Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

V převleku jeptišek

Výběr: Lyryk
16. 01. 2003
16
0
3621
Autor
Rowenna

Všechny ženy v převleku jeptišek

tváře stroze vězeňsky ukryté

jsou rukojmími  této neklidné země

když tolik doufají, že muži kolem nich

jsou  zářící lidé plovoucí jejich sny

jsou myšlenkou se všemi výhodami

svých omezení, jsou dalekohledem

do jejich duší, jsou jejich spánkem

 

a protože není snů bez usnutí

znovu a znovu

ty ženy bláhové

usínají a ožívají

 

tak jako ožívají v jejich snech

kořeny stromů kotvící

ve hrobech prastarých.


Kittie
31. 01. 2003
Dát tip
*

Seregil
25. 01. 2003
Dát tip
Zvláštně zajímavé, ale... nějak mimo mě...

egil
17. 01. 2003
Dát tip
**

Carrie
17. 01. 2003
Dát tip
"když tolik doufají, že muži kolem nich jsou zářící lidé plovoucí jejich sny" ...to je přesný

katugiro
17. 01. 2003
Dát tip
už jsem se začínal divit, proč se v kritikách pořád diskutuje o jeptiškách... :) úvodní strofa se mi - obsahem - líbí, ale ten zbytek mi přijde už jen jako zbytek, takové odložení na jindy...

Bobísek
16. 01. 2003
Dát tip
* Teichmane, jaký stejný díla máš na mysli? Rád bych věděl, co tě dnes tak udivilo, nějak jsem si nevšiml...... :-)

Bobísek
16. 01. 2003
Dát tip
Dík, jdu se podívat.... :-)

Douda
16. 01. 2003
Dát tip
tip

Olina
16. 01. 2003
Dát tip
pocitově mi to sedlo *******

Rowenna
16. 01. 2003
Dát tip
Teichmane, máš pravdu, a Jung asi taky. Já mívám pocit, že jsme, někteří z nás, skutečně naladěni na jeden kanál. Kolikrát jsem tady zírala - kolikrát mě to tady postihlo, že jsem vypotila něco, vložila, abych zjistila, že stejné téma zpracovává jeden, dva lidi ve stejný den. Už jsem nad tím přemýšlela. Prostě to tak je. Stává se. Přeji hezký den. :-))))

Rowenna
16. 01. 2003
Dát tip
Teichmane, hledala, nenašla. Jaká je to básnička? Prosím. :)))

Rowenna
16. 01. 2003
Dát tip
No jo, našla a přečetla. To je tím, že skutečně zanedbávám seznam všech děl. Napsal jsi, že autoři : používají podobné klíčové výrazné fráze, hesla, slova... Řekla bych, že jediná fráze, kterou mají obě dílka společnou, je slovo jeptiška. Tak to by mě příliš neudivovalo. Není sice tak frekventované jako třeba slovo oběd, ale stává se. :-)))

Sakhmet
16. 01. 2003
Dát tip
Mimo...

bbb
16. 01. 2003
Dát tip
tip

Stevenson
16. 01. 2003
Dát tip
zajimave pojata prace jeptisek, s hezkymi prirovnanimi, ale asi jsi nevidela Woopi Goldberg v Sister's Act..-) Rytmus basne mi nejak nesedi..

Rowenna
16. 01. 2003
Dát tip
Máš pravdu, Stevensone, opravdu není příliš libozvučný. Někdy se slova cpou tak divně, že to vyzní kostrbatě. A když těm slovům říkám: Necpěte se mi, darebáci, na tenhle řádek, neunese vás, tak oni just ano, všechna slova si sednou na jednu stranu houpačky a takhle to dopadá. Padají na pusinky, ta moje slovíčka. :-))))

Rowenna
16. 01. 2003
Dát tip
Ty bláho, Stevensone, Teichmane, já se tady tak nimrám s formou a uteklo mi, že vám utekl obsah. Já nepíšu kurňa o jeptiškách. To je pouze slovo, které pro mě znamená, že se ty ženy tváří jako jeptišky. Je to o normálních ženských, které navenek nedávají najevo, že... Které o tom jenom sní. No, asi je moje chyba, že použiji tak silný výraz, který automaticky lidi hodí někam jinam. Takže - žádné jeptišky, normální baby, jasné? :-)))))))

Pescan
16. 01. 2003
Dát tip
*

Stevenson
16. 01. 2003
Dát tip
ale Rowena, to jsme asi vytusili stejne, jenze..-))asi tedy ony to neznaj..-))

Yfča
15. 01. 2003
Dát tip
*

Lyryk
09. 01. 2003
Dát tip
jsou dalekohledem do jejich duší,

Duf
09. 01. 2003
Dát tip
***

nooo.....nějako pocitově nesedlo..pravda jeptišky tam jsou, ale asi to holt není můj styl

***

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru