Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Co je člověk? (Hermann Hesse)

15. 11. 2002
2
0
2288
Autor
houba

Je to jenom kousek opsaný z knihy...ale je hodně inspirující....a už proto by se sám mohl stát počátkem knihy jiné...vlastní........

"...co je to vskutku živoucí člověk, to se ovšem dneska ví méně než kdykoliv předtím, a také se lidé, z nichž každý je drahocenný,  jedinečný kus přírody, odstřelují po celých houfech. Kdybychom nebyli ještě víc než jedineční lidé, kdyby nás opravdu bylo možné kulkou z pušky zcela a naprosto sprovodit ze světa, pak už by nemělo smysl vyprávět příběhy. Jenže každý člověk není jen on sám, je také jedinečným, zcela zvláštním,ve všech případech důležitým a podivuhodným bodem, v němž se kříží jevy světa, jen jedinkrát takto a už nikdy znovu. Proto je příběh každého člověka důležitý, věčný, božský, a proto každý člověk, dokud nějak žije a plní vůli přírody, je úžasný a hoden veškeré pozornosti. V každém dostal podobu Duch, v každém trpí Stvoření, v každém je ukřižován Spasitel ."

                                                                .........Hermann Hesse..... Demian


Nicollette
11. 12. 2004
Dát tip
s timhle musím souhlasit.....

Adam_G
17. 10. 2003
Dát tip
Tip pro autora

jorel
29. 12. 2002
Dát tip
Demian je kniha, kterou mám z Hesseho díla nejraději, sic Sidhártha, Narcis a Goldmun atd. jsou možná hodnotnější, Damián mě oslovil nejvíce...

houba
29. 12. 2002
Dát tip
myslím,že máme na Hesseho a Demiana stejný názor:o)

Nuitík
21. 12. 2002
Dát tip
:o)

horák
19. 11. 2002
Dát tip
Já se těšil na něco autorského od knihovnice, která sedí na netu. Tak snad příště ...

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru