Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Sonet o svedomí

08. 01. 2003
7
0
1778
Autor
Naso

Na začiatku roku nového sa zvykne bilancovať. Tak som sa poobzrel dozadu a zistil, že rok 2002 nebol z básnického hľadiska pre mňa až taký plodný. Iba 41 básní (uverejnených na Písmaku, zopár v jednej knihe od vydavateľstva Enigma a nejaké drobné po časopisoch). Netuším aký bude rok 2003. Ale nulu na konte nebudem mať. Začínam sebaspytovacím (našťastie nie až tak osobným) sonetom o svedomí.

Moje vnútro je bezodná jama

dokážem tu ukrývať všeličo

Nevery, strach, pochybností závan

a priznanie? Nemý reklamný šot

 

Hoci ma trápi túžba po spovedi

tajomstvá sa vo mne kopia mračná

Zaslúžiš si tisíc odpovedí

zo šedosti lží vojsť do zázračna

 

Ale ja... Ecce homo! Taký som

skôr kosodrevie ako pevný strom

Ďalšiu lož utápam v mojom vnútri

 

v tej jame, ktorá hádam nemá dno

Každý deň pred tebou hrám divadlo

Nemám rád slzy. Tak si ich utri


vajda
14. 02. 2003
Dát tip
môj deficit básní trvá....mal by som sa za svoje básne honorovať...stále mi to nepíše...tak viac maľujem...čo už...

Naso
14. 02. 2003
Dát tip
Vajda: Ahoj a ako je to s chodením po guľatom svete? OK? Dúfam, že áno.

dick
09. 01. 2003
Dát tip
co keby to skoncilo : nemam rad slzy.- to co uz dotycna alebo dotycny urobi nechaj na neho :-) inac silna basen... co sa tyka obsahu. P.S.:kosodrevie je velmi pruzne (aby odolalo lavinam)

lubi
09. 01. 2003
Dát tip
ach, svedomie.... úprimný tip za úrpimnosť

katugiro
09. 01. 2003
Dát tip
dokonalé to sice není, ale velmi dobré ano, už pro čistotu formy :)

lopatka
08. 01. 2003
Dát tip
až na to divadlo sa mi to páčilo moc, moc :) t*

Petra
08. 01. 2003
Dát tip
chlapi nemajú radi slzy a vždy ich tak sucho príkazom zakazujú aj krajšej polovici ľudstva..... inak za celé by som dala tip....lebo naso štýl môžem...:-))))

skvelé***

cvok
08. 01. 2003
Dát tip
volako mi to v hlave rytmicky pokrivkava (specialne 4. vers), az si zacinam neverit

Naso
08. 01. 2003
Dát tip
cvok: máš pravdu - ten 4 verš I. strofy sa ani mne stopro nepáči, takže ešte uvidím (zatial mi ale sedí do celkovej koncepcie desaťslabičných riadkov a výpovede)

Bix
07. 01. 2003
Dát tip
Kocham sa v zavere, a rovnako ma boli. Rytmicky nejako bojujej s prvou slohou.

Naso
07. 01. 2003
Dát tip
kalais: keď mňa tie rýmy doslova prenasledujú... (a sonet je fajn forma)

tanganika
07. 01. 2003
Dát tip
uprimne! t*

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru