Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Až na věky...

28. 11. 2002
9
1
2710
Autor
rainman

Byl to jeho nápad.

Teď tu oba leželi, oblečení a drželi se za ruce.

"Stejně si myslím, že to bylo hezký," přerušil mlčení mezi nimi.

Bylo ? Proč BYLO ?

"Mrzí mě, že to takhle musí skončit," pokračoval.

Ale nemusí.

"Víš, měl jsem tě vážně rád...teda mám, samozřejmě, ale dál to nejde,...nojo, je to asi moje vina, ale řekli jsme si přece, že budeme

vždycky spolu..."

Proč to říká, napadlo ji. Tohle jsme si opakovali tisíckrát, až se z toho stala pitomá, obyčejná, nic neříkající fráze...zavřela oči a snažila se ho neposlouchat.

Na chvíli se odmlčel.

Konečně, řekla si. Ještě chvíli...

 "Ty...spíš ?" ozval se váhavě. Jeho hlas zněl divně, jako by byl cizí.

Chraplavě si odkašlal.

"...spinkáš...?" zablábolil naposledy, než ho přemohla únava a klesl

zpátky na postel. 

Teď, uvědomila si. Anebo už nikdy...

Vyprostila svou ruku zpod jeho a namáhavě se sesunula na koberec.

Po čtyřech se doplazila do koupelny a napila se studené vody; v hlavě jí bušilo, ale závrať na chvíli pominula.

Vrátila se do ložnice a ujistila se, že spí. Pak zkontrolovala otevřený plyn a rychle vyšla ven. Nikdo ji neviděl. Podívala se na hodinky. Pošťačka chodí asi za hodinu. A vždycky zvoní dole...

Proč to vlastně muselo takhle skončit, napadalo ji neustále cestou domů. Proč se stal se svým majetnictvím a nároky tak nesnesitelný...

Pomyslela na budoucí život v sobě a poprvé ji napadlo, jaké mu dá asi jméno. Po něm ne; to malé za nic nemůže, ale připomínat jí ho nemusí.

Došla právě ke dveřím, když ji z úvah vytrhlo zvonění telefonu. Ozval se

brácha : "Ahoj, nemáš tam toho svýho ?"

"Ne, není tady," odpověděla tak lhostejně, jak to jen šlo.

"Hm, tak to asi bude doma...nevadí, stavím se u něj." Cvak.

Roztřásla se. Věděla, že brácha má klíč jen od hlavních dveří a nahoře vždycky zvoní. A že tam v každém případě bude dřív než ona.

Otevřela okno v devátém patře a lhostejně se podívala dolů. 


1 názor

Marcela.K.
06. 03. 2010
Dát tip
Koukám, že toho černýho psa venčíš už dost dlouho...

Madlen
08. 09. 2004
Dát tip
Vostrý !

Nicollette
07. 06. 2004
Dát tip
no, to je první dílo po měsíci co čítam..... chybí v tom malinko psychologie... t

nezamotala jsem se, všecko mi bylo jasný :-) a úplně a naprosto ji chápu, někdo si holt zaslouží :-)))))*

matrina
30. 01. 2003
Dát tip
líbí moc **tip****, nějak, všechno co jsem zatím četla......smekám svůj širák. :)

Miki
04. 12. 2002
Dát tip
Oukej, oukej, .... už dost vysvětlování. Možná jsem si to všechno měl domyslet, možná jsem prostě neměl svůj den .... Oceňuji odkaz na Saturnina, to je dost dobrý.

Miki
29. 11. 2002
Dát tip
Trochu nerozumím lokalizaci příběhu. Zkontrolovala otevřený plyn a rychle šla ven. Nikdo ji neviděl. Takže asi vyšla z bytu ven někam pryč. Pak došla právě ke dveřím když zazvonil telefon. Hmmm, k jakým dveřím, když už předtím odešla a kde tedy zazvonil ten telefon? V telefonu brácha nahání manžela a končí poznámkou, že se u něj staví u něj doma. Logicky jí tedy nevolá domů. To opět potvrzuje domněnku, že ona není doma když je tam ten manžel a znovu se vrací otázka kde vlastně je když mohla vzít ten telefon? Koneckonců brácha jí tam naprosto normálně volá a chce jejího muže, takže tam asi normálně bývají oba dva. Nakonec otevře okno v desátém patře a nevadí jí, že brácha, který má klíč od hlavního vchodu a na rozdíl od pošťačky nezvoní dole ale nýbrž nahoře, tam bude dřív než ona, čímž opět naznačuje, že doma není a hodlá se domů vrátit až po něm. Podivné.

rainman
29. 11. 2002
Dát tip
Milý Miki, četl jsi Saturnina, jak založil společnost pro uvádění románových příběhů na pravou míru ? takže: -nebyl to její manžel. -píšu tam, že šla domů (rozumí se k sobě domů, kde bydlí s bráchou, eventuelně s rodiči, prarodiči, etc.). -brácha volá k ní, protože její milý (?) telefon nebere (a ani už nic brát nemůže). -nebylo to desáté patro, ale deváté (na výsledném efektu, který si čtenáři mohou, ale nemusí domyslet, to však nic nemění). -a ona se už vůbec nehodlá vracet do onoho bytu, kde stále ještě uniká plyn. Je sice hodně zoufalá, ale ne blbá. Tolik na vysvětlenou. Děkuji ti za kritiku.

pedro
28. 11. 2002
Dát tip
hodně dobrý.

uranium
28. 11. 2002
Dát tip
jo celekm pěkně napsaný, ikdyž pointa je taková slabší

Cirilla
28. 11. 2002
Dát tip
je to nářez *

fungus2
28. 11. 2002
Dát tip
Hrome to je sílné kafe!!

skromna
28. 11. 2002
Dát tip
uf uf ..

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru