Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

VOLNÝ PÁD

21. 04. 2003
6
0
2654
Autor
fungus2

FIKTÍVNÍ PŘÍBĚH PODLE SKUTEČNOSTI

Obloha byla skoro bez mráčků. Na letištní ploše stálo dvoumotorové letadlo, ke kterému směřovala skupina parašutistů.

„Tak dneska to vypadá na ideální seskok z modravé oblohy prozářené slunečním svitem.“ Mínil Jiří Kotrba.

„A mohli bychom rovnou dopadnout do sena, kde budou nějaký holky.“ Řekl Karel Polák.

„Myslíš, že by ses trefil do toho sena?“ Optal se s úsměvem Milan Krátký.

„Hele. Já určitě. Já nevím, kdo minule se poněkud netrefil o pár desítek metrů vedle čtverce.“ Odpověděl mu hned Karel.

„A kdo se dneska nejvíce netrefí, tak ten bude platit jednu rundu. Souhlasíte?“ Zeptal se Zdeněk Michálek.

„Tak, že teda dneska budeš platit ty Zdenku?“ Zeptal se rýpavě Milan.

„Chceš se vsadit o kilčo, že dopadnu přesněji, než ty?“

„Ach jo. Vy dva se budete jednou sázet i o to, kdo z vás bude víc rozpláclej na zemi, až se jednomu z vás neotevře padák.“ Řekl jim Jiří.

Čtveřice parašutistů začala nastupovat do letadla, jehož pilot nahodil motory.

„Hej hou, hej hou parašutisti do nebe jdou a pak zase z něho spadnou.“ Zapěli si sborově jako vždycky, když vzlétli do vzduchu.

„Tak panové. Dnešní seskok zdokumentuju.“ Řekl Milan a vytáhl z pouzdra malou videokameru.

„A kde máš pro ní padák?“ Optal se Jiří.

„Ten, co mám, ji postačí.“

„Možná budeš první, kdo nafilmuje rozplácnutí se o zem.“ Zkonstatoval Zdeněk.

„Děsně vtipný." Usoudil s úšklebkem Milan.

Po delší době letadlo doletělo ve velké výšce nad letištní plochu, na níž byl vyznačen čtverec pro doskok parašutistů.

„Tak, úsměv.“ Řekl Milan, když vstali a začali jít k otevřeným dveřím. Přitom měl v ruce videokameru a vše začal filmovat.

„Tak na viděnou dole. Vážení diváci!“ Zvolal do videokamery Zdeněk a po zamávání vyskočil ven.

„Tak a teď jdu já.“ Řekl Milan a vyskočil. Stále měl videokameru zapnutou. Začal padat v rozpláclé poloze. O něco níže ve stejné poloze se nacházeli zbylí tři parašutisti. Měl snahu je dostat do záběru, ale nešlo to tak, jak si představoval.

„No to budou roztřesené záběry.“ Pomyslel si, ještě stále nacházející se ve volném pádu. Letištní plocha byla přímo pod ním. Také se mu jí podařilo nafilmovat. Pak postřehl, jak jeho kamarádi otevírají padáky. Prolétl kolem jednoho z nich a mířil na něho videokamerou. Pak zatáhl za lano hlavního padáku. Nic. Nepropadl panice a opět zatáhl. Zase nic. Jeho volný pád pokračoval. Zatáhl tedy za lano rezervního padáku. Ani ten se neotevřel. Betonová letištní plocha z výšky šesti set metrů se hrůzně přibližovala.

Vytřeštil vyděšeně oči. Poslední zatahání za lana padáků. Marné. Slyšel sebe jak přímo řve.

Pak náhle si začal připadat, jako ve snu. Měl pocit, jakoby ho cosi tlačilo do strany. Betonovou plochu pod ním vystřídala střecha hangáru. Ve zlomku vteřiny viděl blížící se hangárové okénko. Náhlé škubnutí mělo za následek částečné otevření rezervního padáku. Pak hned na to nohami napřed dopadl a roztříštil sklo okénka. Šňůry  a zplihlý padák se zachytily na rámech okénka. A on zůstal viset necelý metr nad podlahou hangáru. Naprosto šokován a užaslý se začal na šňůrách padáku houpat. Pak si uvědomil, že stále řve.

Do hangáru vběhlo zakrátko několik zaměstnanců letiště. Rychle ho sundali a kromě pár oděrek ze skla se mu nic nestalo. Pak se vřítili do hangáru i jeho tři kamarádi.

„Kluci, já dneska platím každou vaši rundu!“ Řekl jim.

„Bože Milane! Jak si dokázal v necelých sto metrech padat tak najednou do strany?“ Ptal se Zdeněk.

„Já nevím. To snad byl můj anděl strážný. A hele kamera pořád běží. Všechno je to nafilmovaný! To budou záběry!“ Řekl a oni ho hned vynesli na ramennou ven. Za mnohonásobně opakovaného hurá jej donesli na letištní ošetřovnu.


Induan
01. 11. 2005
Dát tip
No, tohle je fajn. Jen jako obvykle problém s dialogy. Jinak zajímavej příběh. Taky by to chtělo víc z toho vytěžit a trochu zdramatizovat. Tip.

fungus2
01. 11. 2005
Dát tip
Děkan!!

reka
19. 08. 2005
Dát tip
vida. a oproti tomu jinymu, co sem cet, mne tohle i vic vtahlo do deje, takze sem se i trochu bal, kdyz se Milan ritil dolu. Proc mas na zacatku u kazdy postavy prijmeni (rekl Karel Polak, optal se s usmevem Milan Kratky, zeptal se Zdenek Michalek)? Vypada to fakt legracne. Asi jako slohovka ze zakladky, kde si deti rikaj prijmenim, anebo dilo Jary Cimrmana.

fungus2
19. 08. 2005
Dát tip
Tak to mě těší.

trigate
24. 07. 2005
Dát tip
Nikdy jsem neskákal padákem, ale tohle mi přijde silně nepravděpodobné. Když vezmu do úvahy rychlost pádu (kolik? 250km/h) a tu minimální výšku, kdy ten padák (navíc ještě ne úplně otevřel) - řekl bych, že by ho to na každý pád zabilo.

fungus2
24. 07. 2005
Dát tip
Občas při tý vší smůle mají někteří štěstí.

Dotek
06. 12. 2003
Dát tip
Tohle se mi moc líbí, jako bych to zažil :-) Volný pád znám.

fungus2
06. 12. 2003
Dát tip
Díky. Těší mě to.

fungus2
27. 04. 2003
Dát tip
Jsem potěšen. Vycházel jsem ze skutečné události, ale vytvořil jsem si svůj vlastní děj.

fungus2
24. 04. 2003
Dát tip
Děkuji. Snad se mi podařilo vystihnout tu situaci.

fungus2
22. 04. 2003
Dát tip
to je v pohodě. Někoho to zaujme někoho ne.

Kandelabr
21. 04. 2003
Dát tip
no nějak mě příliš nenapadá co k tomu připsat za hlubší kritiku...je o napsané tak nějak normálně-nevadí, že jsem si to přečetl ale nijak mě to neoslovilo...

Flegmatik
24. 11. 2002
Dát tip
Dobrý.

fungus2
24. 11. 2002
Dát tip
děkuji.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru