Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Pracovní pohádka

10. 12. 2002
7
0
1974
Autor
Kodynie

 

Malá pracovní pohádka

Na velkých prosluněných plantážích pracovalo hodně lidí. Tak dvě třetiny mužů a jedna třetina žen. Náš hrdina už si připadal nějaký upracovaný, tlačily ho boty a také se mu už rozpadaly. Tak se rozhodl, že z plantáží odejde pryč a odjede metrem. Nastoupil do metra a jel. Zarážející bylo, že čísla na stěně vzrůstaly od nuly přes jedničku a výše. Cestou přistupovali další spolucestující. Zvědavě si ho prohlíželi. Člověka zezdola tu moc často neviděli. Začali se ho ptát, jaké to tam dole je. Byli chtiví po zprávách z tak málo známého místa. Náš hrdina si teprve při těchto otázkách vzpomněl a uvědomil, že on nebyl nahoře, ale dole a že necestuje metrem dolů, ale výtahem nahoru. Tak jim vyprávěl o své plantáži a o svém Slunci, které vlastně nebylo sluncem, ale jádrem planety. I jeho přemohla zvědavost a ptal se svých spolucestujících, jaké to teď je na povrchu. Jaký je dnes povrch, když uvnitř existuje taková krásná širošírá a přesvědčivá plantáž, že si neuvědomoval, kde je? To chtěl vědět. To vám, ale dnes neprozradím, protože to je už jiná pohádka.


Bobísek
06. 03. 2003
Dát tip
*

Rowenna
05. 03. 2003
Dát tip
*****

Irea
24. 02. 2003
Dát tip
Jojo, mýtus o jeskyni, to mi to připomnělo, a ten mám ráda. A člověk leze po úrovních poznání až se ocitne v sedmém nebi :-))) *t

Slunéčko
14. 02. 2003
Dát tip
Á la platónské ideje..... proč ne?! *t

Kodynie
21. 12. 2002
Dát tip
Podzemní práce není pro něj otročinou.Pracuje moc rád.Má rád své podzemní slunce a vítr prohánějící se nad lány zrajícího obilí.Smog a hluk horního světa ho děsí a proto tam může jít jen na chvilku na návštěvu,aby se pak mohl vrátit domů ke svým lidem.

j_i_r_i_k
20. 12. 2002
Dát tip
Tak avi se Ti zdařilo :)... Áchchch... Navrát z průmyslového světa k rolničení... No to je idylka... I když plantáže mám spojené s otroky a... No, radší prrr...

j_i_r_i_k
19. 12. 2002
Dát tip
Průmyslová zóna? Tak to jo, to jsem pak oproti Tobě moc velký pesimista... Jo a posílej avíza, plííízzz, ať o Tvých odpovědích vím... Díky...

Kodynie
19. 12. 2002
Dát tip
Jsem tu novicka,snad se mi podaří Ti poslat avízo.Já jsem věčná optimistka,ničeho se nebojím a tak vím,že všechno nakonec dobře dopadne.Zdejší hrdina ale stejně v průmyslovém světě dlouho neobstojí a vrátí se brzy domů ke svým širým lánům.

Kodynie
16. 12. 2002
Dát tip
Tomu nerozumím,vždyť to má konec!

Mozart
15. 12. 2002
Dát tip
škoda toho konce...

Valeriee
14. 12. 2002
Dát tip
Taky bojím,že se tam jednou ocitnu...a budu muset tvrdě odpracovat hříchy spáchané na povrchu.

Kodynie
12. 12. 2002
Dát tip
Když je uvnitř planety zemědělská zóna, tak na povrchu musí být průmyslová zóna, to dá přece rozum.

j_i_r_i_k
11. 12. 2002
Dát tip
Vliv sci-fi je zde dost vidět... Až se bojím zeptat, co je na povrchu...

Pavloid
10. 12. 2002
Dát tip
pěkná pohádka :-)

uranium
10. 12. 2002
Dát tip
to je blbost

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru