, konečně: je to, jako bys tvrdil, že učit se Pythagorovu větu je blbost, protože pokud zrovna neděláš nějakým způsobem do matematiky, nikdy ti k ničemu nebude. Předpokládám, že já už si nikdy z radosti vzdálenost, kterou ujdu, když si zkrátím cestu přes trávník, místo co bych použila pravoúhlé silnice, nespočítám. Ale nepředpokládám taky (na rozdíl od tebe, nic ve zlém), poněkud krátkozrace, že si s tím vystačí všichni. Ergo, i když pro mě je a2 + b2 = c2 nepoužitelná informace, NENÍ nesmyslné o ní vědět. A ouplně na závěr: já celkem chápu, že ses prostě blbě narodil. Respektive, máš-li tenhle pocit, nehodlám ti ho brát. Ale buď tak hodný a netvrď nám ostatním, že jsme se blbě narodili všichni:) ONO to není blbě obecně - kde se nedaří růžím, vegetí rákosí poměrně úspěšně a s chutí. Jako vždycky, všechno je jinak - a všechno je to mnohem složitější:)

m11
29. 11. 2002
Dát tip
Rivka....no možná máš pravdu....ať už to je moje lennost, nebo neschopnost, nebo třeba sem příliš zaneprázdněnej..ale ok, v tom máš pravdu, je to jen a jen můj problém. Nechci se tě nějak dotknout...myslíš že k plnýmu pochopení smyslu textu stačí jen slovník????? říká se tomu hermeneutika...není to jenom o jazyce..........ale vubec o kontextu vzniku........... kolik času výuky jsem na základce promrhal učením se o světově naprosto bezvýznamnejch již zmíněnejch obrozencich...vyvyšování prkotin jenom proto, že jde o Naše Národní záležitosti. Proč to všechno. Vlastenectví jenom konzervuje malý národy a uzavírá je před světem. Radši bych od malička mluvil anglicky nebo německy...abych pak nemusel složitě šaškovat se slovníkem. r13: nevím co přesně máš teď na mysli, tím protiřečením. jak souvisej malý skupinky nezávislý na státu s vlastenectvím?

m11
28. 11. 2002
Dát tip
Rivka.................no jasně že pláču že nemůžu sehnat knihy který bych si chtěl přečíst...viz první věta mojí poslední reakce. ale zpět. anglicky se domluvím, poměrně slušně, ale necejtím se na to, číst filozofii nebo složitější prozu....to přeci není lehký číst ani v mateřským jazyce. takže i kdybych tu knihu sehnal (za nehoráznej peníz), k ničemu by mi to nebylo..... tím vším jsem chtěl říct, že mi vadí vlastenectví atd (zvlášť v případě český republiky).......... prostě: česká republika mi je ukradená, stejně jako republika německá, čínská, nebo třeba marťanská..........................

Rivka
28. 11. 2002
Dát tip
To zní sice o trochu líp, ale stejně nejsem dojatá;) Hleď, vše lze. Slovník je slovník a toužím-li si přečíst článek o mezititulcích v němém filmu, který je k dispozici pouze v jazyce anglickém, nic mě nemůže zadržet. Chce to jenom sicflajš místo pláče. Koneckonců, rusky umím taky akorát zdrástvujtě, meňjá zavút Tereza, a dělala jsem atestaci z četby a překladu ruského odborného textu. Dvě i víc hodin na stránku padlo, holt... Nezlob se, ale prostě mi takhle nedokážeš, že to nejde...

hele, ještě k těm důchodcům: takový, o kterých mluvíš, přeci u nás taky chodí demonstrovat...recituje tam žena za pultem...a pak jejich pohlaváři jdou na večeři s Bushem a do televize v kravatě lísat se do vlády...to se mi dělá špatně, odspoda :o))) S r13 souhlas: nikdy jsme moc o tuhle zemi nebojovali, vznikla zcela náhodně díky jednomu profesorovi, co měl dost známých v Americe...takže ani nemáme nějak moc silnou touhu něco řešit...každej se stará o svý (ale to je dobře: když se všichni budou pořádně starat o svý...ne?)

m11
27. 11. 2002
Dát tip
rebecca13: no, jazyk je právě to, co mě osobně dost determinuje......jednak čeština je jako jazyk dost chudá na vyjádření např. filozofickejch věcí (to není můj názor, ale výsledek výzkumu lingvistů)...no a hlavně, nikde se česky nedomluvíš...pro čecha (a slovany všeobecně) je logicky problém naučit se světový jazyky................. a dost mi vadí takový to tupý vyzdvihování čecháčkovství....třeba literatura, když už sme na písmákoj.....děti se zcela nekriticky učej o genialitě českejch literátů.....nikdo jim neřekne, že český literáti byli vždycky jen ubohá kopírka těch světovejch, až na pár vyjímek....dozvěděj se, jak byla božena němcová geniální...byť je babička na podobný úrovni jak scénář k esmeraldě..........atd atd atd...............

JosefTupý
27. 11. 2002
Dát tip
rebecca: neshodneme:o)

m11
27. 11. 2002
Dát tip
rebecca13: me vadi hlavne to, ze si nemuzu precist knizky ktery bych chtel....protoze je nikdo do cestiny neprelozil...a cist nejakou filozofii (v postate i slozitejsi beletrii) treba v anglictine proste nezvladnu. proto muzu jedine nadavat na obrozence, ze musim mluvit reci, kterou se domluvim leda tak jeste na slovensku. zni to divne, ale pro náš "narod" by bylo lepsi, kdybysme mluvili nemecky..............budoucnost tak jako tak smeruje k urcity unifikaci...coz je velky pozitivum globalizace.....ok, nektery kulturni zvyky zaniknou, ale to je prirozeny.......... vadi mi rozlisovani lidi na narodnosti.......jediny rozlisovani lidi ktery uznavam, je subjektivni deleni na blbce a lidi ktery sou v pohode....a je mi jedno jestli to jsou cesi, nemci, arabove nebo treba homosexualove nebo svedci jehovovi. píšeš, že žiješ život v čechách....jenže svůj život žiješ i v evropě, ve světě ... kulturní tradice člověka kterej žije ve vesničce na jihu moravy ti bude určitě vzdálenější než kulturní tradice člověka žijícího třeba v berlíně ... ....co jsou čechy? o tom jsem mluvil už před tím...území omezený jazykem, hranicema, čím?

Rivka
27. 11. 2002
Dát tip
No, názor na jazyk... Fakt je, že třeba němčina (pokud si dobře pamatuju letmou zmínku) je pro filosofii lépe uzpůsobena. Na druhou stranu je nesmysl tvrdit, že čeština je jako jazyk blbá, blbější než jiné. Je jinak „udělaná" než třeba němčina a angličtina. Upřímně řečeno, nemyslím, že by byl zrovna pro Čecha TAKOVÝ problém naučit se cizí jazyk, zvlášť už ty výš zmiňované (mimochodem, čeština je na některé věci jedna z nejtěžších - zkuste nechat cizince vyslovit „zmrzlina" a máte od něj na dva dny pokoj). Je to o píli (hloupě znějící, leč pravdivé), nikoliv o logice. (Ještě něco: Když je ta angličtina tak strašně úžasná, zkuste ze slov „beats - Mary - John" zjistit, kdo koho tluče. Chybil by, kdo by se domníval, že mám potřebu strouhat jim mrkvičku, že nemají pády, tudíž musejí vyjadřovat vztahy ve větě pomocí slovosledu, zatímco my, chachá, na to ty pády máme. Je to pořád o tom, že je to JINÉ. Nikoliv horší.) S tou literaturou je to dost podobné, ale to by bylo na hodinový monolog z vočka do vočka, tady se to vysvětlovat nedá... Aneb, všechno je jinak. To, co tu předvedl m11 vůbec nesouvisí s jazykem (mimochodem, kdybys chtěl číst v angličtině, tož nekafraj na obrozence, ti by tě naučili číst tak maximálně Schopenhauera a Nietzscheho, což ti trochu uniklo), ale s národní povahou: na jednu stranu jsme střed zemeguľe (nepochopený a nedoceněný), na druhou stranu všechno, co se tu kdy událo, stálo za houby, všechno je v ... a nikdy to jinde nebude. Chce-li si někdo přečíst knihu v angličtině, nechť zvedne pozadí své ze židle a jde šprtat. Jo, kdybys plakal, že se tu k té knize nedostaneš, možná bych se přidala (ach, jak mé srdce touží po detektivce, o které jsem četla, leč která, žel, vyšla kdesi v zapadlé Jižní Americe a Národní knihovna ne a ne takové túžby chápat...), ale tohle? Řeči se vedou a voda teče...

m11
26. 11. 2002
Dát tip
clim: mám pocit, že to je taková česká specialita. připosranost. třeba v německu, francii, itálii, choděj do ulic i důchodci. tady to bylo vždycky tak, že v ulicích byli většinou jen mladý lidi. v 89 naši fotři vytáhli do ulic až když už bylo všechno jasný ... aby nepřišli o teplej flek v kanclu a pivko u televize.

není to tak, že bych chtěl přijít o teplej flek, spíš už moc tomu hurá skandování nefandím, spíš píšu poslancům když mě něco štve,nebo se jinak angažuju...i když generačně se to asi tak dá říct, jak to vidíš ty.Všichni si myslí, že politika je svinstvo,které se stejně nedá ovlivnit jinak než jednou za pár let ve volbách.To už jsem se od anarchistů trochu posunul do obecnější roviny, ale souvisí to dohromady, aspoň myslím... Obávám se, že ani v Německu asi moc důchodců proti NAto demonstrovat nechodí...ale nesleduju to, možná jo...

m11
26. 11. 2002
Dát tip
alfonso:....nemyslel sem to nijak konkretne! ono v německu se proti nato zas tak moc neprotestuje (uz se s tim docela zzili), ale i tak tam urcite chodi velky procento starsich lidi... treba v praze proti mmf byla (mym odhadem) necela tisicovka 40ti a starsich lidi ze zapadu, z ruznejch levicovejch organizaci. (je docela komicky videt osumdesatiletyho dedulu s holi a vlajkou cheguevary :-))). ono castecne je to taky tim, ze vsecko co jde zleva je automaticky a zcela idiotsky spojovany s minulym rezimem. jenze hlavne je to mentalitou tohohle naroda. italovi zvednes cenu benzinu o jeden cent a uz bezi do ulice s transparentem. coz me prijde mnohem lepsi nez u fotbalu nadavat na vladu (a projistotu radsi ne moc nahlas). jinak myslim, ze politika se da ovlivnovat i z ulice i oficialne. idealni by bylo obe roviny spojit. v ulici upozornit na problem a predat to dal. pekne odspodu nahoru a ne naopak, jak je tomu mnohdy u nas....

Climaster
26. 11. 2002
Dát tip
taky už jsem to čet...a půjdu tam, co takhle mezi sedmou a čtvrt na národce u laviček?

JosefTupý
26. 11. 2002
Dát tip
no já teda dorazím, ale jako čistě apoliticky;o) mně dost štve, když někdo uráží státníka, kterýho nám svět může závidět, nebot nemysli prdeli a ma dost slusny moralni kredit, na politika nevidany. tak! :o)))

m11
26. 11. 2002
Dát tip
rebecca13: teď směšuješ dvě věci - politiku a vlastenectví. s tím druhým naprosto nesouhlasím...říkej si co chceš, ale mě je úplně ukradený, že jsem čech nebo co. nevybral jsem si čím jsem (kdybych mohl, tuhle díru bych rozhodně nevybíral). a se slovem "národ" bych si taky moc nezahrával. bojovat za svou zem? pro jakou svou zem? myslíš prostor kde žiju, kde mám kámoše a tak? ten šahá přes půlku evropy. Nebo prostor kterej kdosi vyznačil na mapě, i s nějakou horní lhotou kde jsem v životě nebyl a nebudu a mám k ní vztah asi jako k vesnici v Somálsku? Nebo prostor kde lidi mluvěj stejnou řečí?

Climaster
25. 11. 2002
Dát tip
alfonso...zajímá...:o) to tady vcelku dost lidí...

vypadalo to, jako že se jedná o dialog :o))) rozhodně to téma si zaslouží trochu jinou prezentaci, naž jak jí pojímají televize...konflikty na ulicích jsou jen taková vnější stránka (i když zas skoro jediná možnost, jak svoje názory trochu veřejněji dát najevo...

Climaster
25. 11. 2002
Dát tip
alfonso...televize - no comment, nevím co je na tom pravdy, ale na primě snad v úterý, byl nějaký rozhovor s jistým anarchistou...a když začal negativně mluvit o Bushovi, tak ho normálně ustřihli - technické problémy... ...opakuji, že je to info z druhé ruky...tak kdybyste o tom někdo věděl trochu víc, či right verzi, rád se něco dozvím... podle mě nejde nikomu o konflikty, tak jako médiím a policii...kteří to využívají k diskreditaci... ...a pak příjdou demonstrovat jen otrlí lidi - a "normální" člověk středního věku se bojí jít ukázat svůj názor...

ještě by mě zajímalo, co je pravdy na tom mýtu, že anarchisti a antiglobalisti jsou v podstatě synkové a dcery z bohatých rodin... kteří nevědí, co s penězi svých rodičů.jaký na to máte názor?

otázka nebyla myšlená osobně, spíš sociologicky... ale pokud jde o informace, souhlasím. Mám často husí kůži z toho, jase povrchně informuje o některých věcech. Proč nepozvou nějakýho anarchistu do televize, a neperou tam do něj otázky? ať se ukáže, jestli jsou to jen trhani ze zásady proti všemu...Je teda otázka, jestli by byl zájem i z druhé strany... Ještě zpátky ke kořenům anarchismu (neznám historii, jen se snažím nějak orientovat v tom, co se děje teď) přeci nespokojenost s osobní situací ještě není důvod být anarchistou (myslím tím levicový extrémismus, pokud za pravicový budou považováni např.skini...).Nespokojený je každý, anarchista je ještě něco víc, ví, že jeho pravda je ta pravá...je to pěkné bojovat proti systému, ale v tom případě musím předložit svoje řešení, co budu pak, až ten systém svrhnu...všechno všem? pěkně děkuju...Taky jsem ve dvaceti dával najevo svoje opovržení systémem, tenrát byl ještě jiný...a těmhle to vlastně docela závidím...ale zkoušímo tom přemýšlet jinak, než jen jak oddělit pokojné občany Kondelíky od těch špinavých a zamaskovaných...

m11
22. 11. 2002
Dát tip
alfonso: za prvy....rozhodne nejsem synek z bohaty rodiny.... za druhy...prosim nepouzivejte medialne proflaknuty a uplne nesmyslny slovo antiglobaliste! podivej se na levicovou mladez, nosej dready, piercing...coz vzeslo z "primitivnich" narodu z cely planety. pouzivaji internet a dalsi globalni veci. anarchiste NEJSOU proti globalizaci...naopak, globalizovany vzdelavani, kultura, socialni programy atd. je to, oc bojuji. Pruser nastava az globalizaci kapitalu....ekonomicka globalizace je to, co likviduje tuhle planetu a napomaha zisku jednotlivejm skupinam...at uz statum, oligarchiim nebo jednotlivcum. za dalsi....obcas anarchisty do televize i pozvou. a oni i prijdou. jenze vetsinou to je medialni fraska, media jsou poplatny systemu a proto to tak dopada. za posledni tyden jsem v tv videl Slacalka, vzdy tak okolo pulnoci, coz skutecne moc dopad na verejnost nema....... a jeste detail. skini nejsou pravicovy extremiste.....skinheads nemusi byt fasiste, skinheads se oznacujou spis antirasisticti SHARPs ci redskins...oznacujou se za puvodni skinheads a jsou udajne apoliticti. ultrapravice jsou nacionalisti a fasisti...

díky za vysvětlení.Nedovedu si sice představit globalizaci kultury, vzdělání apod. bez globální ekonomiky (dokonce bych řekl. že je to základ, ale nerad bych fušoval Marxovi do řemesla). Například nejsem příznivcem sypání peněz na podporu zbídačelé Afriky.Jakkoli se dá argumentovat tím, že je evropští kolonisté vysáli a teď nechali na holičkách.Ne že by mi jich nebylo líto, ale rozhodně prospěšnější je nechat tady vystudovat nějaké lidi odtamtud, i když i to je diskutabilní, jelikož takoví se už zpátky zpravidla nevrátí...to je ale na dlouhou debatu. Zpět k anarchistům- bylo by ale v každém případě dobré si jména dnešních anarchistických předáků pamatovat. Uvidíte, kolik z nich se za dvacet let (ne-li dříve) objeví s kravatu a sakem v parlamentní, nebo možná i vládní pozici...západ Evropy se takovými dřívějšími bouřliváky jen hemží...u nás by se taky našli jedinci...Jakpak asi oni hodnotí dnešní radikály?

m11
22. 11. 2002
Dát tip
alfonzo: v zemích třetího světa jde o vybudování infrastruktur, který tam nejsou. pomoci jim k soběstačnosti. rozhodně ne tak jak to děla světová banka a mmf. Tvářej se jak největší lidumilové, přitom budujou jen průmysl kterej se jim hodí, tzn ten, kterej bude vytvářet zboží pro jejich trhy. A to zboží musí bejt logicky levný, a to i s následným převozem. Proto si dají podmínky...aby si vlády nechali kecat do sociálního systému atd...těm vládám nic jinýho nezbejvá neb nemají na splácení úroků z dluhů let dávno minulých. buď embargo nebo tahle pomoc nepomoc. A když se běžnej lid moc bouří, světová banka podpoří nějakého mocichtivýho diktátora.... s těma anarchistickejma předákama máš pravdu, ale to není argument proti anarchismu. lidi se měněj. s tím se hold nedá nic dělat.

zase bych trochu polemizoval: trochu sice z afriky odbočím, ale: zrovna se aktuálně jedná o zrušení pobočky mmf pro střední evropu. RVHP (jako by rozvojové země) už se "industrializovaly" a myslím, že naše ekonomika je živa z toho, že vyváží do evropy.To ale přeci neznamená, že to samé zboží nekončí i u nás!!! asi žiju moc v zajetí trhu, ale to, že díky exportu jsou tady pracovní místa, relativně dobré výdělky, je snad pozitivní, ne? samozřejmě pak už se jedná o rozdílech mezi úhly pohledu jednotlivců, nikomu nebudu brát jeho marxistické přesvědčení, stejně tak doufám, že mě nikdo nebude zatracovat pro moje názory. Možná by bylo lepší tuhle debatu vést někde soukromě u piva,nevím, jestli to někoho jiného zajímá...

musel jsem se smát, když včera všechny naše TV stanice pouštěly zprávu o rozříznuté koleji na trati na Kolín. Vypadalo to, že si takovou zprávičku museli (redaktoři) pracně sami zinscenovat, když už nikde nebyly žádné rozflákané výlohy nebo aspoň zasprejovaný McDonald...I kdyby všichni anarchisti zůstali sedět v hospodě, ona už televize nějaký skandály vyrobí... a to rozhodně nepatřím mezi ty, kteří by všecky anarchisty nejraději nechali postřílet :o)))

m11
20. 11. 2002
Dát tip
právě jsem dočetl dnešní noviny....něco tak jednostrannýho, demagogickýho jsem už dlouho neviděl. úplně stejný schéma a rétorika jako před rokem 89.....

Climaster
20. 11. 2002
Dát tip
m11: je to drsný...manipulace lidí... taky jsem čet noviny...a jedna z novějších zpráv je, že majitel haly, pronajaté Anarchistům, náhle vypověděl...a za účasti policajtů anarchisty vyprovodil... moc drsný...

a smutný...

m11
19. 11. 2002
Dát tip
r13: televizni realita se nemusí rovnat opravdový realitě. kritiky tipu "viděl jsem to v televizi" neberu. už se těším příští tejden na dalekosáhlý fundovaný diskuze na písmákoj..... ps: vyrabovat klasický český malý řeznictví není zas tak špatná věc :-)

Nyx
18. 11. 2002
Dát tip
Moji rodiče coby vysokoškolsky vzdělaní lidé byli za komunismu zašlapáváni do země a žili v nesvobodě na hranici bídy a zase byli lidé, kteří ač také vysokoškolsky vzdělaní lidé, leč v KSČ, žili zcela jinak. Ne, že bych někomu záviděl, já každému přeji vše, co si poctivě dobude, ale právě ti lidé v KSČ a jemu blízkým organizacím (jedno jestli doktor nebo zedník) zneužívali všechny okolo a právě jim tento systém velice vyhovoval a logicky ve stejném gardu vychovávali i své děti. A TrapaneŠ., uvědom si, co děláš, vyhrožuješ mi proto, že jsem zde projevil svůj názor!!! A to je minimálně trapné.

Nyx
18. 11. 2002
Dát tip
Ještě jsem si vzpomněl hoši a děvčata, jaká to byla sranda chodit na 1.máje t.r. s vaším (rozuměj anarchistickým) maškarním průvodem Prahou, dal jsem si to celý a byla to fakt legrace, ty fangličky, praporky, píšťalky, šátečky, koťátka a megafounky...všechno jste si to točili na digitální kamery, fotily do památečních alb a kdyby vám to nevyšlo, tak vám mohu prozradit, že to točili i policajti. Jen mi mrzelo, že jste nepřevrátili ani jedno auto.Tak.

Nyx
18. 11. 2002
Dát tip
To TrapanŠ.:Mimochodem o Tvých konkrétních rodičích není žádná řeč, nepochybuji o tom, že jsou to zcela slušní a korektní lidé, pakliže jsi nabyl dojmu, že o nich hovořím v Tvém konkrétním případě, tak se omlouvám !!! Ve svém příspěvku jsem vyřkl pouhou hypotézu, je tam slovíčko patrně. Někoho soudit, koho neznám si samozřejmě nemohu v žádném případě dovolit a proto jsem psal logicky zcela obecně.

Climaster
18. 11. 2002
Dát tip
Nyx: no comment, si mimo! Wopi: kdybys věděl, právě ty nepokoje, rozbité výlohy mají na svědomí "utajovaný" policajti mezi demonstrantama, kterých je skoro při každé demonstranci jedna desetina! jsou tam s příkazy provokovat k agresi, právě kvůli tomu, aby krátkozraký člověk jako si ty měl demonstranty za ničící dav. Víš hovno o tom kdo chodí demonstrovat! LA RESISTANCE!

m11
16. 11. 2002
Dát tip
jenze demonstrace proti bolsevikovi nebyly jenom 17.11. ale daleko daleko driv.........kde demonstranti byli brany jenom jako pubertalni fetackej povl. ad organizovany nasilnici...........copak jde organizovat desetitisicovej dav? premejslej! na demonstraci proti mmf jsem parkrat videl, jak policajti mlatej holky a kolemjdouci lidi.......to televize bohuzel neukazala.........zkus se jit podivat pristi tejden do prahy.... jinak, proc varsavsky smlouvy a nata a cinany...........na co? copak jim nejde jen o byznys?

Wopi, debil seš tak akorát ty (jestli vůbec někdo). Sorry, ale taky jsem snadno nasratelnej lidma, kteří si trošku pletou pojmy s dojmy... Myslíš, že mezi těma normálníma holkama a klukama (a ty budou doufám teďka v Praze zastoupený ve většině - anarchisti nejsou rozbíječi výkladních skříní, jak je v podvědomí) v 89tym nebyli kreténi a blbci, co jenom využili záminku k dělání bordelu? To je takřka stejná situace. Jen postoj těch zmrdů policajtskejch (promiň, ale vysvětlení jejich zmrdovství by zabralo moc místa, kdyžtak ti napíšu MSG, budeš-li mít zájem) je ještě horší... SMRT NATO! (a nám taky)

Když se tak na to koukám blíž a blíž, ztrácim tak nějak náladu cokoliv komukoliv vysvětlovat - chudí duchem zůstanou blahoslavení i přes všechna NATA a úděl duchem bohatých bojovat s hloupostí neřkuli to samý... Takže: Zapalme MOLOTOVY... :o) (only provokation...) Mimochodem, otec vymyslel takovou blbůstku na triko:

SUMMIT?

NATO SERU!


No, škoda, že ta otázka neni vycentrovaná... :o(

Marthin
16. 11. 2002
Dát tip
Reb:-)))))))) Wopi: Ve včerejších novinách jsem četl, že v roce 1989 bylo devět lidí z deseti pro pokračování perestrojky nebo-li přestavby..tomu říkáš většinová podpora studentů????

Nyx
16. 11. 2002
Dát tip
Pro FNB a ostatním jim podobným: komu neni lhostejný co se děje...mě určitě není a proti takovým jako jste vy se budu vždycky profilovat, jelikož vás považuji za ubožáky a moc se tady neoháněj nějakýma procentama, který jsis vycucal z prstu, protože realita je zcela jiná!!! Jste jenom zapšklí, protože se vám asi nedaří, nestojí a vaši rodiče patrně byli za totáče poměrně spokojený a vy jako děti, to jenom přebíráte a dáváte tomu punc nějakého vzdoru a léčíte si tak komplexy. Jsem hrdý, že jsme v NATO stejně tak jako každej rozumnej člověk, protože je to garance toho, že nám nějací podělaný rusáci zase nezopakujou osmašedesátej rok a že se postaví proti takovým sviním, jako je Sadám a bin Ladin. Vám totiž chybí kontakt s totalitním systémem, abyste si vážili toho, že tahle společnost je svobodná a potvrzením toho je, že vy se můžete chovat právě tak, jak se chováte a nikdo vás za to nejde zalejt do betonu. Jinak co bylo zmíněno o policajtech a jejich brutalitě k lidem, kteří nemají s nějakými výtržnostmi co dělat, tak to je samozřejmě strašný a zavženíhodný, ostatně o policajtech si myslím svoje.... V očekávání silných slov na mou adresu vám nastavuji zrcadlo a vše, čím mě budete častovat, se zpětně vrací na vás samé.

m11
16. 11. 2002
Dát tip
díky za fundovanej psychologickej rozbor mý osobnosti! seš fakt odborník, měl by ses tím živit! máš pravdu, tahle společnost je fakt svobodná, svůj názor můžeš kdykoliv vyjádřit...sice riskuješ sprchu vodním dělem, slznejma granátama nebo zastřelení odstřelovačem..... taky sem hrdej na to, že jsme v nato...dělat poskoka sviním typu Bush a podobně. důležitý je vyhrát válku proti teroristům....afghánskejm, palestinskejm, čečenskejm a jinejm, kterejm jde o rozvrácení naší skvělý demokracie....vymýtit, vyhladit, zpopelnit.....ať jsme svobodnější! koho vyhladíme potom? číňany, rusáky, slováky, cikány, homosexuály, anarchisty?????????????????????????

Wopi
16. 11. 2002
Dát tip
Marthin: v jakejch novinách?? Takovýhle překrucování skutečnosti se fakt hned tak nevidí. Kdybych ten 89. nezažil na vlastní oči... takhle je můžu jenom valit, co se dovídam... 8-o Inu - bůhví, jak proběhly různý události celý historie... pamětníci časem vymizej a přepsat dějiny je snadný.

Wopi
16. 11. 2002
Dát tip
m11: nojo, seš hrdina, riskuješ zastřelení a přesto napíšeš svuj názor, jsem v úžasu nad tvou statečností

Marthin
16. 11. 2002
Dát tip
Bylo to v Mladé frontě Dnes, Wopi..že by už i tam překrucovali?;-) Na vlastní kůži s Tebou zažilo 89 těch deset procent..zbytek seděl doma, čekal co bude a teď volí komunisty nebo zhnuseně dál sedí doma a k volbám nejde vůbec. Nyxi, příliš mnoho zbytečně silných slov...nikdo Ti nevnucuje svůj názor ani se Tě nesnaží nějak ohrožovat. Já osobně beru tyhle demonstrace jako vyjádření odporu proti současnému stavu společnosti a směru, kterým se ubírá. Odmítám jakékoliv agrese při nich, ale zabránit jim asi nejde, protože síla davu udělá své.

Wopi
16. 11. 2002
Dát tip
Marthin: z hlediska statistiky se mi nezdá, že by všech těch řádově několik stovek lidí, se kterými jsem v listopadu a prosinci 89 mluvil a z nichž 1 (jeden) byl pro zachování statu quo (starý příslušník LM a STBák) se tak neuvěřitelně sešlo... ne, to mi nikdo nenamluví jo, na náměstích bylo 10%, ale dalších 75% jim drželo palce v teple domova u TV, což je bezpečnější a pohodlnější nicméně první svobodné volby opravdu prokázaly, že pro tehdejší KSČ je zhruba 15% lidí, nezdálo se mi to

Wopi
16. 11. 2002
Dát tip
Tak jsem si ten článek našel. No - už jenom ta formulace "klid pro svou práci" - to bylo heslo Rudého Práva - nedivim se, že ještě v listopadu, kdy nebylo jasné, jak to dopadne, tolik lidí na TAKOVOUTO otázku řeklo to, co prý řeklo. Každý nemá odvahu nechat svý práce a jít makat do kotelny. A hlavně odsoudit svý děti k nemožnosti studia - protože TO bylo to hlavní, čím komouši drželi lidi na uzdě. Každý se "obětoval", aby mohli děti na školu. To bylo to svinské vydírání, které způsobilo, že hlavní tíhu opozice nesli bezdětní jako Havel. Ale já v tý době žil a VIM, co lidi chtěli, i když se báli.

Marthin
16. 11. 2002
Dát tip
Jo, to je pravda...to jsem tím chtěl..proti 89 jsem útočit nechtěl..

Wopi
16. 11. 2002
Dát tip
Dík.

Nyx: Jsem, rád, že jsi to takhle pohromadě řekl. Buď tedy dál spokojen, hřej si zadečkem své teplé místečko v jistě dobře placené práci a hlavně prosímtě, hlavně mlč. Jenom, abychom si ujasnili naši názorovou rozdílnost: 1. Zapšklej nejsem, přestože se mi nedaří... 2. O mojich rodičích nemluv, nebo bych se rozčilil tak, že bych si vyhledal tvoji adresu a vlastnoručně ti (přes veškerý svůj odpor k násilí) zlomil nos... 3. Jsem rozumný člověk, přesto mi členství v NATO vadí. Proč? Varšavská smlouva západu... Ano, Rusové nám 68mej nezopakujou, toho se nebojím, ale abych za 10 let nevyháněl z Prahy americký tanky... 4. To, že Saddám a bin Ládin jsou svině, to nevím, jen vím, že Saddáma si američani nasadili do Iráku sami (čím víc ropy pod kontrolou -> tím víc peněz - A O TO TADY PŘES VŠECHNY VÁLKY JDE PŘEDEVŠÍM - O PRACHY, POTAŹMO O ROPU, NE O NĚJAKEJ TERORISMUS - to je jen záminka...), on se jim na to vykašlal a bylo to. Ládinova rodina zase měla jisté ekonomické vztahy s Bushem seniorem... Víc už to snad rozebírat nebudu, nezasloužíš si ani těch silných slov, vlastně ani nevím, jestli si zasloužíš, aby na tebe někdo reagoval... Doufám, že lidé tvého smýšlení brzo odjedou do ameriky... Becky: To triko vy stálo za to udělat ve velkym... Ostatně, teď mne napadá, že nejlepší argument proti Nyxovu názoru stran rodičů je fakt, že ten nápis napadl otce... :o) Frontysti: LA RESISTANCE!

Marthin
15. 11. 2002
Dát tip
Jel bych a ne že ne..snad přes týden..

m11
15. 11. 2002
Dát tip
naši odstřelovači vůbec nebudou váhat použít zbraň. policie ochrání občany. O ochranu požádáme i americké letectvo. Občanským hlídkám nedovolíme přístup na policejní stanice. Občané vyhněte se Praze, demonstranti jsou ve spojení s čečenskou mafií. Radikálové ze západu ohrozí naši demokracii, pokud je vpustíme na naše území. Je to listopad 2002 nebo listopad 1989?????????????????

Wopi
15. 11. 2002
Dát tip
divíš se, m11, že se slušný lidi chtěj bránit před haldou nepříčetnejch maskovanejch magorů který zničej, na co padnou?? já teda ne :-/

m11
15. 11. 2002
Dát tip
wopi: (listopad 1989) divíš se, wopi, že se slušný lidi chtěj bránit před haldou nepříčetnejch dlouhovlasejch magorů který zničej, na co padnou?? já teda ne :-/

Wopi
15. 11. 2002
Dát tip
mluvíš jak debil - ty, který si bereš do huby, měli holý ruce nebo kytky, žádný flašky z hořlavinou dále jim šlo o to, o co většině národa - teď jde křiklounům jenom o zájem jejich úzký skupinky fakt ubohej argument, čekal jsem, že aspoň ty se zmůžeš na lepší

Wopi
15. 11. 2002
Dát tip
jo, kdyby šlo jen o pochod a skandování hesel, byl by klid, ale bohužel nebude :-/

m11
15. 11. 2002
Dát tip
mentalita většiny národa vůči demonstrantům tenkrát byla stejná jak teď.....banda feťáků a flákačů. zájem úzký skupinky? podle preferencí fiktivního referenda o vstupu do nato to bylo asi tak 60procent proti a 40pro. Kdyby bylo referendum jestli uspořádat tenhle summit v praze, dopadlo by to drtivě proti uspořádání. ps: příště se prosím vyvaruj neslušnejch slov, nechceme přeci z tohohle serveru dělat bulvár, že?

Wopi
15. 11. 2002
Dát tip
blbost - drtivá většina národa byla tehdá se studentama - jak se pak ostatně ukázalo v následujících demonstracích (pamatuju si, že se první dny skoro nepracovalo a všichni debatovali na téma "konečně je to tady" - dokonce na začátku i rozumnější komunisti byli s nima - a dělníci, který vypískali Štěpána, když u nich hledal podporu - kdepak, tehdá byl právě národ nejvíc jednotnej) nevim, kdes sebral ty preference... mimochodem - a co bys radši?? varšavskou smlouvu s rudým bratrem v čele?? číňany? s kym bys chtěl bejt? jo, ostřejší slovo mi ulítlo, ale já jsem snadno nasratelnej a když někdo srovnává organizovaný násilníky s normálníma klukama a holkama, který zpívali hymnu a dostali za to pendrekem na držky, tak se může stát, že mi něco ujede sorry

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru