Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sociální pracovník

27. 11. 2002
2
0
1614
Autor
uranium

Nastupoval jsme na praxi do střediska péče pro problémovou mládež. Studuji totiž na sociálního pracovníka. Vyzbrojen poučkami, radami a zkušenostmi jiných jsem si předsevzal, že od začátku budu s těmito potížisty jednat tvrdě.

“Musíš jim ukázat kdo je šéf, budou to na tebe zkoušet.”

“Jakmile si nesjednáš respekt, seš odvařenej.”

“No děťátka, na mě si nepřijdete”, myslel jsem si sebevědomě.

Došel jsme do centra a po přátelském seznámení s mladým personálem, jsem se chystal na takzvanou ranní komunitu, kde jsem měl být představen těm roztomilým dětičkám se záznamy v trestním rejstříku.

“Toto je náš nový pan praktikant, budete jej poslouchat na slovo a zásadně mu vykat!”

Tohle se mi líbilo. Hezky tvrdě na ně.

Komunita proběhla rychle a já se začal připravovat na dopolední program.

Všechno probíhalo dobře.

Mladí násilníci a narkomani podle všeho vzali na vědomí že tím šéfem budu já a ne ta troska s náušnicí v obočí,a vypadalo to, že se v tomto duchu budou i chovat. Osaměl jsem s nimi v místnosti. Nasadil jsem přísně-nekompromisní výraz a těšil se jak drsně spražím prvního drzouna.

Předstírané pokorné výrazy se však z jejich tvářiček začaly rychle vytrácet. Jejich plaché úsměvy začaly přecházet ve škodolibý škleb.

“Pane praktikant, máte na botě hovno.”

Podíval jsem se kdo si takovu do nebe volající drzost dovolil, vyslovit. No samozřejmě, že ten chuligán s náušnicí v obočí.

Tak tebe mám na háku chlapečku, pomyslel jsem si. Pro jistotu jsem však mrknul k mým vyleštěným botám.

Hovno tam bylo, a to ne ledajaké, velké, psí, smradlavé a rozmáznuté.

Zrudl jsem, něco zakoktal, usmál se jakoby nic a vyrazil před středisko drhnout si botu o trávu.

Po návratu jsem se snažil opět tvářit drsně a vyrovnaně.

Blbečka s náušnicí jsem okamžitě napomenul že má nohy na stole.

“Aspoň nemám na botě hovno, pane praktikant.”

Výbuch smíchu mě odvelel k odchodu ze střediska, bylo mi jasné, že dnes už tady žádnou parádu neudělám.

Ve škole jsem se dohodl na změnu praxe.

Od příštího týdne jdu do domova důchodců.


Vampirezza
02. 02. 2003
Dát tip
proč jsi to hovno nedal do huby? :-)

Čolito
12. 12. 2002
Dát tip
uranium : Tak to jsem ráda, že jsi vydržel, víš. Myslím, že jsi kluk, co má pevný nervy tak mě to docela překvapilo. On člověk neví, co tu je pravda a co ne.

uranium
11. 12. 2002
Dát tip
ČOlito: Neboj ono to bylo jinak, já tam normálně chodil celou praxi, a byl tam už podruhé. S tzím hovnem se to stalo až ke konci a určitě jsme neutíkal.

Čolito
10. 12. 2002
Dát tip
Hej tak to je krutý:o)) Ale neměl jsi se tak lehce vzdát. Měl jsi to alespoň zkusit, vydržet tam trochu déle. No a co. Tak se pobavili na tvůj účet, měl jsi se zasmát s nimi a druhý den sebevědomě přijít znovu připraven bojovat:o) To jsi měl udělat!! TIP

hurvinek
07. 12. 2002
Dát tip
čili domov důchodců se nekonal?

uranium
30. 11. 2002
Dát tip
Tam těch příhd bylo.... no ale neboj, nezdrhl jsem hned to víš, ale příští týden jdu naposled.. tak snad mě neukradnou mobil, už bylo párkrát namále

Uzlík
29. 11. 2002
Dát tip
No to je opravdu zajímavé, dávej si větší pozor na hovinka, přece jenom... Jinak bych teda čekala větší odvahu, jsou to přece jen děti... Domov důchodců není nic moc.:o))

blázen
29. 11. 2002
Dát tip
Popravdě řečeno, když jsme se o tom posledně bavili, čekal jsem, že tu myšlenku rozvineš, resp. že to nepostavíš jenom na téhle jedné příhodě, což by se mi asi líbilo víc. Opět se ale potvrzuje, že když si dáš záležet, tak to pěkně plyne a je to čtivé. Jenom myslím, že z tohohle tématu jsi mohl vytěžit trochu víc ... navíc jsi tam přece měl víc zajímavých příhod...

m11
28. 11. 2002
Dát tip
zkus absolvovat rogersovskej vycvik..........

uranium
28. 11. 2002
Dát tip
m11, ne jde samozřčejmě o fikci, kdyby mě rozhodila taková blbost tak bych ty praxe musel střčídat každej den :o)

uranium
28. 11. 2002
Dát tip
Tak už jsem upravil chyby překlepy a trošku to i předělal, snad je to lepší, no ty chyby jenom ty kterých jsme si všimnul :o)

Zilla
28. 11. 2002
Dát tip
Takže chuligán s náušnicí to vyhrál...:o))) Dobře napsaný...

Pavson
28. 11. 2002
Dát tip
Jo, teď je to lepší *

horák
27. 11. 2002
Dát tip
Nebudu tě trápit. Mohl bych ti taky šťourat, ale vím, že těžko lze překonat vlastní stín. *

Radost
27. 11. 2002
Dát tip
no jo, no.... utek:)srab

Pavson
27. 11. 2002
Dát tip
Jestli znáš Cimrmana, víš, že sis moc nepolepšil.

uranium
27. 11. 2002
Dát tip
TOmu zcela nerozumím, klidně si štourej jak je libo, kvůli tomu tady ty kritiky přece chcu, já Ti taky píšu co si myslím a ikdyž většinou chválím píšu i méně příjemné, takže v klidu do toho.

uranium
27. 11. 2002
Dát tip
omlouvám se za chyby a překlepy, má dlouhdobá nemoc, až budu mít trošku víc času než zrovna teď, opravím to.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru