Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vzorek populace

22. 11. 2002
6
0
1588
Autor
uranium

V poslední době mívám nějaké zvláštní štestí, že často  bývám vybírán jako účastník nejrůznějších výzkumů. Někdy to taky, po pravdě řečeno, bývá způsobeno tím, že výzkum jako brigádu provádí kamarádka.

Zřejmě ale také ve tváři mám jakýsi upřímný, naivní , vstřícný a hlavně manipulovatelný výraz.

Odchycen na nejfrekventovanější brněnské ulici, bývám požádán o chvilku času a po mém rozpačitém souhlasu  odvlečen do blízké kavárny, kde mě výzkumník, nebo častěji spíše výzkumnice zahrne spoustou papírů, dotazů a pochybných vzorků označených nic neříkajícími písmeny.

Na začátku bývám dotázán na moje nacionále, ovšem dosud mi nikdy nebylo umožněno říct pravdu. Do výzkumu se zkrátka pokaždé hodil někdo jiný než já.

"Udělám Tě starším, nevadí?"

" Tak 32, ne?"

" A co budeš asi tak dělat, až Ti bude 32?"

"Ne novinář ne, to nemůžeš?"

"Kolik budeš mít dětí?"

" A příjem domácnosti?"

" A jakýho dosáhneš vzdělání?"

Tak asi takhle probíhal můj poslední výzkum který se mnou dělala právě jedna kamarádka.

Nakonec se ze mě vyklubal učitel ve stáří 32 let, s jedním dítětem a druhým na cestě, dítě byla holčička, ačkoliv jsme zdůraznil, že bych raději kluka. Má manželka zřejmě vydělává výrazně více než já protože příjem domacnosti byl stanoven na 30-40 tisíc Kč.

Posuzoval jsme už různé. Reklamu na pivo, toniky na českém trhu, společenské časopisy, televizní stanice, destiláty nad 40 procent. Dámské vložky jsem jinak moc příjemné slečně nakonec rozmluvil. Administrativní změna pohlaví byla i na moji tvárnou povahu moc.

Na otázky jsme se snažil odpovídat odpovědně , přibližně podle toho jak by se podle mého názoru měl 32 letý učitel tvářit na společenské časopisy, 42 letý svářeč na destiláty nad 40 procent, nebo 16 letý student na televizní stanice.

Cítil jsem odpovědnost. Přece neudělám z učitele hlupáka a z dělníka abstinenta?

Asi se mě to povedlo, výsledky výzkumů dopadly tak, jak jsem předpokládal.

Dělníci pijí víc než učitelé, ti zase víc čtou a dámy používají vložky opravdu o něco více než pánové.

 


Jeanette
12. 12. 2002
Dát tip
..jak´s byl vyuzit...a k cemu? k tomu, aby se prokazala zkazenost a nepravdivost jakychkoli vyzkumu??

uranium
30. 11. 2002
Dát tip
no jo jsem jsme , to je můj velkej problémek, pravidelně to změňuju..

blázen
29. 11. 2002
Dát tip
Musím říct, že se mi to líbí. Je to dobře vystupňované na závěr, má to vtip a zdá se mi, že sis na tom tentokrát dal docela záležet, takže se to vážně dá číst. Ještě tam máš několik překlepů jsem/jsme. Jinak ode mě tip.

uranium
26. 11. 2002
Dát tip
Ukecat? nevím jak to přesně myslíš Klárko, ale umím jak koho a jak na co :o) jinak moc díky .

Čolito
25. 11. 2002
Dát tip
:o)) Dobře kecáš Ondro, ale zajímalo by mě jestli taky umíš ukecat:o)) Je to vážně dobrý**

Osirie
23. 11. 2002
Dát tip
dostala jsem v zivote uz teke hodne otazek ale malo kdo chtel vytahnout na svetlo bozi realitu a tak si rikam, nic vam nereknu, je to stejne jedno (:-o))

horák
22. 11. 2002
Dát tip
Samozřejmě, že máš pravdu, ale je moc vidět, jak je to čerstvé. Překlepy, chyby, celková neučesanost. Mimochodem - četls mého Respondenta? Máme podobné zážitky, akorát, že já narazil na seriózní agenturu.

uranium
22. 11. 2002
Dát tip
na respondenta s epodívám, ale myslím že už jsme kdysi četl, no zkusím to učesat :o)

uranium
22. 11. 2002
Dát tip
no něco jsem už opravil a upravil

Pavson
22. 11. 2002
Dát tip
dobrý fejetonek*

Cirilla
22. 11. 2002
Dát tip
jo, je to ftipný :) T

m11
22. 11. 2002
Dát tip
:-))))))))))) myslím že tak nějak to zvesela chodí...

No jo ... a proto dotazníky dopadají, tak jak dopadají.... :-) Jeden vedle druhého na hromadu....

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru