Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Vy jste oba blázni

Výběr: Stanislav_Vašina
30. 12. 2002
13
0
2904
Autor
Mathew

jen tak zlehka :)

Odpoutávám se

tolikrát denně

na hřbetě vodní příšery

brázdíme Žlutý moře

tolikrát loví ryby že se zdá

jako by si přivydělávala

bokem na svoje tajný výdaje

jako by si šetřila na klobouky

aby si mohla založit

obchůdek s oděvy

někde na kraji čtvrti.

někde na konci jezera.

někde daleko od nás.

 

 


*

tak jo....nejoblíbenější:) já už fakt nemůžu:)))

Mathew
07. 08. 2003
Dát tip
ale můžeš :))) díky že mě čteš :)

díky, že píšeš:)...fakt jo.

To je krásný, myslíš, že už si otevřela ten obchod? Šla bych k ní nakupovat! :-)))*

Mathew
20. 04. 2003
Dát tip
já nevím, my už spolu nebrázdíme :)) nicméně jsem rád že sis všimla mojí nejoblíbenější básničky :)

Já tě proberu systematicky, víš :-)

Sunflower
15. 04. 2003
Dát tip
líbííí:-)

Lu_Po
15. 01. 2003
Dát tip
Anonym 30! Konečně máš tip.

ikarka
04. 01. 2003
Dát tip
líbila se mi *

Rowenna
02. 01. 2003
Dát tip
Totéž, co Houba. Mi se opět zdá tahle báseň skvělá. Možná nepíšeš pro všechny, ale pro mě určitě. Tip. Je to vyzrálá básnivá báseň.

waldekke
31. 12. 2002
Dát tip
Wopi, mno, Tereziánské číst, psát a počítat je určitě pro všechny s IQ 80+, nemyslíš? Určitě by se našly jiné věci. Z umění? Co třeba "ready-mades", které "všichni" používáme? :o)

Wopi
31. 12. 2002
Dát tip
číst je pro všechny (nad jmenované IQ), chápat báseň není pro všechny (bez ohledu na IQ) tolik k problematice

waldekke
31. 12. 2002
Dát tip
hm. OK, whoopi, ale myslím, že jsou formy poezie pro všechny... co třeba "Ema má maso/máma má mísu/Ema má mámu" není to poetické, z jistého úhlu pohledu? A prošli jsme tím všichni. Ale vážně. Myslím, že existují univerzální formy poezie--dokonce je na jeden druh i jméno. Rétorika. Kdyby totiž dobrá rétorika nefungovala na "všechny", tak by ji už za starého Říma nedělali, nemyslíš? Ohledně toho IQ, napsal jsem to jenom proto, že nesnáším absolutní výroky typu "pro všechny bez vyjímky". Poezie není pro debily (při vší úctě). Pro slabomyslné ještě ano, ale pro imbecily, idioty a houpací koně (a.k.a. veggies) už ne (viz. klasifikace mentálních retardací).

Wopi
31. 12. 2002
Dát tip
klasifikaci retardací vem čert, poezie není pro všechny, na tom trvám :) rétorika je hezká věda - a stejně neni žádnej projev takovej, aby byl pro všechny (kéž by to bylo tak jednoduché) :)

Wopi
31. 12. 2002
Dát tip
jsi alergický na absolutní výroky? no, mě zas dostal výrok "Zřejmě ta báseň není pro všechny?" na Písmáku je v tuto vteřinu 51406 děl - ukaž mi z nich aspoň jedno, které je pro všechny už chápeš?

waldekke
31. 12. 2002
Dát tip
Whoopi, tak třeba haiku jsou pro "všechny" pochopitelné--od toho by totiž měly být. To je jaksi v jejich zadání. :o) V každém by měly vzbudit pocit založený na sdílených zkušenostech. Pokud se tak po jejich přečtení nestane, tak buď jsou špatné, čtenář jim nedal čas a nebo pochází z diametrálně rozdílného kulturního prostředí (e.g. nesdílí společný referenční systém). Troufám si tvrdit, že "každý" si představí tu žábu a slyší to žblunknutí u Bašóovy haiku Žába a jezírko. Hm, a jinak? Kdyby to nefungovalo, nebyl by pop-art. A pokud se tu mezi 51 406-ti díly nenajde žádnej popík, tak to je problém autorů, a s pravděpodobností výskytu univerzální poezie "ve volné přírodě" to nemá nic společného. Howg. Jo, ale jinak jsem normální. Užij si Silvestra! W.

Wopi
31. 12. 2002
Dát tip
Ty taky :) jo - a Goldbergová vypadá trošku jinak (má širší pusu a řidčí fousy)

Ford
31. 12. 2002
Dát tip
rozhodne tip!

waldekke
31. 12. 2002
Dát tip
Vášo, díky za názor. Víš, ono je tak snadné být minimalistický relativista, viď? Za to se určitě dá schovat chybějící názor (a nebo vstávání levou nohou).

Wopi
31. 12. 2002
Dát tip
waldekke: jdi si radši přečíst něco z teorie poezie a nemel, když sám nevíš o čem

Wopi
31. 12. 2002
Dát tip
to je fakt, tak umejt nádobí! rozhodně však za výroky typu "minimalistický relativista" je potřeba uložit výchovný úkol!

houba
31. 12. 2002
Dát tip
docela mě překvapila ta sáhodlouhá debata.....pod tou zvláštně tajemnou básničkou,který s chutí dávám tip*

Mathew
30. 12. 2002
Dát tip
heh :)

Krel
30. 12. 2002
Dát tip
jen tak zlehka...snad jen ach ty barvičky:-)))

Wopi
30. 12. 2002
Dát tip
pěkný :) "jako by si přivydělávala bokem na svoje tajný výdaje" jo jo :)

waldekke
30. 12. 2002
Dát tip
Hmm, hm hm. džunky žlbuňky? zajímavé, ale je to moc tajemné. Zřejmě ta báseň není pro všechny? W.*

Wopi
30. 12. 2002
Dát tip
nikdy nic neni pro všechny, všechno, co jsem kdy viděl (z umění - nemluvim o Slunci :)) ), bylo vždy jen pro někoho

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru