Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

KŘEČEK

Výběr: ondrech
28. 04. 2003
22
4
4522
Autor
fungus2

Ve svém domečku plném pilin se probudil a po zívnutí začal pacičkami odhrabovat piliny ze vchodu domečku. Zaslechl hlasy a povylezl ven. Přes mříže zahlédl matně dvě postavy.

„Už jsou zase doma.“ Pomyslel si při čmuchání k mističce, kde byla zrníčka.

„Hm. To jsou pořád ty starý.“ Zjistil vzápětí a zcela vylezl z domečku.  Přesunul se k napáječce. Chvíli zní pil.

„No a voda je ze včerejška.“ Věděl hned po chvíli a postavil se na zadní, přičemž předními pacičkami se opřel o jednu z mříží.

„Jako tradičně si mě nevšimli!“ Vytanulo mu na mysli a začal si zoubky brousit o  mříž.

„To pořád musej koukat na tu svítící bednu?“ Řekl si pro sebe a zvýšil intenzitu broušení.

„No konečně jste si mě všimli!“ Zaradoval se když jedna z postav ho slovila jeho jménem. Pak se přiblížila ke kleci a otevřela dvířka.

„Je to mě zase budou tahat.“ Vytušil a uviděl dlaň a prsty, které jej za okamžik uchopily. Poté se hned ocitl v dlani. Klec se vzdalovala a on se rozhlížel kolem sebe. Zahleděl se na velkou hlavu, která k němu nesrozumitelně mluvila.

„To je ale strašném pach, když na mě otevírá tu díru.“ Myslel si, ale za chvíli byl přemístěn na postel.

„Jejda. Aspoň se proběhnu!“ Zaradoval se a rychle rozeběhl. Hned na to však byl dlaní opět uchopen.

„Je, já chci běhat!!“ Rozčiloval se a přitom do prázdna máchal všemi čtyřmi pacičkami.

Ocitl se však na klíně a veškerá jeho snaha o probíhání byla marná. Pak ale byl dán na postel a začal rychle běhat, ale hranicí mu byla stěna a dvě nohy.

„Tady nic zajímavého není.“ Zkonstatoval po chvíli a rozeběhl se podél stěny. Před sebou uviděl do výše tyčící se chodidlo. Chvíli na překážku hleděl a poté uviděl malou skulinku u stěny. Obratně do ní vnikl a pak se protáhl. Běžel dále. Povrch postele končil.

„Tam dole něco určitě je.“ Napadlo ho a odvážně se naklonil přes okraj. Pak se pacičkami neudržel a spadl  popředu, přičemž zahlédl blížící se koberec.

„Jejda. Já jsem dole!“ Zaradoval se a vběhl pod postel. Zvýšené hlasy nad postelí dávali tušit, že jeho útěk byl zpozorován.

Pro tmu nic skoro neviděl, ale díky vouskům hned objevil několik předmětů, které ho zaujaly. Brzo mu neuniklo, že se k němu přibližuje ruka.

„Mě jen tak nechytíte!“ Řekl si a zdárně přelezl několik věcí pod postelí a pak vběhnul pod skříň.Tam se schoval za několik krabic.

„Jejda tady je toho na kousání.“ Konstatoval a brzo se pustil do kousání tapety. V nejlepším byl však chycen.

„No vy mě taky nic nedopřejete!“ Mínil  poté a viděl, jak se rychle přibližují otevřená dvířka klece.

„No a jsem zase tady. Aspoň že jste mi vyměnili zrní a vodu.“ Pomyslel si a vylezl do horní části klece ke kolečku do kterého vlezl. Za chvíli v něm běhal a ono se točilo. Po chvilce se ozvalo vrzání.

„A je. Zase mi vrže. To mě teda pěkně leze na nervy. Kdy pak si toho zase všimnete?“ Zeptal se sám sebe a zadíval se z klece ven. Postavy seděli opět před tou zářící bednou.

„No počkejte. Až zhasnete, tak si začnu ostošest brousit zuby o klec!“

Sotva zavládla v pokoji tma, ozval se z klece hluk připomínající pilování mříží. Křeček byl pak překvapen, když se klec začala pohybovat a ocitla se v předsíni.

„Tak vy takhle na mě? No dobře!“ Rozhodl se křeček a hned začal zadními nožičkami vyhazovat z klece piliny, které brzo byly všude na koberci kolem klece.


4 názory

fungus2
22. 05. 2007
Dát tip
Děkuji!

BarBar_007
22. 05. 2007
Dát tip
Jee, úplně přesný...=D t*

fungus2
25. 03. 2007
Dát tip
To tedy ano.

Korála
25. 03. 2007
Dát tip
Joo, přesně tak to maj postavený, mršky jedny chlupatý...!

sharkan
01. 01. 2006
Dát tip
Já tohle sice neznám (měli jsme jen takovou myš, kterou můj dobrosrdečný tatínek stejně vypustil do pole:), ale ten námět se mi líbí (i bez pointy:)

fungus2
01. 01. 2006
Dát tip
Tak to jsi mne potěšil. Děkuji!

JeanJoche
22. 10. 2005
Dát tip
:)))

JeanJoche
21. 10. 2005
Dát tip
Kecáš:)))

fungus2
21. 10. 2005
Dát tip
Nekecám o)))

JeanJoche
16. 10. 2005
Dát tip
Hmmm...tak na to nevím co říct...kde je pointa???

fungus2
16. 10. 2005
Dát tip
Nehledej v tom nic hlubšího. Je to jen taková úsměvná povídka.

JeanJoche
16. 10. 2005
Dát tip
Ale povídka musí mít nějakou zápletku...

fungus2
16. 10. 2005
Dát tip
Já povídky psát moc neumím. Povídkové zápletky nechám těm, kteří opravdu umějí psát. Já si tu na nic v psaní nehraji.

JeanJoche
16. 10. 2005
Dát tip
Vždyť nepíšeš skoro nic jiného než povídky...

fungus2
16. 10. 2005
Dát tip
Ale to neznamená, že je psát umím. Někdo také může zpívat celá léta a stejně na to zpívání nebude mít hlas a nebo talent. Tady se autoři rozdělují na dvě skupiny: Na ty co mají vlohy ke psaní a na ty co nemají.

kramny
11. 07. 2005
Dát tip
Ahoj. Udělal jsem takový malý, bezvýznamný web, kde jsou v prvé řadě moje, stejně bezvýznamné literární počiny, ale do sekce „vybrané povídky“ jsem si dovolil zařadit i jedno z Tvých děl. Je samozřejmě uvedeno s Tvým nickem. Pokud nechceš, aby byla Tvá povídka na tomto serveru uveřejněna, napiš, okamžitě jí z příslušné sekce odstraním. Pokud máš nějaký tip na kvalitní báseň nebo zejména povídku, napiš mi nick autora a název díla, popř. link. Pokud jsem Ti uveřejněním Tvého díla způsobil nějaké nepříjemnosti, tak se omlouvám, okamžitě Tvé dílo z webu odstraním. Abych vlastně nezapomněl web, kde se to nachází, tak je to www.povidky.ic.cz, můžeš klidně poslat vzkaz do návštěvní knihy, nebo přispět do diskuzního fóra. Tak zatim a povídkám a literatůůůůře ZDAR :o) O.ch.

fungus2
11. 07. 2005
Dát tip
Díkas! To mě těší!!

Induan
25. 03. 2005
Dát tip
Hezký :) Taky jsem měl křečka. Respektive křečíka - Roborovského. No to byla teprve sranda. Ta potvůrka se dokázala protáhnout centimetrovou mezerou mezi mřížema! Noční útěky a lovy bezezbraní.... :) Prostě sranda. Jenže jednou se mu útěk stal osudným - nenašli jsme ho. A když se za dva dny vrátil, byl nějakej divnej. Dali jsem ho zpátky do klece a on chudák za pár hodin umřel. Asi chudák Ferda někde něco snědl :( t. za téma i za zpracování. Bylo to jako taková milá pohádka pro děti :)

fungus2
25. 03. 2005
Dát tip
Děkuji. Já měl křečka Honzinu. Ten mě inspiroval k napsání téhle povídky.

Pandora_T
14. 02. 2005
Dát tip
měli jsme křečky i potkany takže znám znám:0)

fungus2
14. 02. 2005
Dát tip
Jo, jo. To jsou rozruchová zvířátka. Díky.

fungus2
31. 01. 2005
Dát tip
Jedno slovo :Díky!

fungus2
04. 01. 2005
Dát tip
Moc díky!!!

solomon
03. 01. 2005
Dát tip
to je moc krásňoulinký, taky mám křečka a uplně jsem ho viděla, jak si ty svoje zuby brousí... (Solomonova nevěsta)

solomon
03. 01. 2005
Dát tip
pískomile! máš ode mě tip

Alojs
05. 12. 2004
Dát tip
Dost dobré. Líbilo. Já krecky nikdy nemel, byt jsem si toho jungarskeho vzdycky pral!

fungus2
05. 12. 2004
Dát tip
Díky. Někteří hlodavci jsou opravdu moc fajn o)))

fungus2
04. 12. 2004
Dát tip
Moc děkuji! o)))Já měl i pak dva pískomily. Také jsem něco o nich napsal.

wazzup
26. 09. 2004
Dát tip
je to samý JE a JEJDA, ale jinak je to opravdu sympatické a roztomilé. Fandím křečíkovi:) tip!

fungus2
26. 09. 2004
Dát tip
Díkas. Tahle povídka vznikla náhodou, když jsem přemýšlel co bych měl napsat. A přitom jsem chvíli pozoroval křečka v kleci..

a2a2a
29. 08. 2004
Dát tip
milé,sympatické-tip

fungus2
29. 08. 2004
Dát tip
To mě moc těší! Děkuji.

Jolie
26. 07. 2004
Dát tip
moc pekne a povedene... krecek taky lita ? ;-) nebo uz ma namazany kolecko a jenom sprintuje ? TIP

fungus2
26. 07. 2004
Dát tip
Moc díky. Teď mám zase dva pískomily.

Anni
12. 07. 2004
Dát tip
Hlodavci jsou obludy, taky jednoho mám:o) Je to ale zlatíčko, běhá v pokoji normálně a když jdu kolem klece, somruje něco dobrýho a už se sápe ke dvířkům a ven:o) Jako povídka je to takové nemastné neslané...

fungus2
12. 07. 2004
Dát tip
Měl jsem také křečka. Ten mě inspiroval k napsání povídky. No, někomu se povídka líbí někomu ne. Všem čtenářům se zalíbit nejde.

ondrech
27. 06. 2004
Dát tip
Tohle je moc pěkný. Zaslouží si to tipa a věř tomu nebo ne, dávám to do výběru. Popis den života křečka, navíc dobře promíchán s ironií je prostě skvělej. A taky se mi líbí ty zdrobněliny..(pacičky hlavně:-))))

fungus2
27. 06. 2004
Dát tip
Díky!! Netušil jsem že tahle povídka se bude tak líbit!

Ardnas
23. 05. 2004
Dát tip
Nemas zac :)

Ardnas
22. 05. 2004
Dát tip
Taky jsem mela krecka a vzdycky jsem premyslela jak mu asi je...jen on to videl z te druhe strany...moc pekna :)))

Ardnas
22. 05. 2004
Dát tip
Jé, zapomnela jsem dat tipa...tak tady je *

fungus2
22. 05. 2004
Dát tip
To jsi mě potěšila. Děkuji.

Lene
02. 05. 2004
Dát tip
ano muj kralik ma podobne dobrodruzne sklony :o)

fungus2
02. 05. 2004
Dát tip
No vida. Mám doma pískomily. Možná o nich také něco napíši

andromeda
30. 04. 2004
Dát tip
Moc hezká povídka! Měli jsme taky křečka i myš, a v noci to opravdu byl hrozný rámus, když si brousili zoubky!

fungus2
30. 04. 2004
Dát tip
Děkuji. No já mám teď dva pískomily. Taky dělají pěkný rozruch o))

machal
07. 04. 2004
Dát tip
Měli jsme křečka na základce ale do dvou dnů nám chcípnul. Tip

fungus2
07. 04. 2004
Dát tip
Chudák křeček. Díky za tipa.

fungus2
21. 11. 2003
Dát tip
Díky!

fungus2
17. 11. 2003
Dát tip
Moc děkuji o))

Dero
05. 10. 2003
Dát tip
No jo, křeček .. co já se s ním naotravoval. :) ***

fungus2
05. 10. 2003
Dát tip
Přesně, tak. A to mám ještě pískomily. To jsou taky neposedná zvířatka.

fungus2
14. 09. 2003
Dát tip
Děkuji. To mě těší.

pozorovatel
13. 09. 2003
Dát tip
Obyčejně hezké a originální. Tip

fungus2
11. 05. 2003
Dát tip
No vida. Ani nevím, že takový klub existuje. Jsem potěšen. Díky.

Bludička
30. 04. 2003
Dát tip
...pěkný, připomnělo mi to mýho křečka Barču, pohled z druhé strany...:)

fungus2
30. 04. 2003
Dát tip
Díky. tak povídka splnila svůj ůčel.

FLO
28. 04. 2003
Dát tip
Chá, to znám. Tos dobře popsal. Já mám doma dva potkany a kočku a to je na zbláznění! Křeček je dobrej hrdina :) *

Tilia
28. 04. 2003
Dát tip
No to je naprosto dokonalý, taky máme křečka v kleci...t*

Tracy
28. 04. 2003
Dát tip
Dokonalý příběh křečka anarchisty. Jak je hezký číst jenom o obyčejných věcech, díky a tady je !*

fungus2
28. 04. 2003
Dát tip
tahle povídka mě napadla zcela náhodou, když jsem seděl před počítačem a náš křeček začal pilovat mříže. Děkuji za tip.

fungus2
28. 04. 2003
Dát tip
jsem rád, že se to líbí. Dík.

fungus2
28. 04. 2003
Dát tip
trochu jsem se pokusil vžít do kůže křečka. snad se mi to povedlo. Taky děkuji.

fungus2
28. 04. 2003
Dát tip
Jo budu pozdravovat. děkuji za hodnocení. trochu mi zase ujela stylistika.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru