Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

RÁNO PO FLÁMU.

01. 09. 2003
8
0
3264
Autor
fungus2

FIKTÍVNÍ POVÍDKA VYCHÁZEJÍCÍ ZE SKUTEČNOSTI.

První, co při probouzení Marek ucítil byl, jakýsi smrad. Pak pocítil, že leží na spoustě věcí. Otevřel překvapeně oči. Kolem něj byla tma. O něco více nad ním prosvítalo podlouhlou škvírou světlo. Poté rozeznával obrysy. Zděsil se. Byl v nitru popelnice. Šokován tímhle zjištěním obouručně otevřel vrchní část popelnice. Vylezl z ní co nejrychleji a pak dovrávoral k plotu zahrady. V hlavě mu nepříjemně hučelo. Snažil se v ní srovnat myšlenky. Věděl, že se svým kamarádem Liborem se v noci účastnili divokého mejdanu a k ránu dovrávorali do vilky svého dědy, který byl momentálně mimo město.

„To není možný. Vždyť jsem uléhal na gauč. Přeci nejsem náměsíčnej.“ Pomyslel si  a zmateně se zahleděl  přes plot na stavení. Poněkud váhavým krokem došel k vrátkům zahrady. Ta se  začala pootevírat se svým charakteristickým vrzáním.

„No nazdar. Já ani nezamknul.“ Řekl si a vkročil do zahrady. Nevěděl ani jak zakopl, ale rozplácl se náhle na dlaždičkách.

„Zatraceně!“ Procedil naštvaně mezi zuby. Při vstávání uviděl v okně domku Libora, jak otevírá okno a pak mu povídá: „Kde mám kalhoty?“

„Co? Kalhoty? Jak to mám vědět. Já se zrovna probudil v popelnici. Nevíš náhodou, jak jsem se tam dostal?!“

„Cože? V popelnici?“

„Jo. V popelnici!“

„Přeci jsem sem nepřišel bez kalhot.“

„Někde budou…“ Řekl a přitom jeho zraku neuniklo, že na střeše na anténě jsou zavěšený kalhoty. Hned se rozchechtal se na celé kolo.

„Máš je ty troubo na anténě!“

„Cože!?“

„Ty jsi náměsíčnil, co?“

 Marek si to pak rovnou namířil do koupelny, aby ze sebe smyl zápach odpadků. Libor mezitím po dřevěných schodech vyšel na půdu a střešním okénkem se protáhl na střechu. Anténa byla hned vedle něj a tak se mu podařilo kalhoty sundat.

 To už se Marek poněkud vzpamatovával pod sprchou a když se chtěl utřít do ručníku, nikde v koupelně nebyl. Ke svému překvapení neviděl nikde ani oblečení, co si chtěl na sebe vzít. Pak zaslechl z půdy hlas Libora.

„To je opravdu vtipný, že jsi mě tady nahoře zamknu!“

„Co řveš? Já tě nezamknul! Já jsem celou dobu v koupelně. Hele, kam jsi mi dal ručník a moje oblečení?“

„Co to meleš? Já jsem ti nikam nic nedával. Sakra, pojď vodemknout!“

„Moment.“ Zvolal a oblékl se do županu. Pak vyběhl po schodech na půdu a odemkl klíčem v zámku dveře.

„To jsou opravdu blbý vtipy!“

„Já tě určitě nezamknul. Nemám ručník ani oblečení. K sakru . Jsme nějak oba mimo. Ale teď vážně. Kde mám oblečení a ručník?!“

„Já nevím! A co je támhleto?“ Zeptal se Libor a ukázal na zavěšený ručník a oblečení na lustru.

„Ježišimarja. Přeci nejsem blázen. Já je tam nedal!“ Chytl se za hlavu Marek.

„Hele, dáme si kafe. Musíme se nějak vzpamatovat.“ Mínil Libor.

„Jo, jsem pro.“

  Když za čas chtěli usednout za stůl, na kterém byly hrnky, náhle židle na podlaze, na kterých seděly,

 se pohly a oba se ocitli v mžiku na podlaze.

„Hrome, co se to děje?!“ Vyhrkl Libor.

„Za to já nemůžu!“ Řekl Marek a přitom oba uviděli nad stolem rozkývanou lampu.

„Proboha, tady snad straší!“ Vyhrkl ze sebe Libor. Pak se sama zapnula televize. To už bylo na ně moc. Oba vyskočili a rozeběhli se ke dveřím. Ty se otevřely a v nich stanul děda Marka.

„Zdravím chlapci. Kam takový chvat?“ Zeptal se usměvavě.

„Máš tady asi ducha!“ Řekl mu Marek.

„Aha. To jsem si mohl myslet. Proto jsem se vrátil dříve. V klidu se posaďte. To jen zase blbne Václav.“

„Co? Kdo?“ Zeptal se překvapeně Libor.

„To je můj dlouholetý kamarád. Teda byl a po večerech s ním hraju šachy. Když ho porazím, tak pak dělá trochu rozruch. Však uvidíte.“ Řekl a donesl na stůl šachovnici. Netrvalo dlouho a na šachovnici se pohnula bílá figurka a to sama od sebe.

„Vašku, vyděsil si tady mládence. Na omluvu dvakrát rozsviť a zhasni světlo.“

Dvakrát se opravdu rozsvítila a zhasla lampa nad stolem. Marek s Liborem to užasle sledovali i to, jak se na šachovnici pohybují bílé figurky, zatímco on dělal tahy černými.

„A ne abyste to někde troubili po okolí. Václav by zmizel a byl bych já i vy za blázna.“

„No já budu držet jazyk za zuby.“ Řekl Marek.

„Já radši taky.“

Oba pak vyšli ze stavení jako ve snách, zatímco děda Marka se zcela ponořil do šachové partie a mluvil k neexistujícímu protihráči.


CLandestina
27. 11. 2004
Dát tip
:o)))

fungus2
27. 11. 2004
Dát tip
Jsem rád, že se povídka líbila!!

fungus2
06. 04. 2004
Dát tip
Děkuji.

johanne
05. 04. 2004
Dát tip
"Byl v nitru popelnice" popelnice má nitro :))))??? příběh fajn, docela jsem se bavila :))... už ten název Ráno po flámu v sobě skrývá hodně očekávání, takže fakt jo... probuzení v popelnici :D konec mě trošku zklamal, přesto si tip zasloužíš ;)

Pisces
22. 02. 2004
Dát tip
Čtivý, pěkný, vláčný, ale ne rozvleklý. TIP****

fungus2
22. 02. 2004
Dát tip
Díky. Potěšil jsi mě.

Pisces
22. 02. 2004
Dát tip
fungus2: PotěšilA (jsem žena :-) Ale nevadí. I tak mě těší, že jsem Tě potěšila.

fungus2
22. 02. 2004
Dát tip
Aha. Pro příště už budu vědět!

Heulwen
29. 09. 2003
Dát tip
Hmm, je to tam znát, že je ten zvrat nečekaný a že to nečekal ani sám autor,ale to je to dobrý!! :-)

fungus2
29. 09. 2003
Dát tip
Děkuji. Občas během psaní mě napadne jiné pokračování děje, než jsme původně plánoval.

Josefk
22. 09. 2003
Dát tip
bezva

fungus2
22. 09. 2003
Dát tip
Děkuji!!

fungus2
14. 09. 2003
Dát tip
Opravdu nevymyslel. Děkuji!!

pozorovatel
14. 09. 2003
Dát tip
Takže obyčejně po nocích hraješ s duchy šachy nebo jde o někoho jinýho?

fungus2
14. 09. 2003
Dát tip
Můj případ to není.

pozorovatel
13. 09. 2003
Dát tip
Šachy s duchem? To sis opravdu nevymyslel? Vidím tu velký zlepšení. Blahopřeju!

fungus2
09. 09. 2003
Dát tip
Děkuji. Jsme rád, že povídka pobavila.

fungus2
09. 09. 2003
Dát tip
Díky. Původně tahle povídka do té duchařiny ani neměla sklouznout, ale mě náhle napadlo udělat jiný konec.

Rumcajs_
09. 09. 2003
Dát tip
Vtipné, hlavně to ráno... Nechtěl bych se probouzet v popelnici :-)

Martina
08. 09. 2003
Dát tip
dobrý, vážně dobrý ..!

fungus2
08. 09. 2003
Dát tip
Díky o)))

Heulwen
08. 09. 2003
Dát tip
Teda kdo by v tomhle čekal duchařinu :-))), pěkné. (t)

Papulipida
03. 09. 2003
Dát tip
Je to moc povedená. Přesně moje krevní skupina. Trochu duchařina a trochu drsná realita ... tip*

fungus2
03. 09. 2003
Dát tip
Děkuji. Tak to mě těší. o)))

fungus2
03. 09. 2003
Dát tip
Děkuji moc...

Kolben
01. 09. 2003
Dát tip
Tohle už sem od tebe čet na TOTEMU takže to samý co tam:Dobrej nápad. Je mi to ňák povědomí, taky si tak občas připadám. Jinak dík za správu, taky zdravim TOTEM je graficky hůř přehlednej ale líbí se mi tam ty fotky a ikonky, škoda jen že ho čte míň lidí, ale to se asi díky zdejší migraci rychle změní.

fungus2
01. 09. 2003
Dát tip
Díky. Děj jsem si vymyslel, ale to hraní těch šachů s duchem nikoliv.

Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru