Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sobotní dopoledne

Výběr: Stanislav_Vašina
27. 11. 2002
16
0
2206
Autor
JASAN

Vlastně se chci jenom pochlubit se svým velmi talentovaným tříletým synkem.

Já: (Hraju s nejstarším a prostředním synem karty)
Nejmladší:"Dáš mi salámek?"
Já:"Dám, až dohrajeme tu sedmu"
Nejmladší:"Ten co je v ledničce.Slibuješ?"
Já:"Slibuju."(Nevidím v to problém)
Nejmladší:(Podezřele klidně čeká až dohrajeme)
Nejmladší(po dohrání partie):"A teď mi dej ten salámek."
Já:(Otvírám ledničku,salámek je už starší. V duchu proklínám manželku, že mě na salámek neupozornila)

 

(Nejstarší a prostřední mě pozorně sledují. Nedodržet slib, na to jsme u nás dost citliví. Ani já to nemám rád.)

 

Já:(S velkou nechutí se rozhoduju pro menší zlo - plátek salámku.)
Já:"Tady máš ten salámek. Bude poslední. Rozumíš, tenhle je poslední"
Nejmladší:"Tenhle bude poslední."(ukazuje mi obdržené kolečko salámku)
Nejmladší:(Po zkonzumování kolečka salámku.)"Já chci ještě jeden poslední salámek"
Já:"Poslední už si dostal. Ten co jsi dostal už byl poslední"
Nejmladší:(dupe nožičkou)"Ale já chci ještě jeden poslední."
Já:(dívám se jinam a nereaguju)
Nejmladší:(Zvedá ruku nad hlavu) "Vidíš, takhle dělám rukou."
Já:(Jsem rád, že se hovor stáčí jinam) "Vidím."
Nejmladší:"To přísahám."
Já:"Cože?"(někdy se mi stává, že nově osvojeným pojmům nejmladšího hned neporozumím)
Nejmladší:"To přísahám, že už bude poslední."
Já:"Co poslední?"
Nejmladší:(usměv plný nadějě)"No ten salámek, že už bude poslední"

 

(Mezi tím vypuká rvačka mezi nejstarším a prostředním. Nejmadší se jí okamžitě s chutí zúčastní. Než se stačím zorientovat, kopne prostřední nejmladšího vší silou do břicha. Nedivím se mu. Kdybych prohrával v souboji se silnějším, a někdo slabší by mi přišel škodit, taky bych ho nakopnul.)

(Vysvětlivka pro rodiče jedináčků a děvčátek: Pokud kopne šestileté dítě svého tříletého bratra do břicha, tříletý odlétne asi dva metry, upadne na zadek, převalí se na záda a udeří se do hlavy o zem. Vypadá to dost hrůzostrašně.)

 

Nejmladší:(Vydává ohlušující řev. Drží se za břicho a svíjí se.)
Já: (Podle toho, že mě nejmladší po očku sleduje, zda vidím jak trpí, usuzuju, že to na okamžitý odvoz k lékaři nebude)

(rvačka ustává)
Prostřední:(Potichu, nesměle navrhuje, že si bude s nejmladším stavět dům - zřejmě ho tíží svědomí) 
Nejmladší:(okamžitě utichá, vstává a jde pro kostičky)
Já:(nechápu, jak může dítě, vydávající řev srovnatelný s jekotem startujícího letadla slyšet polohlasně pronesenou větu) 

(Hrajeme s nejstarším dámu, nejmladší s prostředním si staví - vzácných pět minut tiché harmonie)

Nejmladší:" Mě bolí bříško"
Já:(trochu znervozním) "Ukaž, kde tě bolí bříško."
Nejmladší:(Oparně si vyhrnuje košilku, a ukazuje přesně to místo kam byl kopnut) "Poslechni si co říká."
Já:(přikládám ucho na bolavé bříško)"Říká, už to bude pomalu dobrý. Za chvíli se zahojí a přestane bolet."
Nejmladší:(usedavě pláče) "Néé, to neříká."
Já:"A co teda říká?"
Nejmladší:"Bříško říká, že chce salámek, aby přestalo bolet"
Já:(nereaguju)
Nejmladší:(Pláče,zvedá střídavě levou a pravou ruku, někdy pro zvýšení efektu i obě najednou.)
Nejmladší:"Přísahááám, přísaháám, že už bude poslední, opravdu poslední salámek"

 

(Boj o salámek vedeme až do příchodu manželky.)

 

Manželka:(okamžitě po příchodu)"Doufám, že jsi mu nedával ten zkaženej salám z ledničky. Chtěla jsem ti k vůli tomu brnknout, ale pak jsem si řekla, že máš rozum a nebudeš cpát dítěti zkaženej salám."
Nejmladší:(vítězoslavně, vědom si významu události) "Tatínek mi dal ten salámek."

 

(Nemusím vám říkat, že o čerstvě koupený salám nejevil nejmladší vůbec zájem.)


mník
19. 05. 2003
Dát tip
Jedním slovem: Skvostné :o)))*

Wopi
19. 05. 2003
Dát tip
:)))

Chaloupka
12. 05. 2003
Dát tip
hezký!

El_Fossil
12. 05. 2003
Dát tip
Super :o)))

Martina
03. 04. 2003
Dát tip
Skvělý ...skvělý ... skvělý ... náhodně přečtení jedné tvojí "blbůstky" a máš ve mně věrnou čtenářku .

LaMouette
13. 03. 2003
Dát tip
... tak teď se musím culit.. připomíná mi to mého synka a jeho do dneška používané.. "....sím jedno koječko dúuky"... samozřejmě salámové kolečko a do ruky.. používáme to už celá rodina a to několik let:-))))

Pitrisa
03. 02. 2003
Dát tip
....chlubeni bylo na miste...*:-]]]

Šminka
20. 01. 2003
Dát tip
Rozchechtal jsi mě, podle mě je to hodně dobrý... nezkracovala, bych, neprodlužovala.-) típ

Carrie
15. 01. 2003
Dát tip
pobavilo...

aqua
19. 12. 2002
Dát tip
žiadne zjednodušovanie...je to dobré také aké to je

Natasha
15. 12. 2002
Dát tip
Vyvolá úsměv na tváři:-)*

Josefk
02. 12. 2002
Dát tip
bezvadný! :-))) ještě že neupadl při tom kopanci na pastelky a na roh skříně :-)

m11
28. 11. 2002
Dát tip
nejstarší a prostřední?????????? sakryš to je divný............ jo, a dětem by se neměl dávat salám žádnej.............. jo, a tip.

Essence
27. 11. 2002
Dát tip
...... úžasné, tak pri takýchto obrázkoch túžim mať aspoň troch synov. Moja zlá nálada bola hneď preč, ĎAKUJEM, ĎAKUJEM, ĎAKUJEM!!!!!

horák
27. 11. 2002
Dát tip
Potýkám se poslední dobou s podobnou tvorbu. Snad jsem se již poučil. Chce to zjednodušit, zkrátit, zpolopatičtit, zlidštit. Nevím, jak přesně to nazvat. Některé věci se dají prostě napsat jednodušeji.Každý čtenář není idiot.

nin
27. 11. 2002
Dát tip
mně se to líbí takhle, je to vtipný :-)) *

StvN
27. 11. 2002
Dát tip
nechal bych to jak to je, je to dobrý

Pavson
27. 11. 2002
Dát tip
Povídka ne. Je to čistokrevný drama a dobrý. Nezkracuj, prodlouži. *

Cirilla
27. 11. 2002
Dát tip
:o)) *

fungus2
27. 11. 2002
Dát tip
Ale je to dobrý!!

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru