Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Lítost

03. 01. 2003
3
0
736
Autor
Starr

Když začneš číst,nepřestávej.... Film o kterém se v tomto díle sem tam, zmiňuji jsem záměrně nejmenovala, nechci ovlivnit ničí prožitky z tohoto filmu.

Shlédla jsem jeden film, který ve mě vyvolal pocit lítosti, nad tím, že jsem člověkem.

Vybavili se mi před očima všechny skutky lidstva a objal mne závoj slz.

Tento neobvyklý, nově nabytý pocit mne tížil a já jsem se rozhodla napsat kamarádovi SMS o svých pocitech,Doufala jsem,že mi je objasní, nebo snad pomůže pochopit.

Ona SMS zněla takto:,,Sedím s hlavou v dlaních a pláču.Potom co jsem shlédla onen film LITIJI, že jsem člověkem."po chvíli můj pláč ustal a já se začala utápět v neklidném snu.Z bdění mne vyrušio pípnutí příchozí SMS.Byla to má vytoužená odpověď, však vysvětlení mi nepřinesla.Zněla takto:,,Je smutné, že jsou ještě TAKOVÍ lidé."byla jsem zmatena,chtěla jsem vědět, jaký TAKOVÝ člověk jsem já.

,,Jací lidé, jaký jsem tedy člověk?"odpovědi se mi nedostalo.

Usnula jsem neklidným spánkem.

Jaký jsem člověk, když lituji toho, že jsem člověkem.S ránem nepřišla odpověď.Ale síla okamžiku pomalu vyprchávala.Já jsem začínala litovat, ne již toho, že jsem člověkem.Nýbrž činů.

 

Litovala jsem stromů, které byly poraženy rukou člověka.

 

Litovala jsem slonů, které zabil člověk, kvůli klům a jejichž těla zanechal na pospas mrchožroutům.

 

Litovala jsem lvů, kteří zemřeli, proto, že někdo chtěl jejich kůži.....

 

   .................................. Má lítost neměla hranic........................

 

Litovala jsem ptáků umírajících  při převozu na černý trh.

 

..............Svou lítost jsem později obrátila i k lidem..........................

 

Litovala jsem lidí, kteří umírají hladem, zatím co jiní, jen pár tisíc kilometrů dál umírají na obezitu.

 

Litovala jsem, že bohatí nepoznali nouzi, byď jen na jediný den....a naopak...Možná by se změnil jejich přístup k světu.

 

..............Lítost se proměnila v lítostivé opovržení...................................

 

Opovrhovala jsem diktátory a prezidenty, kteří kvůli penězům, či pozvědnutí ekonomiky danéh ostátu, nebo osobnímu sporu s hlavou jiného státu, poslali své občany do války, zabíjet se.Zatím co oni sami

si váleli šunky, někde dobře schovaní.

 

Litovala jsem lidí s vymitými mozky..

 

Více věcí je opovrženíhodných, však každý máme jiné smýšlení.

 

..............................Lítost a opovržení vystřídala logika...................

 

Co kdyby se lidé na ,,Západě" přestali přecpávat.Alespoň by nebyl svět plný protikladů.Řeknete-li starci v Somálsku, který jako většina lidí tam trpí podvýživou, že o pár tisíc km dál umírají lidé na obezitu...On se začne smát, protože si t onedokáže představit..

Alespoň by se vymazaly ty protiklady.

 

Co kdyby pytláci zabili zvíře, byť pro kly či kůži.....(ikdyž s tímto plnně nesouhlasím),vzali kly,ale tělo nenechali tlít.Tělo statného zvířete, které před chvílí bylo skoleno, by se dalo využít.Nakrmit spoustu hladových krků.Zachránit životy- život za smrt.

 

Vím, že píši jen slova, ale právě slova jsou nejničivejší zbraní........

 

Co kdyby se hlavy znepřátelených států setkaly nad šachovnicí a zahráli si šachy.Jedninou partii o vítězství.Vojáci jsou pro ně stejně jen pomyslné šachové figurky.Tak ať si hrají se skutečnými.Ať si vybojují své bitvy sami.

 

Vím je to jen Co by-Kdyby..........vím a připouštím to....

 

Ale věřím, že Země,příroda má svou duši.

A ta duše pláče.

Její slzy se hromadí v oceánech a mořích.

A slané vody v nich je už více než pevniny............

 

Ale pořád jsem nepřišla na to, jakým jsem  vlastně člověkem, ale to je na každém z vás.Ale už nelituji, že jsem člověkem.Jsem ráda a nechci změnit svět,už mne to přešlo.Možná jen přispět svým kouskem.Půjdu tam, kam mne cesty zavedou.

Jsem ráda, že jsem člověkem.............

 

Indispozice vytvořená filmem, který jsem viděla před měsíci, trvala jen jeden den.A já si odpověděla na své otázky.Tímto vám nabízím okno do duše.

Ale možná je to jen má fantazie:))

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru